Inaktiv
Fps i oblivion

Hej, tänkte bara höra om detta låter normalt, jag har en q9400,asus p5ql, 3.2 gb minne, ett 9800 gt kort. jag får ca 50-75 fps i skog, landskapen, och i städer kan det gå ner till ca 20-25 fps. jag har alla grafik inställningar på max, med 800-600 i upplösning.

Låter detta normalt för mitt system?

Inaktiv

Oblivion är top 3 av krävande spel än idag så man kan inte räkna med 100 fps med allt på high.

Medlem

Ja om man har allt på max i Oblivion så sänker man lätt FPS'en.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Hej_sann:

Hej, tänkte bara höra om detta låter normalt, jag har en q9400,asus p5ql, 3.2 gb minne, ett 9800 gt kort. jag får ca 50-75 fps i skog, landskapen, och i städer kan det gå ner till ca 20-25 fps. jag har alla grafik inställningar på max, med 800-600 i upplösning.

Låter detta normalt för mitt system?

Det borde vara tvärtom. I städerna flyter grafiken på mycket snabbare än i landskapen, om det inte är så att du kör med modden "open cities".


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:
Skrivet av Hej_sann:

Hej, tänkte bara höra om detta låter normalt, jag har en q9400,asus p5ql, 3.2 gb minne, ett 9800 gt kort. jag får ca 50-75 fps i skog, landskapen, och i städer kan det gå ner till ca 20-25 fps. jag har alla grafik inställningar på max, med 800-600 i upplösning.

Låter detta normalt för mitt system?

Det borde vara tvärtom. I städerna flyter grafiken på mycket snabbare än i landskapen, om det inte är så att du kör med modden "open cities".

Fpsen är mkt högre i städerna än vad det är i landskapen. I alla fall för mig. Det finns ett mod pack att ladda ner som kan öka max fpsen till allt från 20 till 25fps. Det är mods som bla. tar bort onödig data och som gör små förändringar på texturer som man inte ser med blotta ögat.:) Värt att prova!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Det kan även bli bättre ifall du uppdaterar till senaste patchen (Ifall du inte har den redan såklart).


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Har du fått ordning på detta Hej_sann?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tråden är väldigt gammal. Och senast Hej_sann postade ett inlägg var i somras!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Två inlägg! X-)

Haha. jag såg inte att han var en sådan som reggade sig för att ställa en fråga för att sedan försvinna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Haha, brukar vara så.:) Man frågar efter hjälp och sen försvinner.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

1
Skriv svar