Hur kommer gta 5 överleva på Xbox 360 / ps3

Medlem
Hur kommer gta 5 överleva på Xbox 360 / ps3

Är ett 100 % gta fan, och lirar gämt och ständigt de flesta spelen i serien. Men går nu i tankarna om det verkligen är värt att köpa gta 5 ??

Sitter på en x-låda och kör igenom 4,an för 157 gången och stör mig alltid gämt o ständigt på att spelet i bland tvivelaktigt rullar på i bra fps. Känns som att spelet blir segt i bland, ex vid hög hastighet eller mycket explosioner etc. Känner av samma problem på ps3an också.

Hur fasiken rullar då gta 5 på Xbox ??? Kommer det att rulla i 25 fps eller hur ? Hur ? Hur ska spelet som ser ut o vara mycket snyggare kunna passa i skon utan att klämma?

Har gjort diverse kalkyler på toalett pappret varje gång, men får det fortfarande ej o fungera

Hjälp mig

Medlem

Rockstar samlar erfarenhet och kan optimera sina spel bättre med tiden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

GTA IV släpptes i början av generationen och var värdelöst optimerat till såväl konsol som pc, spel som LA Noire och Red Dead Redemption var både större, snyggare och flöt på dugligt. Samtidigt bjöd Avalanche på det enorma och galet snygga Just Cause 2 bara för ett par år sedan, bara det spelet visar tydligt att GTA V (förväntningarnas GTA V) är möjligt på konsol.

Medlem

Är mer tveksam till hårdvaran än optimeringen

KoP
Medlem
Skrivet av vuze2143:

Är mer tveksam till hårdvaran än optimeringen

Känn ingen oro. Har i alla tider varit likadant oavsett hårdvara. Se på C64'an, Amiga, NES, SMS, PS1, PS2, PS3, Xbox 1, Xbox 360.

I början av dessa maskiners levnadsår var spelen relativt basic men med tiden lär sig programmerarna tricks och att optimera bättre vilket faktiskt ger både mer avancerade spel, snyggare spel och spel som flyter bättre.

Har under 25 år upplevt detta med en drös olika maskiner och det kommer vara likadant med PS4 och Xbox One.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Är mer tveksam till hårdvaran än optimeringen

Du behöver inte oroa dig. Det är samma hårdvara i din PS3 idag som den dagen du köpte den.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Är ett 100 % gta fan, och lirar gämt och ständigt de flesta spelen i serien. Men går nu i tankarna om det verkligen är värt att köpa gta 5 ??

Sitter på en x-låda och kör igenom 4,an för 157 gången och stör mig alltid gämt o ständigt på att spelet i bland tvivelaktigt rullar på i bra fps. Känns som att spelet blir segt i bland, ex vid hög hastighet eller mycket explosioner etc. Känner av samma problem på ps3an också.

Hur fasiken rullar då gta 5 på Xbox ??? Kommer det att rulla i 25 fps eller hur ? Hur ? Hur ska spelet som ser ut o vara mycket snyggare kunna passa i skon utan att klämma?

Har gjort diverse kalkyler på toalett pappret varje gång, men får det fortfarande ej o fungera

Hjälp mig

Folk som har spelat det säger att det flyter på väldigt bra i både ps3 och xbox 360 så du behöver inte oroa dig

Medlem

Jag har sett live streamarna o jag kan säga att utav det jag sett ( kanske 3.5 h) så lider det inte av jobbiga fps drops som i 4an... Det flyter på bättre

Synd bara att de ändrat bilfysiken. Men de funkar.

Edit: Missade lite bokstäver, sjuk o hostig som man är,

Medlem

Jag har spelat det på PS3, fick hem det för drygt en kvart sedan!
Flytet är helt okej än så länge, men grafiken är inte lika "stunning" som man hoppats på tyvärr. Tycker dock det är värt ett köp till current-gen om man inte lägger allt för mycket vikt på det visuella!

Medlem
Skrivet av a10388:

Jag har spelat det på PS3, fick hem det för drygt en kvart sedan!

But, but... how?

Skrivet av Mimer:
Skrivet av a10388:

Jag har spelat det på PS3, fick hem det för drygt en kvart sedan!

But, but... how?

Och varför bare en kvart?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Mimer:
Skrivet av a10388:

Jag har spelat det på PS3, fick hem det för drygt en kvart sedan!

But, but... how?

Han menar att han fick hem det pirat och att han tycker spelet är värt att köpas.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

PSN store! In och kika Bra grejer

Medlem
Skrivet av a10388:

PSN store! In och kika Bra grejer

Du kan ju endast pre-loada från PSN store. Du kommer inte kunna spela det förens på tisdag.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Citat:

Regrettably, some people who downloaded the digital pre-order of Grand Theft Auto V through the PlayStation Store in Europe were able to access certain GTA V assets. These assets were posted online. We have since removed the digital pre-order file from the PlayStation Store in Europe. We sincerely apologize to Rockstar and GTA fans across the world who were exposed to the spoiler content. GTA V is one of the most highly anticipated games of the year with a very passionate following, and we’re looking forward to a historic launch on September 17.
http://blog.us.playstation.com/2013/08/24/grand-theft-auto-v-...

Citat:

Sony has confirmed leaked Grand Theft Auto 5 assets originated with PlayStation Store pre-orders, and apologised to fans. Meanwhile, Rockstar has called on said fans to stop spreading spoilers.
“Regrettably, some people who downloaded the digital pre-order of Grand Theft Auto 5 through the PlayStation Store in Europe were able to access certain GTA V assets. These assets were posted online,” Sony wrote in a post on the PlayStation Blog.

“We have since removed the digital pre-order file from the PlayStation Store in Europe. We sincerely apologise to Rockstar and GTA fans across the world who were exposed to the spoiler content. GTA V is one of the most highly anticipated games of the year with a very passionate following, and we’re looking forward to a historic launch.”

http://www.vg247.com/2013/08/25/gta-5-sony-apologises-for-fil...


signatur

Niet.

Medlem

håller tummarna att det flyter bra

Medlem
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av a10388:

PSN store! In och kika Bra grejer

Du kan ju endast pre-loada från PSN store. Du kommer inte kunna spela det förens på tisdag.

Jag* har kört igenom 20 procent av kampanjen nu. Har kunnat lira sedan i söndags. Online ligger dock nere än så länge! Sjukt bra optimerat jämfört med IV, dock fps droppar det under karaktärsbyten.

Medlem
Citat:

Det är otroligt vad Rockstar har lyckats krama ur slasktrasorna till konsoler, men när vägbanan framför en flimrar av den låga upplösningen och bilduppdateringen sviktar (emellanåt betydligt under 30 fps) av all belastning måste man ha en hel del överseende för att inte reagera.

Från recensionen här på FZ.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Citat:

Det är otroligt vad Rockstar har lyckats krama ur slasktrasorna till konsoler, men när vägbanan framför en flimrar av den låga upplösningen och bilduppdateringen sviktar (emellanåt betydligt under 30 fps) av all belastning måste man ha en hel del överseende för att inte reagera.

Från recensionen här på FZ.

Det var faktiskt det där som fick mig att bestämma mig för att vänta!


signatur

Niet.

Inaktiv

Man kan bara optimera så mycket. När hårdvaran brister så brister den. GTA V borde släppts till pc, men r* passar på att göra deals med sony och ms för att maximera profit. Tragiskt.

Skrivet av vuze2143:

håller tummarna att det flyter bra

Det räcker tyvärr inte.

Medlem

Det fungerar iaf väldigt bra på playstation 3 så det kommer överleva alldeles fin fint skulle jag tro


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av a10388:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av a10388:

PSN store! In och kika Bra grejer

Du kan ju endast pre-loada från PSN store. Du kommer inte kunna spela det förens på tisdag.

Jag* har kört igenom 20 procent av kampanjen nu. Har kunnat lira sedan i söndags. Online ligger dock nere än så länge! Sjukt bra optimerat jämfört med IV, dock fps droppar det under karaktärsbyten.

Låter märkligt då det var tid och datum låst och det funkade inte och bara skruva fram klockan i konsolen inte.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av a10388:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av a10388:

PSN store! In och kika Bra grejer

Du kan ju endast pre-loada från PSN store. Du kommer inte kunna spela det förens på tisdag.

Jag* har kört igenom 20 procent av kampanjen nu. Har kunnat lira sedan i söndags. Online ligger dock nere än så länge! Sjukt bra optimerat jämfört med IV, dock fps droppar det under karaktärsbyten.

Låter märkligt då det var tid och datum låst och det funkade inte och bara skruva fram klockan i konsolen inte.

Jag vet att vissa fick det redan i måndags, men annars har det ju gått att få tag på spelet i förtid på andra sätt. Själv så har jag lirat 7% nu under dagen, och även fast jag känner av frame drops ibland, mest när jag kör fort, så tycker jag att det har funkat helt okej.

Jag hade hellre velat ha det till PC, men det är sjukt skoj på PS3 också

Medlem

Alla som lirar på PS3 måste berätta om dessa framedrops och sådant. Det är just det som håller mig på avstånd än så länge! Är sjukt sugen, men som sagt...


signatur

Niet.

1
Skriv svar