Grand Theft Auto V

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av RocketMushroom:

Blir det en separat recession på Gta Online??

Inte recension, men något form av uppföljningsartikel.


signatur
Medlem
Skrivet av bjosarn:

Finns det någon anledning till att ingen spelbar karaktär är kvinna?

Jag antar Rockstar är livrädda att bli klassade som feministmaffian bland yngre gamers


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv

Det är sant att allt under 7 är skräp på en tiogradig skala, då även dåliga spel och filmer behöver ratas. För mig blir fyra nollpunkten, sju godkänt, och allt över värt att titta på. Då kan man också vara mycket sparsam med tior.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

4/5 för att det inte kom ut på PC

så skriver man en recension...

ska bli kul att äntligen få spela det här i morgon

Medlem
Skrivet av Siken:

Vad jag hört så är bilstyrningen förändrad radikalt jämfört med GTA IV. Åt det lite mer "overkliga" hållet. Jag hoppas det inte stämmer...

det stämmer.

Inaktiv

Hm jag gillar inte den här recensionen,, Den känns som ett stycke inledning, lite fakta, och sen en slutplädering. Jämfört med gamereactors där Petter tar upp mer konkret jag personligen vill läsa som som t,ex bilfysiken (vilken är rätt viktigt i den här serien)

Nåja verkar som ett riktigt bra spel

Redaktör
Ponny
Skrivet av Siken:

Utan att ens ha kollat på betyget så kan jag lova er, det är en femma!

Edit - Jaojao. Lite halvfel.

Lite rätt har du. Det är ju GTA FEM (Did I just do that?)


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Happ min kommentar försvann tydligen?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av deadlotus:

10/10 hos IGN http://www.ign.com/articles/2013/09/16/grand-theft-auto-v-rev..., IGN har bättre poäng sättning tycker jag än FZ. De borde även här ha en högra skala när de sätter poäng. Menar 4/5 är det 7-8? på en 1-10 skala.

Minus var
Stundtals tröttsam och plump satir
GTA-konventioner serien måste lämna bakom sig

Ganska löjligt att gnälla på det, alltså är han trött på att skjutande konstant som varit i alla andra GTA med, men det är ju lite det som är spelet, de folken köper spelet för haha, stora rån med massa skjuta.

Vi har en fiffig länk vid sidan av betyget som förklarar de olika stegen. Vi ställer oss tveksamma till varför en 10-gradis skala skulle vara bättre där allt under en sjua idag är skräp. Så i princip är det en skala med ju grader av skräp, och tre grader av bra.

Och är det verkligen så märkligt att förvänta sig något mer av ett spel som varit så dyrt att utveckla?

Varför inte introducera en ny spännande Grafisk visning av hur trevligt det är. En enkel slider som i ena änden är hel grön och andra änden hel röd. Sen graderar den ihop i mitten. Så kan du sätta en artificiell FZ logga där ni tycker spelet passar.

99% av era fans kommer nog gnälla över en förändring i gränsnitten och den sista procenten kommer nog enkelt klaga på det nya sättet och säga "Konvertera tillbaka! Annars läser vi era artiklar bara när det passar oss!"

Tack för recensionen förresten. Den var som jag trodde.

GTAV om du kommer till pc kommer jag inhandla dig.
(varför lät det som prostitution?)

jkw
Medlem
Skrivet av deadlotus:

10/10 hos IGN http://www.ign.com/articles/2013/09/16/grand-theft-auto-v-rev..., IGN har bättre poäng sättning tycker jag än FZ.

Transparant bakgrund till en artikel borde belönas med käftsmäll IRL.

Medlem
Skrivet av deadlotus:

10/10 hos IGN http://www.ign.com/articles/2013/09/16/grand-theft-auto-v-rev..., IGN har bättre poäng sättning tycker jag än FZ. De borde även här ha en högra skala när de sätter poäng. Menar 4/5 är det 7-8? på en 1-10 skala.

Minus var
Stundtals tröttsam och plump satir
GTA-konventioner serien måste lämna bakom sig

Ganska löjligt att gnälla på det, alltså är han trött på att skjutande konstant som varit i alla andra GTA med, men det är ju lite det som är spelet, de folken köper spelet för haha, stora rån med massa skjuta.

Det bästa sättet att inte störa sig på betygskalan är att inte bry sig så mycket om siffran överhuvudtaget.

Det vore trevligt om alla recensionssidor skrotade "betyget" helt. överallt ser jag kommentarer som klagar på att en produkt förtjänar en högre siffra. Det skulle räcka om recensenten skrev endast för- och nackdelar. På så sätt får läsaren fantisera hur högt på en skala något hamnar.

Medlem
Skrivet av bleak:

Happ min kommentar försvann tydligen?

Vilket, det här?

http://www.fz.se/forum/artikelkommentarer/grand-theft-auto-v-...


signatur

Videomupp

Medlem

Varför går alla recensenter oblygt med på det lite konstiga kravet att inte få ha några egna bilder, utan bara tillrättalagda PR-bilder? Är det så fult..?

Medlem

Verkar inte vara en revolution detta. Men men. Blir ett PC köp sen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

jkw
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av RocketMushroom:

Blir det en separat recession på Gta Online??

Inte recension, men någon form av uppföljningsartikel.

Fix'd.

k3m
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av deadlotus:

10/10 hos IGN http://www.ign.com/articles/2013/09/16/grand-theft-auto-v-rev..., IGN har bättre poäng sättning tycker jag än FZ. De borde även här ha en högra skala när de sätter poäng. Menar 4/5 är det 7-8? på en 1-10 skala.

Minus var
Stundtals tröttsam och plump satir
GTA-konventioner serien måste lämna bakom sig

Ganska löjligt att gnälla på det, alltså är han trött på att skjutande konstant som varit i alla andra GTA med, men det är ju lite det som är spelet, de folken köper spelet för haha, stora rån med massa skjuta.

Vi har en fiffig länk vid sidan av betyget som förklarar de olika stegen. Vi ställer oss tveksamma till varför en 10-gradis skala skulle vara bättre där allt under en sjua idag är skräp. Så i princip är det en skala med ju grader av skräp, och tre grader av bra.

Och är det verkligen så märkligt att förvänta sig något mer av ett spel som varit så dyrt att utveckla?

exakt! det här påpekade jag också för nån dag sedan åt någon som gnällde om eran betygsskala. fast en betygsskala på 1-4 är ännu bättre.

Medlem

Gametrailers recension är uppe, riktigt trevligt med video reviews! GTA 5 till PC kommer bli grymt om det nu kommer

Inaktiv
Skrivet av WildThing:
Skrivet av bleak:

Happ min kommentar försvann tydligen?

Vilket, det här?

http://www.fz.se/forum/artikelkommentarer/grand-theft-auto-v-...

Var nåt fel med servern troligen så ett tag så kom inte mitt förra inlägg fram. Men tack för att du påpekade -_-

Medlem

Tur detta inte räknas med i metricscore ^^ där i stort sett alla gav dem 100/100..

Medlem

Bra recen

Skrivet av v1lle3:
Skrivet av deadlotus:

10/10 hos IGN http://www.ign.com/articles/2013/09/16/grand-theft-auto-v-rev..., IGN har bättre poäng sättning tycker jag än FZ. De borde även här ha en högra skala när de sätter poäng. Menar 4/5 är det 7-8? på en 1-10 skala.

Minus var
Stundtals tröttsam och plump satir
GTA-konventioner serien måste lämna bakom sig

Ganska löjligt att gnälla på det, alltså är han trött på att skjutande konstant som varit i alla andra GTA med, men det är ju lite det som är spelet, de folken köper spelet för haha, stora rån med massa skjuta.

Det bästa sättet att inte störa sig på betygskalan är att inte bry sig så mycket om siffran överhuvudtaget.

Det vore trevligt om alla recensionssidor skrotade "betyget" helt. överallt ser jag kommentarer som klagar på att en produkt förtjänar en högre siffra. Det skulle räcka om recensenten skrev endast för- och nackdelar. På så sätt får läsaren fantisera hur högt på en skala något hamnar.

Jag håller med dig, Men det är för mycket pengar i spel idag och bolagen vill ha poäng. Höga poäng.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Undrin:

Tur detta inte räknas med i metricscore ^^ där i stort sett alla gav dem 100/100..

varför är det tur? metacritic kör ju med snitt. Då är det väl bra om man har med så många seriösa recensioner som möjligt.

spelet är säkert bra men knappast 100/100. Sådana recensioner bortser jag nästan alltid ifrån eftersom de sällan är realistiska.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

skulle vara jävligt bra och passande om ni på FZ gjorde video review jag är en som har liten attention span och tröttnar snabbt på att läsa så mycket.

Något ni kanske redan har diskuterat? ignorera min kommentar i sånna fall.

Medlem

Tack för en bra recension! Imorrn ska det geekas!

Medlem

4/5? Alltså lika kasst som TW: Rome 2?

Medlem

Härlig och ärlig recension.
Misstänkte att Rockstar skulle fortsätta med sin dekadenta syn på kvinnor och det är synd.
Jag finner det varken roande eller häftigt och det är skönt och se att några vågar belysa sådant här som tyvärr fortfarande är på tok för rotat i spelvärlden.
Men som det ser ut så hindrar det inte GTA V från att glänsa på ett flertal punkter så det ska bli kul att sätta tänderna i det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av deadlotus:
Skrivet av SierraKhaar:

Om du älskar GTA lär detta vara en 5/5, det här är bara FZs/författarens åsikt (vilket han påpekar väldigt bra).

Och ärligt talat är det bra för oss som konsumenter att FZ inte delar ut fullpoäng höger och vänster.

Om något så är ju IGN några som inte delar ut fullpoäng ofta.

IGN brukar ju dock inte tas seriöst i många recensions sammahang. Mycket på grund av att de ger Call of Duty spelen 8-9/10 år efter år trots lite till ingen förändring. Sen fattar jag inte varför folk blir så "up-in-arms" över recensioner, de är bara en persons åsikt och behöver därför inte stämma överens med din åsikt. Det bästa man kan göra är att leta upp en recensent som har ungefär samma åsikter som en själv och hålla koll på denne recensent.

Medlem

Jag vill så gärna spela och tänker köpa det i natt, men jag blir lite ledsen när jag läser om lagg och dålig rendering. På ett vis hade det varit bättre om de väntat på nästa generation eller släppt pc samtidigt.

Medlem
Skrivet av Cane:

4/5? Alltså lika kasst som TW: Rome 2?

hehe för en fyra är sannerligen kasst.... not


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

4 av 5 är ju ett riktigt högt betyg på FZ. Innebär att det är ett sjukt bra spel, men inte helt perfekt. Typ så här sätter jag betyg:

0 - Värdelöst.
Fruktansvärt på alla sätt och viss. Varken spelbart eller tillför något intressant berättarmässigt.

1 - Dåligt.
Det finns något i spelet som är okej i alla fall. Men överlag har det för många brister/buggar för att det ska vara något att rekommendera.

2 - Tveksamt.
Finns en del saker värda att uppmärksamma, kanske även många riktigt bra moment. Men på tok för många brister för att det ska klassas som ett "bra spel". Kan dock rekommenderas till fanboyzen där ute.

3 - Bra.
Många tror att en 3a är illa. Men det är det inte. 3 = bra. Bra = ... ja... bra. Stridssystem och moment som håller måttet, relativt intressant story. Helt klart värt att se närmre på om man är diggar genren eller bara är intresserad av spelet. Men spelet innehåller även en del brister, eller sticker bara inte ut för att det ska vara ett säkert köp.

4 - Säkert köp.
Som konsument kan man förvänta sig flera timmar av underbart nöje. Säkert köp innebär att man förmodligen inte kommer bli besviken. Att det inte får 5/5 innebär att utvecklarna fortfarande lämnat en del att önska i utförandet, som hade kunnat vara ännu vassare/tajtare osv.

5 - Mästerligt.
Ren perfektion. Inga större brister att klaga på. Fantastisk i alla kategorier. Det är ytterst få spel som kommer upp i denna kategori. Vilket är trist, men enligt mig rättvist. Jag har bara delat ut tre, eller fyra fullpott.

Ja, nu vet ni hur jag tänker i alla fall.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Skriv svar