Robot
Razer Orochi

Varför ska du nöja dig med det näst bästa bara för att du råkar vara en ambulerande gamer? För att det anpassade alternativet är felkonstruerat.

#razer


MFZ
Medlem
Razer Orochi

minus för att den är liten?

kan ju dock tänka mig att det finns folk som ser det som ett plus.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Jo men Recensenten såg det som ett minus ^^


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Japaner har små händer

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jo men Recensenten såg det som ett minus ^^

Vilket han inte bör, eftersom det finns olika sätt att hålla en mus. Claw är ett sätt att hålla musen, vilket innebär att man bara har fingrarna på musen och inte handflatan.

Alltså är storlek mer bara en smaksak, vilket han inte bör se som något negativt : /

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jo men Recensenten såg det som ett minus ^^

Vilket han inte bör, eftersom det finns olika sätt att hålla en mus. Claw är ett sätt att hålla musen, vilket innebär att man bara har fingrarna på musen och inte handflatan.

Alltså är storlek mer bara en smaksak, vilket han inte bör se som något negativt : /

Om det är en smaksak, och det inte passar hans smak, så är väll det ändå något negativt.


signatur

Rwa?

Medlem

När jag var yngre så verkade Razerprodukterna vara det coolaste som fanns, men nu när man är lite mer erfaren så ser man att de sällan gör produkter som är bra rakt igenom. Ofta är det nåt som drar ner betygen. Den enda grejen från Razer jag har nu är Razer bungee, och den är faktiskt grym.

Medlem

hela idén med just denna mus var väll just att den ska vara liten och kompakt? Lite grann som att gå och köpa vaniljglass och sen klaga på att det inte smakar chocklad...

Medlem

Om man mäter från Razer-loggan på "ryggen" på musen, placerad aningen bakom högsta punkten om man tittar på rubbebilden, så är längden från loggan till främre delen på musknapparna åtta centimeter. För att gnagaren ska få stöd från handen bör sträckan från mitten på handflatan till toppen på långfingret inte överstiga åtta centimeter, annars hamnar fingrarna utanför eller få inget stöd från "musryggen". I mitt fall är den sträckan 13 centimeter. Jag lät käresta testa den som har hyfsat små händer (12 centimeter) eftersom hon är en ganska liter person. Testa att mäta din hand och din gnagare och jämför mot Orochis åtta centimeter så får du se.
På fullt allvar skulle jag gissa att en fyra-femåring har tillräckligt små händer för att kunna använda den hyfsat normalt.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jo men Recensenten såg det som ett minus ^^

Vilket han inte bör, eftersom det finns olika sätt att hålla en mus. Claw är ett sätt att hålla musen, vilket innebär att man bara har fingrarna på musen och inte handflatan.

Alltså är storlek mer bara en smaksak, vilket han inte bör se som något negativt : /

Du kan inte hålla den enbart med fingrarna, då trycker du in knapparna på sidorna.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jo men Recensenten såg det som ett minus ^^

Vilket han inte bör, eftersom det finns olika sätt att hålla en mus. Claw är ett sätt att hålla musen, vilket innebär att man bara har fingrarna på musen och inte handflatan.

Alltså är storlek mer bara en smaksak, vilket han inte bör se som något negativt : /

jag har haft orochi i ett par år och jag kan säga att han inte har fel. Med den formen musen har så blir den väldigt obekväm på högersidan. finns inget riktigt sätt att ha fingrarna. du blir tvungen att sätta långfinger på en vass kant vilket inte känns alls skönt. och sålänge du inte är 8 år så är den inte skön för någon. stor hand eller liten. den är FÖR liten med den designen

Medlem

Har precis köpt min mionix naos 8200 eller vart det 7200? minns ej haha iaf den dyraste.

Och kan ju säga aldirg spelat med en skönare mus, vart helnöjd för använt mig utav razor ifrån 2006-2007 till nu givetvis har gått isönde och köpt flera hehe.

men iaf denna musen är superb speciellt med sargas musmattan.

Plus alltid kul att stötta svenska företag

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Japaner har små händer

Dom har inte bara små händer


signatur

"The night is dark, and full of terrors"

Avstängd
Skrivet av Scorpion:
Skrivet av KaptenKanel:

Japaner har små händer

Dom har inte bara små händer

Medlem

Små möss är djävulens verk !


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Theo B:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jo men Recensenten såg det som ett minus ^^

Vilket han inte bör, eftersom det finns olika sätt att hålla en mus. Claw är ett sätt att hålla musen, vilket innebär att man bara har fingrarna på musen och inte handflatan.

Alltså är storlek mer bara en smaksak, vilket han inte bör se som något negativt : /

Om det är en smaksak, och det inte passar hans smak, så är väll det ändå något negativt.

Visst är det negativt för honom, men det säger inget om produktens kvalité.

Skägg.
10 Chambers

Jag gillar små möss, men då måste de vara symmetriska. Kör klogreppet på en Salmosa nu.


signatur
Medlem

Det skulle fan vara lag på ett standardiserat sätt att beskriva storleken på möss. Vilken affär som helst kan beskriva storleken på handskar och stövlar med minst tre olika storlekssystem men när det gäller datormöss så får köparen gissa sig fram.

Håller dock med artikelförfattaren här, (även om han säkert har nävar stora som stekpannor ). Om Razer gör en liten mus för claw-grepp så ska de sätta knapparna så att man kan använda claw-greppet också utan att trycka in knappar av misstag.

Medlem
Skrivet av dMike:

Det skulle fan vara lag på ett standardiserat sätt att beskriva storleken på möss. Vilken affär som helst kan beskriva storleken på handskar och stövlar med minst tre olika storlekssystem men när det gäller datormöss så får köparen gissa sig fram.

Håller dock med artikelförfattaren här, (även om han säkert har nävar stora som stekpannor ). Om Razer gör en liten mus för claw-grepp så ska de sätta knapparna så att man kan använda claw-greppet också utan att trycka in knappar av misstag.

Nja, stekpannor var nog lite att ta i.

Visar en jämförande bilr: till vänster min ordinarie Razer Mamba 2012, i mitten Orochi, till höger den lilla modellen av tändsticksask.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Så - varför är bluetooth så viktigt?

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Så - varför är bluetooth så viktigt?

För att alla kanske inte har BT-mottagare på sina maskiner? Den går ju trots allt på BT.

Medlem
Medlem
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av dMike:

Det skulle fan vara lag på ett standardiserat sätt att beskriva storleken på möss. Vilken affär som helst kan beskriva storleken på handskar och stövlar med minst tre olika storlekssystem men när det gäller datormöss så får köparen gissa sig fram.

Håller dock med artikelförfattaren här, (även om han säkert har nävar stora som stekpannor ). Om Razer gör en liten mus för claw-grepp så ska de sätta knapparna så att man kan använda claw-greppet också utan att trycka in knappar av misstag.

Nja, stekpannor var nog lite att ta i.

Visar en jämförande bilr: till vänster min ordinarie Razer Mamba 2012, i mitten Orochi, till höger den lilla modellen av tändsticksask.

Vart är bilden ?

Inaktiv
Skrivet av Decado:
Skrivet av Game Ove(r):
Skrivet av dMike:

Det skulle fan vara lag på ett standardiserat sätt att beskriva storleken på möss. Vilken affär som helst kan beskriva storleken på handskar och stövlar med minst tre olika storlekssystem men när det gäller datormöss så får köparen gissa sig fram.

Håller dock med artikelförfattaren här, (även om han säkert har nävar stora som stekpannor ). Om Razer gör en liten mus för claw-grepp så ska de sätta knapparna så att man kan använda claw-greppet också utan att trycka in knappar av misstag.

Nja, stekpannor var nog lite att ta i.

Visar en jämförande bilr: till vänster min ordinarie Razer Mamba 2012, i mitten Orochi, till höger den lilla modellen av tändsticksask.

Vart är bilden ?

http://bilder4.egmont.se/cache/1b/1b73/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOj...

Medlem

Kan hålla med om att denna musen är långt ifrån perfekt (äger två stycken själv), men tycker det beror mest på att den är alldeles för dyr och att kvalitetsintrycket inte är det bästa då den känns lite för plastig i mitt tycke. Hade nog ändå gett den 3/5 i betyg själv.

Jag har själv 13 cm från mitten av handen till toppen på långfingret och har inga direkta problem att hantera musen. Använder fingertip grip och håller tummen + lillfinger och ringfinger på den nedre kanten utav musen på båda sidor.

The fingertip grip

Så visst fungerar det beroende på vilket grepp man föredrar och därför tycker jag rader som Om dina händer är större än en femårings får du inget stöd alls för handen. och ...de borde kalla den "kids gaming mouse" och sälja den i paket med Mulle Meck-spel. är lite onödiga i detta fallet.

Hade varit bättre att helt enkelt upplysa att den, som dom flesta laptopmöss, är väldigt liten jämfört med en vanlig datormus och skriva att man nog bör testa den i butik själv innan man köper ett exemplar.

Angående bluetooth så visst hade det varit trevligt om det följde med, men musen är tänkt som en gamingmus för laptops och så gott som alla laptops har väl bluetooth inbyggt redan. Kan i alla fall tänka mig det var så Razer resonerade.

Urvalet av små laptopmöss, som har bluetooth, ambidextrous design (ja jag är vänsterhänt och ja jag håller musen i vänster hand) och två knappar på varje sida är väldigt litet och senast jag kollade så var denna ganska ensam på detta område.

Ish
Medlem

Jag har köpt en del av Razers produkter, inte bara möss. Och varje gång tror jag naivt att det har varit något att ha, men faktum är att Razer är total jävla dynga rakt igenom och förtjänar inte ens att recenseras. Min två cent.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Så typ en mindre Ouroburos?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tycker det är lite missvisande att säga helt rakt bara att den är alldeles för liten. Specifiera gärna isåfall att du menar med tanke på "vanligt" palm-grip. Annars blir det som att jag (som använder fingertip-grip) skulle recensera en Mionix Naos eller liknande "formad" mus och säga att den är alldeles för stor, vilket iofs skulle stämma för mig och andra som använder fingertip-grip men knappast för alla som använder palm-grip.

1
Skriv svar