Robot
Dark Souls II

I mars ska du dö. Och dö och dö. För då släpps slutligen Dark Souls II. Det svåra andra spelet – i fler än ett avseende – som vill förnya utan att förstöra.

#dark-souls-ii, #namco-bandai, #from-software, #dark-souls


Medlem
Dark Souls II

Längtar


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag längtar så sjukt mycket efter detta spel. Har lagt ned otaliga timmar med Dark Souls och fortsätter spela även idag. Det är ett så storslaget verk att man blir lika indragen varje gång man startar det och spelar timma efter timma.

Det kommer, precis som ettan, garanterat bli en EPISK upplevelse!


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Hoppas dom hinner göra klart alla delar i spelet bara det var vell 1-2 områden som inte var "klara" mer en garfisk i ettan?
Men längtar så klart på 2an att inskaffa till PC


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Game is hard.

Medlem
Skrivet av Dreako:

Game is hard.

Jo, förmodligen hans första genomspelning

.

Hoppas man får möjligheten att ladda ner betan av DS2, ska bli riktigt trevligt att få spela denna typ av spel igen.
Ser också även fram emot Deep Down som jag tycker påminner extremt mycket, det lilla jag har sett, om Demon's/Dark souls.


signatur
Medlem

GAAHHHH måste ha detta, älskar souls spelen

Medlem

come my brothers, let's PRAISE THE SUN!

Medlem

Som jag förstår det så är inte Dark Souls speciellt svårt bara sjukt repetativt.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Som jag förstår det så är inte Dark Souls speciellt svårt bara sjukt repetativt.

Nej, det är klurigt tills man spelat så pass mycket att man lär sig hur fiender rör sig, samt att man har förstått vilka vapen man ska köra med och vilka stats man ska lägga poäng på. Och verkligen inte repetativt.


signatur
Medlem

Åh som jag längtar.

Jag spelar tyvärr inte lika mycket som jag gjorde förr, men Dark Souls är ett undantag, detta spel drar in mig som inget annat spel har gjort på säkerligen 10 år.

http://www.youtube.com/watch?v=bpI-KeK-PQg - Vi får njuta av den underbara musiken medan vi väntar på uppföljaren.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det spelat jag längtar efter mest ingen tvekan där.

mrFluffy det är svårt för du vet inte vart du ska, finns ingen som helst sätt som spelat direkt visar de heller. Sen ang stats beror mkt på hur du är som spelare jag lägger nästan bara på endurance och styrka vill kunna röra mig snabbt och slå hårt.

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Det spelat jag längtar efter mest ingen tvekan där.

mrFluffy det är svårt för du vet inte vart du ska, finns ingen som helst sätt som spelat direkt visar de heller. Sen ang stats beror mkt på hur du är som spelare jag lägger nästan bara på endurance och styrka vill kunna röra mig snabbt och slå hårt.

Fast slå hårt kan man göra med dex ochså allt beror på vilket vapen man använder


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dreako:

Nur är dock Dark Souls inte mer annorlunda än något annat spel. Om du spelat spelat tillräckligt mycket så vet du exakt allt som händer och vet hur man ska göra.

AKA alla spel blir tillslut lätta om du "nördar" tillräckligt mycket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Som jag förstår det så är inte Dark Souls speciellt svårt bara sjukt repetativt.

Jag finner det väldigt repetitivt. Det krävs tålamod. Speciellt med "bossar" då det tar tid att ta sig till samma ställe igen om man dog.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Som jag förstår det så är inte Dark Souls speciellt svårt bara sjukt repetativt.

Är inte det här påståendet ganska löjligt?
Inget är svårt om man gör det tillräckligt många gånger.

Inget i spelet måste genomföras mer än en gång, så det kan alltså bara vara repetitivt för att det är svårt.

Hela logiken i ditt påstående är fallerat.

Medlem

Hoppas på mer svårigheter som orginalet. Dark var mycket lättare imo. Visst ja det var svårt, men jämför man med demons så var det skitlätt. Nej om man skulle vara lite elak mot sig själv och kravla sig igenom 5-2 igen. Yuck

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Hoppas på mer svårigheter som orginalet. Dark var mycket lättare imo. Visst ja det var svårt, men jämför man med demons så var det skitlätt. Nej om man skulle vara lite elak mot sig själv och kravla sig igenom 5-2 igen. Yuck

Tycker tvärt om.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Draug:
Skrivet av Smoo87:

Hoppas på mer svårigheter som orginalet. Dark var mycket lättare imo. Visst ja det var svårt, men jämför man med demons så var det skitlätt. Nej om man skulle vara lite elak mot sig själv och kravla sig igenom 5-2 igen. Yuck

Tycker tvärt om.

Att Dark Souls är svårare? IMO är det ett ganska enkelt spel


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Hoppas på mer svårigheter som orginalet. Dark var mycket lättare imo. Visst ja det var svårt, men jämför man med demons så var det skitlätt. Nej om man skulle vara lite elak mot sig själv och kravla sig igenom 5-2 igen. Yuck

Bara man förstår systemet är båda spelen rätt enkla. Hög vitality, endurance och strength gjorde att jag klarade majoriteten av bossarna på första försöket i båda titlarna. Jag tycker de båda bjuder på likvärdig mängd vidrigheter. Det man spelade först är förmodligen det man tyckte var svårast.

Medlem

Synd att de ännu inte utannonserat en mext-gen version. Köper en PS4 till jul och därför känns det poänglöst att köpa nya spel till sin 360 samt betala för guld.
Antingen släpper de en HD/next gen tids nog eller så väntar jag på nästa spel i serien och njuter av annat kul så länge. Har Sandslot råd att göra en next gen version av EDF så har nog inte from software några problem heller. Den som lever får se

Medlem

Ser så löjligt lamt ut... Dragons Dogma är mer inspirireande än detta -_-

Medlem

Tror att dom flesta som tycker att spelen är lätta första genomspelningen har läst på vad man ska göra innan. Pröva med ds2 att inte läsa ett uns eller nått innan ni spelar så ska ni se att första genomspelningen blir svår nog.

Medlem

Längtar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Dreako:

Om du menar på att ett spel är lätt för att han tar bara en väldigt kort tid på sig att ta sig igenom spelet, så kan man nog tänka på att han har säkert 500+ timmar han spelat igenom spelet före innan han gjorde detta,, längden har inget mer svårighetsgrad att göra. Dark souls har alltid varit om känslan att veta hur du ska slås och info om vad alla monster kan göra för döda dig och hur du ser till att inte du blir dödad av dom såklart ^^ + sist men inte minst det bästa av allt som drog mig in personligen i Dark souls första gången jag spelade det, Dom ger dig inge gå hit gör det, gör dä, utan efter dom första 15min när du kommer till lorderon så är det du skälv som lär komma på hur och vart du ska gå.

Medlem
Skrivet av Tokimba:
Skrivet av Smoo87:

Hoppas på mer svårigheter som orginalet. Dark var mycket lättare imo. Visst ja det var svårt, men jämför man med demons så var det skitlätt. Nej om man skulle vara lite elak mot sig själv och kravla sig igenom 5-2 igen. Yuck

Bara man förstår systemet är båda spelen rätt enkla. Hög vitality, endurance och strength gjorde att jag klarade majoriteten av bossarna på första försöket i båda titlarna. Jag tycker de båda bjuder på likvärdig mängd vidrigheter. Det man spelade först är förmodligen det man tyckte var svårast.

Låter mest som BS! Först och främst hur visste du hur man skulle göra på alla bossar i 1an? De är betydligt svårare än de i 2an. I 2an är de mest bara hoppa undan och slå dom, helt annorlunda i 1an. Känns mest som du sitter här och ljuger. Köper inte att du typ klarade alla bossar på första försöket inte en chans. Skulle verkligen vilja se hur du tar False King Allant, Maneater, Flamelurker, Kalameet, 4 kings, orenstein and smough på första. Förmodligen har du spelat med en Walkthrough vid sidan av dig. Då kanske jag tror dig. Sen hög vitality plus att du kör mkt på endurance känns ju lite fel bara där. Med tanke på hur duktig du är borde du veta att vitality verkligen inte är någon prio stats alls, enligt mig är vitality onödigt.

Medlem
Skrivet av blohm:

Ser så löjligt lamt ut... Dragons Dogma är mer inspirireande än detta -_-

Dragons Dogma är ju ett kasst spel om något.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Hoppas på mer svårigheter som orginalet. Dark var mycket lättare imo. Visst ja det var svårt, men jämför man med demons så var det skitlätt. Nej om man skulle vara lite elak mot sig själv och kravla sig igenom 5-2 igen. Yuck

Håller absolut inte med. Demon's Souls har jag sprungit igenom några gånger, men Dark Souls har jag ägt sedan release på PS3, och sedan PC-release även till PC, och jag har inte klarat spelet än. Jag tycker att Dark Souls är brutalt mycket svårare än Demon's Souls.

Bossarna i Demon's Souls kunde vara överjävliga, men av banorna så var det bara Valley of Defilement som var riktigt brutalt svår.

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Låter mest som BS! Först och främst hur visste du hur man skulle göra på alla bossar i 1an? De är betydligt svårare än de i 2an. I 2an är de mest bara hoppa undan och slå dom, helt annorlunda i 1an. Känns mest som du sitter här och ljuger. Köper inte att du typ klarade alla bossar på första försöket inte en chans. Skulle verkligen vilja se hur du tar False King Allant, Maneater, Flamelurker, Kalameet, 4 kings, orenstein and smough på första. Förmodligen har du spelat med en Walkthrough vid sidan av dig. Då kanske jag tror dig. Sen hög vitality plus att du kör mkt på endurance känns ju lite fel bara där. Med tanke på hur duktig du är borde du veta att vitality verkligen inte är någon prio stats alls, enligt mig är vitality onödigt.

Jag köpte Demon's Souls efter Dark Souls så redan där hade jag mycket gratis. Jag sa dock inte alla bossarna, jag sa majoriteten vilket betyder fler än hälften. Allant, Maneater och Flamelurker tog jag alla på första försöket. Däremot Armor Spider och Old Hero dräpte mig en gång var innan jag besegrade dem. Min "taktik" består enbart i att ha hög vitality - alltstå hög HP - så jag kan överleva ett gäng träffar och sedan hela upp mig igen.

I Dark Souls har jag aldrig någonsin dött på Four Kings men Kalameet har givit mig stora problem med en del builds. Ornstein & Smough tog jag på andra försöket. Första gången jag spelade hade jag turen att hitta Stone Armor innan jag åkte till Anor Londo så jag tålde helt sinnessjukt mycket stryk. Har man hög vitality och bra armor behöver man inga skills. Bara att stå still, slå och dricka estus.

Jag kan inte påstå att jag inte kunde någonting om spelen innan jag började, men jag körde inte med någon walkthrough. Jag gjorde dock om min första gubbe efter ca 15 timmar in i DS (i Depths, strax innan Gaping Dragon) då jag märkte att jag hade speccat helt åt helvete. Det är väl främst det som är det svåra i Dark Souls - att man kan råka bygga sin gubbe helt fel och inte har möjlighet att resetta sina stats.

Medlem
Skrivet av deadlotus:
Skrivet av blohm:

Ser så löjligt lamt ut... Dragons Dogma är mer inspirireande än detta -_-

Dragons Dogma är ju ett kasst spel om något.

personligen så har dragons dogma inte direkt liknelse till darksouls förutom kanske 3rd person, och Dark souls är underbart lir, dock så tycker jag inte Dragons dogma var kasst faktist, jag gillade det skarpt för det spel det är.

12
Skriv svar