Varför tycker folk att Minecraft är "nördigt"

Medlem
Varför tycker folk att Minecraft är "nördigt"

Har sett mycket trams om att Minecraft är "nördigt" .Jag förstår inte varför. Det är ett "drömspel" med tanke på att det påminner om ett Retrospel i 3D vad mer skulla man öska sig.


signatur

DET LAGGADE!

Medlem
Skrivet av swedisharmy73:

Har sett mycket trams om att Minecraft är "nördigt" .Jag förstår inte varför. Det är ett "drömspel" med tanke på att det påminner om ett Retrospel i 3D vad mer skulla man öska sig.

Man gå runt och slår på saker sen bygg man en sak sen slår man på saker igen och det är så hela tiden.

Medlem
Skrivet av swedisharmy73:

Har sett mycket trams om att Minecraft är "nördigt" .Jag förstår inte varför. Det är ett "drömspel" med tanke på att det påminner om ett Retrospel i 3D vad mer skulla man öska sig.

Läs bara din sista mening igen, Retro spel är väldigt Nördigt.
Men sen, vad är fel med att vara nörd?
Jag är själv en spelnörd, men vad spelar det för roll?
Folk måste sluta vara känsliga


signatur

Rwa?

Medlem

Call of Duty är så manligt att jag fick hår på bröstet när jag spelade Modern Warefare 2.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Call of Duty är så manligt att jag fick hår på bröstet när jag spelade Modern Warefare 2.

Cod är ju snarare motsatsen till manligt


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av swedisharmy73:

Har sett mycket trams om att Minecraft är "nördigt" .Jag förstår inte varför. Det är ett "drömspel" med tanke på att det påminner om ett Retrospel i 3D vad mer skulla man öska sig.

Läs bara din sista mening igen, Retro spel är väldigt Nördigt.
Men sen, vad är fel med att vara nörd?
Jag är själv en spelnörd, men vad spelar det för roll?
Folk måste sluta vara känsliga

Jaa, Man är lite nördig när det gäller sånt.


signatur

DET LAGGADE!

Allt som är populärt får nedlåtande benämningar, förutom kaffe, det är lite märkligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Avskyr minecraft, tråkigare spel får man eta efter, men har aldrig upplevt det som nördigt?!

Medlem

Många skulle säkert anse att allt vad som gäller sitta o spela dator- eller tv-spel skulle räknas som väldigt nördigt.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Strunta i vad folk kanske tror och gör det det du gillar. Det är det enda som räknas.


signatur
Medlem

Om någon påstår att Minecraft eller att spela datorspel är nördigt så har de problem.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

När ett spel gör anspråk på tid så anses det ofta vara nördigt. Men som några skrivit här så är det väl bara skit i det och spela det man tycker om. Dock tycker jag klimatet har blivit sjukt mycket bättre än när jag växte upp på 80 talet.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Skribent

Nördigt är något positivt. Därför ingen kallar mig nörd


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Allt som är populärt får nedlåtande benämningar, förutom kaffe, det är lite märkligt.

This.

Någon önskan om att vara unik i sitt tyckande skulle jag tro. Välja att inte följa med strömmen bara för sakens skull.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Nördigt är något positivt. Därför ingen kallar mig nörd

Haha! Nörd!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Jag ogillar hur alla slänger runt termen nörd utan att ha någon aning om vad det betyder,
- "Jag är en sån serienörd"
- "Jaha, så du kollar mycket serier?"
- "Nej, jag kollar på Breaking Bad bara."

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Call of Duty är så manligt att jag fick hår på bröstet när jag spelade Modern Warefare 2.

Ja det är väl i puberteten som hårväxten tar fart?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av marcus8958:

Call of Duty är så manligt att jag fick hår på bröstet när jag spelade Modern Warefare 2.

Ja det är väl i puberteten som hårväxten tar fart?

Och det är nu under medelåldern man ser ut som en brunbjörn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

phi
Medlem

Äh vad fan, det är ju "inne" att vara lite nördig idagsläget.

Jag anser däremot att datorspel och tv-spel generellt sett inte är särskilt nördigt längre eftersom att det har blivit så mainstream jämfört med förr i tiden. En nörd för mig är någon som har ett väldigt stort intresse eller en passion för något lite "udda" sen om det är serietidningar, teknik, retrospel, rollspel, magic, chiptunes, cosplay m.m spelar mindre roll.

För några helger sedan satt jag i en hotellounge med en kollega och så hamnade vi runt ett bord med några tjejer som vi började prata med. Efter en stund så började jag prata med en utav dem och nu kommer jag inte ihåg exakt hur vi kom in på det men jag sa något om att jag är en riktig sci-fi-nörd och att jag gillar i princip allt som har sci-fi, universum och teknik att göra. Tydligen var hon likasinnad och jag hade ganska nyligen läst boken "A universe from nothing" av Lawrence Krauss (rekommenderas starkt för övrigt) och hon visste vem han var och hon hade sett flera grejer med honom på youtube, så satt vi där och diskuterade hans teori i säkert en timmes tid. De andra kollade på oss som om vi var ett par aliens men vi hade skittrevligt och senare in på småtimmarna så lät vi oss upptäcka varandras friktionskoeficient, så att säga.

Kort sagt så behöver inte "nördigt" vara något negativt och som Annanaz nämnde så borde folk sluta vara så jävla känsliga och ta allt så negativt och personligt hela tiden. Fortsätt spela Minecraft och ha kul oavsett om andra tycker att det är nördigt eller ej.

Medlem

Ja ordet har tack och lov förändrats och används ofta i bredare bemärkelse, inte bara som någonting negativt.

Personligen påpekar jag ibland retsamt att vissa personer är sportnördar. Speciellt när någon hellre tittar på sport, någon speciell match eller final än att träffas och vara social. Inställningen att man måste se matchen direkt och inte inspelad någon timme senare. Eller om personen intresserar sig för tider, höjder, rekord eller vem som tävlade i vad på vilket VM eller OS. Om personen tycker det är viktigt att veta vem som sparkade en boll i ett nät eller slog en puck i mål.

Detta påpekar jag egentligen mest för att sport anses vara "mainstream" och inte alls nördigt. Lite för att ta udden av ordet nörd och att få vissa personer att fundera över hur de dömer andra personers intressen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

dubbel.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Tybalt:

Ja ordet har tack och lov förändrats och används ofta i bredare bemärkelse, inte bara som någonting negativt.

Personligen påpekar jag ibland retsamt att vissa personer är sportnördar. Speciellt när någon hellre tittar på sport, någon speciell match eller final än att träffas och vara social. Inställningen att man måste se matchen direkt och inte inspelad någon timme senare. Eller om personen intresserar sig för tider, höjder, rekord eller vem som tävlade i vad på vilket VM eller OS. Om personen tycker det är viktigt att veta vem som sparkade en boll i ett nät eller slog en puck i mål.

Detta påpekar jag egentligen mest för att sport anses vara "mainstream" och inte alls nördigt. Lite för att ta udden av ordet nörd och att få vissa personer att fundera över hur de dömer andra personers intressen.

Bra förklaring
Numera kalla vi det för Tybalt, efter han som förklarade allt för oss som inte förstår bättre.

Pinka i det blå skåpet är nästa nominering för mister 1 miljon inlägg.

Lågt!

Sluta skämma ut dig nu Konfucius!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Tybalt:

Ja ordet har tack och lov förändrats och används ofta i bredare bemärkelse, inte bara som någonting negativt.

Personligen påpekar jag ibland retsamt att vissa personer är sportnördar. Speciellt när någon hellre tittar på sport, någon speciell match eller final än att träffas och vara social. Inställningen att man måste se matchen direkt och inte inspelad någon timme senare. Eller om personen intresserar sig för tider, höjder, rekord eller vem som tävlade i vad på vilket VM eller OS. Om personen tycker det är viktigt att veta vem som sparkade en boll i ett nät eller slog en puck i mål.

Detta påpekar jag egentligen mest för att sport anses vara "mainstream" och inte alls nördigt. Lite för att ta udden av ordet nörd och att få vissa personer att fundera över hur de dömer andra personers intressen.

Bra förklaring
Numera kalla vi det för Tybalt, efter han som förklarade allt för oss som inte förstår bättre.

Pinka i det blå skåpet är nästa nominering för mister 1 miljon inlägg.

Lågt!

Sluta skämma ut dig nu Konfucius!

Du menar skämma ut dig.
Vore du lite mindre drygare, så vore hel FZ mindre drygare, med tanke på att du är den spammare du är.

Att jag visar på dina falleringar, innebär inte att at annsvaret för dina tillkorta kommanden faller på mig.

Edit: Tänkte ta bort mina felstavningar, men ändrade mig..

Tror du att du är någon djävla helig ko och ingen får ifrågasätta dig?
Du får mer än gärna förklara din attityd?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Tybalt får väl tycka/skriva vad han vill så länge han följer reglerna? Samt vad har hans totala inlägg med saken att göra? En del är väldigt aktiva på forumet.

Inaktiv

Känns som en sportnörd tog illa upp...

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Tybalt:

Ja ordet har tack och lov förändrats och används ofta i bredare bemärkelse, inte bara som någonting negativt.

Personligen påpekar jag ibland retsamt att vissa personer är sportnördar. Speciellt när någon hellre tittar på sport, någon speciell match eller final än att träffas och vara social. Inställningen att man måste se matchen direkt och inte inspelad någon timme senare. Eller om personen intresserar sig för tider, höjder, rekord eller vem som tävlade i vad på vilket VM eller OS. Om personen tycker det är viktigt att veta vem som sparkade en boll i ett nät eller slog en puck i mål.

Detta påpekar jag egentligen mest för att sport anses vara "mainstream" och inte alls nördigt. Lite för att ta udden av ordet nörd och att få vissa personer att fundera över hur de dömer andra personers intressen.

Bra förklaring
Numera kalla vi det för Tybalt, efter han som förklarade allt för oss som inte förstår bättre.

Pinka i det blå skåpet är nästa nominering för mister 1 miljon inlägg.

Lågt!

Sluta skämma ut dig nu Konfucius!

Du menar skämma ut dig.
Vore du lite mindre drygare, så vore hel FZ mindre drygare, med tanke på att du är den spammare du är.

Att jag visar på dina falleringar, innebär inte att at annsvaret för dina tillkorta kommanden faller på mig.

Edit: Tänkte ta bort mina felstavningar, men ändrade mig..

Tror du att du är någon djävla helig ko och ingen får ifrågasätta dig?
Du får mer än gärna förklara din attityd?

Är det bara jag som inte förstår vad Tybalt skrev som var drygt? Jag ser det som tvärt om, att han försöker göra så att folk inte slänga ur sig ordet "nörd" kors och tvärs. Försöka att få folk att inte se datorspelande som något nördigt och på ett skämtsamt sätt påpeka att om spela datorspel mycket är nördigt så är det en hel del andra saker som kan ses som nördigt också. Som att t ex gräva ned sig i sportresultat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Allt som är populärt får nedlåtande benämningar, förutom kaffe, det är lite märkligt.

Det närmaste jag kan komma på är "snutfika" som är en lättbränd bryggd kopp kaffe och oftast onyttigt tilltugg.

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Johan Olander:

Nördigt är något positivt. Därför ingen kallar mig nörd

Haha! Nörd!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Haha! Man kan lita på Simpsons.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar