Har det hänt er något irreterande när ni tänkt/spelat Morrowind/Oblivion

Medlem
Har det hänt er något irreterande när ni tänkt/spelat Morrowind/Oblivion

För någon vecka sen så fick jag låna expansionena
Bloodmoon och tribunal till mitt Morrowind av en polare. Jag blev så glad när jag fick höra att han skaffat det + att jag fick låna det av honom. Det första som jag gjorde när jag kommit hem var att installera det men när spelet laddade kom det fram någon error sak på dator rutan och Morrowind lades ner. jag försökte flera gånger att starta spelet men det ville inte!!! Viller bara höra om det har hänt er något liknande ??


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Aldrig hänt mig nått sådant, och jag har spelat Morrowind/Oblivion sedan release med alla expansioner allt eftersom att de släppts.

Kolla Oblivon eller Morrowind wikis, där brukar det mesta finnas skrivet:

Morrowind
http://www.uesp.net/wiki/Morrowind:Morrowind

Oblivion
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Oblivion

Hoppas du finner svaren.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Windows Vista is thy answer to my question i presume?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jag har kört Vista länge och aldrig haft några problem, så det är mindre troligt, tidigare versioner av Vista hade en del problem men det mesta fixades med SP1.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Jag blev smått förbannad då jag var på en quest i oblivion och skulle bara sticka till huset först och byta grejer innan jag pratade med snubben som skulle köra mig över sjön men så buggade det sig och snubben gick rampage och vakterna dödade honom.


signatur

R.I.P Superplay

Medlem

Fördelen med Oblivion är att karaktärer som är viktiga för mainstoryn inte kan dö, och därmed kan man inte förstöra den.

Det kunde man däremot i Morrowind, vill inte veta hur många gånger jag hoppat på någon och sedan fått ett screenmessage om att "Tyvärr, detta var en mainquest-gubbe, du kan nu inte klara spelet, SYND!".

Man lärde sig snabbt att spara ofta, på olika saves.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Fördelen med Oblivion är att karaktärer som är viktiga för mainstoryn inte kan dö, och därmed kan man inte förstöra den.

Det kunde man däremot i Morrowind, vill inte veta hur många gånger jag hoppat på någon och sedan fått ett screenmessage om att "Tyvärr, detta var en mainquest-gubbe, du kan nu inte klara spelet, SYND!".

Man lärde sig snabbt att spara ofta, på olika saves.

Jag tycker snarare tvärtom. Man fick lära sig att allting har konsekvenser och att man inte kan hoppa på vem som helst, och i Oblivion var det bara irriterande ifall man fick en Essential-karaktär efter sig pga av någon konstig händelse som man inte kunde rå för. Jobbigt var det också ifall man bara vill slakta människor och man aldrig lyckades wipea' en stad helt för det fanns en eller två essentila-karaktärer som sprang runt och jagade dig hur många pilar du än satte i pannan på honom


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av oddy:

Jag blev smått förbannad då jag var på en quest i oblivion och skulle bara sticka till huset först och byta grejer innan jag pratade med snubben som skulle köra mig över sjön men så buggade det sig och snubben gick rampage och vakterna dödade honom.

Jag gillade den questen. Jag hade *inte* anat vad som skulle hända när man väl kom fram till den där ön hehe. När jag insåg vad som hade hänt satt jag bara och gapade framför tv'n. Wtf?!? Riktigt kul att bli tagen på sängen sådär hehe.


signatur
Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av Hukkie:

Fördelen med Oblivion är att karaktärer som är viktiga för mainstoryn inte kan dö, och därmed kan man inte förstöra den.

Det kunde man däremot i Morrowind, vill inte veta hur många gånger jag hoppat på någon och sedan fått ett screenmessage om att "Tyvärr, detta var en mainquest-gubbe, du kan nu inte klara spelet, SYND!".

Man lärde sig snabbt att spara ofta, på olika saves.

Jag tycker snarare tvärtom. Man fick lära sig att allting har konsekvenser och att man inte kan hoppa på vem som helst, och i Oblivion var det bara irriterande ifall man fick en Essential-karaktär efter sig pga av någon konstig händelse som man inte kunde rå för. Jobbigt var det också ifall man bara vill slakta människor och man aldrig lyckades wipea' en stad helt för det fanns en eller två essentila-karaktärer som sprang runt och jagade dig hur många pilar du än satte i pannan på honom

Problemet var att du kunde ha spelat i hundratals timmar, som jag på vissa saves, och av idiotiska anledningar inte körde med mer än quicksave, för att sedan trycka save direkt du dödat en riktigt stark gubbe... och missa att läsa "Du har skrotat mainstoryn".

En stor sak med alla typer av spel, speciellt RPGs är att du ska aldrig kunna förstöra till den grad att du får börja om helt pga ett misstag.

Vissa spel har denna funktion, men väldigt få, och av speciella anledningar. Dessa spel är heller aldrig så våldsamt långa.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

En stor sak med alla typer av spel, speciellt RPGs är att du ska aldrig kunna förstöra till den grad att du får börja om helt pga ett misstag.

Tvärtom, att ha möjligheten att döda story-karaktärer gör så du tänker sig för innan du går in i en stad och dödar allt du ser.

Att utvecklare inte gör så du märker att du har dödat story-karaktärer är en annan sak.

Även quick-saves är en developer flaw, ska sådant finnas ska det sparas på minst 3 olika.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Hukkie:

En stor sak med alla typer av spel, speciellt RPGs är att du ska aldrig kunna förstöra till den grad att du får börja om helt pga ett misstag.

Tvärtom, att ha möjligheten att döda story-karaktärer gör så du tänker sig för innan du går in i en stad och dödar allt du ser.

Att utvecklare inte gör så du märker att du har dödat story-karaktärer är en annan sak.

Även quick-saves är en developer flaw, ska sådant finnas ska det sparas på minst 3 olika.

Du kommer isåfall knappt våga döda någon när du traskar in i en stad, eftersom att tekniskt sett kan alla NPCs vara en sådan karaktär. Det tar bort mycket av open-worldkonceptet då du begränsas så mycket. Hela grejen med ett rollspel som detta är att du ska kunna avrätta en hel stad IFALL du skulle vilja det, eftersom det ska vara fritt att göra som du vill, medans de ska behålla möjligheten att köra igenom mainstoryn i alla lägen.

Att save-funktionen är en design-flaw kan jag hålla med om.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Det borde gå att lösa enkelt genom ett alternativ som låter spelaren välja om det ska vara möjligt att döda viktiga personer eller ej. Men den ideala lösning vore en story som formas av spelarens handlingar. Tyvärr är vi nog långt ifrån något sådant.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Det borde gå att lösa enkelt genom ett alternativ som låter spelaren välja om det ska vara möjligt att döda viktiga personer eller ej. Men den ideala lösning vore en story som formas av spelarens handlingar. Tyvärr är vi nog långt ifrån något sådant.

Det har försökts många gånger, men problemet är att alla kommer aldrig anse att storyn formats på rätt sätt, och därmed kommer folk som inte spelat spelet oftast ta deras sida och därmed sprids åsikten att spelet inte håller vad det utlovar.

En "Story som formas efter spelarens handlingar" har olika betydelse för alla, så det kommer alltid att finnas gråtande idioter som anser att de blivit lurade.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar