Undvik prestandaproblem i GTA V

Medlem

"the second disc (play disc) is 7.8GB" enligt en kommentar på Kotaku[/quote]

Å fan, då räcker inte en 8GB-sticka, med FAT32 eller FAT blir det knappt 7 GB kvar. Vad ska man köra med för sticka på en gammal 360? Fungerar SanDisk usb 3.0 16GB bra eller är det krav på att köra officiella 360-minnet från SanDisk som jag inte kan hitta någonstans?

Medlem

Har då inte haft något problem med PS3 version i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Install-disken var 7.8G vad jag märkte. Frågade efter tvåan och den installerades inte.

Försöker just nu komma på hur man installerar 2an på usb.

När jag precis satt i usb-stickan som inte var konfigurerad hade jag den att välja på i alla fall.

Efter godkänd test och konfig av stickan får jag inte den att välja på längre. Bara hdd med 5.6G kvar - och stickan har 7.8G ledigt när jag tittar bland Lagring.

Någon bugg någonstans.

Första installskivan visade en lista som inte ens innehöll hårddisken - skumt - det var bara att fortsätta.

Det verkar lista en disk mindre än vad som finns.
usb-stickan blev minneskort - om nu det bara kan användas till annat kanske.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Install-disken var 7.8G vad jag märkte. Frågade efter tvåan och den installerades inte.

Försöker just nu komma på hur man installerar 2an på usb.

När jag precis satt i usb-stickan som inte var konfigurerad hade jag den att välja på i alla fall.

Efter godkänd test och konfig av stickan får jag inte den att välja på längre. Bara hdd med 5.6G kvar - och stickan har 7.8G ledigt när jag tittar bland Lagring.

Någon bugg någonstans.

Första installskivan visade en lista som inte ens innehöll hårddisken - skumt - det var bara att fortsätta.

Det verkar lista en disk mindre än vad som finns.
usb-stickan blev minneskort - om nu det bara kan användas till annat kanske.

Jag får samma problem, tydligen finns det "official Xbox 360 USB Flash Drive by SanDisk" som är förformaterade att fungera med xboxen, dock så finns dessa inte att köpa längre vad jag kan hitta. Det är lite luddigt vad man får och inte får använda.

http://support.xbox.com/en-US/xbox-360/accessories/usb-flash-...

Medlem
Skrivet av Tobs:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av stormense:

Skulle ju absolut inte köpa spelet till Xbox 360 då jag tycker det är grisigt av Rockstar att släppa spelet med skitgrafik. Kunde inte låta bli att köpa spelet ändå, idag. Kommer senare tillbaka och spyr lite galla över hur suddig grafiken är på en 47 tummare... om det nu inte hänt något under hos Rockstar.

Ja grafiken är sådär måste jag säga, viewdistance är som bekant också dålig, känns om att AA är inställd på -20.

Dock verkligen inget fel på gameplay, gillar det starkt redan efter en timmes lirande. Men vad kan man förvänta sig på en gammal ps3a? Finns det något sätt att få det snyggare? Kör det inkopplat på min U2711 och den orkar ju med upplösningar i 2560*1440, eller är det jag ser det jag får? (via HDMI)

Spelet körs i 720p för bägge konsoller så att köra på en väldigt högupplöst skärm kan få spelet att se sämre ut då allt blir väldigt utdraget. Rätta mig om jag har fel.

Ja dagens konsoler kör i väldigt låga upplösningar.
Exempel:

X-box360 upplösning:
MW2 1024x600
MW3 1024x600
Battlefield 3 1280x704
BlackOps 1040x608

PS3:
MW2 1024x600
Battlefield 3 = 1280x704
BlackOps 960x944


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av stormense:

Skulle ju absolut inte köpa spelet till Xbox 360 då jag tycker det är grisigt av Rockstar att släppa spelet med skitgrafik. Kunde inte låta bli att köpa spelet ändå, idag. Kommer senare tillbaka och spyr lite galla över hur suddig grafiken är på en 47 tummare... om det nu inte hänt något under hos Rockstar.

Skrivet av Aresz:

Ja grafiken är sådär måste jag säga, viewdistance är som bekant också dålig, känns om att AA är inställd på -20.

Dock verkligen inget fel på gameplay, gillar det starkt redan efter en timmes lirande. Men vad kan man förvänta sig på en gammal ps3a? Finns det något sätt att få det snyggare? Kör det inkopplat på min U2711 och den orkar ju med upplösningar i 2560*1440, eller är det jag ser det jag får? (via HDMI)

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Aresz:

Ja grafiken är sådär måste jag säga, viewdistance är som bekant också dålig, känns om att AA är inställd på -20.

Dock verkligen inget fel på gameplay, gillar det starkt redan efter en timmes lirande. Men vad kan man förvänta sig på en gammal ps3a? Finns det något sätt att få det snyggare? Kör det inkopplat på min U2711 och den orkar ju med upplösningar i 2560*1440, eller är det jag ser det jag får? (via HDMI)

Viewdistance är väl enda 5 ggr bättre än gta 4 vad jag sett

Jo Rockstar har gjort underverk om man jämför med GTA 4. Tycker också det är helt spelbart och ångrar inte mitt köp om det inte släpps på PC innan jul. Ser lika snyggt ut som Metal Gear soldier på PS3 och Forza Horizont. Dock är texturerna skräp ibland och man kan inte köra bil långa stunder pga låg FPS men på det hela taget godkänt.

Texturprov


signatur

Det var detta...

Medlem

@Tobs: Det kanske finns lite logik i mitt fall i alla fall.

usb-stickan tar 7.3 och 7.8 krävs - så den visas inte alls.

HDD har 229G - men 5.6G ledig och den frågar om jag vill frigöra - så det är ju logiskt att den visas med det valet.

Inne på lagring kan man visst överföra mellan enheter sedan vad jag hittade via Y-knappen på Lagring.

Får beställa lite usb-stickor i högre upplösning. Har en 64G men den är upptagen med annat.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

@Tobs: Det kanske finns lite logik i mitt fall i alla fall.

usb-stickan tar 7.3 och 7.8 krävs - så den visas inte alls.

HDD har 229G - men 5.6G ledig och den frågar om jag vill frigöra - så det är ju logiskt att den visas med det valet.

Inne på lagring kan man visst överföra mellan enheter sedan vad jag hittade via Y-knappen på Lagring.

Får beställa lite usb-stickor i högre upplösning. Har en 64G men den är upptagen med annat.

Mm, nu när du säger det så låter det logiskt att inte visa enheter som ändå inte har utrymmet. Så testade med ett mindre spel: Tiger Woods 2014 och då dyker stickan upp. Så det blir att köpa en SanDisk USB 3.0 Cruzer Extreme 16GB imorgon.

Medlem
Skrivet av SlokMustasch:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I/O220 IRQ 7 DMA 1

Japp, konsoler är mycket bättre.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Anwest:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

Jag har min gaming-pc i ett annat rum än min vardagsrums-tv som jag vill spela GTA V på. Är det mindre omständligt att flytta på datorn till teven än att skippa att installera en av två dvd-skivor menar du?

Say what now? Ber så mycket om ursäkt min gode herre. Jag skulle tagit din specifika situation i omtanke när jag jämförde de två olika spelmediumen. Då jag tydligen är extremt insatt i din personliga situation så kan jag även påminna dig om att du inte får glömma att applicera hemmoroidsalvan vid 18:00 ikväll

Om du försöker hålla dig till saken, och inte intetsägande onliners och infantil kissochbajshumor; på vilket sätt är det omständligt att låta bli att installera en dvd-skiva?


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

ELF
Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av SlokMustasch:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I/O220 IRQ 7 DMA 1

Japp, konsoler är mycket bättre. http://inadawords.com/wp-content/uploads/2010/03/Tech-Support...

Vet inte om alla är lika kvicktänkta som mig, jag fick titta ett tag på bilden innan jag fattade


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Anwest:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Anwest:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

Jag har min gaming-pc i ett annat rum än min vardagsrums-tv som jag vill spela GTA V på. Är det mindre omständligt att flytta på datorn till teven än att skippa att installera en av två dvd-skivor menar du?

Say what now? Ber så mycket om ursäkt min gode herre. Jag skulle tagit din specifika situation i omtanke när jag jämförde de två olika spelmediumen. Då jag tydligen är extremt insatt i din personliga situation så kan jag även påminna dig om att du inte får glömma att applicera hemmoroidsalvan vid 18:00 ikväll

Om du försöker hålla dig till saken, och inte intetsägande onliners och infantil kissochbajshumor; på vilket sätt är det omständligt att låta bli att installera en dvd-skiva?

Desamma. Kom med ett vettigt exempel och inte ett försök till förstaplats i drygaligan så kanske jag hade gjort mig mödan i att faktiskt svara med nått vettigt. Sen att du helt missat att det var lite med glimten i ögat säger ännu mer att du skulle behöva slappna av och dra ut pinnen som vid detta laget växt fast.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av SlokMustasch:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I/O220 IRQ 7 DMA 1

Japp, konsoler är mycket bättre. http://inadawords.com/wp-content/uploads/2010/03/Tech-Support...

Äh det där är något jag saknar ist för att ladda ner ett "osynligt" spel känns mer genuint

Medlem

Om man ska lita på användarna på neogaf, så låter det som att PSN-versionen har samma problem.

Inaktiv
Skrivet av Tobs:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av stormense:

Skulle ju absolut inte köpa spelet till Xbox 360 då jag tycker det är grisigt av Rockstar att släppa spelet med skitgrafik. Kunde inte låta bli att köpa spelet ändå, idag. Kommer senare tillbaka och spyr lite galla över hur suddig grafiken är på en 47 tummare... om det nu inte hänt något under hos Rockstar.

Ja grafiken är sådär måste jag säga, viewdistance är som bekant också dålig, känns om att AA är inställd på -20.

Dock verkligen inget fel på gameplay, gillar det starkt redan efter en timmes lirande. Men vad kan man förvänta sig på en gammal ps3a? Finns det något sätt att få det snyggare? Kör det inkopplat på min U2711 och den orkar ju med upplösningar i 2560*1440, eller är det jag ser det jag får? (via HDMI)

Spelet körs i 720p för bägge konsoller så att köra på en väldigt högupplöst skärm kan få spelet att se sämre ut då allt blir väldigt utdraget. Rätta mig om jag har fel.

Känner igen det tänket.
Hursomhelst har jag plöjt ner ett par timmar i det nu och ja det är nog ett av de vackraste spelen jag sett. Visst ser det lite sådär ut om man tittar långt fram i trafiken, men inget jag stör mig på numera. Spelet i sig är ju helt sinnesjukt bra.

Medlem
Skrivet av SlokMustasch:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I/O220 IRQ 7 DMA 1

Ja, sånt behövde du ställa in på Win98/millenium tiden på 90-talet. Du kanske borde prova köpa en nyare PC med tex Win7 (om du nu vill köra windows), så slipper du de problemen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I jömförelse med en PS3a så är pc spelande väldigt krångligt och omständigt. Framförallt så är det dyrt.

DYRT?! Era spel snittar 600-700:- / spel!! PC spel (nya) kan man LÄTT få tag i digitalt för runt 300:- .


signatur

I drank what?

Medlem

Shitty consoles man!

Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Anwest:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Anwest:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

Jag har min gaming-pc i ett annat rum än min vardagsrums-tv som jag vill spela GTA V på. Är det mindre omständligt att flytta på datorn till teven än att skippa att installera en av två dvd-skivor menar du?

Say what now? Ber så mycket om ursäkt min gode herre. Jag skulle tagit din specifika situation i omtanke när jag jämförde de två olika spelmediumen. Då jag tydligen är extremt insatt i din personliga situation så kan jag även påminna dig om att du inte får glömma att applicera hemmoroidsalvan vid 18:00 ikväll

Om du försöker hålla dig till saken, och inte intetsägande onliners och infantil kissochbajshumor; på vilket sätt är det omständligt att låta bli att installera en dvd-skiva?

Desamma. Kom med ett vettigt exempel och inte ett försök till förstaplats i drygaligan så kanske jag hade gjort mig mödan i att faktiskt svara med nått vettigt. Sen att du helt missat att det var lite med glimten i ögat säger ännu mer att du skulle behöva slappna av och dra ut pinnen som vid detta laget växt fast.

Jag kom med ett vettigt och i mitt fall riktigt exempel, och jag kan inte komma på många scenarion med en dator där det är mindre bökigt att helt sonika låta bli att välja alternativet "Installera skiva" på Xbox-versionen. Den som har drygat sig mest torde vara du, med hemorojdreferenser och pinnar upp i - I assume - röven-kommentarer, eller var har jag tramsat mig? Är jag för pretentiös för att jag tycker att du behöver förklara ditt påstående, som jag mycket väl förstår var en pik mot konsolkramarna och deras argument, lite närmare?


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Man kan köpa en Xbox360.. ..eller så kan man köpa en bra konsol.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I jömförelse med en PS3a så är pc spelande väldigt krångligt och omständigt. Framförallt så är det dyrt.

DYRT?! Era spel snittar 600-700:- / spel!! PC spel (nya) kan man LÄTT få tag i digitalt för runt 300:- .

Om man är smart så kostar ett spel max 500 kr. Nytt.

Medlem
Skrivet av Jdndude:

Man kan köpa en Xbox360.. ..eller så kan man köpa en bra konsol.

blir svårt i så fall. Det finns ju egentligen bara PS3 och 360 att välja mellan.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Kör mina spel från SSD absolut inga som helst problem, var bara noga med att formatera stickan eller hdn från X360 och sen kopiera content från DVD 1 och spela från skiva två!

SSD skulle vara krav på Nextgen, det är som natt och dag mellan stock hd och SSD, sen får folk säga vad dem vill, gör egna tester så ser ni, spel med vanligtvis långa laddningstider går på ett kick!

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I jömförelse med en PS3a så är pc spelande väldigt krångligt och omständigt. Framförallt så är det dyrt.

DYRT?! Era spel snittar 600-700:- / spel!! PC spel (nya) kan man LÄTT få tag i digitalt för runt 300:- .

Om man är smart så kostar ett spel max 500 kr. Nytt.

Fortfarande 200kr i skillnad...

Medlem
Skrivet av Zero303:

och playstation 3?

Bara o tuta och köra och digital versionen är ännu smidigare


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I jömförelse med en PS3a så är pc spelande väldigt krångligt och omständigt. Framförallt så är det dyrt.

DYRT?! Era spel snittar 600-700:- / spel!! PC spel (nya) kan man LÄTT få tag i digitalt för runt 300:- .

Om man är smart så kostar ett spel max 500 kr. Nytt.

Fortfarande 200kr i skillnad...

Och dom kronorna har jag tjänat in på att inte uppgradera min PC vartannat år.

Medlem

Kör du på ps3 är SSHD eller ssd att föredra. Drar ner laddningstiderna rejält.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I jömförelse med en PS3a så är pc spelande väldigt krångligt och omständigt. Framförallt så är det dyrt.

DYRT?! Era spel snittar 600-700:- / spel!! PC spel (nya) kan man LÄTT få tag i digitalt för runt 300:- .

Om man är smart så kostar ett spel max 500 kr. Nytt.

Fortfarande 200kr i skillnad...

Och dom kronorna har jag tjänat in på att inte uppgradera min PC vartannat år.

Jag fattar att du inte räknat precisa siffror eller så utan endast är ute efter poängen. Tyvärr är det inte helt sant. Köper du ett spel i månaden blir det 2400kr om året. Två år skulle alltså bli runt 4800kr. Om du behöver uppgradera datorn för samma prestanda som hos en konsoll för 4800kr vart annat år vet du helt enkelt inte hur man köper en dator.

Exempelvis min egen dator är snart 5 år gammal men vi räknar snabbt på 4 år då det fortfarande saknas några månader. Det blir 9600kr utan att räkna in priset för själva konsollen. Min pc med alla tillbehör inklusive ny skärm (det måste ju räknas med, till skillnad från tv, enligt de flesta konsoll-fanboys) kostade 8576kr. Lite mindre än vad du beräknat men det är vad den kostade. Den spelar fortfarande nya AAA-spel på medium runt 60+ fps. Det ser fortfarande bättre ut än konsoll någonsin har gjort. Lite snabbt ser vi att 8576kr är mindre än 9600kr. Själv konsumerar jag mer än ett spel i månaden så min "vinst" är faktiskt ännu högre. Till och med en skillnad på 100kr per spel och 12 spel om året skulle göra min PC likvärdig med en konsoll över 4 år om man räknar in kostnaden för konsollen. Fortfarande med bättre grafik.

Jag har även en Xbox 360 och en PS4 men jag köper endast vissa utvalda spel till dessa. Konsoller är oftast lite lättare att hantera. Även om det när det går fel oftast inte går att fixa till skillnad från en PC. Det är en annan typ av spel som gör sig bra på konsoll och en annan typ av spelande rent socialt. Också hur och när man spelar varierar. Det är skillnad helt enkelt och det köper jag med hull och hår. Konsollerna har en hel del fördelar och nackdelar mot PC. Men för en dedikerad gamer som konsumerar många spel har konsoller aldrig varit det ekonomiska valet...

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av trashlight:

Och folk tycker att pc-gaming är för omständigt...

I jömförelse med en PS3a så är pc spelande väldigt krångligt och omständigt. Framförallt så är det dyrt.

DYRT?! Era spel snittar 600-700:- / spel!! PC spel (nya) kan man LÄTT få tag i digitalt för runt 300:- .

Om man är smart så kostar ett spel max 500 kr. Nytt.

Fortfarande 200kr i skillnad...

Och dom kronorna har jag tjänat in på att inte uppgradera min PC vartannat år.

Jag fattar att du inte räknat precisa siffror eller så utan endast är ute efter poängen. Tyvärr är det inte helt sant. Köper du ett spel i månaden blir det 2400kr om året. Två år skulle alltså bli runt 4800kr. Om du behöver uppgradera datorn för samma prestanda som hos en konsoll för 4800kr vart annat år vet du helt enkelt inte hur man köper en dator.

Exempelvis min egen dator är snart 5 år gammal men vi räknar snabbt på 4 år då det fortfarande saknas några månader. Det blir 9600kr utan att räkna in priset för själva konsollen. Min pc med alla tillbehör inklusive ny skärm (det måste ju räknas med, till skillnad från tv, enligt de flesta konsoll-fanboys) kostade 8576kr. Lite mindre än vad du beräknat men det är vad den kostade. Den spelar fortfarande nya AAA-spel på medium runt 60+ fps. Det ser fortfarande bättre ut än konsoll någonsin har gjort. Lite snabbt ser vi att 8576kr är mindre än 9600kr. Själv konsumerar jag mer än ett spel i månaden så min "vinst" är faktiskt ännu högre. Till och med en skillnad på 100kr per spel och 12 spel om året skulle göra min PC likvärdig med en konsoll över 4 år om man räknar in kostnaden för konsollen. Fortfarande med bättre grafik.

Jag har även en Xbox 360 och en PS4 men jag köper endast vissa utvalda spel till dessa. Konsoller är oftast lite lättare att hantera. Även om det när det går fel oftast inte går att fixa till skillnad från en PC. Det är en annan typ av spel som gör sig bra på konsoll och en annan typ av spelande rent socialt. Också hur och när man spelar varierar. Det är skillnad helt enkelt och det köper jag med hull och hår. Konsollerna har en hel del fördelar och nackdelar mot PC. Men för en dedikerad gamer som konsumerar många spel har konsoller aldrig varit det ekonomiska valet...

Du valde dyraste stället i sverige att köpa konsolspel och billigaste stället på nätet att köpa pc spel.

Det ger inte en rättvis jämförelse.

Spel som GTA 5 kunde man förboka för 350kr på amazon som billigast och säljer jag spelet om en månad får jag mer än hälften av pengarna tillbaka.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar