Newbie och kan inte levla.

Inaktiv
Newbie och kan inte levla.

Fick spelet igår och har kört ganska många timmar, men jag är fortfarande kvar vid lvl 1.
Jag kör som agent, och eftersom den inte är den bästa stridsklassen vet jag inte hur jag ska gå upp i level.
The arena är ju väldigt svårt eftersom jag har båge
och arena man slåss på är så liten.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Fick spelet igår och har kört ganska många timmar, men jag är fortfarande kvar vid lvl 1.
Jag kör som agent, och eftersom den inte är den bästa stridsklassen vet jag inte hur jag ska gå upp i level.
The arena är ju väldigt svårt eftersom jag har båge
och arena man slåss på är så liten.

Körde Oblivion en hel del på 360n,
men det var ett tag sen, har nu Oblivion GOTY till ps3,
men har inte börjat lira om spelet,
men om man inte minns fel så måste man gå in i vilken stad som helst och sen gå in på ett IN eller Hotell kan man säga,
hyra ett rum och sen gå upp och sova i ett antal timmar,
då går man upp i lvl, sen är gubben utvilad och kan fortsätta sina äventyr, dessutom behöver gubben lite sömn ibland för att vila ut också vad man minns.

Tror det var så, testa det.

Inaktiv

går amn upp i level genom att sova? Haha

Medlem

Hehe, ja man måste hitta ett ställe att sova. Det finns ibland sängar och sovplatser i Dungeons. Går bra att sova där om inga fiender är i närheten.

Edit: Fast du går såklart inte upp i level bara genom att sova. Du måste använda dina färdigheter i spelet först.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har för mig att man kan köpa hus också som man kan sova i ?
Har för mig att man köpte ett hus stort som ett utedass, det såg fördjävligt ut, nästan fallfärdigt, men det var billigt att köpa.
och sen kunde man sova ostört och gratis,
man sparade in en del pengar på att slippa betala hyra när man skaffat utedasset.
Kunde man förvara grejer i huset man köpt också ?
Minns inte hur det var med det..

Tänk på en sak när du är inne i andras hus, att hittar du en säng och tjuvsover så tror jag vakterna tar dig,
och du har nog märkt att man får vara noga att man markerar personen man ska prata med i typ ett värdshus,

har hänt mig flera gånger att man markerat frukt eller nåt annat som ligger framför personen och snott det av misstag,
sen blir det antingen böter eller åka i fängelse,

väljer du att slåss mot vakten så lär du dö. hehe

Medlem
Skrivet av Lusen:

Fick spelet igår och har kört ganska många timmar, men jag är fortfarande kvar vid lvl 1.
Jag kör som agent, och eftersom den inte är den bästa stridsklassen vet jag inte hur jag ska gå upp i level.
The arena är ju väldigt svårt eftersom jag har båge
och arena man slåss på är så liten.

På the arena kan du få fina vapen och sånt i belöning, tror jag,
gubbarna man dödade i arenan, kunde man ta deras grejer ?

Medlem

Hur går det på Oblivion Lusen, har du lyckats lvla nåt ?
Shit.. får en riktig lust att börja köra det igen,
har inte gått igenom spelet på långa vägar, och med Game of the year edition så är det ju så mycke mer att göra.

Inaktiv

Det går smort som fan:D
Spelet är ju så grymt så oj oj oj, lite besviken på gray fox då, eftersom han låter än gåå in i långa tunnlar och crypts medans jag vill gå in i slott, hus, kyrkor och stjäla.

Medlem

Bra! Det finns en del sköna äventyr att finna där. Rekommenderar att du söker dig till assasins quests. Mycket underhållande.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Lusen:

Fick spelet igår och har kört ganska många timmar, men jag är fortfarande kvar vid lvl 1.
Jag kör som agent, och eftersom den inte är den bästa stridsklassen vet jag inte hur jag ska gå upp i level.
The arena är ju väldigt svårt eftersom jag har båge
och arena man slåss på är så liten.

Körde Oblivion en hel del på 360n,
men det var ett tag sen, har nu Oblivion GOTY till ps3,
men har inte börjat lira om spelet,
men om man inte minns fel så måste man gå in i vilken stad som helst och sen gå in på ett IN eller Hotell kan man säga,
hyra ett rum och sen gå upp och sova i ett antal timmar,
då går man upp i lvl, sen är gubben utvilad och kan fortsätta sina äventyr, dessutom behöver gubben lite sömn ibland för att vila ut också vad man minns.

Tror det var så, testa det.

Nej, man behöver aldrig sömn i spelet. Det är endast till för att gå upp i level och hela skada/magi om man nu inte har någon dryck eller magi till det.

Till PC finns moddar som gör så att du måste äta och sova, men du talade om x-boxversionen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Har för mig att man kan köpa hus också som man kan sova i ?
Har för mig att man köpte ett hus stort som ett utedass, det såg fördjävligt ut, nästan fallfärdigt, men det var billigt att köpa.
och sen kunde man sova ostört och gratis,
man sparade in en del pengar på att slippa betala hyra när man skaffat utedasset.
Kunde man förvara grejer i huset man köpt också ?
Minns inte hur det var med det..

Tänk på en sak när du är inne i andras hus, att hittar du en säng och tjuvsover så tror jag vakterna tar dig,
och du har nog märkt att man får vara noga att man markerar personen man ska prata med i typ ett värdshus,

har hänt mig flera gånger att man markerat frukt eller nåt annat som ligger framför personen och snott det av misstag,
sen blir det antingen böter eller åka i fängelse,

väljer du att slåss mot vakten så lär du dö. hehe

Ja, man kan köpa hus i städerna. Man behöver inte köpa "utedasset" i Imperial City, det går bra att köpa vilket/vilka man vill.

Går bra att förvara saker i huset. Jag brukar pynta mina hus. Ett hus har jag pyntat med "vampire dust".
Ett annat är sprängfyllt med kristall, juveler, pärlor och smycken.

En del sängar går bra att sova i utan att vakten kommer och tar dig för "tresspassing".

Om man går med i något gille t.ex. magiker- eller fightergillet så sover man gratis i alla deras hus. Jag brukar själv hålla mig till dessa sovplatser eftersom de är gratis. Såvida jag inte är långt bort i obygden då jag gärna tar in på ett värdshus.

Angående att sova i ett gilleshus, det är rätt kul att dela säng med någon om det är en stor säng.
Eller väcka upp någon och genast lägga sig i deras säng. *igen*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

I Dark Brotherhood finns det väl okcså sängar

Medlem
Skrivet av Lusen:

I Dark Brotherhood finns det väl okcså sängar

Ja, även det gillet har fri sovplats.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Thief och Assassin questens är dem mest underhållande i hela spelet!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Ja, nu är man listener och gray fox.
Är lite besviken pga av att jag trodde att listener skulle få väldigt hög lön, men på en vecka få man 200. Lite väl lite.
När man är gray fox får man ju ingen lön alls, som jag tycker är skjukt störande

Medlem

Att bara vara Gray Fox räcker väl?


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

200 räcker väl till mat och hyra för en vecka?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Ja, men man skulle vilja ha någonting över så man kunde köpa sig ett hus.
Nu är jag iallafall i shivering isles och jag undrar om man kan köpa sig ett hus där?
Vet nämligen inte vad jag ska sova. ( Och nej, inte ett värdshus )

Medlem

Vad ska du med lön till när du är Gray Fox?


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Hallå!!! du är Gray Fox! Stjäl din lön!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Varför drog du till kyrkogården och grävde upp en tråd som varit död i över ett år Apan Låt dessa gamla lik ligga där de ligger så blir alla gladare, cheers.

God jul och gott nytt..... meh, vi vet alla att jag inte menar det


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar