Oblivion Krashar

Medlem
Oblivion Krashar

Hojs!

Nyss köpt en ny stor fin skärm och tänkte lira lite Oblivion på den, aldrig lirat igenom Shivering Isles så jag tänkte ta mig från början och köra igenom allt igen + knights of the nine modsen och shivering isles.

Anyhoo, jag installerade Oblivion + moddarna och när jag startar Oblivion så krashar det.
Så jag provade att ta bort spelet + alla mods och installerade bara Oblivion utan att patcha eller modda alls men samma grej händer, och när jag försöker installera patch 1.1 så är det ett fönster som poppar upp efter en stund. I fönstret står det:

Old File not found. However, a file of the same name was found. No update done since file contents do not match.

What to do? :/

Medlem

Hittade denna länk, den kanske kan hjälpa dig:

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Technical_Support#General_C...

Det som skulle kunna vara ditt problem är bakgrundsprogram, vilket skulle vara alla former av virusprogram, saker som skickar pop-ups (MSN, ICQ, andra former av program som har automatiska updates som notifierar dig). Även P2P-program av alla olika slag kan orsaka detta.

Men jag tror det är en mindre chans att detta skulle vara problemet då det oftast handlar om att fria upp resurser på datorn och idag har de allra flesta en dator som med råge är kraftig nog att vrida Oblivion högt utan att hosta speciellt mycket.

Annars kan det vara att du har gamla saves och settings i My Documents/My Games/Oblivion. Dessa filer kan då misstämma med de uppdateringar och moddar du har just nu.

Men kolla runt lite i länken och se om du hittar något som passar.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Aah, funkar nu!
Tog bort alla settings och saves filer i My Documents/My Games/Oblivion och det drog igång ordentligt nu!
Tokschysst, tack så mycket!

Medlem

Okeeej.. Tänkte prova att patcha och installera Shivering Isles men då dök "Old File not found. However, a file of the same name was found. No update done since file contents do not match." grejen upp igen.
Jag kan dock starta spelet och spela med dom moddarna jag har lagt in (knights of the nine, inga patchar dock och lite små moddar)
Kollade länken du skickade men hittade inget om det problemet, det var mest ingame problem, sattee.. du verkar juh veta dittan och dattan, har du något förslag måntro?

Om någon annan får nån snilleblixt så släng gärna ur er det också, I'll try anything! \o/

Medlem

Det är väl antagligen bäst att installera de officiella patcharna INNAN du installerar/lägger till moddar då vissa moddar kan ändra filer som krävs vid uppdatering. Du hade inte haft Shivering Isles installerat tidigare? Det kan nämligen vara så att vissa moddar (om du har haft de undansparade sedan tidigare) är inkompatibla med expansionen.

Själv skulle jag nog avinstallera allting korrekt samt ta bort överblivna filer (så som inställningsfilerna i Mina Dokument m.m.). Se helt enkelt till att allting som har med Oblivion att göra är borttaget. Installera sedan om spelet, därefter alla officiella patchar (Shivering Isles uppdaterar vanilla Oblivion till senaste patchen automatiskt under dess installationen). Innan du börjar lägga till alla moddar skulle jag nog försöka kolla upp om de är kompatibla med Shivering Isles, om de inte är det så får du helt enkelt skippa de eller förska leta rätt på nya versioner som möjligtvis har stöd för just Shivering Isles.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Mitt råd lyder ungefär som mr.bears.

1. Avinstallera ALLT.
2. Installera Oblivion
3. Installera Knights of the Nine, det kom före Shivering Isles och för säkerhets skull tar man det först.
4. Installera Shivering Isles.

Under denna tid starta upp spelet så sällan som möjligt, du vill ha en så "ny" start som möjligt då allt är klart.

Jag moddade mycket förr, men numer kör jag enbart på officiella plugins, det är helt enkelt mindre problem så, och man saknar faktiskt inte de andra moddarna när man väl tagit bort dem.

Ska du lägga in moddar som inte är officiella från Bethesda så gör du det på egen risk, de flesta funkar felfritt men vissa kan se till att ett mindre helvete bryter lös.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Själv finner jag att Oblivien är segt och tråkigt utan mods. Bara det ursprungliga leveling systemet när alla i världen levlar upp med dig gör spelet hemskt.

Mods gör världen snyggare, mer levande, farligare och mer belönande.

Med mods så är spelet helt fantastiskt!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Om du nu inte har Game of the Year Edition. Har bestämt för mig att det är inklusive den senaste patchen...

Medlem

Bethlen, fattar inte riktigt vad du snackar om, var lite mer precis tack


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar