Blizzard: Inget offlineläge för Diablo 3

Robot
Blizzard: Inget offlineläge för Diablo 3

Trots att auktionshuset avlivas finns det inga planer på att rycka nätverkssladden.

#diablo-iii


Medlem
Blizzard: Inget offlineläge för Diablo 3

Attsingen! Jag vill gärna ha ett offline-läge. Då öppnas portarna för moddar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ser inget problem med att vilja spela offline på en PC.

Inaktiv

Ok, jag vet att börja en mening med "I Diablo 2" börjar bli gammalt meeeeeeen, I Diablo 2 så är Offline läget något som inte påverkar online laddern!

Vill du ha möjligheten att få alla fördelar med Online läget DÅ MÅSTE DU ALLTID VARA UPPKOPPLAD ÄVEN I DIABLO 2! MEN! Att inte tillåta folk som bara vill spela solo och aldrig spelar med någon är ganska dumt.
D2 gjorde det så bra! Och ja! du dör utav lagg i D2 i deras online läge!

Medlem

Som Brandter är inne på, varför inte ha båda delarna?

- Ett offline-läge där det mer eller mindre är skit samma vad man gör med sin char. Där man kan spela icke-rankade matcher med eller utan andra spelare där man kan modda osv.

- Ett online-läge med ranking med kontroll för att plocka bort fuskare osv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

det sa dom rätt tidigt innan spelet ens kom att det lär nog aldrig bli nåt offline, bara å gilla läget.

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

Ser inget problem med att vilja spela offline på en PC.

Som de nämnde så har det med att göra att allt sparas och att förhindra fuskande. I Diablo 2 fungerade det genom att man hade Singleplayer som var offline och multiplayer som krävde anslutning precis som nu.

Enda anledningen att man enligt mig ens spela singpleplayer då var för att fuska. =P

k3m
Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Rakoon:

Ser inget problem med att vilja spela offline på en PC.

Som de nämnde så har det med att göra att allt sparas och att förhindra fuskande. I Diablo 2 fungerade det genom att man hade Singleplayer som var offline och multiplayer som krävde anslutning precis som nu.

Enda anledningen att man enligt mig ens spela singpleplayer då var för att fuska. =P

blizzard har inget offline läge pga deras drm. blizzard är helt dumma i huvet när det kommer till drm såsom så många andra utvecklare :/

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Rakoon:

Ser inget problem med att vilja spela offline på en PC.

Som de nämnde så har det med att göra att allt sparas och att förhindra fuskande. I Diablo 2 fungerade det genom att man hade Singleplayer som var offline och multiplayer som krävde anslutning precis som nu.

Enda anledningen att man enligt mig ens spela singpleplayer då var för att fuska. =P

Själv föredrog jag singleplayer för att, tja.. tyckte det var skönare att bara dra omkring själv och mecka runt utan att behöva vänta på annat folk eller att annat folk sprang långt i förväg. Precís av samma anledning som jag kör solo i D3. Sen var det väl inte en riktigt laglig kopia jag körde med på den tiden.. Hade nog kört solo online annars.

Offline, men i LAN har man ju kört en del däremot.

Medlem

Det enda jag kan hata när man spelade online på Diablo 2 var folk som rushade. Skulle man levla fick man nästan vänta tills man skulle sluta spela. Annars skulle ens medspelare komma 2 akter före en själv. Och man ville ju inte missa looten.... Som folk var ganska snabba på att plocka upp

Att lana är nästan det enda jag föredrar om man ska spela flera.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Med ett offline läge skulle det bara tillkomma problem, i alla fall om man ska blanda offline med online. Jag syftar på dupe/cheat och så vidare

Medlem

Dumt å korkat..
Menar blizzard att konsolfolk är för dumma för att fuska?

Kasst.. skit.. usch.

Låt mig spela diablo 3 lan eller offline.. ibland vill man bara vara ifrån allt som har med internet å göra.

Medlem

Kan gå med att inte ha offlineläge om de lyckas hålla bottar å fuskare utanför. Annars ere rätt värdelöst.

Medlem

Är det någon i denna tråden som inte har internet _alltid_?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är det någon i denna tråden som inte har internet _alltid_?

Händer att jag disconnectar


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är det någon i denna tråden som inte har internet _alltid_?

Eftersom Bredbandsbolaget insisterar på att skicka mig ett kasst Zyxel-modem som måste startas om jämt och ständigt, så ja, jag har inte alltid uppkoppling hemma.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Rakoon:

Ser inget problem med att vilja spela offline på en PC.

Som de nämnde så har det med att göra att allt sparas och att förhindra fuskande. I Diablo 2 fungerade det genom att man hade Singleplayer som var offline och multiplayer som krävde anslutning precis som nu.

Enda anledningen att man enligt mig ens spela singpleplayer då var för att fuska. =P

Eller för att man satt med ett 56 kbits modem...

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Rakoon:

Ser inget problem med att vilja spela offline på en PC.

Som de nämnde så har det med att göra att allt sparas och att förhindra fuskande. I Diablo 2 fungerade det genom att man hade Singleplayer som var offline och multiplayer som krävde anslutning precis som nu.

Enda anledningen att man enligt mig ens spela singpleplayer då var för att fuska. =P

Så alla de som spelade SP gjorde det för att de ville fuska? Tror snarare att de gillade spelet och dess story och oavsett vad Blizzard säger så funkade det alldeles utmärkt att spela helt solo, spelet kanske var gjort för att spelas med andra men så var även Neverwinter Nights, även det ett spel som många kört solo.

Medlem

Men diablo2 hit o dit, deras nya battlenet system nu och på 90talet är helt olika, kan inte jämföra deras gamla system till det nya när de kommer till ett offline läge, jag har inget emot att det är online only, disconnects kan man leva me, gör man ju om man spelar WoW eller andra mmos te.x

Älskar dom tar bort auktionshuset men onlineonly gör inget för mig.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är det någon i denna tråden som inte har internet _alltid_?

Och folk som sitter på 3G eller andra ostabila bredband kan få delay och börja lagga. Har hänt att jag dött i hardcore pga lagg.

Medlem

Spela offline. lol...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kolla bara vad som hände med konsolversionen, ca två veckor efter releasen är det fullt med hackade saker över allt, även när folk spelar online. Spelar med 15k dps vapen, jo men tjena! Näh, jag har alltid förståt och varit tacksam över att de alltid är online, slipper man alla sån skit.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

ELF
Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Hipshot:

Är det någon i denna tråden som inte har internet _alltid_?

Och folk som sitter på 3G eller andra ostabila bredband kan få delay och börja lagga. Har hänt att jag dött i hardcore pga lagg.

Räcker med 2mb/s och att någon laddar en hemsida eller ett spel på f***book så laggar det pungsvett...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är det någon i denna tråden som inte har internet _alltid_?

Ja. Jag har bara mobilt bredband, så min tillåtna trafikmängd per månad är begränsad. Då vill jag inte slösa bort den på att vara uppjopplad i ett spel som jag vill spela 100% solo. Så himla meningslöst.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Kolla bara vad som hände med konsolversionen, ca två veckor efter releasen är det fullt med hackade saker över allt, även när folk spelar online. Spelar med 15k dps vapen, jo men tjena! Näh, jag har alltid förståt och varit tacksam över att de alltid är online, slipper man alla sån skit.

Vadå så du valde inte att plocka upp dom vapnen och du valde inte att equipa dom? Nej men dom kunde gjort som i D2, 1 always online och 1 sometimes online. Så då om du vill spela med fusk och spela med sådana som fuskar så får du göra det, och vill du inte nej men då behöver du inte heller. Men att klaga på andra för att man själv fuskar? Pfffft

Medlem

Nå, överraskad blev man ju inte. Varför skulle Blizzard göra två rätt när de kan klanta sig igen?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av conthox:

Som Brandter är inne på, varför inte ha båda delarna?

- Ett offline-läge där det mer eller mindre är skit samma vad man gör med sin char. Där man kan spela icke-rankade matcher med eller utan andra spelare där man kan modda osv.

- Ett online-läge med ranking med kontroll för att plocka bort fuskare osv.

för att då kan inte nsa spionera på dig.

Medlem

Helt rätt välkommen till 2013.

Medlem

Dom har inga planer på att ge oss offline läge, menar inte att vi inte kan klaga till oss precis som vi klagade bort AH

Medlem
Skrivet av conthox:

Som Brandter är inne på, varför inte ha båda delarna?

- Ett offline-läge där det mer eller mindre är skit samma vad man gör med sin char. Där man kan spela icke-rankade matcher med eller utan andra spelare där man kan modda osv.

- Ett online-läge med ranking med kontroll för att plocka bort fuskare osv.

du verkar inte förstå precis som skitmånga andra att offline mode i loot baserade spel fungerar inte så bra.

pga exploits m.m som hamnar till slut i multiplayern.

det är inte heller 2 st kod rader så har du fixat detta då blizzard i grunden att internet krav gör att fler köper spelet och att det inte går att fuska i så lätt.

Exempelvis wow är ett bra exempel.

12
Skriv svar