Ryse och Forza rullar på i 1080p på Xbox One

Robot
Medlem
Ryse och Forza rullar på i 1080p på Xbox One

Ja, men är det 30 eller 60 FPS?

Jag lutar mer och mer att skippa båda nya konsollerna denna gång, eller möjligtvis köpa en begagnad längre fram.

Jag börjar i alla fall tröttna på ojämn FPS och dåligt optimerade spel på konsollerna.
Det lovas massor, hela tiden, men när det väl kommer till kritan så är det VÄLDIGT ojämn kvalitet med enorma FPS-drops och långa laddtider osv.

Tex The Last Of Us, tror jag klockade 6-7 minuter från att man startade skivan tills man var inne i sitt laddade spel, helt sinnes...

PC har kanske dåligt optimerade spel också, men man kan ju oftast hålla sig över 60+ FPS om man har lite krut i burken så att säga

Inaktiv
Skrivet av DeFeCT:

Ja, men är det 30 eller 60 FPS?

Jag lutar mer och mer att skippa båda nya konsollerna denna gång, eller möjligtvis köpa en begagnad längre fram.

Jag börjar i alla fall tröttna på ojämn FPS och dåligt optimerade spel på konsollerna.

PC har kanske dåligt optimerade spel också, men man kan ju oftast hålla sig över 60+ FPS om man har lite krut i burken så att säga

Med stor sannolikhet 30fps eller längre.

Medlem

Jag vågar nästan tippa på att det kommer rulla på i 60fps

Medlem

60 fps or bust, finns ingen anledning till att next gen konsoler inte ska klara 60 fps


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Ett bra exempel är ju tex The Last Of Us. Det tog 6-7 minuter från det man startade spelet tills man var inne och spelade. Helt sjukt långsamt, sen var det ju ett av de bästa spelen på LÄNGE, men ändå Om det krashade var det ju inte helt skoj

Medlem

Ryse lär vara 30 FPS och Forza lär vara 60 FPS.

Medlem

Gillar att detta är ett säljargument...

Medlem

Och förresten, att det ens kommer spel till next-gen som INTE kommer att köras i 1080p är ju rent ut sagt sorgligt, och det ska man betala massor med pengar för, dyra konsoler, men framförallt dyra spel och sitta och lira dem i 720p på en next-gen konsol, nej tack

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Och förresten, att det ens kommer spel till next-gen som INTE kommer att köras i 1080p är ju rent ut sagt sorgligt, och det ska man betala massor med pengar för, dyra konsoler, men framförallt dyra spel och sitta och lira dem i 720p på en next-gen konsol, nej tack

Helt rätt! Är skeptisk till att vissa titlar ens kommer komma upp i 60 fps i 720p. Klarar fan inte av låg fps, mår illa direkt Släng in den moderna pc-grafiken i de nya konsolerna så är vi tillbaks på ruta noll igen...

Medlem

om ett lir kör 720p på next gen hårdvara är det sjukt o-optimerat!
1080p 60 fps borde vara standard tycker man.

Medlem

De trista är kanske att de kommer släppas mindre spel till PC eller att de släpper det massa månader senare nu när nya konsoler kommer

Medlem

Föga förvånande att Ryse, ett i grunden uppfixat kinect-spel till 360 som portats upp fixar 1080p, allt annat vore ju patetiskt.
Att Forza kör 1080p och förhoppningsvis 60fps är desto bättre, men återigen är releasespelen inget att lita på, det vi ser om 1-2år säger mer
Men å andra sidan hade ju MS i gammal god ordning sagt att spel till ps4 inte fick vara märkbart bättre än xbone diton, tur vissa utvecklare/utgivare har stake nog att att säga nej till sådant svineri och ge en så bra upplevelse som möjligt oavsett plattform

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

PC har kanske dåligt optimerade spel också, men man kan ju oftast hålla sig över 60+ FPS om man har lite krut i burken så att säga

Viktigaste av allt så kan man ju välja där om man vill ha lite extra lull lull eller köra med högre framerate. Idag prioriterar jag alltid högre upplösning och fps framför flashiga effekter, speciellt om det är ändå så bara är en massa störande skit som tex depth of field eller motion blur.

Skribent
Skrivet av Grumbledock:

Föga förvånande att Ryse, ett i grunden uppfixat kinect-spel till 360 som portats upp fixar 1080p, allt annat vore ju patetiskt.
Att Forza kör 1080p och förhoppningsvis 60fps är desto bättre, men återigen är releasespelen inget att lita på, det vi ser om 1-2år säger mer
Men å andra sidan hade ju MS i gammal god ordning sagt att spel till ps4 inte fick vara märkbart bättre än xbone diton, tur vissa utvecklare/utgivare har stake nog att att säga nej till sådant svineri och ge en så bra upplevelse som möjligt oavsett plattform

Ja, spel som kommer julhandeln 2014 lär blir riktigt intressanta att se. För att inte snacka om 2015!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Ett bra exempel är ju tex The Last Of Us. Det tog 6-7 minuter från det man startade spelet tills man var inne och spelade. Helt sjukt långsamt, sen var det ju ett av de bästa spelen på LÄNGE, men ändå Om det krashade var det ju inte helt skoj

Spelar det nån roll när man ändå inte stängde av det förens 12 timmar senare?

Krashade gjorde det då aldrig för mig.

KoP
Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av DeFeCT:

Ja, men är det 30 eller 60 FPS?

Jag lutar mer och mer att skippa båda nya konsollerna denna gång, eller möjligtvis köpa en begagnad längre fram.

Jag börjar i alla fall tröttna på ojämn FPS och dåligt optimerade spel på konsollerna.

PC har kanske dåligt optimerade spel också, men man kan ju oftast hålla sig över 60+ FPS om man har lite krut i burken så att säga

Med stor sannolikhet 30fps eller längre.

Forza 5 lär rulla i 60 bildrutor per sekund. Det har Turn 10 alltid varit noggranna med att Forza spelen ska göra (iaf på 360'n, kan ej svara för det första spelet på första Xboxen).

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av DeFeCT:

Ett bra exempel är ju tex The Last Of Us. Det tog 6-7 minuter från det man startade spelet tills man var inne och spelade. Helt sjukt långsamt, sen var det ju ett av de bästa spelen på LÄNGE, men ändå Om det krashade var det ju inte helt skoj

Spelar det nån roll när man ändå inte stängde av det förens 12 timmar senare?

Krashade gjorde det då aldrig för mig.

Det finns ju de som kan behöva avbryta sin session ibland
Alla kanske inte kan spela 12 timmar i sträck?

Medlem
Skrivet av storm72:

De trista är kanske att de kommer släppas mindre spel till PC eller att de släpper det massa månader senare nu när nya konsoler kommer

Jag skulle gissa på att det blir tvärtom dvs att det släpps snabbare då nya konsolerna i princip är en dator då så slipper dem massa extra jobb med att ändra i kodningen även fast dem inte kommer vara exakt likadan.

Men vem vet

Medlem

De bör höja standarden på konsol. Dvsa "måste klara 60fps konstant"

ISO 60FPS

Edit: Pallar de nya konsolerna "den nya generationens tv"? 4k upplösning?

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

De bör höja standarden på konsol. Dvsa "måste klara 60fps konstant"

ISO 60FPS

Edit: Pallar de nya konsolerna "den nya generationens tv"? 4k upplösning?

De har 4k-stöd ja, men spelen kommer troligen inte dyka upp i 4k.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Eftersom de nu har pcarkitektur så är det kanske inte omöjligt att det dyker upp nya versioner med kraftigare cpu och gpu inom 5 år som klarar 4k. Då kan man även hålla bakåtkompatibilitet ett tag

Medlem

Man tycker att höjdare på Microsofts Xbox-avdelning borde ha lärt sig vid det här laget att inte göra uttalanden utan att vara tvärsäkra på vad de säger - herr Greenberg har fått ändra sig då Ryse tydligen är 900p uppskalat till 1080p.

Medlem
Skrivet av Margy:

Man tycker att höjdare på Microsofts Xbox-avdelning borde ha lärt sig vid det här laget att inte göra uttalanden utan att vara tvärsäkra på vad de säger - herr Greenberg har fått ändra sig då Ryse tydligen är 900p uppskalat till 1080p.

Alltså något mellan 720p och 1080p.
Ska bli roligt om 3 år när PC spelare börjar ha råd med billiga 4k skärmar och dagens konsoler kör spel i 1080p.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Här sitter en annan och spelar spel i 20 fps och tycker det fungerar ganska bra.

Medlem
Skrivet av profoss:

Här sitter en annan och spelar spel i 20 fps och tycker det fungerar ganska bra.

Det finns många spel man kan spela i 20 fps utan större problem så jag tvekar inte sekund på att du har det bra.

Tråkiga är att det är många som är fps kåta och inte tänker efter om det verkligen behövs så många fps i alla spel.
I en del spel som tex. beat em up är det krav på minimum 60 fps för det är snabba spel som kräver mycket timing.
Lite söligare spel som FPS är det skönt med 60-120 fps men är inget krav då spelen inte är nog snabba.
Spel som Civilization spelar det ingen roll vilken fps man lirar i för det är tur baserat strategi som kan spelas som en power point presentation utan större problem.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tyvärr stämmer detta inte, Ryse klarar inte 1080p utan ligger på 900p, om 60fps är möjligt eller bara 30?
Killer Instinct ligger på 720p men klarar iaf 60fps.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ryse-runs-at...

"One basic example we were given suggested that without optimisation for either console, a platform-agnostic development build can run at around 30FPS in 1920×1080 on PS4, but it’ll run at “20-something” FPS in 1600×900 on Xbox One."
http://www.edge-online.com/news/power-struggle-the-real-diffe...

Nå, som sagt, det tar ett tag innan spelmotorerna blir optimerade och utvecklarna lär sig optimera spelen (se bara på Ps3), än så länge ska vi inte räkna ut någon av Next-gen konsolernas förmåga att bjuda på 1080p/60fps.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Ja, men är det 30 eller 60 FPS?

Har absolut INGEN som helst betydelse what so fuckin' ever.

Gud så extremt trött man blir på prestandakåta idioter som bara bryr sig om vad FPS-mätaren säger? Spelbarheten då? Är inte det lite viktigare?

Vill jag se en snabb bildvisning så gör jag något annat än spelar ett spel. Suck...

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av DeFeCT:

Ja, men är det 30 eller 60 FPS?

Har absolut INGEN som helst betydelse what so fuckin' ever.

Gud så extremt trött man blir på prestandakåta idioter som bara bryr sig om vad FPS-mätaren säger? Spelbarheten då? Är inte det lite viktigare?

Vill jag se en snabb bildvisning så gör jag något annat än spelar ett spel. Suck...

Grafiken är det viktigaste och Därför spelar jag bara 3d benchmarks.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av DeFeCT:

Ja, men är det 30 eller 60 FPS?

Har absolut INGEN som helst betydelse what so fuckin' ever.

Gud så extremt trött man blir på prestandakåta idioter som bara bryr sig om vad FPS-mätaren säger? Spelbarheten då? Är inte det lite viktigare?

Vill jag se en snabb bildvisning så gör jag något annat än spelar ett spel. Suck...

Så nu blev man nedgraderad till en prestandakåt idiot också, det var nog första gången, men tack i alla fall

Jag tycker bara att det är bättre att spela spel i 60 FPS än 30, så man slipper få ont i skallen av att allt småhackar hela tiden, men det är ju kanske bara jag?

Och måste gameplay bli lidande bara för att spelet körs i 60 FPS?

Tänk om, tänk rätt, det ena utesluter inte det andra.

Är det verkligen så fel att vilja få den bästa upplevelsen, eller tycka att den borde levereras, när de tycker man ska köpa en konsoll för flera tusen kronor och sen ge kanske 6-700kr för ett spel sedan? När de själva går ut med att de ska vara så himla bra osv. Allt de kan åstadkomma med de nya maskinerna, men att får en fps på 60 ska tydligen vara jävligt komplicerat Det är ju bättre att sälja spelen och lite DLC, det är ju bara pengar de vill ha. Mina kommer de inte få, om det inte blir bättre kvalitet på spelen

12
Skriv svar