Medlem
Max level

Hej!

Någon som har koll på om det går att uppnå en maximal level i Oblivion? Jag har kommit till 31 eller 32, men sedan går det riktigt trögt...

Vad ligger ni andra på för level?

Medlem

Jag har för mig att den teoretiska maxleveln är 53 (eller nåt i närheten). Men dit kommer man bara om man verkligen planerar alla skills in i minsta detalj hehe.

Min högsta karaktär är 43 om jag inte missminner mig.


signatur
Inaktiv

Är beroende på vilken class man kör också, om jag inte minns helt fel. Va väl lite det Gortie syfta på.

Medlem

Du kan levla till 100, ifall du gör på ett speciellt sätt:

Beroende på din karaktär, vad du tar för bonusar i början via signs etc kan den bli allt mellan just över level 40 och just över level 50 på vanligt vis.

Efter det däremot, kan du tappa skillpoints i dina mainskills, via att åka i fängelse eller liknande, och sedan träna upp dem igen, och få fler levels. Då du tappar skills i fängelse kommer du inte kunna tappa levels och därmed bara gå uppåt.

Så det går att bli level 100, men utan att göra på ovanstående sätt kommer du stanna mellan 43 och 53.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Den högsta leveln som går och med hjälp av console är 255 har jag för mig. (endast för pc)

Medlem

Tror du har fel spel i åtanke nu.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

men får man inte bara exp av ens main skills ? isåfall om man har dom i skill 100 då kan man ju inte levla mer


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

men får man inte bara exp av ens main skills ? isåfall om man har dom i skill 100 då kan man ju inte levla mer

Svar...

Skrivet av Hukkie:

Efter det däremot, kan du tappa skillpoints i dina mainskills, via att åka i fängelse eller liknande, och sedan träna upp dem igen, och få fler levels. Då du tappar skills i fängelse kommer du inte kunna tappa levels och därmed bara gå uppåt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar