Patch nummer två till Total War: Rome II är ute nu

Robot
Patch nummer två till Total War: Rome II är ute nu
Medlem
Patch nummer två till Total War: Rome II är ute nu

Jag förstår inte.. Va inte detta den patch som kom ut förra fredagen?

Jag har avinstallerat spelet för tillfället för AIn gör spelet för tok för lätt som det är nu

Skribent
Skrivet av totte1015:

Jag förstår inte.. Va inte detta den patch som kom ut förra fredagen?

Jag har avinstallerat spelet för tillfället för AIn gör spelet för tok för lätt som det är nu

Den kom aldrig då, men jag körde i alla fall med beta-patchen. Vad har du för AI-problem? Känns som denna fixade en hel del av problemen för mig.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Inte bra nog, fortfarande helt trasigt spel, inte mycket har blivit bättre.

Patch 3 sätts i beta "soon" får hoppas det löser mina och alla andras konstanta FPS-problem trots high-end dator.

Medlem

Denna har förbättrat prestandan för mig avsevärt. Dessutom upplever jag och min kompis multiplayerkampanjen som mer stabil och rundorna snabbare. Helt klart ett steg i rätt riktning. Nu hoppas jag de tweaker spelet ännu mer, framförallt AI:n som fortfarande beter sig helt efterblivet emellanåt.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av totte1015:

Jag förstår inte.. Va inte detta den patch som kom ut förra fredagen?

Jag har avinstallerat spelet för tillfället för AIn gör spelet för tok för lätt som det är nu

Den kom aldrig då, men jag körde i alla fall med beta-patchen. Vad har du för AI-problem? Känns som denna fixade en hel del av problemen för mig.

Ahaaaa, det va så det var. Bra.

AIn är helkass för mig i patch två. När man kör en strid så buntas hela AIn ihop och bara kör straight on. Ingen flankör eller något alls. Det blir så lätt och tråkigt för jag kan ha några ballistas mot en hel arme och dom dör som flugor tyvärr.

Och kartan har inte ändrats alls för mig. Fortfarande avg. 15FPS konstant och jag har lekt runt med grafikkinställningarna som jag vore en unge

Medlem

Då kanske man kan installera detta spelet snart då.

Ligger oöppnad i min spelhylla.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Jag har avinstallerat spelet för tillfället för AIn gör spelet för tok för lätt som det är nu

Samma här. Kommer ta upp det igenom om ett halvår eller så, när de förhoppningsvis fixat de flesta problemen. Finns andra bra spel att spela under tiden. Som du sa, spelet är alldeles för lätt också, passiv och dum AI.

Skribent
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av totte1015:

Jag förstår inte.. Va inte detta den patch som kom ut förra fredagen?

Jag har avinstallerat spelet för tillfället för AIn gör spelet för tok för lätt som det är nu

Den kom aldrig då, men jag körde i alla fall med beta-patchen. Vad har du för AI-problem? Känns som denna fixade en hel del av problemen för mig.

Ahaaaa, det va så det var. Bra.

AIn är helkass för mig i patch två. När man kör en strid så buntas hela AIn ihop och bara kör straight on. Ingen flankör eller något alls. Det blir så lätt och tråkigt för jag kan ha några ballistas mot en hel arme och dom dör som flugor tyvärr.

Och kartan har inte ändrats alls för mig. Fortfarande avg. 15FPS konstant och jag har lekt runt med grafikkinställningarna som jag vore en unge

AI:n är inte skarp, men jag har sett tendenser till försök i alla fall... Spelet har en bit kvar på den punkten, däremot ser jag en förbättring angående FPS:en.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Alltid trevligt med patcher

Medlem

Livet känns bättre efter att jag slutade förbeställa spel.

Bättre att köpa det när det fungerar och slippa känna sig lurad/besviken. Finns så många bra spel som faktiskt fungerar som man kan spela.

Medlem
Skrivet av Securion:

Livet känns bättre efter att jag slutade förbeställa spel.

Bättre att köpa det när det fungerar och slippa känna sig lurad/besviken. Finns så många bra spel som faktiskt fungerar som man kan spela.

Precis, jag förbeställer aldrig spel. Att köpa grisen i säcken verkar dock fortfarande vara populärt bland dagens spelare. Lite märkligt egentligen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Svårt att patcha gameplay.

Precis som föregående talare är jag tacksam över att inte ha förbokat.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Att ett sånt här buggfyllt spel fick sånt bra betyg svider lite.. Som sagt när vissa äter hypen

Inaktiv
Skrivet av bleak:

Att ett sånt här buggfyllt spel fick sånt bra betyg svider lite.. Som sagt när vissa äter hypen

Kommer alltid vara förvånad hur "professionella" recensioner skiljer sig så mycket från user reviews.

http://www.metacritic.com/game/pc/total-war-rome-ii

Medlem

wtf den kom ju ut föra fredagen lite slow ni är på FZ

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av bleak:

Att ett sånt här buggfyllt spel fick sånt bra betyg svider lite.. Som sagt när vissa äter hypen

Kommer alltid vara förvånad hur "professionella" recensioner skiljer sig så mycket från user reviews.

http://www.metacritic.com/game/pc/total-war-rome-ii

För metacritics User review är SÅÅÅÅ pålitlig... Skulle nog ligar runt 5-7/ 10 om alla hade gjort seriösa reviews och inte satt 0 för att det laggade i kampanjen. Dock kan jag hålla med dig en liten del.

OT patch 2 hjälpte mig sjukt mycket, tycker allt är bättre på ett redan bra spel Fortsätt CA

Medlem

Oj, deja vu, ett total war spel med dålig AI och buggig/ej optimerad kampanj, historien upprepar sig.

Det är tur att de är i princip ensamma på marknaden med den här typ av spel annars hade det kanske straffat dem hårdare.

Känns som att vänta med att köpa det var rätt val ännu en gång.

Inaktiv
Skrivet av mr_jingles:

Oj, deja vu, ett total war spel med dålig AI och buggig/ej optimerad kampanj, historien upprepar sig.
...
Känns som att vänta med att köpa det var rätt val ännu en gång.

Det som gjorde att jag förköpte det var att Shogun 2 + fristående expansionen var mycket bra från start. Väldigt få problem vid release, mycket snyggt och polerat gameplay och UI. Samt en AI som var hyfsat kompetent, och svårt att vinna om man ställde upp nivån.

Hur de kunde sänka sin nivå så mycket från Shogun 2-releasen är en gåta för min del. Började de om på noll när de gjorde Rome 2?

Inaktiv
Skrivet av generalfil:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av bleak:

Att ett sånt här buggfyllt spel fick sånt bra betyg svider lite.. Som sagt när vissa äter hypen

Kommer alltid vara förvånad hur "professionella" recensioner skiljer sig så mycket från user reviews.

http://www.metacritic.com/game/pc/total-war-rome-ii

För metacritics User review är SÅÅÅÅ pålitlig... Skulle nog ligar runt 5-7/ 10 om alla hade gjort seriösa reviews och inte satt 0 för att det laggade i kampanjen. Dock kan jag hålla med dig en liten del.

OT patch 2 hjälpte mig sjukt mycket, tycker allt är bättre på ett redan bra spel Fortsätt CA

Jag skulle vilja påstå att det är helt rimligt att sätta 0 om kampanjen laggar så mycket att det inte är spelbart.

Hur ska man då kunna sätta mer än 0 om spelet inte går att spela?

Skrivet av anon_78917:

Inte bra nog, fortfarande helt trasigt spel, inte mycket har blivit bättre.

Patch 3 sätts i beta "soon" får hoppas det löser mina och alla andras konstanta FPS-problem trots high-end dator.

Jag har inga vidare FPS-problem i spelet alls och jag har inte en high-end dator
Enda problemet med fps jag har är precis i början av en ny turn. Har jag haft någon mirakeltur eller?

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av generalfil:
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av bleak:

Att ett sånt här buggfyllt spel fick sånt bra betyg svider lite.. Som sagt när vissa äter hypen

Kommer alltid vara förvånad hur "professionella" recensioner skiljer sig så mycket från user reviews.

http://www.metacritic.com/game/pc/total-war-rome-ii

För metacritics User review är SÅÅÅÅ pålitlig... Skulle nog ligar runt 5-7/ 10 om alla hade gjort seriösa reviews och inte satt 0 för att det laggade i kampanjen. Dock kan jag hålla med dig en liten del.

OT patch 2 hjälpte mig sjukt mycket, tycker allt är bättre på ett redan bra spel Fortsätt CA

Jag skulle vilja påstå att det är helt rimligt att sätta 0 om kampanjen laggar så mycket att det inte är spelbart.

Hur ska man då kunna sätta mer än 0 om spelet inte går att spela?

Håller absolut med.

Man kan inte sätta ett betyg på ett spel för vad det kan vara om 6månader.

Betyget ska reflektera vad spelet är idag när man provade det.

Jag har bara spelat 2 timmar och blir nog mina enda 2timmar närmaste 5-6månaderrna.

Som det ser ut nu är det mitt 3e sämsta spelköp. Just efter Diablo 3.

Att påstå att konsumment betyg på diverse sidor inte stämmer överens med verkligheten är lite att ta i, hur stämmer då dom professionella Review betygen alls?

Att ett helt komplett broken spel kan få 8-9 av 10 av många sidor är ju bara en ren scam.

Jag skulle lätt betala 100sek extra för att få koden som tex FZ hade i sitt spel jämfört med det jag laddade ner på steam.

Jag antar att FZ har helt annan kod i sitt spel än mig då dom gav det 4 av 5 och jag ger det 0.5 av 5 då det var och är närmast ospelbart och kommer nog vara 6månader till.

Inaktiv
Skrivet av SvullnadensMakt:
Skrivet av SprengdPanda:

Inte bra nog, fortfarande helt trasigt spel, inte mycket har blivit bättre.

Patch 3 sätts i beta "soon" får hoppas det löser mina och alla andras konstanta FPS-problem trots high-end dator.

Jag har inga vidare FPS-problem i spelet alls och jag har inte en high-end dator
Enda problemet med fps jag har är precis i början av en ny turn. Har jag haft någon mirakeltur eller?

Snälla läs på deras officiella forum. Är ett vanligt problem faktiskt.

edit: Jag lät så negativ först så ändrade lite :)!

Skrivet av bleak:
Skrivet av SvullnadensMakt:
Skrivet av SprengdPanda:

Inte bra nog, fortfarande helt trasigt spel, inte mycket har blivit bättre.

Patch 3 sätts i beta "soon" får hoppas det löser mina och alla andras konstanta FPS-problem trots high-end dator.

Jag har inga vidare FPS-problem i spelet alls och jag har inte en high-end dator
Enda problemet med fps jag har är precis i början av en ny turn. Har jag haft någon mirakeltur eller?

Snälla läs på deras officiella forum. Är ett vanligt problem faktiskt.

edit: Jag lät så negativ först så ändrade lite :)!

Jo har ju sett det både på deras forum och här på fz men trodde aldrig att det var så stort problem som vissa har haft då det har blivit helt ospelbart. Men jag antar att jag har haft tur och har kunnat njuta av spelet.

Däremot är ju AI:n ingen vidare som alla sagt - har dock inte testat efter denna patchen.

Inaktiv
Skrivet av SvullnadensMakt:
Skrivet av bleak:
Skrivet av SvullnadensMakt:
Skrivet av SprengdPanda:

Inte bra nog, fortfarande helt trasigt spel, inte mycket har blivit bättre.

Patch 3 sätts i beta "soon" får hoppas det löser mina och alla andras konstanta FPS-problem trots high-end dator.

Jag har inga vidare FPS-problem i spelet alls och jag har inte en high-end dator
Enda problemet med fps jag har är precis i början av en ny turn. Har jag haft någon mirakeltur eller?

Snälla läs på deras officiella forum. Är ett vanligt problem faktiskt.

edit: Jag lät så negativ först så ändrade lite :)!

Jo har ju sett det både på deras forum och här på fz men trodde aldrig att det var så stort problem som vissa har haft då det har blivit helt ospelbart. Men jag antar att jag har haft tur och har kunnat njuta av spelet.

Däremot är ju AI:n ingen vidare som alla sagt - har dock inte testat efter denna patchen.

Haha beror ju på, men jag (och många andra) anser att 15-25 fps är helt ospelbart

Medlem

Nu jävlar är spelet riktigt roligt! Och angående FPS, så verkar det hipp som happ, mitt 560ti presterar grymt bra, medans andras mycket bättre kort får kämpa på. Men det fixar sig nog snart det med. Önskar de kunda lägga in MSAA dock, och snabbt.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av mr_jingles:

Oj, deja vu, ett total war spel med dålig AI och buggig/ej optimerad kampanj, historien upprepar sig.
...
Känns som att vänta med att köpa det var rätt val ännu en gång.

Det som gjorde att jag förköpte det var att Shogun 2 + fristående expansionen var mycket bra från start. Väldigt få problem vid release, mycket snyggt och polerat gameplay och UI. Samt en AI som var hyfsat kompetent, och svårt att vinna om man ställde upp nivån.

Hur de kunde sänka sin nivå så mycket från Shogun 2-releasen är en gåta för min del. Började de om på noll när de gjorde Rome 2?

Jag håller med dig helt, som det var vid release var spelet direkt ospelbart pga. alla buggar, usel ai samt att det tog flera minuter mellan varje tur och då sitter jag på ett jävla monster till dator!

Sen satte man ribban ganska lågt direkt med introt, som var en pixelfest utan dess like jämfört med den snygga introsekvensen man fick i Shogun 2.

Jag är grymt besviken på spelet faktiskt, det är sån här skit som får folk att pirata spel istället för att köpa dem. Man kunde släppt spelet en månad senare utan att fansen skulle sagt bu och fixat all skit istället för att sitta med den negativa pr och arga fans man har nu.

Medlem

Tror jag kommer spela Europa Barbarorum igen innan jag spelar det här.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Har funderat på att köpa detta men avaktat tills problemen är utredda. Är spelet patchat eller behöver man ändå tanka ner dessa om man skulle köpa spelet från Steam om några veckor?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv
Skrivet av JohnnyGreed:

Har funderat på att köpa detta men avaktat tills problemen är utredda. Är spelet patchat eller behöver man ändå tanka ner dessa om man skulle köpa spelet från Steam om några veckor?

På steam blir det patchat direkt, så du behöver inte fundera på att patcha manuellt eller så. Däremot så bör du vänta mer än några veckor till om du vill ha ett fungerande spel. Vi har ju också risken att dom skiter i att uppdatera det om ett tag.

12
Skriv svar