GTA V knockar recensenterna

Robot
GTA V knockar recensenterna
Medlem
GTA V knockar recensenterna

En 5a för mig. Inte vanlig att jag avnjuter SP mer än 2-3 max. Men GTA får mig att sukta mer när jag är på jobbet även


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Skulle ge det en 9:a men då det inte finns som val så blir det en 5:a ^^

Medlem

Verkar vara ett toppen spel, men personligen ser jag ingen anledning att köpa: Jag har en sportbil, muskler och spelar golf i verkliga livet! Spelar hellre Saint Row 4 där jag kan få panga på lite aliens eller Skyrim där man kan få lossas att man har ihjäl drakar.

Medlem

4 av 5 av mig. När de lägger till online så blir det nog en femma.

Medlem

Hade vart en femma om de inte vore för den förbannade fos droppen helatiden :'(


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

får 1av av mig för att det borde vara till PC först åtminståne..

spela spelet på konsol är som att man skulle titta på lord of the rings eller någon annan stor film, på en mobil i 240p upplösning.

Medlem

Nu har jag bara spelat i två timmar, men jag är inte imponerad. Det känns som att hoppa in i GTA IV i en snyggare stad. Layouten på staden känns riktigt bra. Sladdrig bilkörning, de flyger som vantar i vinden. Några röstskådespleare som överspelar. "Mission failed" eftersom jag helt enkelt inte förstått vad som ska göras, utan först efter jag dött ser jag den gula pricken. Ville inte följa vägen i ett uppdrag och åkte istället över bro. Bang - mission failed! Jag går in i ett öde tivoli, går på en tom berg-och-dalbana. När jag sedan åker är det flera röster som skriker, ttjuter och pratar "Get me out of this". Det blir komsikt på ett fel sätt.

Jag gillade verkligen GTAIV och hoppas att det tar sig ordentligt efter dessa två timmars halvdana start.

Det känns lite som vanligt, kritikerna höjer ett spel som "ska" vara bäst, till skyarna och sedan om några veckor har de kissat på sig klart, och inser att ojdå det kanske var ett överilat betyg.

Medlem
Skrivet av Natrium:

får 1av av mig för att det borde vara till PC först åtminståne..

spela spelet på konsol är som att man skulle titta på lord of the rings eller någon annan stor film, på en mobil i 240p upplösning.

Så du skulle ge The Last of Us 1 av 5 också? Din logik är lika skarp som ett suddgummi.

Medlem

När man sitter på jobbet och tittar ut på regnet och den grå himlen tänker jag på gårdagens digitala sol i Los Santos och längtar. Slutar nog lite tidigare idag

Medlem

FZ-betyget verkade präglas mycket av att reta sig på jargong från att ha spelat så många grabbiga spel.

Betyg skulle nog delas upp i ett för spelet precis som det är, och ett betyg för hur det är mot tidigare utgåvor eller andra liknande spel. Då kan vi som inte har 20 år i konsoll-världen få bättre uppfattning - är det välgjort och har ett driv som gör att man vill spela mer, eller tom spela om det när man är klar på en svårighetsnivå.

Tänker på vad som får en att se en deckarserie, trots att det är väääääääääldigt mycket samma i varje episod. Nytt äventyr helt enkelt.

Har bara kört introt - och det var imponerande hursomhelst. Väntar på usb-sticka för att få bort tugget på dvd.

Jag väntar mig trevlig höst/vinter med GTA inemellan. Det är så jag använder det - inget råkör en vecka. Dödstrist basutbud marknätet tv - så gaming blir fin avkoppling.

Medlem

Väntar nog på pc-utgåvan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Natrium:

får 1av av mig för att det borde vara till PC först åtminståne..

spela spelet på konsol är som att man skulle titta på lord of the rings eller någon annan stor film, på en mobil i 240p upplösning.

Smart kille att ge betyg på ett spel han inte ens spelat oavsett format.
Inte den skarpaste kniven i lådan kanske.

Medlem

får mitt på fredag.. FFFFUUUU

Medlem

Åååååh!! Mitt kommer om cirka fyra timmar på posten, är så jävla taggad : D

Medlem

Lirade hela kvällen igår, när jag sedan gick o la mig var jag fortfarande helt hypad och allt kändes som en bra dröm, hade jag verkligen spelat allt det jag nyss upplevt?

Nu sitter jag på jobbet och har det där riktiga "CS-suget", att man bara vill hem och spela! Underbart spel i alla möjliga vinklar! Enda negativa är väl just 720p o brist på AA, men det är ändå vackert som fan! PC-releasen kommer bli grym!

KoP
Medlem

Toppenspel! Saknar dock GTA 4's fysikmotor euphoria. Och andra sidan tycker jag bilkörningen är snäppet skönare i GTA 5.
Som jag förstår det så var väl euphoria även ansvarig för tyngden i fordonen i förra GTA så man får väl kompromissa emot att man får skönare bilkörning.

Inaktiv

Skyrim förtjänar inte att vara i topp enligt mitt tycke dock.

Medlem

Känslan för detaljer är ju helt otrolig, verkligen ett fantastiskt spel.

Medlem

Hoppas det kommer till PC innan man har glömt bort det. T_T

Medlem
Skrivet av KoP:

Toppenspel! Saknar dock GTA 4's fysikmotor euphoria. Och andra sidan tycker jag bilkörningen är snäppet skönare i GTA 5.
Som jag förstår det så var väl euphoria även ansvarig för tyngden i fordonen i förra GTA så man får väl kompromissa emot att man får skönare bilkörning.

såg lite gameplay när någon körde motorcykel och körde lite snett in i en lyktstolpe.. resultatet blev att han hoppade till sidan ca 1m. Är det ungefär som GTA IV med bilkörningen? blir en riktig buzzkill för mig om det är ungefär som saints row

Medlem

Jag har hört rykten om att det kommer på PC i Januari -14!
Hoppas dom stämmer, kanske kommer köpa spelet då det släpps till PS4 eller vänta till PC releasen

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Toppenspel! Saknar dock GTA 4's fysikmotor euphoria. Och andra sidan tycker jag bilkörningen är snäppet skönare i GTA 5.
Som jag förstår det så var väl euphoria även ansvarig för tyngden i fordonen i förra GTA så man får väl kompromissa emot att man får skönare bilkörning.

GTA 5 har visst Euphoria. Det där med bilfysiken är nåt de tweakat för att det var klagomål på att bilarna kändes för tunga och svårstyrda i GTA IV.

Personligen är jag lite rädd att det blir för likt Saints Row 4 som har en arkadig bilkörning som inte är lika rolig som i GTA IV.

Medlem
Skrivet av baggso:
Skrivet av KoP:

Toppenspel! Saknar dock GTA 4's fysikmotor euphoria. Och andra sidan tycker jag bilkörningen är snäppet skönare i GTA 5.
Som jag förstår det så var väl euphoria även ansvarig för tyngden i fordonen i förra GTA så man får väl kompromissa emot att man får skönare bilkörning.

såg lite gameplay när någon körde motorcykel och körde lite snett in i en lyktstolpe.. resultatet blev att han hoppade till sidan ca 1m. Är det ungefär som GTA IV med bilkörningen? blir en riktig buzzkill för mig om det är ungefär som saints row

Första minuterna tänkte jag "Mjehh..vad är detta?" Var också precis som du orolig för saints row etc. Sedan efter 10 minuters körning och känn på olika fordon så är det en perfekt merge mellan gta iv och arkad/realism utan att vara saints row nånstans.
Måste upplevas för körningen är riktigt bra!

Inaktiv

5/5

Det här spelet är ju helt underbart bra, och när det kommer till pc får det säkerligen 6/5 i betyg. (såvida dom inte buggar sönder releasen).

Medlem
Skrivet av Natrium:

får 1av av mig för att det borde vara till PC först åtminståne..

spela spelet på konsol är som att man skulle titta på lord of the rings eller någon annan stor film, på en mobil i 240p upplösning.

Det är p.g.a. sånt tänk som user score är totalt värdelöst. Se t.ex. metacritics för GTAV där folk har gett 360-versionen 0 i betyg för att det inte finns en PC-version.

Medlem

Ända sedan man såg betygsättningen av Bioshock Infinite och The Last of Us så har näst intill inget förtroende kvar för spelsidor/tidningar, framför allt amerikanska.

Branschen är nu lika styrd av de stora pamparna som filmbranschen varit under en lång tid, och tidningarna säljer sig som fnask.

Medlem
Skrivet av Akillez:
Skrivet av baggso:
Skrivet av KoP:

Toppenspel! Saknar dock GTA 4's fysikmotor euphoria. Och andra sidan tycker jag bilkörningen är snäppet skönare i GTA 5.
Som jag förstår det så var väl euphoria även ansvarig för tyngden i fordonen i förra GTA så man får väl kompromissa emot att man får skönare bilkörning.

såg lite gameplay när någon körde motorcykel och körde lite snett in i en lyktstolpe.. resultatet blev att han hoppade till sidan ca 1m. Är det ungefär som GTA IV med bilkörningen? blir en riktig buzzkill för mig om det är ungefär som saints row

Första minuterna tänkte jag "Mjehh..vad är detta?" Var också precis som du orolig för saints row etc. Sedan efter 10 minuters körning och känn på olika fordon så är det en perfekt merge mellan gta iv och arkad/realism utan att vara saints row nånstans.
Måste upplevas för körningen är riktigt bra!

Skönt att höra! längtar till fredag då jag får mitt... epic fail

Medlem

Körde i 30-45 minuter i går, vill inte fördjupa ner mig för mycket i det innan jag har tid till ett spelpass på minst 5-6 h (svårt att få till med småbarn hemma, hehe). Körde mest runt i Los Santos och hamnade i någon skottstrid. Kändes mycket som GTA IV, men med en mer levande och intensiv stad. Vid ett tillfälle låg jag på en en förhöjd del av motorvägen och blickade ut över Los Santos - helvete vilken gåshud, så sjukt vackert. Däremot lider spelet, liksom IV gjorde, av låg fps när det sker för mycket på skärmen.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Detta låter bra inför PC releasen.

Kanske man skall öppna sitt Red Dead Redemption Ultimade Edition och spela ut det medans man väntar på PC versionen?

Hört det skall vara ett fantastiskt spel så köpte det men ännu inte tagit bort plasten.

Verkar som Rockstar aldrig misslyckas och att deras spel blir bara bättre och bättre för varje gång.

Fantastiskt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skriv svar