Köper du GTA V i natt?

Medlem

yes, bokat för hämtning på webhallen imorgon.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Bojkott!

PC eller inget!

De släpper till konsoler för att det inte ska bli en chock rörande outvecklad grafik och spelutveckling i övrigt. Kommer det till PC kommer folk förvänta sig normal view distance, inga aimbots och högupplösta texturer. Konsolerna och konsolspelarna drar tanklöst ner vår hobby!

dude dom har inte släppt till pc samtidigt senaste 12 åren utan 7 mån efter, att det här fortf förvånar folk efter så här långt tid finner jag helt otroligt.

vi kan ta GTA IV som ett exempel i försäljning :

XBOX: 10.43m
PLAYSTATION 3: 9.85m
PC: 0.74m

det är inte ens i närheten utav det det sålt på konsol (såklart är inte digitala nedladdning inräknat pga steam tex inte släpper dessa uppgifter)

ett bra spel är ett bra spel oavsett vilken maskin du spelar på och oavsett dess grafik.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Bojkott!

PC eller inget!

De släpper till konsoler för att det inte ska bli en chock rörande outvecklad grafik och spelutveckling i övrigt. Kommer det till PC kommer folk förvänta sig normal view distance, inga aimbots och högupplösta texturer. Konsolerna och konsolspelarna drar tanklöst ner vår hobby!

Mkay

Medlem

såg att elgiganten hade det för 499kr så blir köp imorgon till ps3

Medlem

För er som bor i Norrtälje har Spel & Sånt öppet inatt.

http://www.spelochsant.se/lists/id/244

Inaktiv

Ingen pc-version, inget köp!

Inaktiv

Nej, kommer inte köpa det alls.

Inaktiv
Skrivet av Angust:
Skrivet av Jakobinklubben:

Bojkott!

PC eller inget!

De släpper till konsoler för att det inte ska bli en chock rörande outvecklad grafik och spelutveckling i övrigt. Kommer det till PC kommer folk förvänta sig normal view distance, inga aimbots och högupplösta texturer. Konsolerna och konsolspelarna drar tanklöst ner vår hobby!

dude dom har inte släppt till pc samtidigt senaste 12 åren utan 7 mån efter, att det här fortf förvånar folk efter så här långt tid finner jag helt otroligt.

vi kan ta GTA IV som ett exempel i försäljning :

XBOX: 10.43m
PLAYSTATION 3: 9.85m
PC: 0.74m

det är inte ens i närheten utav det det sålt på konsol (såklart är inte digitala nedladdning inräknat pga steam tex inte släpper dessa uppgifter)

ett bra spel är ett bra spel oavsett vilken maskin du spelar på och oavsett dess grafik.

Det stämmer inte. Maskinen dikterar vad som är tekniskt möjligt att genomföra i spelet. Konsolerna låser in spelarna och spelutvecklarna genom sin hårdvara, det är en sk auktoritär teknologi. Se på handkontrollerna tex, de begränsar interaktionen mellan människa och maskin, tvingar neddumning av det som annars hade varit lysande spelidéer. Tyvärr är många konsolspel av karaktären videofilmer där man manuellt måste hålla nere playknappen för att det ska rulla på (vare sig det är pang pang med autosikte, eller en bil som gasar).

Att försäljningen är dålig till PC beror ju på att spelen är gjorda för konsoler och att spelvärdet minskar när de ligger efter jämfört med sina PC-konkurrenter. Samtidigt ser folk att spelen inte levererar efter PC-kvalitet när det varit ute på marknaden ett tag. Och sen är piratkopieringen en naturlig faktor eftersom folk inte är beredda att betala de priserna för konsolspel till PC.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Precis börjat kötta Borderlands2 på krysslådan så jag avvaktar lite med GTA

Medlem

Tänkte försöka hålla ut till PS4-versionen ... Inget större fan av GTA-spelen efter Vice City.

Medlem

Köper icke. Att köpa spel till nuvarande konsol-generation är inte värt det enligt mig. Väntar isåfall till PS4an, plus att jag inte klarar av FPS-spel på konsol då det gör för långsamt för mig pga att jag suger med kontrollen.

Medlem

Fick mitt ex på posten i morse.. tänker nog beställa från denna butik fortsättningsvis också eftersom de skickade så pass snabbt..

Rätt fult måste jag säga, men det var ett tag sen jag spelade på360'n, man glömmer exakt hur mycket aliasing det faktiskt är.. men bra är det hittils


signatur
Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Jakobinklubben:

Bojkott!

PC eller inget!

De släpper till konsoler för att det inte ska bli en chock rörande outvecklad grafik och spelutveckling i övrigt. Kommer det till PC kommer folk förvänta sig normal view distance, inga aimbots och högupplösta texturer. Konsolerna och konsolspelarna drar tanklöst ner vår hobby!

dude dom har inte släppt till pc samtidigt senaste 12 åren utan 7 mån efter, att det här fortf förvånar folk efter så här långt tid finner jag helt otroligt.

vi kan ta GTA IV som ett exempel i försäljning :

XBOX: 10.43m
PLAYSTATION 3: 9.85m
PC: 0.74m

det är inte ens i närheten utav det det sålt på konsol (såklart är inte digitala nedladdning inräknat pga steam tex inte släpper dessa uppgifter)

ett bra spel är ett bra spel oavsett vilken maskin du spelar på och oavsett dess grafik.

Det stämmer inte. Maskinen dikterar vad som är tekniskt möjligt att genomföra i spelet. Konsolerna låser in spelarna och spelutvecklarna genom sin hårdvara, det är en sk auktoritär teknologi. Se på handkontrollerna tex, de begränsar interaktionen mellan människa och maskin, tvingar neddumning av det som annars hade varit lysande spelidéer. Tyvärr är många konsolspel av karaktären videofilmer där man manuellt måste hålla nere playknappen för att det ska rulla på (vare sig det är pang pang med autosikte, eller en bil som gasar).

Att försäljningen är dålig till PC beror ju på att spelen är gjorda för konsoler och att spelvärdet minskar när de ligger efter jämfört med sina PC-konkurrenter. Samtidigt ser folk att spelen inte levererar efter PC-kvalitet när det varit ute på marknaden ett tag. Och sen är piratkopieringen en naturlig faktor eftersom folk inte är beredda att betala de priserna för konsolspel till PC.

det där var nog bland det mest pretentiösa och mest korkade jag läst senaste veckorna


signatur

God is dead

Inaktiv

Vi PC-spelare är oroade över utvecklingen inom spelindustrin och att konsolspelandet förstör vad som hade kunnat vara bra spel. Ingen saknar ansvar. De som köper konsoler behöver informeras om ondskan som ryms i de ofta "trendigt" paketerade lådorna. De är ungefär som supersize cigarettpaket, bara det att de är riktade mot barn och moppepojkar genom sin design, och det utan att det är olagligt. Värst är väl Nintendo som tydligt riktar sig åt 5-6 åringar, men "coola" saker som "Xbox", "Playstation", och vad de nu heter, är minst lika dåliga då deras marknad och subversiva potential är större.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Det här kommer bli helt otroligt...känner ni hur storslaget det är? Jag känner det i luften!

Medlem

Fick mitt idag från Komplett.se!
Ligger vid min TV och ska spela snart. (kanske väntar till 00.01)

Inaktiv
Skrivet av Angust:
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Jakobinklubben:

Bojkott!

PC eller inget!

De släpper till konsoler för att det inte ska bli en chock rörande outvecklad grafik och spelutveckling i övrigt. Kommer det till PC kommer folk förvänta sig normal view distance, inga aimbots och högupplösta texturer. Konsolerna och konsolspelarna drar tanklöst ner vår hobby!

dude dom har inte släppt till pc samtidigt senaste 12 åren utan 7 mån efter, att det här fortf förvånar folk efter så här långt tid finner jag helt otroligt.

vi kan ta GTA IV som ett exempel i försäljning :

XBOX: 10.43m
PLAYSTATION 3: 9.85m
PC: 0.74m

det är inte ens i närheten utav det det sålt på konsol (såklart är inte digitala nedladdning inräknat pga steam tex inte släpper dessa uppgifter)

ett bra spel är ett bra spel oavsett vilken maskin du spelar på och oavsett dess grafik.

Det stämmer inte. Maskinen dikterar vad som är tekniskt möjligt att genomföra i spelet. Konsolerna låser in spelarna och spelutvecklarna genom sin hårdvara, det är en sk auktoritär teknologi. Se på handkontrollerna tex, de begränsar interaktionen mellan människa och maskin, tvingar neddumning av det som annars hade varit lysande spelidéer. Tyvärr är många konsolspel av karaktären videofilmer där man manuellt måste hålla nere playknappen för att det ska rulla på (vare sig det är pang pang med autosikte, eller en bil som gasar).

Att försäljningen är dålig till PC beror ju på att spelen är gjorda för konsoler och att spelvärdet minskar när de ligger efter jämfört med sina PC-konkurrenter. Samtidigt ser folk att spelen inte levererar efter PC-kvalitet när det varit ute på marknaden ett tag. Och sen är piratkopieringen en naturlig faktor eftersom folk inte är beredda att betala de priserna för konsolspel till PC.

det där var nog bland det mest pretentiösa och mest korkade jag läst senaste veckorna

PC ger användaren frihet att använda datorkraften som han vill. Surfa, ordbehandla, skapa egna program etc. Tangentbordet ger oändligt många fler frihetsgrader i interaktionen med hårdvaran än vad en handkontroll gör, och en mus är friare än ett inexakt styrkors. Dessa frihetsgrader får sitt uttryck i spelens design. Simpla spel, som inte kräver speciellt mycket av användarens tankeförmåga, kontra rika komplexa.

PC är inkluderande, "konsol" (läs corporate- och slipsnissarnas $$$-dröm. De spelar väl inte ens själva spelen.) är exkluderande.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

När kommer det till PC eller är det inte fastställt?

Medlem
Skrivet av mogvard:

När kommer det till PC eller är det inte fastställt?

finns inget utannonserat om eller när det kommer.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Vi PC-spelare är oroade över utvecklingen inom spelindustrin och att konsolspelandet förstör vad som hade kunnat vara bra spel. Ingen saknar ansvar. De som köper konsoler behöver informeras om ondskan som ryms i de ofta "trendigt" paketerade lådorna. De är ungefär som supersize cigarettpaket, bara det att de är riktade mot barn och moppepojkar genom sin design, och det utan att det är olagligt. Värst är väl Nintendo som tydligt riktar sig åt 5-6 åringar, men "coola" saker som "Xbox", "Playstation", och vad de nu heter, är minst lika dåliga då deras marknad och subversiva potential är större.

Kan du inte bara sluta vara en mad "hardcore pc spelare" och låta folk spela konsol om de vill?

Medlem

Förbokat spelet, hämtar ut det inatt.

Medlem

Tveksamt, men i så fall blir det till PC eller PS4.
Brukar alltid tröttna på GTA spelen efter några timmar, tror det beror på bristen av sympati gentemot protagonisterna i spelen.
RDR är det klart bästa som kommit från Rockstar, i mitt tycke.

Medlem

PC, PC och PC.

Medlem

Kom ihåg! Om ni ser mig eller Calle från kön så måste man skrika "FZ" och visa lite nördkärlek. Då kanske ni får en kram!


signatur

Videomupp

Medlem

Laddade ner det inatt via PSN.

Medlem

finns det inte på PC så får det vara kan för mitt liv inte förstå varför inte.

Inaktiv

Väntar tills PC utgåvan kommer (om den kommer) men jag hoppas alla ni som skaffar det till konsol har riktigt skoj när det släpps

Medlem

Vart är PC alternativet då?

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Jakobinklubben:

Vi PC-spelare är oroade över utvecklingen inom spelindustrin och att konsolspelandet förstör vad som hade kunnat vara bra spel. Ingen saknar ansvar. De som köper konsoler behöver informeras om ondskan som ryms i de ofta "trendigt" paketerade lådorna. De är ungefär som supersize cigarettpaket, bara det att de är riktade mot barn och moppepojkar genom sin design, och det utan att det är olagligt. Värst är väl Nintendo som tydligt riktar sig åt 5-6 åringar, men "coola" saker som "Xbox", "Playstation", och vad de nu heter, är minst lika dåliga då deras marknad och subversiva potential är större.

Kan du inte bara sluta vara en mad "hardcore pc spelare" och låta folk spela konsol om de vill?

Problemet ligger inte i att folk spelar konsol, utan att dom försöka övertala sig att its teh shit! när det shit mot för vad som det ska vara =D

Medlem

GTA V
GTA V
GTA V
GTA V

scroll

GTA V
GTA V
GTA V
GTA V

Skriv svar