Arg på ginza

Medlem
Arg på ginza

Ja som titeln säger så är jag ganska förbannad på Ginza just nu. Jag bokade GTA V collector edition nån månad bakåt för det var stort set dom ända som inte hade den fullbokad. Och idag hade jag så klart väntat mig att ha fått hem spelet eller åtminstone fått bekräftelse att spelet är skickat. men vad jag får se när jag kommer hem är det här

Antal Artikel Pris/st Status
1 GTA V Collectors edition 1795:- Ej leveransklar
1 Fraktkostnad - Ej leveransklar
1 Klarna Checkout - Ej leveransklar
Ordersumma 1795:-

så man blir ju ganska förbannad när man ser det. Och dom har nå fruktansvärt dålig kundservice för jag har både ringt och skickat mail men inget svar. Har ni upplevt samma sak från Ginza att ni inte har fått varan i tid eller dålig service osv?

Inaktiv

Kanske fler som beställt från Ginza pga de ej är fullbokade? Så tar nog längre tid kanske.

KoP
Medlem

Har aldrig haft något strul med Ginza. Köpte bl.a nån cd-spelare ifrån dem för en herrans massa år sedan som visade sig vara trasig. Men hade inga som helst problem att skicka tillbaks och byta den.

Skulle nog påstå att Ginza är en av dom bättre. Och när det kommer till att beställa collectors ed av GTA V så får man nog räkna med lite rysk roulette pga att ingen butik har varit riktigt hundra på hur många ex dom skulle komma att tilldelas.

Medlem

Jag beställde GTA V Collector's Editition till X360 för 2-3 månader sen på Ginza.se
Men tyvärr så har det inte dykt upp än och lär inte göra det på ett tag.
Om vi hade tur så kunde vi ha spelet innan helgen men tvivlar starkt på det.

Detta var sista gången jag handlar på Ginza..

Medlem

Ginza är väl ett bra företag som sköter sig.

Däremot kanske det verkar som utav era kommentarer att de inte har full koll på spelen.
Ginza har alltid varit ett företag med musik och filmer, det var så de blev kända.

Är de skit på spel, så betyder det inte att de är ett skitföretag ändå, deras tyngdpunkt är inte detta och deras tyngdpunkt (musik/film) sköter de utmärkt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Ginza är väl ett bra företag som sköter sig.

Däremot kanske det verkar som utav era kommentarer att de inte har full koll på spelen.
Ginza har alltid varit ett företag med musik och filmer, det var så de blev kända.

Är de skit på spel, så betyder det inte att de är ett skitföretag ändå, deras tyngdpunkt är inte detta och deras tyngdpunkt (musik/film) sköter de utmärkt.

Fast vad skulle vara skillnaden med att sälja och leverera spel som film?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Konfucius:

Ginza är väl ett bra företag som sköter sig.

Däremot kanske det verkar som utav era kommentarer att de inte har full koll på spelen.
Ginza har alltid varit ett företag med musik och filmer, det var så de blev kända.

Är de skit på spel, så betyder det inte att de är ett skitföretag ändå, deras tyngdpunkt är inte detta och deras tyngdpunkt (musik/film) sköter de utmärkt.

Fast vad skulle vara skillnaden med att sälja och leverera spel som film?

Filmerna har de i lager när de säljer, detta är förbeställningar, om jag förstår rätt.
Det handlar om hur många kopior de får?

Lite musik till Apan?

http://www.youtube.com/watch?v=LRA1zFU4Dlo


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Hahahahahaha! Mycket bra musik


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Gillar också bananer!

OT: Har ni fått kontakt på Ginza via mail/telefon?

Medlem

fick nyss mail från dom "På grund av stora leveransproblem inom eu har vi ej fått in spelet ännu och därför ej heller kunnat leverera den till dig. Vi beklagar förseningen och förhoppningsvis kommer den att komma in inom kort." dom kunde ha skrivit det här i måndags

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

... Har ni upplevt samma sak från Ginza att ni inte har fått varan i tid eller dålig service osv?

Jag har inte haft något problem med Ginza. Visst har varor fördröjts någon gång men det har inte varit Ginzas fel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fick nyss bekräftelse att det är leverans klart så jag antar att den dyker upp nån gång under måndag eller tisdag

1
Skriv svar