David Cage: Nextgen-hårdvara ett bättre verktyg för utvecklare

Robot
David Cage: Nextgen-hårdvara ett bättre verktyg för utvecklare
Inaktiv
David Cage: Nextgen-hårdvara ett bättre verktyg för utvecklare

Va bra, då kan han ju försöka släppa ett bra spel för en gångs skull.

Medlem

Kanske sluta med QTE spel nu?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:

Kanske sluta med QTE spel nu?

Varför har alla emot QTE? Det tillåter ju i alla fall spelaren att delta lite i spelet, till skillnad från större delen av dagens spel som mer eller mindre bara går på en skriptad räls.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av kill455:

Kanske sluta med QTE spel nu?

Varför har alla emot QTE? Det tillåter ju i alla fall spelaren att delta lite i spelet, till skillnad från större delen av dagens spel som mer eller mindre bara går på en skriptad räls.

Om något så är det väl quicktime events som inte låter spelaren delta. Det är ungefär lika involverande som att välja rätt kanal på tv:n.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av kill455:

Kanske sluta med QTE spel nu?

Varför har alla emot QTE? Det tillåter ju i alla fall spelaren att delta lite i spelet, till skillnad från större delen av dagens spel som mer eller mindre bara går på en skriptad räls.

Om något så är det väl quicktime events som inte låter spelaren delta. Det är ungefär lika involverande som att välja rätt kanal på tv:n.

I det här fallet så är QTE integrerat i vanligt gameplay. Man styr karaktären precis som i vilket annat spel som helst. Ungefär som Telltales spel. När ett spel som The Walking Dead vinner GOTY så kan det ju inte direkt vara något fel på den sortens kontroller? Jag gillar det i alla fall. Jag är så trött på att bara känna mig som en passagerare när jag spelar.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av kill455:

Kanske sluta med QTE spel nu?

Varför har alla emot QTE? Det tillåter ju i alla fall spelaren att delta lite i spelet, till skillnad från större delen av dagens spel som mer eller mindre bara går på en skriptad räls.

Om något så är det väl quicktime events som inte låter spelaren delta. Det är ungefär lika involverande som att välja rätt kanal på tv:n.

I det här fallet så är QTE integrerat i vanligt gameplay. Man styr karaktären precis som i vilket annat spel som helst. Ungefär som Telltales spel. När ett spel som The Walking Dead vinner GOTY så kan det ju inte direkt vara något fel på den sortens kontroller? Jag gillar det i alla fall. Jag är så trött på att bara känna mig som en passagerare när jag spelar.

Håller med. men så länge det inte blir som God of War, där samma execution QTE händer allt för ofta, så bör det fungera.

Medlem

Aftonbladet-klass på den underrubriksättningen. Den för ju (säkerligen medvetet) tankarna till att han gillar Playstation 4 mer än Xbox One. Tämligen ointressant att konstatera att det är lättare att koda till PS4 än PS3, med tanke på dess X86-plattform. Ungefär som att konstatera att solen går upp imorgon.

Medlem
Skrivet av kill455:

Kanske sluta med QTE spel nu?

Det har han redan gjort. Beyond: Two Souls innehåller inga QTE alls.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Aftonbladet-klass på den underrubriksättningen. Den för ju (säkerligen medvetet) tankarna till att han gillar Playstation 4 mer än Xbox One. Tämligen ointressant att konstatera att det är lättare att koda till PS4 än PS3, med tanke på dess X86-plattform. Ungefär som att konstatera att solen går upp imorgon.

Kan ha göra med han inte kan ha en åsikt då han inte utvecklat för xbox 360.

Det är PS exklusiva spel.

Medlem

Var det inte samma snubbe som satt för ett par månader sen och sa att han var totalt nöjd med det PS3 kunde erbjuda? Att han nästan var emot utvecklingen av konsoler, att allt redan var perfekt?

Kanske var någon annan.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av nicbex:

Aftonbladet-klass på den underrubriksättningen. Den för ju (säkerligen medvetet) tankarna till att han gillar Playstation 4 mer än Xbox One. Tämligen ointressant att konstatera att det är lättare att koda till PS4 än PS3, med tanke på dess X86-plattform. Ungefär som att konstatera att solen går upp imorgon.

Kan ha göra med han inte kan ha en åsikt då han inte utvecklat för xbox 360.

Det är PS exklusiva spel.

Nu missförstod du dock helt min poäng

Medlem
Skrivet av KingenOgge:

Va bra, då kan han ju försöka släppa ett bra spel för en gångs skull.

Kan inte någon infoga en "captain obvious" meme här, känns som det hade varit befogat


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack för den Sabelsköld. I LOL'd

Medlem

Haha underbart tech-demo. Skön humor och underbar känsla i grafiken!


signatur

Have a good time!

Medlem
Medlem
Skrivet av Nemo:

Tack för den Sabelsköld. I LOL'd

Av alla människor som någonsin velat säga något med ett klipp så var det där definitivt det bästa... Helt spot on.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av kill455:

Kanske sluta med QTE spel nu?

Varför har alla emot QTE? Det tillåter ju i alla fall spelaren att delta lite i spelet, till skillnad från större delen av dagens spel som mer eller mindre bara går på en skriptad räls.

Om något så är det väl quicktime events som inte låter spelaren delta. Det är ungefär lika involverande som att välja rätt kanal på tv:n.

I det här fallet så är QTE integrerat i vanligt gameplay. Man styr karaktären precis som i vilket annat spel som helst. Ungefär som Telltales spel. När ett spel som The Walking Dead vinner GOTY så kan det ju inte direkt vara något fel på den sortens kontroller? Jag gillar det i alla fall. Jag är så trött på att bara känna mig som en passagerare när jag spelar.

Nu gick väl inte inte The Walking Dead och blev älskad av någon om det inte vore för sin story, och många som jag har hört säger just att kontrollerna är så där och gameplay är mest massa QTE.

Medlem

Tänkte snarare på skillnaden mot att utveckla för pc när jag läste rubriken, eftersom alla konsoller av en viss modell innehåller samma förutsättningar så spar man en väldig massa kompitabilitetsarbete & dyr kundservice vad gäller alla olika delar med skiftande prestanda våra PCs har. (-Va fan helpdesk? Jag har en sånhärringa dator med denna processor, detta operativsystem o det här grafikkortet, så varför får jag inte igång ert spel? -Har du uppdaterat dina drivare? -Drivare? driver du med mig?)
Men de får ge fan i att vara snåla och lägga manken till för vissa spel bara skall spelas på pc;
Fps, Rts & mmos tex nästan kräver exaktheten och mångsidigheten i mus & keyboard. Alla nya styrenheter & handkontroller de hittar på blir mest ploj i jämförelse tyvärr, men funkar bra i racing, plattform & fighting-spel.

Over and out; cpt Obvious


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Det där... är en kinky artikelbild.

Medlem

Roligt klipp!

Angående QTE så blir jag mest irriterad på dem.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Om man menar att QTE är "combos" så har jag inget emot dem alls. Att man måste klicka på "rätt knapp" vi rätt tillfälle "makes sense". Knappen ska ju då vara kopplad till vad den vanligtvis också gör (tex en spark ska ju helst vara någon form av spark även i QTE). Kommer ihåg QTEs i dantes inferno där jag tyckte man hade känsla i utförandet (tex så skulle man föra stickan framåt för att köra in lien i en fiende och sedan dra bakåt för att dra ut den i en av alla executions). Störs sig folk på att man får hjälp att klicka på knappar eller vad menar de egentligen med all rage mot QTE (street fighter, tekken, dynasty warrior etc hade ju varit det om det stått på skärmen vad du ska klicka på när u väl fått in ett slag)?

Sen så tillhör jag de personer som tycker att cutscenes ska vara rewards och inte typ "titta här". Blir förbannad när man ska hålla på i en sådan om det faktiskt egentligen inte tillför något (final fanatasy XIII-2, metal gear solid 4 etc).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

1
Skriv svar