GTA V knockar recensenterna

Medlem

Jag har vädligt svårt att tro att spelet är så perfekt som alla säger. Jag väntar med köp innan det finns på PC, 360't är jag allmänt omotiverad till att damma av.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Jag har vädligt svårt att tro att spelet är så perfekt som alla säger.

Det är hypen nu det första dagarna.

Hur kan ni bedöma spelet efter ett dygn spelande?

Inaktiv

Eftersom det är fps problem på Ps3. Undrar hur det blir online med massa spelare? Hoppas de släpper en patch.

Inaktiv
Skrivet av Zappa:

4 av 5 av mig. När de lägger till online så blir det nog en femma.

Finns det inte ens ett online-läge? :S

Medlem

Metakritik är ju värdelöst.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Zappa:

4 av 5 av mig. När de lägger till online så blir det nog en femma.

Finns det inte ens ett online-läge? :S

den 1'a oktober finns det.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av SuNK1LLeR:

Hoppas det kommer till PC innan man har glömt bort det. T_T

Right on, skulle bli så förbannad om det skulle ta ett helt år eller mer


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av SuNK1LLeR:

Hoppas det kommer till PC innan man har glömt bort det. T_T

Right on, skulle bli så förbannad om det skulle ta ett helt år eller mer


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kikar på en LP/genomgång av spelet på tuben
Är som att titta på en skitbra actionrulle från 90 tal kinda ..
blir nog ett köp när det släpps te PC


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Tycker det är rätt begränsat och jag köper först om det kommer till PC och det blir en fet rea... palla betala 600 spänn för ett spel som alltid slutar med att man går postal på en random gata i tristess...

Medlem

Ett av få spel som jag bara MÅSTE spela vid release.

Förstår inte hur man kan sitta o vänta på en obekräftad PC-release.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Tycker det är rätt begränsat och jag köper först om det kommer till PC och det blir en fet rea... palla betala 600 spänn för ett spel som alltid slutar med att man går postal på en random gata i tristess...

bruka vara så när man ladda ner olagligt..dampa genom spelet oseriöst...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Natrium:

får 1av av mig för att det borde vara till PC först åtminståne..

spela spelet på konsol är som att man skulle titta på lord of the rings eller någon annan stor film, på en mobil i 240p upplösning.

Att det bör vara på PC argumenterar ingen emot, det tror jag nog vi alla tycker, fast att dra ner ett betyg till 1 bara för att det inte är på PC ännu?

Ja, jag behöver nog inte yttra mig om vad jag tycker om den saken. En del av mig vill inte heller tro att du själv tycker det, men bara har lätt att skriva det.

Med det sagt, ja, vi alla ser fram emot ett släpp på PC, och vissa antagligen på PS4/XBone.

Inaktiv

Jag är 10 timmar in och tycker spelet är fantastiskt roligt. Men det är ju svårt att betygsätta det eftersom det är tekniskt undermåligt. Skärmuppdateringen är verkligen under all kritik så kan man verkligen ge det maxbetyg då?

Spelglädjen är 5/5 i min bok i alla fall men jag kan ändå tycka att Victor gjorde rätt som satte 4/5, han ska ju kritiskt granska detta. Man kan ju jämföra det med en biltestare som ger maxbetyg till en bil med dåliga bromsar eller vad fan som helst.

Min syn på det hela.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Ett av få spel som jag bara MÅSTE spela vid release.

Förstår inte hur man kan sitta o vänta på en obekräftad PC-release.

Samma här. Köper kanske 2-3 konsolspel per år. Detta var givet. Hade hellre spelat på PC men det är som sagt inte ens bekräftat, ok om det hade kommit om 1-2 månader men orka sitta och hoppas i blindo.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av SuNK1LLeR:

Hoppas det kommer till PC innan man har glömt bort det. T_T

Right on, skulle bli så förbannad om det skulle ta ett helt år eller mer

http://www.gameseek.co.uk/pd/VideoGamesycs65a12qv/Grand-Theft...-

ELF
Medlem
Skrivet av Exxo:

Ett av få spel som jag bara MÅSTE spela vid release.

Förstår inte hur man kan sitta o vänta på en obekräftad PC-release.

Om jag nu skulle köpa det till PS3 eller Xbox 360, vad ska jag sen göra med spelet, ha det som pappersvikt?
Har nämligen ingen konsol.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Älskar det redan, lånade hem tjejens 360 och lirar tankad version, grymt bra spel!!! Men kommer KÖPA den först när den kommer till PC, jag har inga moraliska problem med att ladda ner Xbox360 versionen, då R* alltid jävlas med oss PC spelare. Det här spelet är helt enkelt gjort för PC, man vill ha det i minst 1080p och allt annat PC gör bättre. Men åtminstone ge mig den när PS4 kommer ut, för PC versionen släpps väl 2014 nångång, om alls?

Dafuq snackar du om?? Så du menar att bara för det inte är släppt på PC så är det ok att tanka hem spelet OCH tycker det är ett jättebra spel? Nog den mest korkade ursäkt jag har hört. Tycker du spelet är bra på 360n så ska du fan betala som alla andra. "PC gör det bättre..1080p.. sånt skitsnack, GTAV på konsolen är lätt snyggare än många spel som släppts detta året. Att det är 30fps spelar fan ingen roll, det har inte påverkat gameplay för mig än. Och ja jag är grafikkräsen, annars hade jag inte köpt ett gtx780 till dator.

Medlem
Skrivet av beska:
Skrivet av Javas:
Skrivet av SuNK1LLeR:

Hoppas det kommer till PC innan man har glömt bort det. T_T

Right on, skulle bli så förbannad om det skulle ta ett helt år eller mer

http://www.gameseek.co.uk/pd/VideoGamesycs65a12qv/Grand-Theft...-

Du har givit mig ljus bland mörkret xD Jag håller tummarna för att det är legit och inte något fult knep för att locka till sig förhandsbokningar


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Metakritik är ju värdelöst.

Antar att du menar recensioner är värdelösa, för det är det metacritic bygger på.

Medlem
Skrivet av Norre:
Skrivet av Atlas Tasume:

Metakritik är ju värdelöst.

Antar att du menar recensioner är värdelösa, för det är det metacritic bygger på.

Förutom att metacritic själva viktar om betygen på något godtyckligt dolt sätt...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Bobbey:

Tycker det är rätt begränsat och jag köper först om det kommer till PC och det blir en fet rea... palla betala 600 spänn för ett spel som alltid slutar med att man går postal på en random gata i tristess...

bruka vara så när man ladda ner olagligt..dampa genom spelet oseriöst...

Har du erfarenhet av det själv? Eller är det en klassiker såsom att en "kompis" brukar göra så?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

nog för att det finns fps drops, men det är inte hela världen, är imponerad att det flyter såpass som det gör på mitt ps3, gta v är klockrent, den detaljrika världen, alla saker att göra, dom levande karaktärerna får mig att förbise att det inte är full hd och fps droppsen.

Kommer förmodligen skaffa det till pc senare, kunnat spela gta iv till och från i flera år, så man lär ju inte tröttna, skulle säga att detta är grymt mycket bättre än alla andra i serien.

Och förövrigt var det ett djävla whine från dom flesta här, hm jag undrar varför det inte släpps till pc än... kan det vara alla miljoner *överdrift om någon tänker rage'a loss över det men det är bra jävla mycket* texturer som måste rewampas till 1920x1080 + det är ju trots allt en skara som sitter och jobbar med detta, och att dom ska få ha lite fritid också är inte mer än mänskligt.

Att det tar några månader är inget konstigt.

Och hade dom släppt det nu till pc utan 1920x1080 så hade det varit en massa whine om det, så var glada att dom gör färdigt spelet för eran upplevelse.

Medlem

Detaljrikedomen är helt fantastisk! Ett sånt sug att bara spela mer och mer har jag inte haft på åratal!

Ozo
Medlem
Skrivet av Bobbey:

Tycker det är rätt begränsat och jag köper först om det kommer till PC och det blir en fet rea... palla betala 600 spänn för ett spel som alltid slutar med att man går postal på en random gata i tristess...

Du tycker att det är rätt begränsat och menar att du kommer "gå postal på en random gata i tristess" i ett spel som du inte har spelat? Din kommentar får dig att låta som en pojke i puberteten.

Medlem

Endast en strippklubb? Eh va fan, vilket steg tillbaka.. 4an hade dubblet så många, pixlade boobs, är det inte därför man spelar?
SARKASM!
Näe men ikväll ska detta spel spelas, har gillat de tidigare spelen i serien så det blir nog kul!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Hörde att bilfysiken i spelet (dvs körkänslan) är rätt så rutten, att det känns som att bilarna knappt väger något. Stämmer det så är ju spelet definitivt inte top notch, med tanke på hur stor del av spelet där bilar ändå är inblandade.

Hoppas någon hackar ihop någon fix sen när det kommer till pc. GTA om något är ju ett spel där man bara vill köra runt för skojs skull å leka.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Zappa:

4 av 5 av mig. När de lägger till online så blir det nog en femma.

Finns det inte ens ett online-läge? :S

1:e oktober kommer detta http://www.rockstargames.com/videos/video/10983

Medlem
Skrivet av Phobo:

Helt klart toppbetyg från mig, men jag ser stenhårt fram emot PS4 och PC release!!

Det lär väl förmodligen inte komma till PS4. Förstår inte varför de inte skulle annonserat det ännu i så fall.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Jag har vädligt svårt att tro att spelet är så perfekt som alla säger. Jag väntar med köp innan det finns på PC, 360't är jag allmänt omotiverad till att damma av.

Det bästa jag såg var en recension som gav det 10/10 och öppnade sin sammanfattning med "GTA V är inte perfekt, MEN..."

Snacka om ironiskt sätt att betygsätta ett spel. 10/10 är PERFEKT och inget annat.

Skriv svar