Ungefärligt pris för dessa 7 spel?

Medlem
Ungefärligt pris för dessa 7 spel?

Hej.
Jag ska försöka att sälja massa PS3 spel för att åtminstone samla ihop 599kr till GTA V.

Dessa är spelen:
Battlefield Bad Company Gold Edition (guldpläterat fodral)
Uncharted: Drake's Fortune
Ratchet&Clank Tools of Destruction
L.A. Noire
Grand Theft Auto IV
Mercenaries 2 World in Flames
Red Dead Redemption
------------------------

Jag måste ju ändå kunna skrapa ihop 599kr för alla dessa spel MINST? Om jag lägger ut det på blocket eller så?
Kom gärna med uppskattat pris för dessa spel, för jag har ingen aning om hur man värderar PS3 spel nu när den eran snart är över

Medlem

Flesta av dom kostar väl runt 150 nya nu för tiden? Du har ingen affär som kan tänka sig byta in dom mot gta v då?


signatur
Medlem
Skrivet av snoeppen:

Flesta av dom kostar väl runt 150 nya nu för tiden? Du har ingen affär som kan tänka sig byta in dom mot gta v då?

Jovisst, har inget emot det.
Ska jag bara gå till... Exempelvis GameStop och visa upp spelen då? Eller kan man maila och fråga först?

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av snoeppen:

Flesta av dom kostar väl runt 150 nya nu för tiden? Du har ingen affär som kan tänka sig byta in dom mot gta v då?

Jovisst, har inget emot det.
Ska jag bara gå till... Exempelvis GameStop och visa upp spelen då? Eller kan man maila och fråga först?

Du går dit, och sen lurar dom dig på dina pengar.

Helt seriöst, du kommer få typ 50 kr styck för dom hos Gamestop, sen säljer de spelen för 150kr styck.

Medlem

Jaja, sådan hyckleri har jag nästan räknat med.
Men sålänge jag kan få ihop till GTA V så är jag nog nöjd.
Kanske kan ta liiite mer för Bad Company Gold edition?
Så GTA V plus en 50lapp eller nått

Med närmare eftertanke så om dom tar 50kr för varje spel får jag ju fan inte ens ihop för GTA V :/

Medlem

Hör med dom. Ett gammalt bf-spel tror jag nog har noll värde tyvärr.


signatur
KoP
Medlem

Sen är det väl inte säkert att dom är intresserade av att ta emot alla spel heller? Dom brukar sitta på listor med spel som är av intresse.

Medlem

Jag var faktiskt och bytte in Assassins Creed 1,2 och Liberations när dom hade 25% extra på inbyte + att man får mer för förbokningar. Visst dom är dyra på spel, men jag bokade Ass4 black flag till ps4 och behövde inte lägga emellan ett skit. Okey deal tycker jag, 3 ass mot 1 ass

Medlem

Sälj dom på Tradera antingen som paket eller var för sig. Du kommer få betydligt mer pengar där än på Game/Gamestop.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Håller med Dinskugga, Tradera är ett bra ställe att sälja på och du får förhoppningsvis ut rätt bra för spelen. Lägg ut dom för en krona så ska du se att du får ganska många bud innan auktionen är över. Har sålt väldigt många spel så och det brukar ge hyfsat betalt. Sen är det lättare än blocket också eftersom man inte behöver fundera ut något pris i förväg.

/ LordDaimos

Medlem

Okej.
Det får nog bli Tradera då.
Lite roligare att se bud (förhoppningsvis) trilla in och göra en gladare för varje krona det höjs

Men nu till frågan... Vad är en "attraktiv" rubrik och innehållstext för annonsen? Har INGEN erfarenhet av detta så några tips?

Är highlight eller så värt?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Okej.
Det får nog bli Tradera då.
Lite roligare att se bud (förhoppningsvis) trilla in och göra en gladare för varje krona det höjs

Men nu till frågan... Vad är en "attraktiv" rubrik och innehållstext för annonsen? Har INGEN erfarenhet av detta så några tips?

Är highlight eller så värt?

Bara skriv spelets namn i rubriken

skit i highlights och annat.

När jag söker på tradera söker jag enbart på spelets namn.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

1
Skriv svar