Läckt GTA V-kod skvallrar om pc-versionen?

Medlem

först ps3 sen till pc.. har inga problem alls med att ge rockstar pengar för de spel de gör! har spelat igenom alla spel sen 3an flera flera gånger! SimCity däremot.. vilket rån

jkw
Medlem
Skrivet av totte1015:

Det är en slug strategi att bara släppa för konsoller, det är pissigt mycket dyrare (599:-!!)
Och när då alla inte kan vänta längre så blir det väl att man köper det liksförbannat för konsol...

Men dom får inte lurka såhär FÖR länge, för då går jag över till den onda sidan, vad jag menar med det får ni luska ut själva

Klart det är en slug strategi. Förseningen av release på 7 månader var säkert också strategiskt planerad dels för att slipa lite extra på spelet i lugn och ro, gott om tid med marknadsföring och så vidare.

Men i grund och botten så mynnade det nog ut i att de ville ha tidsramarna för att klämma ur varenda krona som du säger för varje generation.

Onödig fakta; jag betalade 699kr för mitt GTA V via GameStop. Hämtar ut det idag på lunchen.

Medlem
Skrivet av snickerboa:

Ja sluta jiddra nu Rockstar och släpp spelet till en värdig platform (läs PC). På ett sånt här spel vill man ha en vettig draw distance

Väntar gärna om detta behövs för att finansiera spelet.

Skrivet av 4liv3:

Det roligaste är att folk faktiskt tvivlar på att det kommer till PC och next-gen.

Rockstar försöker klämma ut varenda liten droppe ur den döende ko som kallas current-gen konsoller. Om de går ut med ett PS4/Xbone/PC datum kommer det inte sälja lika bra till X360/PS3 vilket ger mindre intäkter.

Business 101.

Tycker Rockstar i så fall gör rätt, bara spelet kommer till de andra plattformarna. Ändrat mig om att inte köpa det till PC. Kan vara värt en uppgradering av datorn om det kommer lite sköna mod.

Skrivet av baggso:

först ps3 sen till pc.. har inga problem alls med att ge rockstar pengar för de spel de gör! har spelat igenom alla spel sen 3an flera flera gånger! SimCity däremot.. vilket rån

Som sagt, kan ju inte mer än att hålla med. GTA, historiskt befriat från DLC, hatten av!
Med DLC räknar jag inte stora expansioner som ELC eller Saints Row 4 .


signatur

Det var detta...

Medlem

En konsol kostar ca 2000 kr, hälften för en helt ok begagnad.

Vad skulle en PC kosta för ett ultimat optimerat GTA V? 5000 kr? 10 000 kr? Räcker ens det?

Förstår ni nu varför man inte kan jämföra PC och konsol? Prisskillnaderna är ENORMA.

Medlem
Skrivet av jkw:
Skrivet av totte1015:

Det är en slug strategi att bara släppa för konsoller, det är pissigt mycket dyrare (599:-!!)
Och när då alla inte kan vänta längre så blir det väl att man köper det liksförbannat för konsol...

Men dom får inte lurka såhär FÖR länge, för då går jag över till den onda sidan, vad jag menar med det får ni luska ut själva

Klart det är en slug strategi. Förseningen av release på 7 månader var säkert också strategiskt planerad dels för att slipa lite extra på spelet i lugn och ro, gott om tid med marknadsföring och så vidare.

Men i grund och botten så mynnade det nog ut i att de ville ha tidsramarna för att klämma ur varenda krona som du säger för varje generation.

Onödig fakta; jag betalade 699kr för mitt GTA V via GameStop. Hämtar ut det idag på lunchen.

Onödig fakta, jag betalade ca 360kr och får det den här veckan

Medlem

Att det kommer till PC är det ingen tvekan om. Och skulle vara förvånad om min burk inte klarar av att köra det på relativt höga grafikinställningar även med förra årets gfxkort.... Såvidare inte Rockstar saknar kompetensen att faktiskt optimera det.

Medlem

signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

RmK
Medlem
Skrivet av Exxo:

En konsol kostar ca 2000 kr, hälften för en helt ok begagnad.

Vad skulle en PC kosta för ett ultimat optimerat GTA V? 5000 kr? 10 000 kr? Räcker ens det?

Förstår ni nu varför man inte kan jämföra PC och konsol? Prisskillnaderna är ENORMA.

Tror du ärligt talat att en 360 eller PS3 maxar spelet? Eller tror du nästa generations konsoller kommer ha ett öppningspris på 2000kr?

12
Skriv svar