Ert roligaste moment i Oblivion

Inaktiv
Ert roligaste moment i Oblivion

Här kan ni berätta om ert roligaste moment i Oblivion. Ta gärna med en bild. Här är mitt.

-I've heard if you murder someone the dark brotherhood comes to recruit you in your sleep.

-Good to know.

Medlem

Det måste ha varit när jag dödat den jävla the adoring fan


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

SPOILER: Dark Brotherhood.

När man fick rensa ut sitt eget Sanctuary för att "rena" det.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av MacNille:

Det måste ha varit när jag dödat den jävla the adoring fan

Haha, jaa kan tänka mig det.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Mmm det var en störande liten skit, jag brukade mest ta med honom när jag for runt lite och lämna honom på platser jag hoppades skulle ta livet av honom.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Kommer då aldrig glömma dagen då jag bestämde mig för att ge mig ut på ett updrag... att rensa Cyrodil på hela dess befolkning

... det gick väl sådär :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Tja det är ju ett uppdrag som lär ta ett tag, och du lär ju vara rätt hatad världen över efter det, men det kan nog vara riktigt roligt ^^

Ända problemet är alla idioter som man inte KAN döda.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Det måste varit när jag för första gången skulle gå upp i level. Jag funderade en stund hur man skulle göra och komm sedan på att man kanske skulle behöva sova för att gå upp i level.

Jag for till Imperial City tog in på "Husbåtsvärldshuset" i Waterfront, hyrde ett rumm somna och gick sedan upp i level. Men nu kommer det roliga. När jag vaknade och gick ur rummet så mötte jag nån jävla pirat som kapat skeppet. Jag fick lov att döda honom och hans tre kumpaner och rädda besättningen och i belönig fick jag endast 75 guldmynt. Men det här är bevis för att Oblivion aldrig är förutsägbart!


signatur

I go my way. You go your way. SÅ FÖLJ FAN I MEJ INTE EFTER!!

Medlem

@p@rd: Haha, kan tänka mig hur snopen du måste ha blivit ; ) och ang. belöningen; Oblivion scalear (swenglish is d shiznit) belöningen efter din level och eftersom du antagligen bara var level 2 så fick du så lite guld. Ifall du varit.. låt oss säga level 30 hade du kanske fått 500 guldmynt istället ; )


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Helt klart ett av de mer intressanta uppdragen i spelet, och ett av de man aldrig kunde förutspå skulle finnas. Stort grattis till bethesda för deras uppfinningsrikedom.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Helt klart ett av de mer intressanta uppdragen i spelet, och ett av de man aldrig kunde förutspå skulle finnas. Stort grattis till bethesda för deras uppfinningsrikedom.

Du menar sånt som det brukar finnas ton av i andra spel? Men eftersom Bethesda undviker sina tråk-quests för en gångs skull blir det jättebra?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Ge exempel istället för att bara häva ur dig saker som om de vore självklara utan någon form av information som backar upp dem.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

håller med, ett av de roligare questen i spelet!


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem

Måste nog varit när jag skulle testa att skjuta en pil rak upp för att se om den kom ner igen, vilket den gjorde. Men det tog ett tag så jag han skjuta iväg nån ytterligare med lite svagare kraft.

Innan jag sett nån pil kommer ner igen så börjar stridsmusiken och ett bergslejon kommer farande nedför berget, men innan jag hinner spänna bågen igen så sitter en pil i huvet på lejonet rakt uppifrån.

Guess who.

Inaktiv
Skrivet av SidPao:

Måste nog varit när jag skulle testa att skjuta en pil rak upp för att se om den kom ner igen, vilket den gjorde. Men det tog ett tag så jag han skjuta iväg nån ytterligare med lite svagare kraft.

Innan jag sett nån pil kommer ner igen så börjar stridsmusiken och ett bergslejon kommer farande nedför berget, men innan jag hinner spänna bågen igen så sitter en pil i huvet på lejonet rakt uppifrån.

Guess who.

OMG! fan vilken tur man har då:)

Du råkade inte filma eller ta kort va?

Medlem

Nä, det var inte direkt planerat.

Inaktiv

Låt mig få presentera dem mest korkade personerna i oblivion.

http://www.youtube.com/watch?v=1ATh4y4XRjA&feature=related

Garvade rätt hårt:)

Lekte Runt lite idag. började slå på en kille och han ska naturligtvis försvara sig. han drar svärdet och säger "eyy come on now, its no need to get violent here"
Roligare än det låter

Medlem

haha kommer ihåg när man första gången man låtsades vara ltie assassin/hitman och skulle döda lite fritt spridda folk i olika städer i cyrodil, var lite skojj det och när jag upptäckte kill i konsolen

Medlem
Skrivet av jeppe95:
Skrivet av SidPao:

Måste nog varit när jag skulle testa att skjuta en pil rak upp för att se om den kom ner igen, vilket den gjorde. Men det tog ett tag så jag han skjuta iväg nån ytterligare med lite svagare kraft.

Innan jag sett nån pil kommer ner igen så börjar stridsmusiken och ett bergslejon kommer farande nedför berget, men innan jag hinner spänna bågen igen så sitter en pil i huvet på lejonet rakt uppifrån.

Guess who.

OMG! fan vilken tur man har då:)

Du råkade inte filma eller ta kort va?

haha shit vad du borde ha garvat

Medlem

Det roligaste var när jag gjorde Shegorath shrine questet,

i slutet när det regnade hundar

Än helt vanlig dag i Valenwood=>


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Inaktiv

Haha, när man skulle gå in och döda alla på kalaset
Det var ju riktigt kul när folk ser en död kropp medans jag står bredvid med blodiga kläder, dom går fram till kroppen, tittat och sedan vänder dom sig om och börjar prata helt normalt med någn annan

Medlem

Ni har väl sett Chuck Norris Oblivion filmerna på Youtube väl ?
Dom har funnits där säkert nåt år eller mer,

för dom som inte sett filmsnuttarna borde kolla upp dom, för det är bra gjort och ruskigt kul,

förutom Chuck Norris så dyker Sean Connery upp och även Jean Claude van damme och fightas med chucken.

Minns inte vad man sökte på, men Oblivion chuck norris borde göra susen.

Inaktiv
Skrivet av jeppe95:

Här kan ni berätta om ert roligaste moment i Oblivion.

När jag avinstallerade det.

Nä, skämt åsido så hade jag väl ganska skoj med slutuppdragen i thieves guild. Dark Brotherhood var ganska skoj också.


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Medlem

Tycker de roligaste momenten överlag är när spelet flippar ur lite och inte själva uppdragen.

Typ som när man stöter på vakter som strider med varandra. Eller när halva Chorrol började slåss med varandra av någon anledning.
Eller när jag smög ned i en dungeon och vågade inte öppna en dörr för jag var inte så kraftig att slå alla fiender. Då dyker en vakt upp och attackerar fienderna. Bara att öppna dörren och hela vakten så att han säkert skulle vinna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Eller när jag skulle döda någon argonian i en grotta. Jag dog flera gånger men i slutet attackera jag och flydde jag till vakten. Han döda henne

Inaktiv

Eller när jag skulle döda någon argonian i en grotta. Jag dog flera gånger men i slutet attackera jag och flydde jag till vakten. Han döda henne

Medlem

Oblivions AI är inte att leka med, haha


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Det absolut skönaste man kan göra i Oblivion är att ta med sig Adoring fan till Dive rock och avrätta honom så att han faller och faller och faller....

Medlem

Vem är "Adoring fan"? Om man får fråga.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av smuts:

Kommer då aldrig glömma dagen då jag bestämde mig för att ge mig ut på ett updrag... att rensa Cyrodil på hela dess befolkning

... det gick väl sådär :>

Du lär ha fått genomgå en del mordhot, haha!

-"Now you die, SCUM!"

-"Pay with your blood!"

Osv, osv, osv....32669650554!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

12
Skriv svar