SOE vill veta vad du tycker om Everquest Next

Robot
Medlem
SOE vill veta vad du tycker om Everquest Next

Det som faktiskt spelar roll längden (gamplay och combat mechanics) ser ut att vara precis samma skit som innan, mjäkigt, flashigt och fjantigt, helt utan känsla och inlevelse. Tacka vetja RPG spel som inte bara handlar om nummer och spamming...

Medlem

Tja, om dom inte har mer crisp gameplay än wow, eller blodigare än age of conan så är det no-go.

Medlem

det står mellan wildstar och eso, litar mest på wildstar.

tror nog ingen kan konkurrera med dessa.

Medlem

Släpp in mig som beta testare så lovar jag att säga vad jag tycker.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Spännande, fast är alltid skeptisk när det kommer till MMOs...

Medlem

Jag följer trenden och säger: Vilken sexistisk bild!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:

det står mellan wildstar och eso, litar mest på wildstar.

tror nog ingen kan konkurrera med dessa.

Jag själv ser absolut inget intressant med wildstar, men är mycket intresserad av vad du (som många andra) tror kommer vara så bra med wildstar!
Själv tycker jag detta mmo känns som något friskt (:

Medlem

det blir wildstar för mig, men jag kommer nog att testa detta, även om det verkar vara inriktat till den mycket yngre generationen.

Medlem
Skrivet av Zero303:

det blir wildstar för mig, men jag kommer nog att testa detta, även om det verkar vara inriktat till den mycket yngre generationen.

var det dummaste jag hört, Wildstar verkar vara för kids med riktigt dålig humor. Everquest är HC. Varit och kommer alltid vara, jag vet eftersom jag varit med sedan början i EQ eran

Skribent
Skrivet av Tybalt:

Jag följer trenden och säger: Vilken sexistisk bild!

Ja, det är den ju faktiskt, och tyvärr speglar den större delen av mmo-genren. Finns (fortfarande) inte någon anledning för kvinnor att springa runt i underkläder när män tillåts bära full stridsmundering.

Skrivet av robbis:
Skrivet av Zero303:

det blir wildstar för mig, men jag kommer nog att testa detta, även om det verkar vara inriktat till den mycket yngre generationen.

var det dummaste jag hört, Wildstar verkar vara för kids med riktigt dålig humor. Everquest är HC. Varit och kommer alltid vara, jag vet eftersom jag varit med sedan början i EQ eran

Tror varken EQN eller Wildstar är riktat mot en yngre målgrupp.

I fallet Wildstar kan man se bortom den grafiska stilen och komiska inramningen och titta på rena spelkoncept för att se att de försöker locka framförallt raidare och redan inbitna mmo-spelare, vilket inte nödvändigtvis är barn.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Släpp in mig som beta testare så lovar jag att säga vad jag tycker.

"Lovar"

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Tybalt:

Jag följer trenden och säger: Vilken sexistisk bild!

Ja, det är den ju faktiskt, och tyvärr speglar den större delen av mmo-genren. Finns (fortfarande) inte någon anledning för kvinnor att springa runt i underkläder när män tillåts bära full stridsmundering.

Skrivet av robbis:
Skrivet av Zero303:

det blir wildstar för mig, men jag kommer nog att testa detta, även om det verkar vara inriktat till den mycket yngre generationen.

var det dummaste jag hört, Wildstar verkar vara för kids med riktigt dålig humor. Everquest är HC. Varit och kommer alltid vara, jag vet eftersom jag varit med sedan början i EQ eran

Tror varken EQN eller Wildstar är riktat mot en yngre målgrupp.

I fallet Wildstar kan man se bortom den grafiska stilen och komiska inramningen och titta på rena spelkoncept för att se att de försöker locka framförallt raidare och redan inbitna mmo-spelare, vilket inte nödvändigtvis är barn.

MMO måste väl ändå vara den genre inom PC-gaming, förutom sim-spel möjligen, som har störst andel kvinnliga spelare? Jag har spelat tillsammans med flera kvinnliga spelare genom åren, och min bestämda uppfattning är att de som spelat faktiskt väldigt ofta springer runt med "sexiga" små outfits och tycker att det är ganska viktigt att deras karaktärer är "sexiga". Så det verkar inte som att alla kvinnor har så mycket emot det. Vad det beror på kan man väl fundera på, men det är fel att måla upp en bild av ett gäng hormonstinna tonårspojkar som sitter och hittar på de här sakerna. Det genomsyrar hela vår kultur, män som kvinnor. Då finns det andra genrer som är betydligt mer misogyna.

Medlem

Har inga större förhoppningar för något kommande MMORPG under utveckling, alla verkar tyvärr följa Everquest-formeln (mer eller mindre).

Ultima Online 2, tack.

Medlem

Vad titeln borde säga är "SOE vill veta vad du tycker om ett SWG2". Då blir jag glad

1
Skriv svar