Veckans betyg – Arma III och skräckslaget

Medlem
Veckans betyg – Arma III och skräckslaget

Får man fråga varför det inte finns en FF:XIV AR recension?

Medlem
Skrivet av Theo B:

Får man fråga varför det inte finns en FF:XIV AR recension?

De är väl upptagna med att spela GTA V såklart.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

k3m
Medlem

"Men allt det här bleknar i jämförelse vad som inträffar imorgon." att Arma3 bleknar i jämförelse med Gta5 är skitsnack.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av Theo B:

Får man fråga varför det inte finns en FF:XIV AR recension?

De är väl upptagna med att spela GTA V såklart.

De påpekar alltid att GTA V är det mest hypade spelet som om det vore löjligt, sen sätter den en timer på framsidan som räknar ner tills recensionen kommer ut...

Medlem

När planerar ni att utöka skalan på er betyg-gradering? 1-5 säger ju inget...

Medlem

Varför säger 1-10 mer än 1-5? 2/10 = 1/5 t.ex...

Skrivet av Theo B:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Theo B:

Får man fråga varför det inte finns en FF:XIV AR recension?

De är väl upptagna med att spela GTA V såklart.

De påpekar alltid att GTA V är det mest hypade spelet som om det vore löjligt, sen sätter den en timer på framsidan som räknar ner tills recensionen kommer ut...

Du verkar otroligt kritisk och negativ till hur redaktionen arbetar, men du är supporter? Verkar lite bakvänt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Varför säger 1-10 mer än 1-5? 2/10 = 1/5 t.ex...

Skrivet av Theo B:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Theo B:

Får man fråga varför det inte finns en FF:XIV AR recension?

De är väl upptagna med att spela GTA V såklart.

De påpekar alltid att GTA V är det mest hypade spelet som om det vore löjligt, sen sätter den en timer på framsidan som räknar ner tills recensionen kommer ut...

Du verkar otroligt kritisk och negativ till hur redaktionen arbetar, men du är supporter? Verkar lite bakvänt.

Man fick en musmatta och 6 nummer PC gamer.

Medlem
Skrivet av sburns:

När planerar ni att utöka skalan på er betyg-gradering? 1-5 säger ju inget...

Eller så läser man recensionen.

Medlem

Jag och kompis köpte vars ett av skräckspelen, jag köpte Amnesia: A machine for Pigs och han Outlast. Outlast är mer intensivt, hjärtbultande och galet. Amnesia har å andra sidan en riktigt "skön" atmosfär och erbjuder en annan typ utav skräck som är lite mer under skinnet på en

Medlem
Skrivet av sburns:

När planerar ni att utöka skalan på er betyg-gradering? 1-5 säger ju inget...

När planerar fz att ta bort betygsskalan, så man slipper alla som gnäller på fel betyg utan att läsa recensionerna?

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Stag:

Varför säger 1-10 mer än 1-5? 2/10 = 1/5 t.ex...

Skrivet av Theo B:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Theo B:

Får man fråga varför det inte finns en FF:XIV AR recension?

De är väl upptagna med att spela GTA V såklart.

De påpekar alltid att GTA V är det mest hypade spelet som om det vore löjligt, sen sätter den en timer på framsidan som räknar ner tills recensionen kommer ut...

Du verkar otroligt kritisk och negativ till hur redaktionen arbetar, men du är supporter? Verkar lite bakvänt.

Man fick en musmatta och 6 nummer PC gamer.

Haha, ja du är iaf ärlig

Medlem

FZ får the whine!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Stag:

Varför säger 1-10 mer än 1-5? 2/10 = 1/5 t.ex...

I FZ's fall så kan 4/5 betyda 7 eller 8, och 3/5 kan betyda 4, 5 eller 6. Det är därför vissa kan uppfatta 3/5 som lågt medan andra ser det som okej.

Ska det sättas ett betyg så föredrar jag 10-systemet eller 100-systemet, men är recensionen välskriven så behöver jag oftast inget betyg för att bilda en egen uppfattning om spelet.

Jag hoppas att FZ återinför videorecensioner. Då får man det ännu lättare att bilda en uppfattning om spelet. Eller varför inte recensera "veckans spel" i Fragzone?

k3m
Medlem

ingen skala säger något, när recensenterna inte kan använda skalan. fz recensenterna är dock de bästa att använda sin skala. gamespot.com, ign.se recensenter m.m. är urusla att använda sina skalor.

Skrivet av sburns:

När planerar ni att utöka skalan på er betyg-gradering? 1-5 säger ju inget...

k3m
Medlem

gnäll i lagoma mängder är bra!

Skrivet av xermalk:
Skrivet av sburns:

När planerar ni att utöka skalan på er betyg-gradering? 1-5 säger ju inget...

När planerar fz att ta bort betygsskalan, så man slipper alla som gnäller på fel betyg utan att läsa recensionerna?

Medlem

Jag håller faktist mer mindre mellanrum i gapsen vid 1/10 än 1/5.

Dock så handlar endå alltid rescension om person till person.

är det en 3/5 kan den vara skit endå för vissa personer.
är det 2 eller 1/5 så är det oftast buggigt många dåliga saker i spelet där det är dåligt oavsett vad du har för smak.

Dock älskar du generen KAAAAANSKE du kan överleva en 2/5 och se bortom det men svårt.

4/5/ 5/5 är spel som alla kan gilla oavsett favorit genre och spel dock dras kanske en 4/5 till en 2/5 3/5 beroende på vad för spelsmak du har.

som man säger its Always in the beholder of the Eye.

Jag lyssnar aldrig mycket på en resencion pga jag vet jag är A: bättre gamer,B; kan se saker dom ibland ej ser
och C kan ofta se spelen ur mer objectiv synvinkel.

Notera oftast, finns dom som skriver recensioner som kan göra det bra.

och är det något som kommer med en riktig rolig kommentar varför rescencerar du inte då eller liknande.

För jag skriver som en sopa och lider utav dyslexi.

och nej jag leder inte av storhetsvansinne, jag tar ifrån helhet ifrån läst jättemånga rescensioner där vissa skriver en rescension och ger vissa spel dom ej gillar själva eller gillar själv och ger för mycket eller för lite poäng.

För dom inte kan titta utifrån en objectiv synvinkel.

Samma gäller i filmindustrin, för många som arbetar med det för dom vill skriva men dom kan inte titta objektivt.

inte för vara bias men Victor Leijonhufvud är ett bra exempel på en bra rescensent som tittar objectivt och kan ifrågasätta sig själv och sätta sitt eget tycke åt sidan även.

1
Skriv svar