Morrowind QuestList mod?

Medlem
Morrowind QuestList mod?

Finns det någon mod eller så som gör att man kan se alla quests i fin och prydlig rad utan att behöva leta igenom massvis med sidor för att hitta det man vill (till Morrowind såklart)?
Om det finns så vore det väldigt trevligt, det är nog den största anledningen till att jag aldrig orkat spelat Morrowind vidare mycket, för ifall jag inte klarar av varenda uppdrag jag får på än gång får jag bara problem med att komma ihåg vem jag ska gå till, eller vad jag ska göra.

Medlem

Papper och penna?


signatur
Medlem
Medlem

"får jag bara problem med att komma ihåg vem jag ska gå till, eller vad jag ska göra. "

Posuic... jag tror du bör hålla dig till Oblivion. Där behöver man inte tänka när man gör quests.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tack för länken, ska testa den när jag kommit hem från semestern

Har inte Oblivion för den delen, eftersom vad jag förstod så skulle Morrowind vara bättre + att morrowind var billigare att skaffa

Kan tilläga att papper och penna funkar, men inte vidare praktiskt enligt mig.

Medlem

^^ Morrowind är sjukt mycket bättre om du fråga mig!

Medlem

Jag skulle helst se att de tog bort GPS i Oblivion, eftersom du aldrig behöver leta efter något. Den mer organiserade questloggen tycker jag är bra, Morrowind kunde bli fruktansvärt rörigt ibland, speciellt ifall du gjorde flera quests åt gången, då vart allt en stor soppa.

Oblivion vart för enkelt, för att det är inte "hitta minotauren i den feta labyrinten" och sedan får man leta på egen hand, det är "För att hitta minotauren i den feta labyrinten går du först höger, sen 100 meter fram och sedan höger igen etc etc etc etc" tills du står under hakan på den.

Tar bort lite av känslan i att hitta kräket.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar