Diablo III – Blizzard tar bort auktionshusen

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av hellspooned:

Känns som en rätt billig lösning.

Billig lösning? Folk har bett efter detta så vad menar du?

Han menar antagligen att det inte spelar någon roll vad Blizzard gör, det enda som egentligen är intressant är att klaga på dom.

Tycker själv att det var otroligt otippat, trodde aldrig att dom skulle göra en sådan helomvändning. Anledningen att det sker i mars är antagligen vad några gissat, att det blir vid releasen av RoS, och att det skulle bli ett ramaskri ifall dom plockade bort det för snart. Det finns ju faktiskt folk som vill ha AH/RMAH kvar.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av hellspooned:

Känns som en rätt billig lösning.

Billig lösning? Folk har bett efter detta så vad menar du?

Man hade kunnat ha mycket mer craftable loot för att minimera behovet av AH,
man hade kunnat lägga in något slags system som begränsar hur många gånger man kan sälja ett föremål eller att det inte går att sälja på AH efter man har equippat det för att hålla efterfrågan uppe på saker,
man hade kunnat testa den smartare looten innan man tar bort AH (se bara till att dessa föremål inte går att lägga upp på AH så de blandas med resten) samt att man kan fasa ut AH delvis,
man hade kunnat stänga ner RMAH och se hur GAH fungerar utan. Det hade nog löst en del också.
osv
finns hur mycket som helst de hade kunnat göra förutom att bara stänga skiten rakt av.

sen så är det alltid de negativa rösterna som hörs mest på internet, jag slår vad att det finns jäkligt många som vill ha kvar AH då det gör det mycket lättare att få överblick över sakers värde, lätt att få tag på vissa saker när man behöver dem istället för när man hittar någon som har det man behöver (gems tex).
Andra fördelar med att behålla AH är att man slipper sitta i chatrum fyllda med bots eller gå till tredjeparts sidor (många som scammar).

Finns säkert mer som jag inte ens tänkt på, men istället för att implementera eller ens testa sådant så bara stänger de det rakt av. Därför jag tycker det är billigt sätt att "lösa" det på

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av hellspooned:

Känns som en rätt billig lösning.

Billig lösning? Folk har bett efter detta så vad menar du?

Han menar antagligen att det inte spelar någon roll vad Blizzard gör, det enda som egentligen är intressant är att klaga på dom.

Tycker själv att det var otroligt otippat, trodde aldrig att dom skulle göra en sådan helomvändning. Anledningen att det sker i mars är antagligen vad några gissat, att det blir vid releasen av RoS, och att det skulle bli ett ramaskri ifall dom plockade bort det för snart. Det finns ju faktiskt folk som vill ha AH/RMAH kvar.

Precis!

Inaktiv

Jag har ett antal miljoner, ska man handla gems för hela skiten kanske? Har man ens glädje av en massa miljoner guld sen när det inte finns något AH?

Medlem

Dom har fortfarande en sak kvar att åtgärda efter auktionshuset; färdighetspoängen och skill-trädet.

Medlem

Självklart visste 99% att AH skulle bli en flopp innan releasen,och att det skulle förstöra spelet. vilket också hände.
Blizzard känner sig mätta och belåtna nu. Och det är ju säkert ingen större förlust att plocka bort skräpet nu.

Blizzard sade i en intervju för längesedan att dom hade planer att införa en trade stad i Diablo2, där man kunde ställa upp ett bord och lägga grejer på det,men ideerna skrotades eftersom det skulle krävas för mycket processorkraft. Men idag skulle det säkert funka..

Ett annat alternativ som skulle funka är att AH görs om att man inte kan trada med guld eller riktiga pengar. Men bytes handel isället.

Medlem
Skrivet av eatem:

Jag har ett antal miljoner, ska man handla gems för hela skiten kanske? Har man ens glädje av en massa miljoner guld sen när det inte finns något AH?

Men nu har du ju fram till mars på dig att göra något roligt för pengarna. Go on, live like there is no tomorrow!

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Förstår inte riktigt hatet mot AH faktiskt. Frivilligt att använda. Bara att grinda spelet med sina vänner så finner man grejer. Eller trada som vanligt.

Hat och hat, Folk störde ihjäl sig på att det ända stället man oftast kunde hitta uppgraderingar på var just genom AH, Jag satt till exempel några veckor och farmade med ganska dåliga items utan att hitta någon uppgradering alls, Hur omotiverad tror du inte man är att spela spelet när det känns som att man aldrig ens kan hitta någonting som är värt att användas?

Jag spelade spelet ifrån första början och då körde jag en Barbar och ja spelet var helt ospelbart om man bara körde med det man hittade själv, För att man kunde inte farma items själv för att dropraten var helt värdelös i dom svårighetsgraderna man klarade av när spelet var helt nytt, Man blev ihjälslagen på något enstaka slag utav vissa gubbar i Act2-4 inferno så man kunde bara farma i Act1 och där kunde man inte hitta level 63 items som man behövde för att klara av act 2-4 utan större problem.

Man behövde oerhört mycket resist när man spelade melee, Runt 600+ och då dog man fortfarande som en fluga i act2+ inferno, Sedan så behövde man vapen med en sjuhelsikes massa life on hit osv. Att hitta allt som man behövde helt själv var så gott som omöjligt..

Sedan nerfade dom spelet så det blev barnsligt lätt men det hela fungerar ungefär likadant, Vill du hitta en uppgradering till dig själv? Hahaha lycka till att hitta saker med dina stats, Jag har spelat Barbar och Demon hunter i flera hundra timmar tillsammans, Jag har inte hittat en enda användbar item till mina gubbar själv. Det enda jag har hittat är det jag har craftat.. Allt jag har hittat är mediokert skräp som inte ens den största nybörjaren skulle ta emot,

Det finns säkert jättemånga som har hittat egna bra items men majoriteten utav spelarna hittar inte ett skit, Jag har haft ett helt gäng vänner som slutade spela Diablo3 någon vecka efter release för att dom inte hittade ett skit så att dom inte ens klarade av att spela spelet då det var oerhört svårt när det var nytt om man inte hade en vettig utrustning.

Det finns en stor mörk historia över AH i Diablo3, I början behövde man använda AH för att ens överleva, Nu behöver man använda AH för att farma högre monster powers då man behöver ganska mycket skada för att klara av mp6+.

Medlem
Skrivet av hellspooned:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av hellspooned:

Känns som en rätt billig lösning.

Billig lösning? Folk har bett efter detta så vad menar du?

Man hade kunnat ha mycket mer craftable loot för att minimera behovet av AH,
man hade kunnat lägga in något slags system som begränsar hur många gånger man kan sälja ett föremål eller att det inte går att sälja på AH efter man har equippat det för att hålla efterfrågan uppe på saker,
man hade kunnat testa den smartare looten innan man tar bort AH (se bara till att dessa föremål inte går att lägga upp på AH så de blandas med resten) samt att man kan fasa ut AH delvis,
man hade kunnat stänga ner RMAH och se hur GAH fungerar utan. Det hade nog löst en del också.
osv
finns hur mycket som helst de hade kunnat göra förutom att bara stänga skiten rakt av.

sen så är det alltid de negativa rösterna som hörs mest på internet, jag slår vad att det finns jäkligt många som vill ha kvar AH då det gör det mycket lättare att få överblick över sakers värde, lätt att få tag på vissa saker när man behöver dem istället för när man hittar någon som har det man behöver (gems tex).
Andra fördelar med att behålla AH är att man slipper sitta i chatrum fyllda med bots eller gå till tredjeparts sidor (många som scammar).

Finns säkert mer som jag inte ens tänkt på, men istället för att implementera eller ens testa sådant så bara stänger de det rakt av. Därför jag tycker det är billigt sätt att "lösa" det på

Ok. Ungefär som jag tycker dom kan ha om nu AH var en bra idé. Även skita i inflationen. Och låta oss få drops i den mån vi borde få drops. Då kan man ju använda AH om man vill, dessutom utan att tjäna storkovan.

Men fan, ska dom ta bort AH så MÅSTE dom lägga in gamble!!

Medlem

Har inte hunnit ge mig in på Diablo III än, väntar på någonslags rea först.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Offline läge och LAN nu så kommer jag köpa expansionen!

"We do not have plans to implement an offline mode. While the always-online requirement made the auction house possible, the auction house was never the driving factor in our decision to make the PC version of Diablo III require an Internet connection. The game was built from the ground up to take full advantage of Battle.net, which provides a number of important benefits, including persistent server-side character saves, a seamless PC multiplayer experience, cheat prevention, and Real ID and BattleTag social features."

Källa: Diablofans

Skriv svar