Oblivion - Tråden

Inaktiv
Oblivion - Tråden

66,75 Kr (6,79 Euro)

http://store.steampowered.com/app/22330/

"The Elder Scrolls IV: Oblivion Game of the Year Edition includes Knights of the Nine and the Shivering Isles expansions."

Medlem

Nästan så man blir sugen på att köpa sig ett extra spel med alla expansioner för de priserna ^^


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av Hukkie:

Nästan så man blir sugen på att köpa sig ett extra spel med alla expansioner för de priserna ^^

Precis, blir nog ett köp för mig någon dag då jag vill ha spelet i min Steam samling då man alltid kan komma åt Steam där det finns en bra internet anslutning.

Medlem

Fått lite nytändning på Oblivion nu efter du startade den här tråden, suttit sen jag skrev posten och moddat runt som en galning

Inte klar med moddandet än, men helt ärligt blir man någonsin det?


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Hehe, roligt. Nja finns ju flera moddar till spelet, dock har jag knappt testat några större då jag ej spelat igenom Shivering Isles ännu.

Medlem

Jag moddar från första sekunden till den sista, i alla versioner av spelet

Spelade i och för sig originalspelet utan moddar i starten ett bra tag, men numer måste jag ha dem, en del saker i Oblivion är fortfarande i behov av justeringar helt enkelt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Finns det fortfarande på steam för det priset? Jag hittar det inte någonstans...

GOTY är omöjligt att hitta till PC nu för tiden.

Och hur fungerar det med moddar och sånt när spelet är installerat via steam?

Inaktiv

Inte längre tyvärr, kostar 19,99? för GOTY nu. Angående moddningen via Steam så borde det funka, dock hur det fungerar vet jag ej då jag har Oblivion på dvd och ej i Steam ännu.

Dock 99kr @ Cdon. (Frakt ingår ej i det priset):
http://cdon.se/spel/the_elder_scrolls_iv%3a_oblivion_game_of_...

Medlem

Även för 99:- är det ett kanonpris för Oblivion, helt klart ett av de bästa spelen som gjorts (I min mening iallafall).

Köpte ju min collectors edition på releasedagen och har aldrig ångrat mig för en ända sekund


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

GOTY edition finns på gamestop i bålsta 99kr!

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Även för 99:- är det ett kanonpris för Oblivion, helt klart ett av de bästa spelen som gjorts (I min mening iallafall).

Köpte ju min collectors edition på releasedagen och har aldrig ångrat mig för en ända sekund

Coolt. Jag fick äntligen tag på ett sprillans nytt ex av Collector's Edition till PC bara för ett par veckor sedan. (köpte från en Engelsk webshop såklart)


signatur

Memento Mori

Spelet kommer säkert att bli mycket billigare när "Skyrim" släpps...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har just plockat upp detta. Och ser helt klart potentialen i spelet. Har bara spelat en liten bit ännu.. (läs: kommit ut ur fängelsehålan och åkt in en gång till plus hittat en grotta)
Interface gränssnittet är helt sjukt dåligt måste jag säga, å varför är musen så jävla sölig i menyer??
Vilka moddar är måsten? Kör på steam.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Du har massvis av roliga timmar framför dig, men "Oblivion-portalerna", är riktigt irriterande och har i varje fall förhindrat mig att spela om. Gränssnittet var OK på sin tid, men det gäller att ha koll på var saker och ting är, när man väl har memorerat går det snabbt att hitta vad man söker efter. Upplevde aldrig att musen skulle vara sölig på något sätt, kan ju vara att din dator hostar till lite, eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Du har massvis av roliga timmar framför dig, men "Oblivion-portalerna", är riktigt irriterande och har i varje fall förhindrat mig att spela om. Upplevde aldrig att musen skulle vara sölig på något sätt, kan ju vara att din dator hostar till lite, eller?

Funderar om musgrejen kan ha med upplösningen att göra. Spelet kanske är mer gjort för upplösning som 1280 x 1024 och jag kör på 1680 x 1050 men i menyerna ser det ut som man kör typ 800 x 600 Oblivion-portalerna?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Ja, det kan ha att göra med det, testa dig fram. Tror inte det finns någon modd som kan fixa det.

"Gates Of Oblivion" - är de portaler som leder till: "Daedric planes", jag ska inte berätta för mycket, men huvudquesten går ut på att bomma igen dem:

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Oblivion_Gates

Skulle du fastna någonstans och inte vet vad du ska göra riktigt finns en bra spelguide här:

http://guides.gamepressure.com/theelderscrolls4oblivion

- såg att den var nyligen uppdaterad, have fun!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack där!

Finns det någon anledning att kör såna här modar http://www.uesp.net/wiki/Tes4Mod:Unofficial_Oblivion_Patch när man kör GOTY versionen? Eller är det bara en ny förpackning och innehåller samma buggar som originalet?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Jag spelade "Oblivon" i säkert 140 timmar, och det kraschade 1 gång, det var på en dator på XP. Jag vet inte riktigt hur det funkar med Windows 7, men det borde finnas utförlig dokumentation kring just detta. Patcha inte i onödan, testa först hur det funkar, skulle det vara några problem, då kanske det är dags att få lite hjälp...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det kraschar varje gång jag avslutar spelet eller vad man kan kalla det.. Det sker när jag ska stänga ner det som tur är, men lite irriterande att jag måste avsluta det genom att trycka ner det via alt+ctrl+del när windows 7 inte kan stänga ner det själv.
Jag kör nu med ion pachen å det hjälper inte.. men lite andra delar som grafikbuggar som fixas.

Har haft en riktigt bra helg med oblivion annars faktiskt. Har bara stängt en gate än så länge.. det finns så mycket annat kul att göra. Just nu försöker jag motstå att bli vampyr då det lockar lite, men jag tror jag kommer tycka det suger (dålig skämt) efter ett tag.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

Det kraschar varje gång jag avslutar spelet eller vad man kan kalla det.. Det sker när jag ska stänga ner det som tur är, men lite irriterande att jag måste avsluta det genom att trycka ner det via alt+ctrl+del när windows 7 inte kan stänga ner det själv.
Jag kör nu med ion pachen å det hjälper inte.. men lite andra delar som grafikbuggar som fixas.

Har haft en riktigt bra helg med oblivion annars faktiskt. Har bara stängt en gate än så länge.. det finns så mycket annat kul att göra. Just nu försöker jag motstå att bli vampyr då det lockar lite, men jag tror jag kommer tycka det suger (dålig skämt) efter ett tag.

Oblivion krashar när jag avslutar spelet. Det har gjort så på fyra olika datorer med tre olika operativsystem. Jag har för länge sedan gett upp att lösa det.

(Jag vet inte hur moddar fungerar med steamversionen för just Oblivion. Däremot kan jag säga att moddar fungerar klockrent i andra steam-spel. Exempelvis ArmA2. Byt bara sökväg till spelet i steam-mappen))


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Oblivion krashar när jag avslutar spelet. Det har gjort så på fyra olika datorer med tre olika operativsystem. Jag har för länge sedan gett upp att lösa det.

(Jag vet inte hur moddar fungerar med steamversionen för just Oblivion. Däremot kan jag säga att moddar fungerar klockrent i andra steam-spel. Exempelvis ArmA2. Byt bara sökväg till spelet i steam-mappen))

Jo som sagt så stör det inte mer än att jag måste stäng ner det själv så det kan jag leva med. Jag har provat lite moddar via steam och det har funkat bra.. förutom när jag la in QarlTP3 för då fucka det upp hela oblivion och jag blev tvungen att ta bort det å ladda ner det igen via steam.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

en annan fråga..
GOTY versionen innehåller Knights of the Nine och Shivering Isles. Kommer de efter att man klarat huvudquesten som en fortsättningsquests? Eller låser man upp dem som hela spel när första är klart?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

en annan fråga..
GOTY versionen innehåller Knights of the Nine och Shivering Isles. Kommer de efter att man klarat huvudquesten som en fortsättningsquests? Eller låser man upp dem som hela spel när första är klart?

Du får meddelande i din journal (eller vad det kallas i Oblivion) om detta rätt så omgående. Kanske måste gå en dag "ingame time"?

Du kan när som helst utföra Knights-uppdragen eller gå till Shivering Isles. Vill du uppleva alla monster och prylar i Shivering rekommenderar jag att du inte väntar alltför länge (levla inte upp för mycket).

Man kan alltså resa fram och tillbaks till Shivering Isles.

Oblivion main quest har jag spelat igenom med några karaktärer men för det mesta brukar jag strunta helt i den. Då slipper man en massa irriterande portaler (Oblivion Gates) överallt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Tybalt:

Oblivion krashar när jag avslutar spelet. Det har gjort så på fyra olika datorer med tre olika operativsystem. Jag har för länge sedan gett upp att lösa det.

(Jag vet inte hur moddar fungerar med steamversionen för just Oblivion. Däremot kan jag säga att moddar fungerar klockrent i andra steam-spel. Exempelvis ArmA2. Byt bara sökväg till spelet i steam-mappen))

Jo som sagt så stör det inte mer än att jag måste stäng ner det själv så det kan jag leva med. Jag har provat lite moddar via steam och det har funkat bra.. förutom när jag la in QarlTP3 för då fucka det upp hela oblivion och jag blev tvungen att ta bort det å ladda ner det igen via steam.

Quarl har (om jag kommer ihåg rätt) en "light/lite" version av sitt texturpack också. Prova den om den fulla versionen är för prestandakrävande. Jag använde själv den lättare versionen på en äldre dator.

Brasklapp: Kan vara inaktuell info eftersom jag inte spelat Oblivion på ett tag. Kör för närvarande Morrowind.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Quarl har (om jag kommer ihåg rätt) en "light/lite" version av sitt texturpack också. Prova den om den fulla versionen är för prestandakrävande. Jag använde själv den lättare versionen på en äldre dator.

Brasklapp: Kan vara inaktuell info eftersom jag inte spelat Oblivion på ett tag. Kör för närvarande Morrowind.

Presstanda på datorn borde inte vara några problem då det är en I5a med skapligt nytt grafikkort och bra med ramminne. Men när jag installera det fick jag ersätta en fil.. och jag undrar om det var i konflikt med kanske the unofficial patch. Fast det funkade inte även om jag spela utan Quarl. Ladda senare hem natural environments men kör nu bara med water då jag inte tyckte det var så mycket snyggare med detta. Får se om jag orkar pilla mer med det där. Just nu gillar jag spelet för själva uppdragen och de många sätt att lösa uppgifterna på samt alla småhistorier som utspelar sig vara man en hoppar på en quest.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

Presstanda på datorn borde inte vara några problem då det är en I5a med skapligt nytt grafikkort och bra med ramminne. ... *klipp* . Just nu gillar jag spelet för själva uppdragen och de många sätt att lösa uppgifterna på samt alla småhistorier som utspelar sig vara man en hoppar på en quest.

Nej då var det antagligen, som du säger, något fel i installationen.

Jag håller med, det är friheten i Elder Scrolls-spelen som gör att man fastnar för dem. Har lagt ned otaliga timmar i dem. Moddarna är också viktiga för PC då spelserien gått mot konsol som huvudplattform.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av joary639:

en annan fråga..
GOTY versionen innehåller Knights of the Nine och Shivering Isles. Kommer de efter att man klarat huvudquesten som en fortsättningsquests? Eller låser man upp dem som hela spel när första är klart?

Ett svar till.

Jag såg att jag faktiskt även har steam-versionen av Oblivion (lol!). Måste ha köpt det på någon rea för en billig peng.

Där ingår de officiella expansionerna. Så jag installerade det och skapade en karaktär. Under tutorial och flykten ut genom sewers fick jag meddelanden och noteringar i min journal om de nya quests och shivering isles. Jag behövde alltså inte vänta på dessa notifieringar speciellt länge. Jag har dock inte kollat om jag fått _alla_ notifieringar ännu.

Noterar att även denna version krashar efter avslutat spel. Helt omoddat. Det är något med detta spel som inte är riktigt... riktigt. Nåväl, irriterande ja, men inte hela världen.

Edit: Nu fick jag meddelandet om shivering islands efter att ha gjort "rest" tills nästa dag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Tybalt:

Quarl har (om jag kommer ihåg rätt) en "light/lite" version av sitt texturpack också. Prova den om den fulla versionen är för prestandakrävande. Jag använde själv den lättare versionen på en äldre dator.

Brasklapp: Kan vara inaktuell info eftersom jag inte spelat Oblivion på ett tag. Kör för närvarande Morrowind.

Presstanda på datorn borde inte vara några problem då det är en I5a med skapligt nytt grafikkort och bra med ramminne. Men när jag installera det fick jag ersätta en fil.. och jag undrar om det var i konflikt med kanske the unofficial patch. Fast det funkade inte även om jag spela utan Quarl. Ladda senare hem natural environments men kör nu bara med water då jag inte tyckte det var så mycket snyggare med detta. Får se om jag orkar pilla mer med det där. Just nu gillar jag spelet för själva uppdragen och de många sätt att lösa uppgifterna på samt alla småhistorier som utspelar sig vara man en hoppar på en quest.

Jag installerade nu QTP3 full (i steamversionen av Oblivion). Fungerade fint på en gång.
Jag antar att du gjorde archive invalidation på texturerna, eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av joary639:

en annan fråga..
GOTY versionen innehåller Knights of the Nine och Shivering Isles. Kommer de efter att man klarat huvudquesten som en fortsättningsquests? Eller låser man upp dem som hela spel när första är klart?

Ett svar till.

Jag såg att jag faktiskt även har steam-versionen av Oblivion (lol!). Måste ha köpt det på någon rea för en billig peng.

Där ingår de officiella expansionerna. Så jag installerade det och skapade en karaktär. Under tutorial och flykten ut genom sewers fick jag meddelanden och noteringar i min journal om de nya quests och shivering isles. Jag behövde alltså inte vänta på dessa notifieringar speciellt länge. Jag har dock inte kollat om jag fått _alla_ notifieringar ännu.

Noterar att även denna version krashar efter avslutat spel. Helt omoddat. Det är något med detta spel som inte är riktigt... riktigt. Nåväl, irriterande ja, men inte hela världen.

Om du inte misstycker så blir jag glad att du har samma problem
Aha.. var nog inte med i matchen i början om det kom upp såna små meddelanden. Iofs är jag inte det nu heller. Varje gång jag läser en bok eller något händer så står det uppe i vänstra hörnet men jag hinner fan aldrig läsa vad det står :-S antar att man kan läsa någon logg eller så?
Skrik i om du börjar modda och hittar något kul som du kan rekommendera.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av joary639:

en annan fråga..
GOTY versionen innehåller Knights of the Nine och Shivering Isles. Kommer de efter att man klarat huvudquesten som en fortsättningsquests? Eller låser man upp dem som hela spel när första är klart?

Ett svar till.

Jag såg att jag faktiskt även har steam-versionen av Oblivion (lol!). Måste ha köpt det på någon rea för en billig peng.

Där ingår de officiella expansionerna. Så jag installerade det och skapade en karaktär. Under tutorial och flykten ut genom sewers fick jag meddelanden och noteringar i min journal om de nya quests och shivering isles. Jag behövde alltså inte vänta på dessa notifieringar speciellt länge. Jag har dock inte kollat om jag fått _alla_ notifieringar ännu.

Noterar att även denna version krashar efter avslutat spel. Helt omoddat. Det är något med detta spel som inte är riktigt... riktigt. Nåväl, irriterande ja, men inte hela världen.

Om du inte misstycker så blir jag glad att du har samma problem
Aha.. var nog inte med i matchen i början om det kom upp såna små meddelanden. Iofs är jag inte det nu heller. Varje gång jag läser en bok eller något händer så står det uppe i vänstra hörnet men jag hinner fan aldrig läsa vad det står :-S antar att man kan läsa någon logg eller så?
Skrik i om du börjar modda och hittar något kul som du kan rekommendera.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skriv svar