Corrupt sparning?

Medlem
Corrupt sparning?

Kan man på nåt sätt fixa sina corrupta sparningar så dem funkar att andvända?

Medlem

Beror på varför de är korrupta, ge lite mer detaljer om när det startade och vad du hade gjort innan så kanske vi kan lösa det.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jag hade kört och inte sparat på ett tag, sen kraschade spelet, och autosave filen blev corrupt.
annars måste jag spela om rätt så mycket så jag måste fixa till autosave filen :/

Medlem
Skrivet av Hix0r:

Jag hade kört och inte sparat på ett tag, sen kraschade spelet, och autosave filen blev corrupt.
annars måste jag spela om rätt så mycket så jag måste fixa till autosave filen :/

Detta är ett problem som är ganska vanligt, och orsaken/orsakerna är okända i stora drag, detta kan däremot hjälpa:

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Technical_Support#Saving_Pr...

En bit ner finns det en sektion gällande korrupta saves, vars det står:

Problem
When I attempt to load my game I get the message "This save game is corrupt", How do I fix it?

Cause
Unknown, this can happen at random times, usually after a CTD.

Solution
In the My Documents\My Games\Oblivion\Saves folder, rename the quicksave.bak to quicksave.ess and overwrite the original quicksave.ess file. This will set you back in time a bit (could be up to 5 minutes of play time) but you will keep your game. Don't forget to make named saves often.

Hoppas det hjälper, annars är det tyvärr bara att ladda den senaste vanliga sparningen och göra om allt som gått förlorat.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Medlem

Se till att ditt spel är patchat med den senaste patchen också!
Den hittar du här:
http://www.elderscrolls.com/downloads/updates_patches.htm

Medlem

Oblivion har också världens sämsta uninstaller, den funkar inte... Hoppas det löser sig...

Inaktiv
Skrivet av depthless:

Oblivion har också världens sämsta uninstaller, den funkar inte... Hoppas det löser sig...

man behöver bara installera en gång i sitt liv sen kan man ctrl+c ctrl+v som wow, man behöver bara en mapp med alla filer.

Tror jag.

1
Skriv svar