Inaktiv
Vengeance!

Nu då Daggerfall blivit gratis tänkte jag passa på att tipsa om ett intressant projekt. En snubbe har tagit på sig att uppdatera spelets grafikmotor i en hårdvaruaccelererad, mer modern grafisk tappning. Han har hållit ett högt tempo, och verkar ha kommit ganska långt. Filmer och skärmdumpar finns åtnjuta här:

http://daggerxl.wordpress.com/


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Medlem

Tackar Brax, mycket uppskattat.

Älskar din avatar föresten, Beckett från Vampire the Masquerade: Bloodlines har alltid varit en av mina stora favoriter när det gäller NPC's.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Tackar, och håller med. Det lär nog dröja länge innan vi får se lika välskrivna och intressanta NPC's som i Bloodlines. Men nu då Brian Mitsoda har format en indiestudio så vet man aldrig. /OT


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Medlem

Jag har stora förhoppningar på honom, och jag hoppas på mer spel i VtM-serien, även om chanserna är små.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Urk, det där var verkligen inte vackert. Nästan fulare än Doom. Är detta verkligen ett dugg snyggare än originalet?


signatur

Memento Mori

Medlem

Har du sett Daggerfall original??;)


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Skulle inte tro det med tanke på att de där bilderna är rena drömmen jämfört med originalet Men jag kan ju inte förneka att när det kom var daggerfall snyggt


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Haha, ja, nostalgi kan göra gamla spel snygga. Men om man spelar Daggerfall idag tar det någon timme innan ögonen ställt om sig. Sedan tänker man inte på grafiken längre.

Ungefär som när man vant sig vid att se film på Blueray och sedan tittar på en DVD-film. Tar en stund att vänja sig, sedan tänker man inte på det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ja, herrejösses. Jag var grymt imponerad när Daggerfall släpptes. Bara en sådan sak som att köra freelook med musen i ett rollspel!?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Skulle inte tro det med tanke på att de där bilderna är rena drömmen jämfört med originalet Men jag kan ju inte förneka att när det kom var daggerfall snyggt

Nej, det har du rätt i. Daggerfall var "snyggt" när det kom.

Och detta är ju ungefär som "Morrowind 2009" tråden med dess mods. Samma stora skillnad.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

1
Skriv svar