Medlem
Önskelista?

Nu är jag hyfsat ny här i forumet, så jag vet inte om det redan finns en sådan, men jag tycker det är kul att diskutera vad man skulle vilja se i nästa del i Elder Scrolls-serien.

Några idéer?

Medlem

Oblivion är redan ett fantastiskt spel så inte mycket mer man kan kräva. Men kanske att tjejerna såg lite bättre ut. Dom ser ungefär ut som killar.

Medlem

Jag tycker också att det är ett fantastiskt spel, men jag skulle gärna se några förbättringar som till exempel:

* Flygande djur som man skulle kunna både slåss mot och tämja för att rida på.
* Möjligheten att spela i samma värld med ett begränsat antal vänner.
* Krav på att man måste äta och vila, det gör det till ett bättre RPG.
* Bättre rörelser på både monster och NPC.
* Sätta ihop ett eget sällskap på 2-6 äventyrare (både vänner och datorstyrda)
* Fler NPC
* Klättra på "riktigt", det borde gå att klättra både i berg och uppför murar (med hjälp av änterhake).

Och gör inte spelet till ett MMO, det skulle förstöra känslan. Rollspelandet är det viktiga, inte att slåss för att få mer saker...

Medlem

Och just det, fiender borde inte följa din egen level. Man borde kunna stöta på level 50 monster "när som helst" såväl som level 1...

Medlem

Sen borde dom byta den rent av äckliga motorn dom har nu och fixa vettiga animatörer, finns det något spel av dem som inte animationerna har sugit elefant-balle?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Carling:

* Flygande djur som man skulle kunna både slåss mot och tämja för att rida på.
* Möjligheten att spela i samma värld med ett begränsat antal vänner.
* Krav på att man måste äta och vila, det gör det till ett bättre RPG.
* Bättre rörelser på både monster och NPC.
* Sätta ihop ett eget sällskap på 2-6 äventyrare (både vänner och datorstyrda)
* Fler NPC
* Klättra på "riktigt", det borde gå att klättra både i berg och uppför murar (med hjälp av änterhake).

Förutom allt detta:

Strid från hästrygg.
Lansar (För strid från hästrygg såklart).
Fler olika röster för NPC's.
Att de ser till att samma NPC inte byter mellan olika röster beroende på samtalsämne.
Att även om monster levlar delvis lika mycket som spelaren ska de inte få sådana enorma uppgraderingar på sin utrustning (Det blir tråkigt då varenda moståndare har glas/daedric och enchantade vapen etc).

Det är väl vad jag kan komma på sådär direkt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Lansar hade varit hur tungt som helst! Hoppas vi får se det.

Medlem

Och att dom återinför Shurikens och spjut som dom hade i Morrowind.

"* Flygande djur som man skulle kunna både slåss mot och tämja för att rida på."
Det fanns ju i Morrowind... åtminstone att slåss mot. Och dom omnämns ju faktiskt i Oblivion

Cliff racer flyyyyin' so hiiiiiiiigh!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

En av de funktioner jag såg fram emot mest med Oblivion var just hur pass verklig och levande världen skulle bli med hjälp av det fantastiska NPC-systemet. När det väl kom till kritan var det inget speciellt. Alla låter och ser nästan identiska ut och deras s.k. dagliga aktiviteter var ju absolut inget att hänga i granen. Hämta en bok, äta lite mat, läsa en bok... bok... bok... sov... bok... bok... bok.

Och precis som Zelaxe nämnde borde animationerna vara högt upp på prioritetslistan, men det skulle inte förvåna mig om de blir sämre istället. Bethesda har alltid haft usla animationer och kommer antagligen alltid att ha det. Förstår verkligen varför de inte kan få tummen ur röven och försöka fixa till det.

Själv spelar jag helst RPG i tredjepersonsvy, och är man då tvungen att stirra på en stock som hoppar runt försvinner lite av den där speciella känslan.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

*LAN, Hide and Seek på oblivion

Medlem
Skrivet av mr.bear:

och deras s.k. dagliga aktiviteter var ju absolut inget att hänga i granen. Hämta en bok, äta lite mat, läsa en bok... bok... bok... sov... bok... bok... bok.

Med tanke på att de även gick på promenader, pratade med andra invånare och handlade ibland etc, så är det väl ändå inte så annorlunda från hur vanliga människor lever... ^^ Lite mindre socialt kanske, men vad kan man vänta sig i ett spel.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jag tycker nog att NPC:erna fungerade hyfsat, även om jag tycker att de är lite stela. Men, de är alldeles för få. Städerna är kanske inte så stora, men nog både fler personer röra sig ute på gatorna?

Medlem

Självklart fungerar systemet, men det är absolut inte så pass bra som det borde ha varit. Visst, de gick på någon promenad och sa några få ord till andra invånare men det kändes verkligen inte så... "egentänkande" som Bethesda skröt med genom hela utvecklingen. Har stött på flera spel där NPC:ernas handlingar är skriptade, men ändå känns flera gånger mer levande än i Oblivion.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jo nog känns de mindre levande än i många andra spel, däremot så har i princip inga andra spel lika många NPC:er, inte ens nära på.

Att scripta 100 NPCs klarar de flesta spelbolag... att scripta flera tusen.... tja, du förstår nog vad jag menar.

Även om man kan anse att klarar de inte av att göra det riktigt bra ska de hellre dra ner på antalet och öka kvaliteten.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

En remake av morrowind

Medlem

Tror Sparable just sa nått vi alla håller med om


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Tror Sparable just sa nått vi alla håller med om

Njaa, det skulle ju vara väldigt roligt men det skulle ju samtidigt vara mycket roligare med en helt ny spelvärld att utforska. Men att dom gjorde alla snedsteg ifrån Oblivion ogjorda och tog grunden från Morrowind liksom bah, asså, ni fattar... eller? :X


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Förstår precis vad du menar, att de gör ett nytt spel i samma stil som Morrowind, eftersom att Oblivion tappade en del mot det av flera anledningar.

Fortfarande ett grymt bra spel, men jag håller Morrowind högre.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Uhm, bättre AI kanske...


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

jag tycker att ochså att man skulle kunna spela med vänner t.e.x att spela i arena mot icke datorer, hade det varit fett grymt


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Det finns en bra multiplayermod till oblivion, och länkar till den finns i modd-tråden längst upp i forumet.

Den är fortfarande i betastadie vad jag kan se, men den har börjat bli stabil och funktionell.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

multiplayer, 2-player splitscreen eller upp till fyra via xbox live.

Ta bort vakternas sjätte sinne, dom kan inte märka om man mördar ngn i ett hus när dom står ute på gatan, men jag skulle gärna vilja se att dom typ frågade ut en eftersom man var nära brottsplatsen och sånt, det vore coolt

möjlighet att starta egna guilder!
att göra egna vapen av råmaterial, med massor av olika kombinationer som gör vapnet olika starkt, hållbart, snabbt m.m.

läängtar som FAN till elder scrolls V !!


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem

Deras sjätte sinne är inte så farligt egentligen, om man inte dödar någon på första smällen så kommer de skrika, vilket inte är overkligt precis då smärta brukar orsaka sådant beteende.

Husen lär inte vara ljudisolerade så vakterna och/eller grannarna bör kunna höra det.

Kommer man sedan ut ur det hus skriket hördes ifrån så kanske de inte borde anta mord direkt men man borde bli intagen iallafall.

Möjligheten att starta egna guilds vore relativt intressant, att sedan kunna lägga ut pengar på att utrusta sina egna anhängare vore en bra sak isåfall. Liksom så många andra väntar jag på TES V, vi får hoppas de tar åt sig av den lilla negativa kritik som fanns mot Oblivion.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

jo men, om vi säger att man dödar en vänlig npc som går i vildmarken så är man efterlyst, iallafall är det så för mig.

att kunna ha olika jobb som i fable 2 skulle också vara kul typ att man kan joina the imperial army o sånt vore sjukt nice


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem
Skrivet av Hukkie:

* Att de ser till att samma NPC inte byter mellan olika röster beroende på samtalsämne.

* Att även om monster levlar delvis lika mycket som spelaren ska de inte få sådana enorma uppgraderingar på sin utrustning

Bethesda sa i en intervju att de har läst mycket kritik mot Oblivion och om vi ser på Fallout 3 som en i raden av Bethesdas "ES"-produkter så verkar de har lärt sig.

Alla voice actors håller samma "ton" och byter inte accent mitt i en diskusion och inga NPCs springer runt med superarmor efter några levels (Ok, förutom Enclave förstås men de är ju "hårda" hela tiden).

Medlem

Jo det är trevligt att de lyssnar på communityn och arbetar för att spelen ska bli så bra som möjligt.

Det passar bra att enclave har brutal utrustning då de ska vara en stark faction som har mycket att säga till om, de är en styrande kraft i Fallout 3 och det hade inte varit så roligt ifall de hade skinnjackor och järnrör, väldigt svårt att verka stora och häftiga då.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

nu ska vi inte komma in på så fula samtalsämnen som fallout3, skitspel.


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem

Mjo lite OT har det blivit, vore bäst om de som postar håller sig till trådens ämne i fortsättningen


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Inaktiv

kul att elderscrolls-forumet är lite aktivt, det är ju trots allt världens bästa spelserie


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

12
Skriv svar