Köper du GTA V i natt?
Bojkott!
PC eller inget!
De släpper till konsoler för att det inte ska bli en chock rörande outvecklad grafik och spelutveckling i övrigt. Kommer det till PC kommer folk förvänta sig normal view distance, inga aimbots och högupplösta texturer. Konsolerna och konsolspelarna drar tanklöst ner vår hobby!
dude dom har inte släppt till pc samtidigt senaste 12 åren utan 7 mån efter, att det här fortf förvånar folk efter så här långt tid finner jag helt otroligt.
vi kan ta GTA IV som ett exempel i försäljning :
XBOX: 10.43m
PLAYSTATION 3: 9.85m
PC: 0.74m
det är inte ens i närheten utav det det sålt på konsol (såklart är inte digitala nedladdning inräknat pga steam tex inte släpper dessa uppgifter)
ett bra spel är ett bra spel oavsett vilken maskin du spelar på och oavsett dess grafik.
God is dead
Bojkott!
PC eller inget!
De släpper till konsoler för att det inte ska bli en chock rörande outvecklad grafik och spelutveckling i övrigt. Kommer det till PC kommer folk förvänta sig normal view distance, inga aimbots och högupplösta texturer. Konsolerna och konsolspelarna drar tanklöst ner vår hobby!
Mkay
För er som bor i Norrtälje har Spel & Sånt öppet inatt.
Bojkott!
PC eller inget!
De släpper till konsoler för att det inte ska bli en chock rörande outvecklad grafik och spelutveckling i övrigt. Kommer det till PC kommer folk förvänta sig normal view distance, inga aimbots och högupplösta texturer. Konsolerna och konsolspelarna drar tanklöst ner vår hobby!
dude dom har inte släppt till pc samtidigt senaste 12 åren utan 7 mån efter, att det här fortf förvånar folk efter så här långt tid finner jag helt otroligt.
vi kan ta GTA IV som ett exempel i försäljning :
XBOX: 10.43m
PLAYSTATION 3: 9.85m
PC: 0.74m
det är inte ens i närheten utav det det sålt på konsol (såklart är inte digitala nedladdning inräknat pga steam tex inte släpper dessa uppgifter)
ett bra spel är ett bra spel oavsett vilken maskin du spelar på och oavsett dess grafik.
Det stämmer inte. Maskinen dikterar vad som är tekniskt möjligt att genomföra i spelet. Konsolerna låser in spelarna och spelutvecklarna genom sin hårdvara, det är en sk auktoritär teknologi. Se på handkontrollerna tex, de begränsar interaktionen mellan människa och maskin, tvingar neddumning av det som annars hade varit lysande spelidéer. Tyvärr är många konsolspel av karaktären videofilmer där man manuellt måste hålla nere playknappen för att det ska rulla på (vare sig det är pang pang med autosikte, eller en bil som gasar).
Att försäljningen är dålig till PC beror ju på att spelen är gjorda för konsoler och att spelvärdet minskar när de ligger efter jämfört med sina PC-konkurrenter. Samtidigt ser folk att spelen inte levererar efter PC-kvalitet när det varit ute på marknaden ett tag. Och sen är piratkopieringen en naturlig faktor eftersom folk inte är beredda att betala de priserna för konsolspel till PC.
Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --
Fick mitt ex på posten i morse.. tänker nog beställa från denna butik fortsättningsvis också eftersom de skickade så pass snabbt..
Rätt fult måste jag säga, men det var ett tag sen jag spelade på360'n, man glömmer exakt hur mycket aliasing det faktiskt är.. men bra är det hittils
Bojkott!
PC eller inget!
De släpper till konsoler för att det inte ska bli en chock rörande outvecklad grafik och spelutveckling i övrigt. Kommer det till PC kommer folk förvänta sig normal view distance, inga aimbots och högupplösta texturer. Konsolerna och konsolspelarna drar tanklöst ner vår hobby!
dude dom har inte släppt till pc samtidigt senaste 12 åren utan 7 mån efter, att det här fortf förvånar folk efter så här långt tid finner jag helt otroligt.
vi kan ta GTA IV som ett exempel i försäljning :
XBOX: 10.43m
PLAYSTATION 3: 9.85m
PC: 0.74m
det är inte ens i närheten utav det det sålt på konsol (såklart är inte digitala nedladdning inräknat pga steam tex inte släpper dessa uppgifter)
ett bra spel är ett bra spel oavsett vilken maskin du spelar på och oavsett dess grafik.
Det stämmer inte. Maskinen dikterar vad som är tekniskt möjligt att genomföra i spelet. Konsolerna låser in spelarna och spelutvecklarna genom sin hårdvara, det är en sk auktoritär teknologi. Se på handkontrollerna tex, de begränsar interaktionen mellan människa och maskin, tvingar neddumning av det som annars hade varit lysande spelidéer. Tyvärr är många konsolspel av karaktären videofilmer där man manuellt måste hålla nere playknappen för att det ska rulla på (vare sig det är pang pang med autosikte, eller en bil som gasar).
Att försäljningen är dålig till PC beror ju på att spelen är gjorda för konsoler och att spelvärdet minskar när de ligger efter jämfört med sina PC-konkurrenter. Samtidigt ser folk att spelen inte levererar efter PC-kvalitet när det varit ute på marknaden ett tag. Och sen är piratkopieringen en naturlig faktor eftersom folk inte är beredda att betala de priserna för konsolspel till PC.
det där var nog bland det mest pretentiösa och mest korkade jag läst senaste veckorna
God is dead
Vi PC-spelare är oroade över utvecklingen inom spelindustrin och att konsolspelandet förstör vad som hade kunnat vara bra spel. Ingen saknar ansvar. De som köper konsoler behöver informeras om ondskan som ryms i de ofta "trendigt" paketerade lådorna. De är ungefär som supersize cigarettpaket, bara det att de är riktade mot barn och moppepojkar genom sin design, och det utan att det är olagligt. Värst är väl Nintendo som tydligt riktar sig åt 5-6 åringar, men "coola" saker som "Xbox", "Playstation", och vad de nu heter, är minst lika dåliga då deras marknad och subversiva potential är större.
Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --
Bojkott!
PC eller inget!
De släpper till konsoler för att det inte ska bli en chock rörande outvecklad grafik och spelutveckling i övrigt. Kommer det till PC kommer folk förvänta sig normal view distance, inga aimbots och högupplösta texturer. Konsolerna och konsolspelarna drar tanklöst ner vår hobby!
dude dom har inte släppt till pc samtidigt senaste 12 åren utan 7 mån efter, att det här fortf förvånar folk efter så här långt tid finner jag helt otroligt.
vi kan ta GTA IV som ett exempel i försäljning :
XBOX: 10.43m
PLAYSTATION 3: 9.85m
PC: 0.74m
det är inte ens i närheten utav det det sålt på konsol (såklart är inte digitala nedladdning inräknat pga steam tex inte släpper dessa uppgifter)
ett bra spel är ett bra spel oavsett vilken maskin du spelar på och oavsett dess grafik.
Det stämmer inte. Maskinen dikterar vad som är tekniskt möjligt att genomföra i spelet. Konsolerna låser in spelarna och spelutvecklarna genom sin hårdvara, det är en sk auktoritär teknologi. Se på handkontrollerna tex, de begränsar interaktionen mellan människa och maskin, tvingar neddumning av det som annars hade varit lysande spelidéer. Tyvärr är många konsolspel av karaktären videofilmer där man manuellt måste hålla nere playknappen för att det ska rulla på (vare sig det är pang pang med autosikte, eller en bil som gasar).
Att försäljningen är dålig till PC beror ju på att spelen är gjorda för konsoler och att spelvärdet minskar när de ligger efter jämfört med sina PC-konkurrenter. Samtidigt ser folk att spelen inte levererar efter PC-kvalitet när det varit ute på marknaden ett tag. Och sen är piratkopieringen en naturlig faktor eftersom folk inte är beredda att betala de priserna för konsolspel till PC.
det där var nog bland det mest pretentiösa och mest korkade jag läst senaste veckorna
PC ger användaren frihet att använda datorkraften som han vill. Surfa, ordbehandla, skapa egna program etc. Tangentbordet ger oändligt många fler frihetsgrader i interaktionen med hårdvaran än vad en handkontroll gör, och en mus är friare än ett inexakt styrkors. Dessa frihetsgrader får sitt uttryck i spelens design. Simpla spel, som inte kräver speciellt mycket av användarens tankeförmåga, kontra rika komplexa.
PC är inkluderande, "konsol" (läs corporate- och slipsnissarnas $$$-dröm. De spelar väl inte ens själva spelen.) är exkluderande.
Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --
Vi PC-spelare är oroade över utvecklingen inom spelindustrin och att konsolspelandet förstör vad som hade kunnat vara bra spel. Ingen saknar ansvar. De som köper konsoler behöver informeras om ondskan som ryms i de ofta "trendigt" paketerade lådorna. De är ungefär som supersize cigarettpaket, bara det att de är riktade mot barn och moppepojkar genom sin design, och det utan att det är olagligt. Värst är väl Nintendo som tydligt riktar sig åt 5-6 åringar, men "coola" saker som "Xbox", "Playstation", och vad de nu heter, är minst lika dåliga då deras marknad och subversiva potential är större.
Kan du inte bara sluta vara en mad "hardcore pc spelare" och låta folk spela konsol om de vill?
Vi PC-spelare är oroade över utvecklingen inom spelindustrin och att konsolspelandet förstör vad som hade kunnat vara bra spel. Ingen saknar ansvar. De som köper konsoler behöver informeras om ondskan som ryms i de ofta "trendigt" paketerade lådorna. De är ungefär som supersize cigarettpaket, bara det att de är riktade mot barn och moppepojkar genom sin design, och det utan att det är olagligt. Värst är väl Nintendo som tydligt riktar sig åt 5-6 åringar, men "coola" saker som "Xbox", "Playstation", och vad de nu heter, är minst lika dåliga då deras marknad och subversiva potential är större.
Kan du inte bara sluta vara en mad "hardcore pc spelare" och låta folk spela konsol om de vill?
Problemet ligger inte i att folk spelar konsol, utan att dom försöka övertala sig att its teh shit! när det shit mot för vad som det ska vara =D