C++ Runtime Error.

Medlem
C++ Runtime Error.

Helt slumpartat när jag spelar får jag ett felmedelande; "C++ Runtime Error".

Det verkar inte finnas något återkommande faktor som orsakar felet, utan är helt slumpat.

Mina specs är;

Zalman 600w PSU
E8400 Core 2 Duo 3.0 GHZ
2048 mb 1066 mhz RAM
Nvidia GeForce 9800 GT 512 MB
Seagate 500gb hdd.

Allt detta är nytt utom PSU, men det är knappast ett hårdvarufel i mina ögon. Om någon kommer och säger att det är nätaggregatets fel blir jag galen, har sett den kommentaren i ämnet på många andra platser, men verkar helt ologiskt..

Jag har alla patchar upp till 2.**.416, alla officiella plugins, OBSE+OBMM, samt en del grafiska uppgraderingar.

Någon som har en aning om varför spelet krashar?

Uppdatering!

Lösningen på problemet verkar, om inte en inofficiell mod orsakar problemet, vara Daemon Tools. Efter att ha inaktiverat ala virtuella drives fungerar allt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag skulle gissa på att det beror på dina icke officiella plugins.

Ta bort allt utom spelet och dess officiella plugins, då vissa addons har problem med viss hårdvara. Det är alltid en risk att använda addons som inte släppts av speltillverkaren, då de oftast inte är optimerade lika bra.

Ditt nätagg har inget att göra med detta, det är med råge nog kraftigt för att driva din dator även i max load utan att svettas.

Skulle detta inte hjälpa så avinstallera allt, och installera sedan enbart Oblivion, och se om det fungerar, sedan officiella plugins. Vanliga plugins gör spelet bättre i många fall, men de orsakar en hel del problem ifall man tar "fel" plugins.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

Jag skulle gissa på att det beror på dina icke officiella plugins.

Ta bort allt utom spelet och dess officiella plugins, då vissa addons har problem med viss hårdvara. Det är alltid en risk att använda addons som inte släppts av speltillverkaren, då de oftast inte är optimerade lika bra.

Ditt nätagg har inget att göra med detta, det är med råge nog kraftigt för att driva din dator även i max load utan att svettas.

Skulle detta inte hjälpa så avinstallera allt, och installera sedan enbart Oblivion, och se om det fungerar, sedan officiella plugins. Vanliga plugins gör spelet bättre i många fall, men de orsakar en hel del problem ifall man tar "fel" plugins.

Tack för bra svar.

Eftersom att jag har en del erfarenhet nu av moddning med ESP's kollade jag upp lite inom de jag har, och det visade sig att en av de länkade en fil fel, vilket i sin tur ledde till flera fel. Vet inte om detta var orsaken till Runtime Error, men ett fel icke desto mindre.

Utöver detta tog jag bort mina virtuella drives, och stängde Daemon, vilket verkar ha löst problemet helt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Små saker ställer till en helvetes massa problem, speciellt i Oblivion, jag har haft en del problem och till och med fått saves förstörda av plugins, så jag är väldigt försiktig numer med vad jag installerar.

Hoppas det håller i sig, så du slipper få problem igen


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Japp har löst problemet. Berodde bekräftat på Daemon Tools, och behöver nu bara hitta en lösning till att ha Daemon igång samtidigt. Återkommer om svar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har aldrig haft det problemet så jag väntar med spänning på ett svar om varför det bråkar med just dig.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Vad det verkar som sökte spelet automatiskt efter skivspelaren som D: , problemet är att D: är inte min skivspelare, utan en virtuell spelare. När den då sökte Oblivions skiva hittade den istället en tom virtuell drive via Daemon, vilket krashade spelet. Detta är den enda vettiga förklaringen vi kan hitta här, även om den inte ens är så speciellt vettig.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Den låter inte orimlig, ifall din läsare först tar oblivion-skivan för att starta spelet, och sedan byter läsare till en tom drive, så det inte finns någon information att läsa av.

Det är nog ett av de mest ovanliga problemen ifall det stämmer däremot.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Kikade vidare lite, och visade sig att flera haft samma problem med just Daemon, men Bethesda vägrar lösa problemet med en patch av något slag då det vore att hjälpa upp piratkopiering..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Kan faktiskt förstå att de inte vill göra något åt saken, då det bara är att stänga ner daemon.... för varför ska man ha daemon igång då man lirar oblivion, inte så att man gör nått annat på burken samtidigt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Sant så sant, jag äger en legitim kopia av Oblivion, samt alla expansioner. Så för mig är det inga problem att stänga ner. Verkar dock som att flera program har detta problem.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag tenderar att stänga ner allt onödigt då jag lirar, även om oblivion går lätt på min burk, mest för att det är så enkelt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar