GTA V-recension på måndag!

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Tramsig textvägg.

Som vanligt i feministdebatten har någon läst in en massa nonsens i en kommentar som inte hade med saken att göra. Houser hade lika gärna kunnat säga "We like cars" och feministerna hade ändå läst det som ett "Fuck you!" mot kvinnliga spelare.

Nu var det inte du som skrev inlägget från början, men jag har en lysande idé för de kvinnor som håller med. De som ser en förolämpning i att Rockstars vision inte innehåller en kvinnlig protagonist. Vad sägs om att ta initiativet och utveckla ett eget spel? Ett eget GTA där ni kan spela som kvinna hur mycket ni vill. Realisera er vision själva eller nöj er med vad som finns, passar det inte så är spel uppenbarligen ingenting för er..

Medlem

Fz:as forumiter är inte lätta att tillfredställa, är inte avundsjuk på de som tar publistiska beslut här!

Men allt kommer väll förr eller senare ner på lite vanligt förnuft och rättvisa.. det måste finnas rum & utveckling för alla sorters spelare? Även sånna som inte är politisktkorrekta och vill behålla bizzarra manlighets myter? Nä problemet är väll kanske att utgivare bara ser en homogen massa av tonnårspojkar som sina potentiella kunder? Men jag undrar hur många av de som kritiserar kvinnans roll i spelen senare i smyg roar sig med att jaga folk med en lila dildo med ett anhang av bikiniklädda ninjadamer i saintsrow sen, E? Själv spelar jag häldre gta medan frugan mmo:ar på datorn däruppe..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

HAr hört att 360 versionen behöver x antal gig för att att installeras på hdd

Har bara en 20 gig och andra sparade spel. Någon som vet om det är falskt eller sant

Ja. Du behöver minst 8 gb.

Medlem

Varför inte ha följande bild som bakgrundsreklam för GTA V på FZ?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Varför inte ha följande bild som bakgrundsreklam för GTA V på FZ?

http://media.gizmodo.co.uk/wp-content/uploads/2013/07/GTA-V-6...

Hehe. Fast dom lär inte bestämma själva över det.

Medlem

Så länge det inte är släppt till PC är GTA5 totalt ointressant.

Medlem

Jag väntade mig väl att det skulle vara lite snyggare och ha mer kantutjämning, men på det positiva så flyter det iaf mycket bättre än GTA4 gjorde (PS3)

Medlem

Komplett skickade mitt spel i fredags, förhoppningsvis så är det framme på måndag!

Medlem
Skrivet av Rydell1986:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av gameflow.se:

Skulle inte förvåna mig om ni ger minus pga att inte någon av huvudkaraktärerna är kvinnlig...

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=676937

One thing users can't do in GTA V? Play as a female character. The game doesn’t feature any playable women, Rockstar Games co-founder and VP of creativity Dan Houser said, because "the concept of being masculine was so key to this story," just like it has apparently been key to every previous GTA installment.

It's frustrating, to say the least, that a vanguard company like Rockstar Games brushes off the idea of allowing for female leads with statements like Houser's. While it's not an outright "fuck you" to female gamers, it's a pretty implicit one. The decision to have three characters allows for what Houser calls "nuanced stories, not a set of archetypes." But if Rockstar really wants to showcase diverse character types, why is the company so dismissive of having a female GTA lead? Houser's statement assumes that women aren't capable of criminality, that violence and mayhem are inherently masculine. But Houser is wrong. And as GTA continues to push the envelope for scope, story, and vision, it's insulting that women are still excluded.

There is an unspoken assumption that men don't want to play as female characters, but that women will be fine playing as males and fine accepting that the women of the GTA universe are either eye candy or hookers. In real life, of course, women can be drug dealers, bank robbers, gang leaders, and heartless murderers. Houser's statement is unnervingly similar to the discussion surrounding female characters on shows like Breaking Bad, which tends to imply that in order to obtain realism, stories can’t depict gender-balanced criminal underworlds. But shows like Orange Is the New Black and Damages demonstrate that a series can feature nuanced, violent female antiheroes and villains, and that people, whoever they are, will go for it if the plot is tight and the backstories are interesting.

I'm tired of hearing this message over and over again, whether it's stated directly or just suggested: You don't belong here. Not in tech, not in video games, not in music, not in sports. You are never the main character, you are just in the background or there to support the lead male. And if you don't like feeling marginalized in a group that makes it clear it doesn't want you there, you can kick rocks.

Why would any girl want to play GTA V when Houser and Rockstar have made it abundantly clear that they don’t care what women want? Well, because it looks incredibly fun. Let's face it. Female gamers are still going to play as "retired bank robber" turned reputable citizen Michael, "reckless and psychopathic" druggie Trevor, and Venice Beach repo man Franklin. (Although the developers claim the three leads are more complex than any previous GTA heroes, they sure sound basically the same.) Houser knows that female gamers who want to play GTA V but wish the game featured a playable female character will just suck it up and play anyway, because we want to be a part of what is going to be a huge cultural experience. And because we like driving around fake L.A.

But it's disappointing that Houser, as the creative director, isn’t interested in being more creative. The possibilities for female GTA leads are endless, and other games about organized crime, like Saints Row, have managed to incorporate playable female characters without losing fans or castrating their male audience. At this point, when the GTA series is on its fifth official installment (not counting handheld spinoffs or expansion packs), Houser's insistence on excluding women seems defensive and reactionary, bordering on infantile. Why not just say "maybe in the future" instead of shutting down the question with a weak statement about masculinity being a key part of the story? The story also involves BASE jumping off a bridge and slutty yoga classes. It's a genre-mixing violent action fantasia, so claiming sexism in the name of realism is dumb.

Women have violent nihilist fantasies, too. One GTA V ad (pictured above) even depicts a woman being arrested against a car by a female cop. So it's not that Rockstar can't conceptualize female characters; it’s that the company simply doesn’t want to give us the option of playing as them. Creating a playable female character won’t force male gamers to use that character, but it would give the entire user base a choice, and male gamers might actually enjoy playing as a female protagonist.

Female gamers are so desperate for a playable GTA woman that we don't even really care whether she's written as a bikini-wearing sexual fantasy, like the one on the current GTA posters, or as a less-scantily-clad career criminal like Snoop from The Wire. We just want more choices, and for influential people like Houser to stop being so condescending about the question even being asked.

Luckily, no one can stop us from playing GTA V as female avatars in the online version. So watch out, citizens of Los Santos. We're shooting to kill.

Jaha, nu har feminismen kommit till tv-spels världen ordentligt alltså...Jag har inget emot kvinnlig huvudkaraktärer, men i spel som GTA-serien har jag svårt att se dem ta plats.

Verkligen? Tänk på den där tjejen som Nico jobbar med i GTA IV. Hon är ganska tuff och respekterad av de thugs som hon omger sig med.


signatur

I drank what?

Medlem

Mirage; Ja exakt! finns massor med bra kvinnliga karaktärer från GTA serien, tyvärr får dom bara biroller.

Skrivet av Fisse:

Så länge det inte är släppt till PC är GTA5 totalt ointressant.

Typ som din kommentar.

Ärligt talat kan jag tycka att det bör vara en punkt på minuslistan att spelet inte innehåller en kvinnlig huvudroll, att storyn för detta spel krävde enbart män är bara trams. Tänk Trevor fast en white trash kärring istället, koppling till dom andra? hade kunnat vara Michael's sons riktiga mamma och hon hade kunnat vara precis lika psyk som trevor verkar vara.

Argument som att dom flesta brott är relaterade till män osv håller inte heller, dom kvinnor som faktiskt gör våldsbrott är ofta värre än män. Vet inte hur många som läser någonting förutom avpixlat då så många här verkar ha kvinnofobi vilket går hand i hand med svartofobi, och snubblat över fallet från Piteå med två kvinnliga stalkers i 18-19års åldern? Inte nog med att dom blev dömda för att ha förföljt och hotat en polis och hans familj, skickat kadaverdelar från djur till dom och hotat döda deras barn, så efter domen, har dom begett sig vidare och börjat göra likadant mot åklagare och andra som var inblandade i den rättsliga processen mot dom, det är en av dom mest störda saker jag hört någon göra på länge, det är sånt patologiskt jävla vansinne och det är fantastiskt underhållande att det är två unga kvinnor.

Det här är år 2013, inte 2003 för dom som missat det. Förut var det här med att det bara är män som spelar spel något man mumlade om, och det var okey och något man bara accepterade. Men sen kom kritiken om att det bara är män som spelar, och visst har det blivit mer kvinnor fast det går väl fortfarande typ 10-20 män per kvinna i spelvärlden, och drygt 200-300 män per kvinnlig spelutvecklare. och var det något som gav fart åt diskussionen rejält inom spelvärlden var det väl FemShep som var en så tveklöst mer välgjord och intressantare karaktär än ManShep, och trots det dröjde det fram till sista delen i triologin innan hon fick något större medialt utrymme, och det var efter enorma påtryckningar från fansen.

Sluta tramsa om att det är fel att "kvotera in kvinnor", det är ju efterblivet att kalla det inkvotering när 50% av jordens befolkning ÄR KVINNOR. När alla spel man gjort har handlat uteslutande om män och man gör 2013 ett spel med tre spelbara huvudkaraktärer, då är det rimligt att en av karaktärerna är en kvinna, allt annat är bara patetiska bortförklaringar.

Kan dom som tar åt sig snälla snälla snälla, sluta vara så jävla rädda för kvinnor att ni måste låta som att det är en pågående konspiration mot er och att hela eran jävla existens är hotad för att man diskuterar en "feministisk agenda". Nej det finns inget utrymme för er längre in i framtiden där har ni väl en poäng i att vara rädda, för samhället kommer rata er och eran förhistoriska kvinnosyn. Fast att attackera jämställdheten är då den absolut sämsta strategi man kan använda sig av, om ni istället välkomnade och omfamnade dessa kurviga och härligt intelligenta varelser och uppmuntrar dom att vara med, där ni själva ser det som en absolut självklarhet att ni får vara en del av, då skulle stämningen vara så mycket bättre och ingens existens skulle vara hotad!

Skrivet av Tompa:

FZ tar inte ställning för feminism. Våra skribenter har tagit upp jämställdhetsfrågor, men det är ingen agenda vi på redaktionen driver.

Hade gillat ditt inlägg om du tog bort ditt "inte" från början av inlägget. Jämställdhet är ingen agenda direkt, utan snarare ett sätt att utvecklas i rätt riktning. Man behöver inte kalla det feminism för det ordet har blivit kidnappat av klåpare, men jag utgår från att dom flesta på eran Red. har eller har haft en flickvän som ni tyckt varit kul om dom varit mer delaktiga eller känt sig mer välkomna till spelvärlden. Sådant händer inte av sig självt, det är faktiskt något man måste ta en aktiv ställning för!

Som en sista liten punkt vill jag bara ge en tumme upp, en dagens ros, kanske t.o.m lite glidmedel, till främst Arnroth som skriver otroligt bra och genomtänkta krönikor, även till Fredrik Eriksson och alla andra som bidrar genom att belysa en otroligt viktig fråga.

Om spelvärlden var en lägenhet hade det varit en riktigt stereotypisk kompisluktande ungkarlslya, mörk och oinspirerande plats att bo i. En lägenhet som inte på långa vägar kommer vara hemtrevlig innan den får en kvinnas touch över sig.

För övrigt är allt annat än 5/5 helt oacceptabelt som betyg, oavsett om det finns en kvinnlig huvudroll eller inte i GTA V.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Varför inte ha följande bild som bakgrundsreklam för GTA V på FZ?

http://media.gizmodo.co.uk/wp-content/uploads/2013/07/GTA-V-6...

Bruden = PC spelare

Medlem
Skrivet av Deli:

... För övrigt är allt annat än 5/5 helt oacceptabelt som betyg ...

Om man inte tycker spelet är roligt så är ett betyg lägre än 5/5 helt acceptabelt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Deli:

... För övrigt är allt annat än 5/5 helt oacceptabelt som betyg ...

Om man inte tycker spelet är roligt så är ett betyg lägre än 5/5 helt acceptabelt.

Tycker man inte GTA V är roligt behöver man akut psykisk vård!

Medlem

Kan inte påtalas nog hur mycket wikipetters, e-sserwissers och moraliserande individer som måste göra sin röst hörd hela tiden. Alla har sin egen åsikt och det är den enda rätt, dessutom måste hela världen bli upplyst med den absoluta sanningen i var och vareviga tråd!

Det är uppenbarligen många ämnen som ligger många varmt om hjärtat, men det behöver väl inte gå till angrepp, förtal och annat som hör svunnen tid till.

Alla spärrar är lyfta och första bästa tanke hamnar på print, utan någon till synes impulskontroll. Jag inser att det är med stor passion många skriver och då tar gärna känslorna överhanden.

Nu har smaken av galla lämnat min munhåla och bitterheten smyger sakta till ljuvare jaktmarker.

Till ämnet(som jag ursprungligen kom hit för att skriva och enbart det), en eloge till FZ för upprätthållande av stoiskt lugn och den fantastiska hype-timern inför stundande måndagslektyr!

Må väl!

Medlem

Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram mot releasen. Utan tvekan har vi att göra med tidernas mest kompletta spel. Samtidigt är jag bekymrad för vad GTA V kommer att göra med mitt sociala liv och resterna av min s k yrkeskarriär. Jag ser framför mig hur jag startar upp spelet på min PS3:a, bara för att komma ut på andra sidan efter x antal veckor mitt i ett ödelagt Hiroshima-landskap. Den hålögde mannen i spegeln ser undernärd ut bakom det stora, ovårdade skägget. På köksbordet ligger ett meddelande från sambon om att hon flyttat. Högen med post innanför dörren tar sin lilla tid att skyffla åt sidan när pizzabudet ringer på.

Ändå finns det ingen återvändo. Jag MÅSTE ha spelet!! Det är bara att leta fram Burger Shot-tröjan och ställa sig i kön utanför Webhallen imorgon kväll.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Jag personligen bryr mig inte om det är man eller kvinna i huvudrollen bara spelet är bra.
Men det hade varit roligt med något nytt och kanske någon djup story med en kvinnlig karaktär i något dlc.
Kanske som den där söta polistjejen på bilderna.

Skulle vara rätt konstigt att spela polis, oavsett kön i ett spel som är namngett efter ett brott som är ett av de allvarligaste i hela USA...

Medlem
Skrivet av Deli:

Lång text.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_crime#In_the_...

Citat 1: Male murderers were most likely to use guns: 91% of gun-related homicides were committed by men.
Citat 2: Female murderers were most likely to poison: 40% of poisoning offenses were committed by women.

Eftersom GTA handlar mycket om vapenvåld så är det ganska naturligt att det är med män i huvudrollen.

Citat 3: Females were most likely to be victims of domestic homicides (63.7%) and sex-related homicides (81.7%)
Citat 4: Males were most likely to be victims of drug- (90.5%) and gang-related homicides (94.6%).

Och eftersom GTA handlar mycket om gäng- och drogvåld så är det också naturligt med män i huvudrollen.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av marcus8958:

Jag personligen bryr mig inte om det är man eller kvinna i huvudrollen bara spelet är bra.
Men det hade varit roligt med något nytt och kanske någon djup story med en kvinnlig karaktär i något dlc.
Kanske som den där söta polistjejen på bilderna.

Skulle vara rätt konstigt att spela polis, oavsett kön i ett spel som är namngett efter ett brott som är ett av de allvarligaste i hela USA...

GTA handlar om så mycket mer stjäla bilar. Att dom gör ett DLC där man som polis skulle få jaga brottslingar är fullt möjligt rent tekniskt och skulle kunna vara rätt roligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av marcus8958:

Jag personligen bryr mig inte om det är man eller kvinna i huvudrollen bara spelet är bra.
Men det hade varit roligt med något nytt och kanske någon djup story med en kvinnlig karaktär i något dlc.
Kanske som den där söta polistjejen på bilderna.

Skulle vara rätt konstigt att spela polis, oavsett kön i ett spel som är namngett efter ett brott som är ett av de allvarligaste i hela USA...

GTA handlar om så mycket mer stjäla bilar. Att dom gör ett DLC där man som polis skulle få jaga brottslingar är fullt möjligt rent tekniskt och skulle kunna vara rätt roligt.

Personligen så anser jag att det inte är förenligt med GTA-andan. Isf så måste det finnas möjlighet att spöa gamla damer med baseballträn, sno bilar, skjuta illegala trädgårdsarbetare, ha samlag med prostituerade osv osv och då har man drivit en bra bit från polisyrket.

Möjligen en korrumperad polis som är psykopat utanför jobbet då. Det hade iofs varit en kul grej.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av marcus8958:

Jag personligen bryr mig inte om det är man eller kvinna i huvudrollen bara spelet är bra.
Men det hade varit roligt med något nytt och kanske någon djup story med en kvinnlig karaktär i något dlc.
Kanske som den där söta polistjejen på bilderna.

Skulle vara rätt konstigt att spela polis, oavsett kön i ett spel som är namngett efter ett brott som är ett av de allvarligaste i hela USA...

GTA handlar om så mycket mer stjäla bilar. Att dom gör ett DLC där man som polis skulle få jaga brottslingar är fullt möjligt rent tekniskt och skulle kunna vara rätt roligt.

Personligen så anser jag att det inte är förenligt med GTA-andan. Isf så måste det finnas möjlighet att spöa gamla damer med baseballträn, sno bilar, skjuta illegala trädgårdsarbetare, ha samlag med prostituerade osv osv och då har man drivit en bra bit från polisyrket.

Möjligen en korrumperad polis som är psykopat utanför jobbet då. Det hade iofs varit en kul grej.

Tidigare GTA spel har vigilante missions där man jagar brottslingar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Deli:

Lång text.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_crime#In_the_...

Citat 1: Male murderers were most likely to use guns: 91% of gun-related homicides were committed by men.
Citat 2: Female murderers were most likely to poison: 40% of poisoning offenses were committed by women.

Eftersom GTA handlar mycket om vapenvåld så är det ganska naturligt att det är med män i huvudrollen.

Citat 3: Females were most likely to be victims of domestic homicides (63.7%) and sex-related homicides (81.7%)
Citat 4: Males were most likely to be victims of drug- (90.5%) and gang-related homicides (94.6%).

Och eftersom GTA handlar mycket om gäng- och drogvåld så är det också naturligt med män i huvudrollen.

Ja absolut och visst, jag säger inte emot att det mesta våld sker av män, MEN det finns fortfarande lika brutala och störda kvinnor där ute, så det håller inte att man var tvungen använda enbart män som huvudroller.

Sen GTA seriens början, antal huvudroller per kön.
Män: 9
Kvinnor: 0
I call bullshit!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av marcus8958:

Jag personligen bryr mig inte om det är man eller kvinna i huvudrollen bara spelet är bra.
Men det hade varit roligt med något nytt och kanske någon djup story med en kvinnlig karaktär i något dlc.
Kanske som den där söta polistjejen på bilderna.

Skulle vara rätt konstigt att spela polis, oavsett kön i ett spel som är namngett efter ett brott som är ett av de allvarligaste i hela USA...

GTA handlar om så mycket mer stjäla bilar. Att dom gör ett DLC där man som polis skulle få jaga brottslingar är fullt möjligt rent tekniskt och skulle kunna vara rätt roligt.

Personligen så anser jag att det inte är förenligt med GTA-andan. Isf så måste det finnas möjlighet att spöa gamla damer med baseballträn, sno bilar, skjuta illegala trädgårdsarbetare, ha samlag med prostituerade osv osv och då har man drivit en bra bit från polisyrket.

Möjligen en korrumperad polis som är psykopat utanför jobbet då. Det hade iofs varit en kul grej.

Tidigare GTA spel har vigilante missions där man jagar brottslingar.

https://www.youtube.com/embed/3DhLAccVKpI

Jag är mycket väl medveten om det...Men en vigilante är långt ifrån en polis.
''vigilanten" tar lagen i egna händer" och använder våld mot kriminella''

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Deli:

Lång text.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_crime#In_the_...

Citat 1: Male murderers were most likely to use guns: 91% of gun-related homicides were committed by men.
Citat 2: Female murderers were most likely to poison: 40% of poisoning offenses were committed by women.

Eftersom GTA handlar mycket om vapenvåld så är det ganska naturligt att det är med män i huvudrollen.

Citat 3: Females were most likely to be victims of domestic homicides (63.7%) and sex-related homicides (81.7%)
Citat 4: Males were most likely to be victims of drug- (90.5%) and gang-related homicides (94.6%).

Och eftersom GTA handlar mycket om gäng- och drogvåld så är det också naturligt med män i huvudrollen.

Ja absolut och visst, jag säger inte emot att det mesta våld sker av män, MEN det finns fortfarande lika brutala och störda kvinnor där ute, så det håller inte att man var tvungen använda enbart män som huvudroller.

Sen GTA seriens början, antal huvudroller per kön.
Män: 9
Kvinnor: 0
I call bullshit!

Problemet är att det mesta våldet kvinnor använder är inte riktigt vad man skulle kalla GTA-våld. En kvinna som börjar spöa en manlig polis skulle få det väldigt svårt om hon nu inte har svart bälte i nån dödlig kampsport eller nåt. Men Rockstar kan ju möjligen bredda sina gangsterhistorier och gå utanför ramarna med ''kvinnovåld'' som giftmord t.ex.

Sen har du fel att man aldrig kunnat spela kvinnor.
http://gta.wikia.com/Characters_in_GTA_1

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av marcus8958:

Jag personligen bryr mig inte om det är man eller kvinna i huvudrollen bara spelet är bra.
Men det hade varit roligt med något nytt och kanske någon djup story med en kvinnlig karaktär i något dlc.
Kanske som den där söta polistjejen på bilderna.

Skulle vara rätt konstigt att spela polis, oavsett kön i ett spel som är namngett efter ett brott som är ett av de allvarligaste i hela USA...

GTA handlar om så mycket mer stjäla bilar. Att dom gör ett DLC där man som polis skulle få jaga brottslingar är fullt möjligt rent tekniskt och skulle kunna vara rätt roligt.

Personligen så anser jag att det inte är förenligt med GTA-andan. Isf så måste det finnas möjlighet att spöa gamla damer med baseballträn, sno bilar, skjuta illegala trädgårdsarbetare, ha samlag med prostituerade osv osv och då har man drivit en bra bit från polisyrket.

Möjligen en korrumperad polis som är psykopat utanför jobbet då. Det hade iofs varit en kul grej.

Tidigare GTA spel har vigilante missions där man jagar brottslingar.

https://www.youtube.com/embed/3DhLAccVKpI

Jag är mycket väl medveten om det...Men en vigilante är långt ifrån en polis.
''vigilanten" tar lagen i egna händer" och använder våld mot kriminella''

Vilket skulle passa perfekt i GTA med en polis som använder våld för att stoppa kriminella. Sen kan man kasta in en riktigt bra story med lite alternativa händelser med lite polis brutalitet och annat skoj.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av marcus8958:

Jag personligen bryr mig inte om det är man eller kvinna i huvudrollen bara spelet är bra.
Men det hade varit roligt med något nytt och kanske någon djup story med en kvinnlig karaktär i något dlc.
Kanske som den där söta polistjejen på bilderna.

Skulle vara rätt konstigt att spela polis, oavsett kön i ett spel som är namngett efter ett brott som är ett av de allvarligaste i hela USA...

GTA handlar om så mycket mer stjäla bilar. Att dom gör ett DLC där man som polis skulle få jaga brottslingar är fullt möjligt rent tekniskt och skulle kunna vara rätt roligt.

Personligen så anser jag att det inte är förenligt med GTA-andan. Isf så måste det finnas möjlighet att spöa gamla damer med baseballträn, sno bilar, skjuta illegala trädgårdsarbetare, ha samlag med prostituerade osv osv och då har man drivit en bra bit från polisyrket.

Möjligen en korrumperad polis som är psykopat utanför jobbet då. Det hade iofs varit en kul grej.

Tidigare GTA spel har vigilante missions där man jagar brottslingar.

https://www.youtube.com/embed/3DhLAccVKpI

Jag är mycket väl medveten om det...Men en vigilante är långt ifrån en polis.
''vigilanten" tar lagen i egna händer" och använder våld mot kriminella''

Vilket skulle passa perfekt i GTA med en polis som använder våld för att stoppa kriminella. Sen kan man kasta in en riktigt bra story med lite alternativa händelser med lite polis brutalitet och annat skoj.

Jo men en vigilante är ju inte en polis och hela GTA-serien bygger ju på nån slags kriminell dröm. Skulle inte ha nåt emot att dom gör en annan serie om en vigilante baserad på GTA-motorn alternativt i GTA-universumet som utspelas nån gång Från GTA IV till GTA V. Men då tycker jag att det inte ska heta Grand Theft Auto. Ungefär som Red Dead Redemption som utspelas i GTA IV-universumet eller det Rockstar kallar HD-universumet fast cirka 100 år tidigare.

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Deli:

... För övrigt är allt annat än 5/5 helt oacceptabelt som betyg ...

Om man inte tycker spelet är roligt så är ett betyg lägre än 5/5 helt acceptabelt.

Tycker man inte GTA V är roligt behöver man akut psykisk vård!

Skämtare där!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Deli:

Lång text.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_crime#In_the_...

Citat 1: Male murderers were most likely to use guns: 91% of gun-related homicides were committed by men.
Citat 2: Female murderers were most likely to poison: 40% of poisoning offenses were committed by women.

Eftersom GTA handlar mycket om vapenvåld så är det ganska naturligt att det är med män i huvudrollen.

Citat 3: Females were most likely to be victims of domestic homicides (63.7%) and sex-related homicides (81.7%)
Citat 4: Males were most likely to be victims of drug- (90.5%) and gang-related homicides (94.6%).

Och eftersom GTA handlar mycket om gäng- och drogvåld så är det också naturligt med män i huvudrollen.

Ja absolut och visst, jag säger inte emot att det mesta våld sker av män, MEN det finns fortfarande lika brutala och störda kvinnor där ute, så det håller inte att man var tvungen använda enbart män som huvudroller.

Sen GTA seriens början, antal huvudroller per kön.
Män: 9
Kvinnor: 0
I call bullshit!

Problemet är att det mesta våldet kvinnor använder är inte riktigt vad man skulle kalla GTA-våld. En kvinna som börjar spöa en manlig polis skulle få det väldigt svårt om hon nu inte har svart bälte i nån dödlig kampsport eller nåt. Men Rockstar kan ju möjligen bredda sina gangsterhistorier och gå utanför ramarna med ''kvinnovåld'' som giftmord t.ex.

Sen har du fel att man aldrig kunnat spela kvinnor.
http://gta.wikia.com/Characters_in_GTA_1

shit vad du svamlar alltså, bygger du hela verkligheten på copy/paste wikistatistik? Det finns kvinnor som styckar sina barn och äter dom, nuff said.

Oavsett vad för irrelevanta siffror du drar upp så ursäktar det inte att man inte gör kvinnliga huvudroller, kanske är det för att rockstar inte är nog duktiga helt enkelt, kanske har dom för lite kvinnliga anställda som kan ge en bra bild av en kvinnlig karaktär, det vet jag inte, men att dom inte lyckats göra en kvinnlig karaktär på så många år och spel är oförsvarbart, och nej jag räknar inte nån sopig 2-pixelsfigur som en kvinnlig karaktär.

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Deli:

Lång text.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_crime#In_the_...

Citat 1: Male murderers were most likely to use guns: 91% of gun-related homicides were committed by men.
Citat 2: Female murderers were most likely to poison: 40% of poisoning offenses were committed by women.

Eftersom GTA handlar mycket om vapenvåld så är det ganska naturligt att det är med män i huvudrollen.

Citat 3: Females were most likely to be victims of domestic homicides (63.7%) and sex-related homicides (81.7%)
Citat 4: Males were most likely to be victims of drug- (90.5%) and gang-related homicides (94.6%).

Och eftersom GTA handlar mycket om gäng- och drogvåld så är det också naturligt med män i huvudrollen.

Ja absolut och visst, jag säger inte emot att det mesta våld sker av män, MEN det finns fortfarande lika brutala och störda kvinnor där ute, så det håller inte att man var tvungen använda enbart män som huvudroller.

Sen GTA seriens början, antal huvudroller per kön.
Män: 9
Kvinnor: 0
I call bullshit!

Problemet är att det mesta våldet kvinnor använder är inte riktigt vad man skulle kalla GTA-våld. En kvinna som börjar spöa en manlig polis skulle få det väldigt svårt om hon nu inte har svart bälte i nån dödlig kampsport eller nåt. Men Rockstar kan ju möjligen bredda sina gangsterhistorier och gå utanför ramarna med ''kvinnovåld'' som giftmord t.ex.

Sen har du fel att man aldrig kunnat spela kvinnor.
http://gta.wikia.com/Characters_in_GTA_1

shit vad du svamlar alltså, bygger du hela verkligheten på copy/paste wikistatistik? Det finns kvinnor som styckar sina barn och äter dom, nuff said.

Oavsett vad för irrelevanta siffror du drar upp så ursäktar det inte att man inte gör kvinnliga huvudroller, kanske är det för att rockstar inte är nog duktiga helt enkelt, kanske har dom för lite kvinnliga anställda som kan ge en bra bild av en kvinnlig karaktär, det vet jag inte, men att dom inte lyckats göra en kvinnlig karaktär på så många år och spel är oförsvarbart, och nej jag räknar inte nån sopig 2-pixelsfigur som en kvinnlig karaktär.

Här har vi bra läsförståelse...

Du missade min poäng fullständigt. Kvinnor begår inte samma sorts brott som män rent generellt och det är brott som män begår som GTA-serien baseras på. Vad jag kan minnas så har det aldrig funnits ett uppdrag där man käkar upp sina barn i nåt GTA så den jämförelsen var totalt irrelevant. Men du bevisar ju bara en än gång att svenska feminister inte bryr sig, alternativt inte fattar statistik, utan enbart går på känsloargument.
Tyvärr så funkar aldrig känsloargument särskilt bra.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Här har vi bra läsförståelse...

Du missade min poäng fullständigt. Kvinnor begår inte samma sorts brott som män rent generellt och det är brott som män begår som GTA-serien baseras på. Vad jag kan minnas så har det aldrig funnits ett uppdrag där man käkar upp sina barn i nåt GTA så den jämförelsen var totalt irrelevant. Men du bevisar ju bara en än gång att svenska feminister inte bryr sig, alternativt inte fattar statistik, utan enbart går på känsloargument.
Tyvärr så funkar aldrig känsloargument särskilt bra.

Jag fattade dina argument, dom är bara sämst helt enkelt. Du plockar fram statistik på att mest killar gör x brott, men du glömmer bort att även om flest killar gör det så gör även tjejer det. Det finns inget brott som män gjort som inte kvinnor gjort, oavsett hur vanligt/ovanligt det är. Så om det är det du utgår ifrån så borde det ju hur som helst kunna finnas med en riktigt unik kvinna som huvudroll, eller påstår du att spelupplevelsen skulle sjunka i botten om man helt plötsligt befann sig i en kvinnas skor i spelet, och sköt med automatgevär? Rent storymässigt behöver hon väl inte ens få en utstående roll inom våld om det nu är så kinkigt för vissa män att behöva uthärda, utan hon kan ju vara huvudet bakom bankrånen. Det finns hur många sätt som helst att göra en övertygande kvinnlig huvudroll i ett spel som GTA V, tycker mest synd om dig ifall du verkligen är så begränsad i ditt eget tänkande att man inte kan få till en vettig kvinnlig karaktär i en fiktionell berättelse. Och nej jag är absolut inte feminist så där har du fel. Och jag förstår statistik utmärkt, säkerligen bättre än vad du gör, till skillnad från dig förstår ja även att statistik inte ger svar eller sanningar. Så att börja vifta med statistik är helt irrelevant, t.o.m när du har en analys som backar upp den.

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av Tompa8989:

Här har vi bra läsförståelse...

Du missade min poäng fullständigt. Kvinnor begår inte samma sorts brott som män rent generellt och det är brott som män begår som GTA-serien baseras på. Vad jag kan minnas så har det aldrig funnits ett uppdrag där man käkar upp sina barn i nåt GTA så den jämförelsen var totalt irrelevant. Men du bevisar ju bara en än gång att svenska feminister inte bryr sig, alternativt inte fattar statistik, utan enbart går på känsloargument.
Tyvärr så funkar aldrig känsloargument särskilt bra.

Jag fattade dina argument, dom är bara sämst helt enkelt. Du plockar fram statistik på att mest killar gör x brott, men du glömmer bort att även om flest killar gör det så gör även tjejer det. Det finns inget brott som män gjort som inte kvinnor gjort, oavsett hur vanligt/ovanligt det är. Så om det är det du utgår ifrån så borde det ju hur som helst kunna finnas med en riktigt unik kvinna som huvudroll, eller påstår du att spelupplevelsen skulle sjunka i botten om man helt plötsligt befann sig i en kvinnas skor i spelet, och sköt med automatgevär? Rent storymässigt behöver hon väl inte ens få en utstående roll inom våld om det nu är så kinkigt för vissa män att behöva uthärda, utan hon kan ju vara huvudet bakom bankrånen. Det finns hur många sätt som helst att göra en övertygande kvinnlig huvudroll i ett spel som GTA V, tycker mest synd om dig ifall du verkligen är så begränsad i ditt eget tänkande att man inte kan få till en vettig kvinnlig karaktär i en fiktionell berättelse. Och nej jag är absolut inte feminist så där har du fel. Och jag förstår statistik utmärkt, säkerligen bättre än vad du gör, till skillnad från dig förstår ja även att statistik inte ger svar eller sanningar. Så att börja vifta med statistik är helt irrelevant, t.o.m när du har en analys som backar upp den.

Känns totalt meningslös att diskutera med en person som uppenbarligen inte vet vad GTA-spelen går ut på (Eftersom du uppenbarligen tror att GTA går ut på att skjuta med automatgevär och planera bankrån)
Du kanske ska spela igenom ett GTA spel (helst alla) innan du kommer med åsikter?

Skriv svar