Sim City – EA stödjer Röda Korset med dlc

Robot
Sim City – EA stödjer Röda Korset med dlc
Medlem
Sim City – EA stödjer Röda Korset med dlc

ja allt låter vettigt förutom den delen om att jag skulle starta sim city igen.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Varför inte 100%
Seriöst, EA kan inte ha så lite pengar att man inte kan skänka alla intäkter av ett DLC...

Medlem
Skrivet av Thane:

Varför inte 100%
Seriöst, EA kan inte ha så lite pengar att man inte kan skänka alla intäkter av ett DLC...

måste täcka de 10 timmar det tog att skapa DLC'et också.. DUH!

Medlem

Jag vill ha det här spelet, men jag vill ha mer än 1 km2 att bygga på...

Medlem

Haha löjligt pris för vad man får, även om det går till en bra sak.

Medlem

Spelar ingen roll vart pengarna går, det är fortfarande DLC.

Medlem

Försök inte... skulle inte ge ett ruttet öre mer till EA.

Medlem

Jag kommer nog aldrig starta SimCity igen om jag inte får minst en tio gånger så stor karta att bygga på - förslagsvis hela ön som kartan består av.

Men visst, det är trots allt en fin gest av EA och förhoppningsvis ger det i slutändan undsättning till folk i nöd.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Äckligt att blanda in Röda Korset i sin scam verksamhet. Allt för att desperat försöka rädda sitt dåliga rykte och sen kunna scamma folk på ännu mer pengar.

CFW
Medlem

Nog för att sim(mini)city är i behov av all katastrofhjälp som kan fås är detta lite osmakligt.

Medlem

Bra att man ger 80% till röda korset, skitkasst att man bara ger 80%. Ge allt EA, visa att ni faktiskt gör det för att ni bryr er och inte för att tjäna PR.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jao, diablo 3 går iallafall i rätt riktning, sim city står bara och stampar på samma ställe.

Dock så har ju diablo 3 varit ute mycket längre, så vad som helst kan ju hända

Medlem
Skrivet av Thane:

Varför inte 100%
Seriöst, EA kan inte ha så lite pengar att man inte kan skänka alla intäkter av ett DLC...

Varför inte 0%? Var glad över att något är bra.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Varför inte 100%
Seriöst, EA kan inte ha så lite pengar att man inte kan skänka alla intäkter av ett DLC...

EA skänte faktiskt allt från sitt Humble Bundle paket.

När det gäller Simcity går säkert 20% till att driva molnservrarna, de behöver det för att de gör så mycket tunga beräkningar för Simcity i molnet. Du vet, det är inte DRM med alltid online, det är en molnberäkningsfiness!

Medlem

Har de lagat spelet än, är alla spelförstörande buggar lösta?

Går det att spara och ladda när man vill, kan man terraforma sina kartor, går det ha större karta än 1x1 km?

Om inte så känns det lika ointressant som vid släpp.

Geeks Gaming

Ni måste också tänka att inte många företag som gör detta. Plus att EA bundlen för några veckor sedan samla in över 10 miljoner dollar till välgörenhet och EA tog inte ett öre för de.

Medlem

Skulle hellre skänka pengarna direkt till röda korset så EA inte får ett öre.

Medlem
Skrivet av Thane:

Varför inte 100%
Seriöst, EA kan inte ha så lite pengar att man inte kan skänka alla intäkter av ett DLC...

EA's största inkomst kommer från DLC, så 100% hade varit en enorm läcka för EA.

Inaktiv

Glöm aldrig skandalen inom Röda Korset: chefen riskerar åtta år i fängelse!

Medlem

Skulle precis skriva det när jag såg att raklödder hade skrivit det... Röda Korset är inte speciellt ärliga med sin verksamhet i många fall. Det har varit väldigt mycket pengar som gått åt fel håll eller som av olika anledningar inte nåt fram till sitt mål. Samtidigt har många höjdare smugit åt sig pengar bakvägen.

Väljer jag ger jag hellre till andra organisationer.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Så länge ens invånare inte får en massa dörrknackare från Röda korset som börjar tigga pengar så kan det vara ett ok DLC

Medlem

Sluta gnäll för helvete, 80% är väl jättebra?! Det är mer än 0%!! Och den nya EA CEO'n gör så mycket bra så det är dags att sluta automatiskt att gnälla direkt, och se på vad de gör som alla andra inte gör. DE JOBBAR PÅ ATT VARA BRA!

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av Thane:

Varför inte 100%
Seriöst, EA kan inte ha så lite pengar att man inte kan skänka alla intäkter av ett DLC...

EA skänte faktiskt allt från sitt Humble Bundle paket.

När det gäller Simcity går säkert 20% till att driva molnservrarna, de behöver det för att de gör så mycket tunga beräkningar för Simcity i molnet. Du vet, det är inte DRM med alltid online, det är en molnberäkningsfiness!

Du är ironisk va? Det visade det sig väl att hela molnsnacket var avancerat reklamsnack när man lyckades cracka spelet och köra det...offline. Dessutom är motorn glassbox defekt, och den var väl tänkt att driva hela simulationen? Spelet fungerar väl fortfarande inte? Den tänkta simulationen där alla enheter skulle vara någon form av individer fungerar inte, utan alla agenter tar första bästa jobb, och första bästa hem osv osv. Tror inte att en enda sak som Maxis och EA utlovade faktiskt stämmer.

Isåfall skulle det kosta ca 20SEK per DLC och användare att hantera i molnet? Det är helt galet dyrt.

Eller har dom patchat till spelet nu? Mängden avslöjanden om spelet regnade tätt under den första månaden, och Maxis och EA gjorde sitt bästa för att inte kommentera det alls.

Visst är det suveränt bra med humble bundlen, och att EA verkar vända skutan åt rätt håll med att erbjuda refunds osv, men dom har ändå mycket kvar att bevisa.

Och nu Röda korset..lite skandalomsusade dom med..och så tar EA ändå 20% av kakan för något som vi alla vet inte kostar ett skit...ett nytt skin alltså? Lite sådär känner jag för det...

Medlem
Skrivet av Securion:

Äckligt att blanda in Röda Korset i sin scam verksamhet. Allt för att desperat försöka rädda sitt dåliga rykte och sen kunna scamma folk på ännu mer pengar.

Jag skulle kunna tänka mig att skänka pengar till dig. Du verkar så smart.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Thane:

Varför inte 100%
Seriöst, EA kan inte ha så lite pengar att man inte kan skänka alla intäkter av ett DLC...

EA skänte faktiskt allt från sitt Humble Bundle paket.

När det gäller Simcity går säkert 20% till att driva molnservrarna, de behöver det för att de gör så mycket tunga beräkningar för Simcity i molnet. Du vet, det är inte DRM med alltid online, det är en molnberäkningsfiness!

Du är ironisk va? Det visade det sig väl att hela molnsnacket var avancerat reklamsnack när man lyckades cracka spelet och köra det...offline. Dessutom är motorn glassbox defekt, och den var väl tänkt att driva hela simulationen? Spelet fungerar väl fortfarande inte? Den tänkta simulationen där alla enheter skulle vara någon form av individer fungerar inte, utan alla agenter tar första bästa jobb, och första bästa hem osv osv. Tror inte att en enda sak som Maxis och EA utlovade faktiskt stämmer.

Isåfall skulle det kosta ca 20SEK per DLC och användare att hantera i molnet? Det är helt galet dyrt.

Eller har dom patchat till spelet nu? Mängden avslöjanden om spelet regnade tätt under den första månaden, och Maxis och EA gjorde sitt bästa för att inte kommentera det alls.

Visst är det suveränt bra med humble bundlen, och att EA verkar vända skutan åt rätt håll med att erbjuda refunds osv, men dom har ändå mycket kvar att bevisa.

Och nu Röda korset..lite skandalomsusade dom med..och så tar EA ändå 20% av kakan för något som vi alla vet inte kostar ett skit...ett nytt skin alltså? Lite sådär känner jag för det...

tror du missade en lätt ironisk ton i slutet där
Nej. Sim City är fortfarande inte helt. däremot är det inte alls lika trasigt som det var i början. brandbilar och ambulanser brukar kunna komma fram nu. dock så väjer fortfarande inte bilar för dem vilket gör att de får stå och vänta länge i stora korsningar.

Medlem
Skrivet av Thane:

Varför inte 100%
Seriöst, EA kan inte ha så lite pengar att man inte kan skänka alla intäkter av ett DLC...

Hur mycket pengar skänker du till välgörenhet?


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av boota:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Thane:

Varför inte 100%
Seriöst, EA kan inte ha så lite pengar att man inte kan skänka alla intäkter av ett DLC...

EA skänte faktiskt allt från sitt Humble Bundle paket.

När det gäller Simcity går säkert 20% till att driva molnservrarna, de behöver det för att de gör så mycket tunga beräkningar för Simcity i molnet. Du vet, det är inte DRM med alltid online, det är en molnberäkningsfiness!

Du är ironisk va? Det visade det sig väl att hela molnsnacket var avancerat reklamsnack när man lyckades cracka spelet och köra det...offline. Dessutom är motorn glassbox defekt, och den var väl tänkt att driva hela simulationen? Spelet fungerar väl fortfarande inte? Den tänkta simulationen där alla enheter skulle vara någon form av individer fungerar inte, utan alla agenter tar första bästa jobb, och första bästa hem osv osv. Tror inte att en enda sak som Maxis och EA utlovade faktiskt stämmer.

Isåfall skulle det kosta ca 20SEK per DLC och användare att hantera i molnet? Det är helt galet dyrt.

Eller har dom patchat till spelet nu? Mängden avslöjanden om spelet regnade tätt under den första månaden, och Maxis och EA gjorde sitt bästa för att inte kommentera det alls.

Visst är det suveränt bra med humble bundlen, och att EA verkar vända skutan åt rätt håll med att erbjuda refunds osv, men dom har ändå mycket kvar att bevisa.

Och nu Röda korset..lite skandalomsusade dom med..och så tar EA ändå 20% av kakan för något som vi alla vet inte kostar ett skit...ett nytt skin alltså? Lite sådär känner jag för det...

tror du missade en lätt ironisk ton i slutet där
Nej. Sim City är fortfarande inte helt. däremot är det inte alls lika trasigt som det var i början. brandbilar och ambulanser brukar kunna komma fram nu. dock så väjer fortfarande inte bilar för dem vilket gör att de får stå och vänta länge i stora korsningar.

Skönt, ironi är svår att förstå i text ibland

Tråkigt, då finns det alltså inget hopp för ett bra byggarspel om jag skulle vilja skapa en stor stad.
Lamt, kunde ha blivit ett av de bästa spelen, istället blev det bara skräp.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Sluta gnäll för helvete, 80% är väl jättebra?! Det är mer än 0%!! Och den nya EA CEO'n gör så mycket bra så det är dags att sluta automatiskt att gnälla direkt, och se på vad de gör som alla andra inte gör. DE JOBBAR PÅ ATT VARA BRA!

This.
Hur orkar folk leta fel i något som är för en bra sak? Visst, det är ett DLC, men det är också ett väldigt litet sådant. Passar det inte så köper man det inte och det kommer inte påverka spelupplevelsen för fem öre.

Känner man att man vill donera pengar till Röda korset och samtidigt få ut något av det själv så är väl det här ett alldeles ypperligt tillfälle?

eld
Medlem

Fast frågan är om man får ut något av det, man betalar EA 20 kronor för ett dlc som knappt är värt 10, till ett spel som fortfarande inte är fullständigt.

Det är bättre att ge dom 100 kronorna direkt till röda korset om man är ute efter att stödja något.

12
Skriv svar