Undvik prestandaproblem i GTA V

Robot
Undvik prestandaproblem i GTA V

Låt bli att installera skiva två om du lirar Xbox 360-versionen.

#gta-v-2


Medlem
Undvik prestandaproblem i GTA V

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

Medlem

och playstation 3?

Medlem
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I/O220 IRQ 7 DMA 1


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

hur avinstallerar man grejs på x-lådan ? min box är full

Medlem

format c:


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Zero303:

och playstation 3?

Playstation 3 har ingen skiva 2 då spelet kommer på en Blu-ray skiva. Installera det spelet vill installera och kör resten från skivan så är allt grönt.

Medlem
Skrivet av SlokMustasch:

I/O220 IRQ 7 DMA 1

Visst, om du fortfarande spelar dos-spel, men t.o.m. dosbox har frontends nuförtiden.

k3m
Medlem
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

haha! exakt vad jag tänkte när jag läste artikeln och nu försvann ett till argument för konsolfansen.

Medlem
Skrivet av joonsson:
Skrivet av Zero303:

och playstation 3?

Playstation 3 har ingen skiva 2 då spelet kommer på en Blu-ray skiva. Installera det spelet vill installera och kör resten från skivan så är allt grönt.

gött mos.

Medlem
Skrivet av SlokMustasch:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I/O220 IRQ 7 DMA 1

Blåser du av dammet från dina spel innan du startar dem också?

Medlem
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

Inaktiv
Skrivet av SlokMustasch:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I/O220 IRQ 7 DMA 1

Det du nämner var ett problem i samma veva som "multimediakit med ljudkort och cd-rom" hittade in i de svenska hemmen.

2013, not so much.

Medlem
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

Jag har min gaming-pc i ett annat rum än min vardagsrums-tv som jag vill spela GTA V på. Är det mindre omständligt att flytta på datorn till teven än att skippa att installera en av två dvd-skivor menar du?


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Antar att de vill att man bara installerar ena skivan så att konsolen kan dela upp läsningarna mellan hårddisk och DVD istället för att göra dubbla läsningar på hårddisk.

Medlem
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I jömförelse med en PS3a så är pc spelande väldigt krångligt och omständigt. Framförallt så är det dyrt.

Medlem

-Drick rikligt med öl, vodka och absint.

-Häll en skopa myrstack i kalsongerna, skaka om.

-Dosera en burk surströmmingsspad i öga och näsa.

Hjälper inget, vänta och köp PC versionen.

Medlem

Någon som testat att installerat på USB? Räcker 8GB tro?

k3m
Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I jömförelse med en PS3a så är pc spelande väldigt krångligt och omständigt. Framförallt så är det dyrt.

för mig är det tvärtom.

Medlem
Skrivet av Anwest:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

Jag har min gaming-pc i ett annat rum än min vardagsrums-tv som jag vill spela GTA V på. Är det mindre omständligt att flytta på datorn till teven än att skippa att installera en av två dvd-skivor menar du?

Say what now? Ber så mycket om ursäkt min gode herre. Jag skulle tagit din specifika situation i omtanke när jag jämförde de två olika spelmediumen. Då jag tydligen är extremt insatt i din personliga situation så kan jag även påminna dig om att du inte får glömma att applicera hemmoroidsalvan vid 18:00 ikväll

KoP
Medlem
Skrivet av Tobs:

Någon som testat att installerat på USB? Räcker 8GB tro?

Prestandardmässigt så ska det hjälpa om man installerar play skivan på ett usbminne och installskivan på hdd'n har dom som testat sagt. Så det kommer jag själv göra ikväll.

Medlem

Måste installera skiva 1 för att kunna spela?
Ska man skratta eller gråta?

Medlem
Skrivet av SlokMustasch:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I/O220 IRQ 7 DMA 1

Jo, 20 år sedan. Men från denna tid tills idag har PC blivit allt mer stabil med tiden.
Å andra sidan om man jämför problem som konsoler har haft över dessa 20 år så har det definitivt blivit allt fler =P

Givetvis har konsolerna fått mer funktionalitet och blivit allt bredare som en total underhållningsmaskin.
Playstation 5 kommer förmodligen kunna brygga kaffe och beställa när mjölken skulle ta slut via ditt PSN konto, om du har Plus tjänsten då givetvis.

...ahh just de, dags för min eftermiddagslatte

Medlem

Hoppas bara på en snabb release till pc'n lirar det på ps3an nu men är så pixligt och hackigt... fortfarande spelbart på konsol och roligt men känner att jag och många mer skulle få ut så mycket mer på pc

Medlem
Skrivet av vuze2143:

hur avinstallerar man grejs på x-lådan ? min box är full

Du kan ta bort installerade spel i Games library alternativt under Settings / Memory
(sorry om namnen är fel, har inte Xboxen i närheten )

Skrivet av Tobs:

Någon som testat att installerat på USB? Räcker 8GB tro?

"the second disc (play disc) is 7.8GB" enligt en kommentar på Kotaku

Medlem

Installera en SSD = Problem solved!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Skulle ju absolut inte köpa spelet till Xbox 360 då jag tycker det är grisigt av Rockstar att släppa spelet med skitgrafik. Kunde inte låta bli att köpa spelet ändå, idag. Kommer senare tillbaka och spyr lite galla över hur suddig grafiken är på en 47 tummare... om det nu inte hänt något under hos Rockstar.


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av stormense:

Skulle ju absolut inte köpa spelet till Xbox 360 då jag tycker det är grisigt av Rockstar att släppa spelet med skitgrafik. Kunde inte låta bli att köpa spelet ändå, idag. Kommer senare tillbaka och spyr lite galla över hur suddig grafiken är på en 47 tummare... om det nu inte hänt något under hos Rockstar.

Ja grafiken är sådär måste jag säga, viewdistance är som bekant också dålig, känns om att AA är inställd på -20.

Dock verkligen inget fel på gameplay, gillar det starkt redan efter en timmes lirande. Men vad kan man förvänta sig på en gammal ps3a? Finns det något sätt att få det snyggare? Kör det inkopplat på min U2711 och den orkar ju med upplösningar i 2560*1440, eller är det jag ser det jag får? (via HDMI)

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av stormense:

Skulle ju absolut inte köpa spelet till Xbox 360 då jag tycker det är grisigt av Rockstar att släppa spelet med skitgrafik. Kunde inte låta bli att köpa spelet ändå, idag. Kommer senare tillbaka och spyr lite galla över hur suddig grafiken är på en 47 tummare... om det nu inte hänt något under hos Rockstar.

Ja grafiken är sådär måste jag säga, viewdistance är som bekant också dålig, känns om att AA är inställd på -20.

Dock verkligen inget fel på gameplay, gillar det starkt redan efter en timmes lirande. Men vad kan man förvänta sig på en gammal ps3a? Finns det något sätt att få det snyggare? Kör det inkopplat på min U2711 och den orkar ju med upplösningar i 2560*1440, eller är det jag ser det jag får? (via HDMI)

Spelet körs i 720p för bägge konsoller så att köra på en väldigt högupplöst skärm kan få spelet att se sämre ut då allt blir väldigt utdraget. Rätta mig om jag har fel.

Skrivet av Aresz:
Skrivet av stormense:

Skulle ju absolut inte köpa spelet till Xbox 360 då jag tycker det är grisigt av Rockstar att släppa spelet med skitgrafik. Kunde inte låta bli att köpa spelet ändå, idag. Kommer senare tillbaka och spyr lite galla över hur suddig grafiken är på en 47 tummare... om det nu inte hänt något under hos Rockstar.

Ja grafiken är sådär måste jag säga, viewdistance är som bekant också dålig, känns om att AA är inställd på -20.

Dock verkligen inget fel på gameplay, gillar det starkt redan efter en timmes lirande. Men vad kan man förvänta sig på en gammal ps3a? Finns det något sätt att få det snyggare? Kör det inkopplat på min U2711 och den orkar ju med upplösningar i 2560*1440, eller är det jag ser det jag får? (via HDMI)

Viewdistance är väl enda 5 ggr bättre än gta 4 vad jag sett


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

123
Skriv svar