GTA V-tävlingen avgjord!

Medlem

Tycker det var bra frågor, alltid lite roligare om man får luska lite.
Önskar liknande på alla tävlingar framöver!

Och ett stort grattis till vinnarna såklart!

Redaktör
Skrivet av Oddjob:

Kan ni inte lägga in % på hur många som svarade alla rätt? och hur många som var med i tävlingen? Eller är det nåt ni vill hålla hemligt ?

6,4 procent hade alla rätt denna gång. Vilket är väldigt, väldigt få. Antal deltagare avslöjar vi inte.

Skrivet av Remus:

Känns som folk fuskar på den här sidan så mycket. Tycker FZ borde införa att när man startat tävlingen och frågorna dyker upp så kan man inte byta sida eller öppna ett fönster. Utan då är det bara frågorna som gäller. Man låser webbläsaren liksom.

Folk får ta reda på svaren hur de vill, det är inte vår sak att försöka styra. Jag vet inte varför nätsökning skulle vara mer fusk än något annat sätt att hitta information.

Det vi kan göra är att utforma frågorna så att man inte hittar svaren via en enkel googling. Vilket är exakt vad vi gjort denna gång, och det syns på antalet rätta svar.


signatur
Medlem

Vilka var frågorna. Kan inte se dem.

Medlem

Riktigt roliga och välförfattade frågor! Hade själv fel på första.
Känns lite som en skattjakt att googla runt efter svaren på frågorna.
Jag hoppas framtida tävlingar bjuder på samma svårighetsgrad och att det inte var en engångsföreteelse pga GTA 5!
Måste ha tagit ett tag att skriva dem!

Medlem

Gäspade och läste Max bara, tänkte vafan! nu får jag ju avboka sen såg jag efternamnet

Medlem

Förstår fortfarande inte länken mellan första frågan och Chuck Norris, ska det ha att göra med något obskyrt spel kallat Walker som någon påstod? Eller ha någon självklar koppling till The Warriors som någon annan påstod?

Jag är väldigt nyfiken på hur man kunde komma fram till Chuck Norris.

Medlem
Skrivet av Ermus:

Förstår fortfarande inte länken mellan första frågan och Chuck Norris, ska det ha att göra med något obskyrt spel kallat Walker som någon påstod? Eller ha någon självklar koppling till The Warriors som någon annan påstod?

Jag är väldigt nyfiken på hur man kunde komma fram till Chuck Norris.

DMA games eller vad dom hette gjorde ett spel som hette walker. samma år som det släpptes (1993) så hade serien Walker: Texas Ranger premiär.

tycker det var riktigt roligt med svårare frågor, och hoppas detta är något ni på FZ kommer att fortsätta med.

Medlem
MiN
Medlem

Woho!
Typ första gången man vinner något, om man inte räknar med 25:- på några sura trisslotter.

Inaktiv

Ett stort grattis till ni tre som vann. Jag hoppas ni har riktigt skoj med GTA V

Medlem

Darn... Nåja, nöjer mig med att jag hade alla rätt i varje fall.

Grattis till vinnarna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

rav
Medlem

Bara 6.4% som svarade rätt... Nästan så att alla de förtjänar varsin kopia av spelet

Grattis till Vinnarna!

Medlem

Aw.. jag som vela ha.. men grattis iaf! jag hade 3/4 rätt, å nästan 4/4!

Medlem
Skrivet av rav:

Bara 6.4% som svarade rätt... Nästan så att alla de förtjänar varsin kopia av spelet

Grattis till Vinnarna!

Håller med


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Älskar kluriga frågor! I jakten på de rätta svaren snubblade man runt och lärde sig en del annat som ren bonus.

24 hour party people är ex.vis en film som jag bara hört namnet på tidigare, men i jakten på de rätta svaren läste jag mer om filmen och måste nu se den.

Redaktör
Skrivet av Marsupilami:

Älskar kluriga frågor! I jakten på de rätta svaren snubblade man runt och lärde sig en del annat som ren bonus.

24 hour party people är ex.vis en film som jag bara hört namnet på tidigare, men i jakten på de rätta svaren läste jag mer om filmen och måste nu se den.

Bra film, makalös musik. Håll ögonen öppna efter bröderna Ryders lilla bus på hustaket. Och kolla upp Happy Mondays, om du inte gjort så redan.


signatur
Medlem
Skrivet av Zappa:

Hade alla rätt men inte fan vann man för det. Första frågan var lite klurig men The Warriors var ledtråden sen var det inte så svårt att lista ut skådespelaren.

Walker Texas Ranger var det ju annars. Själv så körde jag korsreferens på https://en.wikipedia.org/wiki/Rockstar_North med http://www.imdb.com/name/nm0000467/, http://www.imdb.com/name/nm0001016/?ref_=sr_1 och http://www.imdb.com/name/nm0001569/?ref_=fn_al_nm_1.

Jag uteslöt alla Lemmings och GTA-namnen kom jag ihåg i huvudet. Vilket gav mig Menace, Ballistix, Blood Money, Walker, Hired Guns, Unirally, Body Harvest, Space Station Silicon Valley, Tanktics, Wild Metal Country och L.A. Noire.

Kollade på imdb för varje tv-serie som har gjorts med någon av skådespelarna sedan 1988. (Vilket direkt exkluderade Miami Vice som majoriteten verkar ha gått på.) Don Johnson hade ingenting som klaffade utöver Vice då. David Carradine hade inte någon träff heller. Chuck Norris, femte från toppen. Ser 'Walker' i listan och konfirmerar att både serien och spelet kom ut 1993. Fixat.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

12
Skriv svar