För mycket spel för lite tid

Medlem
För mycket spel för lite tid

Typiskt I-landsproblem, började fundera på hur mycket billigare det är med spel till PC än till konsol men också hur mycket fler spel man köper som man knappt eller aldrig spelar. Humble bundle, steam sale mm, räknar man ihop alla spel hade det kanske varit billigare att köra konsol och varit lyckligt ovetande. Nu känner jag mig själv och vet att jag inte kan välja den ena plattformen före den andra men jag måste bannemig sluta köpa spel bara för att det är billigt! Någon mer än jag som känner så?

Medlem

Känner likadant. Gillar Humble Bundle, men man plockar ju på sig betydligt mer än man hinner testa. Jag älskar att botanisera i spel-reor. Gärna plocka upp gamla special editions som säljs ut. Men som åldrande gamer och familjefar så finns liksom inte tiden att plöja allt det där man har liggande.

Medlem

Tanken slog mig igår.. fick 10 x spel från humlebundle igår och har Witcher 2 / Dishonored med dlc:s från summersale.

Just nu sitter jag och spelar ett spel som är väldigt tidskrävande.. snyft *


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Testpilot

Du har dock valmöjligheten att närsomhelst byta till de spel du då köpt istället för att sukta efter de där "få" men dyra spelen på en konsoll.

Sen gäller det då att hitta tiden att testa allt skoj man nu hittat , jag känner iallafall att jag gör nåt gott och bidrar till större utbud av spel.
Även om jag själv inte hinner spela eller ens gillar en del spel så kan jag för en spottstyver köpa spelet och sponsra de som utvecklar spel som är intressanta eller nydanande.

Sånt får mig att må bra helt enkelt.

KoP
Medlem

Rannsaka dig själv och köp bara spel som du verkligen, verkligen, verkligen vill spela. Då plockar man inte på sig så mycket spel "bara för att".

Medlem

Man får finna sina prioriteringar. Själv går den snabbt igång vid coopspelande, så Payday 2 med kompisar går varmt nu

En lösning jag fann på mitt minskade spelande var faktiskt min PS Vita. Jag har lång restid till jobbet, som bland annat är anledningen att jag inte hinner spela så värst mycket, så vitan blev räddningen med sina hardcoretitlar. Spelat mer på den än något annat det senaste halvåret


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Du har dock valmöjligheten att närsomhelst byta till de spel du då köpt istället för att sukta efter de där "få" men dyra spelen på en konsoll.

Sen gäller det då att hitta tiden att testa allt skoj man nu hittat , jag känner iallafall att jag gör nåt gott och bidrar till större utbud av spel.
Även om jag själv inte hinner spela eller ens gillar en del spel så kan jag för en spottstyver köpa spelet och sponsra de som utvecklar spel som är intressanta eller nydanande.

Sånt får mig att må bra helt enkelt.

Ja lite så tänker jag med, man bidrar, även om det är lite så är det mer än inget och många bäckar små...Sen om man testar ett spel i bara 5 timmar och har kul är det faktiskt väldigt billig underhållning om man jämför med att köpa en film som bara är 2 timmar och 100 ggr dyrare.
Hur som helst har jag dragit lite i handbromsen och hoppat över några bra deals när jag innerst inne visste att jag inte skulle spela nåt av dem ändå.

Medlem

Jag har flera spel som jag inte har spelat än, eller spelat väldigt lite. Inte för att spelen är dåliga, utan för att det hela tiden har kommit nya spel och tiden inte räcker till för alla.

Personligen spelar jag hellre ett kvalitetsspel i 5 timmar än att spela ett dussinspel i 15. Men det är väl prioriteringar, där hur mycket fritid man har spelar in.

(5 h för 400 kr är inte så jäkla dyrt ändå, om man jämför med andra saker man får för samma belopp. Antal biobesök, en dag på Liseberg, en kväll på krogen, en hyrfilm och chips, dricka och dip osv osv.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Personligen är jag förbaskat trött på att spela. Är arbetslös och har hur mycket tid som helst... Finns ju självklart andra saker än spel jag tycker om. Men då folk jobbar / för att jag inte har kapital / pågrund av andra aspekter så kan jag inte lägga tid på dem särskilt mycket....


signatur

Everybody needs help.

@:Apministern
Jag känner igen mig i din text, och trots att folk nu kan tro att jag skulle ha hur mycket tid som helst att spela så kan jag knappt sitta en timme om dygnet. Det är för många saker som måste fixas och för mycket oro som tar udden av viljan till att spela. Sen har jag inga storspel, eller småspel, som jag känner för att spela.

Viljan att spela har verkligen fått sig en smäll.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Visst känner man igen sig har en hög på ca 15 spel som jag ville ha... Men irl tar all tid och spel lusten vill bara inte infinna sig. Så 1 augusti "bestämde jag" att inga mer vill ha spel men har en liten lista på höstens spel plan

Och som någon skrev jag köper några för att bidra till spelutvecklarna då sover jag gott..
Så BF4, nya Splinter Cell o Batman Arkham Origins de har jag bokat in o de andra får ligga på senare högen.

Har egentligen lämnat konsol spelandet så PC är vad som gäller nu. För den lilla speltid som blir räcker det gott med mina PC spel. Next gen konsoler blir det kanske i framtiden o håller man sig till en plattform så blir det mindre spel köp. känns det som


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Numera brukar jag hejda mig och köpa det jag vet jag vill ha.
Om spelet är billigt nu så kommer det säkert på rea senare igen, då kanske jag kommer att köpa och spela det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Mitt problem är istället det motsatta; för lite spel och för mycket tid. Trots att jag har närmare 300 spel på Steam.

phi
Medlem

Man borde ta tjänstledigt i ett år och bara plöja igenom allt som är värt att spela, så att man kommer ikapp.

Medlem

Du får satsa på förtidspension. Då kommer du ha gott om tid att spela spel!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Numera brukar jag hejda mig och köpa det jag vet jag vill ha.

Said no one ever!

Inaktiv

Håller med, finns dock en enkel lösning och det är att ge fan i att köpa fler spel (humbles undantaget då det är välgörenhet), chilla ner, ta dig tid och lira dom spelen som man redan har. Tar lite disciplin men är man väl där är det gött, känns bara stressande att se steamlistan växa av lir man måste lira, samtidigt som man väntar på nästa stora release..o nästa..o nästa.

Medlem


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Bättre med för många spel än för lite. "För många spel" är ett strikt psykologiskt problem.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

Bättre med för många spel än för lite. "För många spel" är ett strikt psykologiskt problem.

Förvisso. Det är ganska lyxigt att kunna scrolla i sitt Steambibliotek när man ska starta ett nytt spel och välja och vraka


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Man väljer ett spel.
Bestämmer sig för att klara det innan man börjar på nästa.
Man spelar.
Man spelar.
Man spelar.
Man är klart och lycklig.

And start over again!

Jag tror att hemligheten ligger i tanken: "Spelen försvinner inte. Jag kan spela dom när jag vill".
Jag vet att det är svårt att tänka så, men jag kör det som ett mantra varje morgon innan jag går till jobbet. (Ha..)¨
Skämt å sido, så får man in det tänket så känns det bättre, man behöver inte spela allt samtidigt.


signatur

Niet.

Medlem

Det typiska dilemmat vid en Steam sale är ju att antingen så köper du ett spel för att det är billigt och får sedan ångest för att du kommer på att du egentligen inte vill spela spelet eller så skippar du att köpa spelet och får ångest pga det istället.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Gonathay:

Det typiska dilemmat vid en Steam sale är ju att antingen så köper du ett spel för att det är billigt och får sedan ångest för att du kommer på att du egentligen inte vill spela spelet eller så skippar du att köpa spelet och får ångest pga det istället.

Ha ha xD


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Inför nästa konsolgeneration har jag lovat mig själv att nöta bra spel istället för att försöka hinna testa allt. Har inte mycket tid att spela dessa dagar med äktenskap och småbarn.

Battlefield, Fifa, NHL och Forza inleder. Men sen är det öppet för vad som kan tänkas.

Medlem
Skrivet av KoP:

Rannsaka dig själv och köp bara spel som du verkligen, verkligen, verkligen vill spela. Då plockar man inte på sig så mycket spel "bara för att".

Jag känner mig väldigt smutsig, men jag håller med dig.

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Tybalt:

Numera brukar jag hejda mig och köpa det jag vet jag vill ha.

Said no one ever!

Tybalt gjorde, du till och med citerade honom!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av KoP:

Rannsaka dig själv och köp bara spel som du verkligen, verkligen, verkligen vill spela. Då plockar man inte på sig så mycket spel "bara för att".

Jag känner mig väldigt smutsig, men jag håller med dig.

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Tybalt:

Numera brukar jag hejda mig och köpa det jag vet jag vill ha.

Said no one ever!

Tybalt gjorde, du till och med citerade honom!

Sa vi det eller skrev vi det?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av KoP:

Rannsaka dig själv och köp bara spel som du verkligen, verkligen, verkligen vill spela. Då plockar man inte på sig så mycket spel "bara för att".

Jag känner mig väldigt smutsig, men jag håller med dig.

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Tybalt:

Numera brukar jag hejda mig och köpa det jag vet jag vill ha.

Said no one ever!

Tybalt gjorde, du till och med citerade honom!

Sa vi det eller skrev vi det?

Tybalt sa det, via text. Att säga något betyder inte nödvändigtvis att det är oralt.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar