FZ Play – Historien om Grand Theft Auto

Robot
FZ Play – Historien om Grand Theft Auto

125 miljoner sålda spel på 16 år. Vi berättar historien om fenomenet GTA från början till slut.

#dma-design, #grand-theft-auto, #grand-theft-auto-v


Medlem
FZ Play – Historien om Grand Theft Auto

Videon fungerar som vanligt inte men är på jobbet så bör väll jobba

Medlem

Hade hoppats på lite mer ingående genomgång.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om jag måste välja så blir min favorit Vice city.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Om jag måste välja så blir min favorit Vice city.

Vice City hela vägen. Det fångade åttiotalet och Scarface-andan perfekt. Dessutom V-Rock.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

San Andreas. Utan tvekan.

Humorn, gemenskapen i gänget, den sympatiske men ändå hårda huvudpersonen, OG Loc! Oslagbart.

Sen känslan när man cruisade hem i solnedgången till huset vid motorvägen, den välbekanta vändplanen. Det var inte mycket för världen, men det var här man hörde hemma. Området man försvarade med sitt liv. Grove Street.

Medlem

FZ nyttjar redan YouTube!? Mind = blown

Varför i hela friden är inte ert YouTube-konto standard, precis som alla drömmare bett om i åratal?

Medlem

Tack så mycket för videon!

Skitkul att själv känna igen sin egen tid under historien, vad man gjorde och hur GTA har utvecklat sitt eget intresse av spel.

Skulle vara kul att se en film om Rockstar historian med, exempelvis Red Dead Redemption, L.A Noire osv..

Medlem

Tråkigt att ni inte hade en text om vilket spel som det pratades om

Medlem

Hoppas på en NextGen remake av Vice City


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

varför gnäller alla alltid på videon-spelaren? jag har ALDRIG haft problem med den här

Redaktör
Skrivet av KatOne:

FZ nyttjar redan YouTube!? Mind = blown

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2011/09/mind_b...

Varför i hela friden är inte ert YouTube-konto standard, precis som alla drömmare bett om i åratal?

Det är en annonsfråga. Vi har i nuläget ingen bra lösning för de som köper annonsplats hos oss att få sina annonser visade när vi lägger grejerna på Youtube.


signatur
Medlem

GTA Vice City all the way! Minns när min kompis köpte det till sin PS2a. Fy fan vad vi spelade det. Det var tider det.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av KatOne:

FZ nyttjar redan YouTube!? Mind = blown

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2011/09/mind_b...

Varför i hela friden är inte ert YouTube-konto standard, precis som alla drömmare bett om i åratal?

Det är en annonsfråga. Vi har i nuläget ingen bra lösning för de som köper annonsplats hos oss att få sina annonser visade när vi lägger grejerna på Youtube.

Förresten de annonser man ser ibland är av så usel kvalitet att man skäms, varför är det så?

Medlem

Har spelat alla GTA som kommit ut till pc. Alla vart bra. Första GTA jag nånsin köpte var också det första spelet jag köpte själv. Som en liten 13 vårar pojke vart det pinsamt i butiken men jag fick köpet.
GTA 3 då var stort för mig men det var Vice City som definiera serien. 3:an visade att 3D open world funkar, Vice City definierade serien, San Andreas la Rockstar in mer detaljer i hela världen du sprang runt i och så har det varit sen dess.
Både GTA IV och V har successivt blivit mer levande världar än San Andreas. Vice City må vara min favorit men vad jag sett när jag kollat när folk livestreamat GTA V, femman är nog lika legendarisk som sina föregångare.
Det enda som ändrats är vilka som köper produkten.

Medlem

Alltid älskat GTA serien. Första så hade jag bara en demo på som jag spelade i första staden enbart. Sen fick man tag i hela versionen och sen var det kört.
Vice city är lätt den bästa i serien. Kommer ihåg första gången man flög med en attack helikopter över vice city och guns and roses welcome to the djungle spelades samtidigt.
Kände mig som en skadad vietnam veteran som gick bananas.

Medlem

San Andreas tack vare SA-MP.

Medlem

Favoriten var Vice City fram tills femman släpptes. Minns när man som sjuåring satt med ett nysläppt GTA och körde över Hare Krishna-gäng (för vem orkade göra uppdrag?). Hade någon visat mig GTA V då hade jag mest troligt exploderat.

Medlem

Älskar verkligen 80-talet så Vice City är enligt mig solklart bäst!
Dessutom var det sista spelet de gjorde innan de korsade skiten med The Sims, det var ren jävla spelglädje!
San Andreas var bra men det saknades något där..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Min favorit har alltid varit san Andreas pga storleken och 2a Vice city pga härlig story och stilen men jag tror fasen att 5an nu kommer ta över tronen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Utan tvekan GTA 2, lurade mamma att det var ett bilspel, så hon slutligen köpte ut det till mig

Medlem

Har aldrig varit ett fan av GTA-spelen bortsett från 2:an som spelades flitigt på LAN och även på Playstation. Är dock sjukt sugen på 5:an.

Medlem

Underbart, skitbra för oss något yngre som nätt och jämt hann uppleva GTA III. Tack

Medlem

Suveränt att ni har börjat lägga upp direkt på youtube också. Tack!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Redaktör
Skrivet av Morlizer:

Förresten de annonser man ser ibland är av så usel kvalitet att man skäms, varför är det så?

Ingen aning faktiskt, vi på redaktionen har inget med annonserna att göra.

Kvalitet - menar du rent tekniskt (lågupplöst och liknande) eller den "konstnärliga" kvaliteten?


signatur
Medlem

Vice City utan tvekan.
80-talet äger.

Medlem

Kommer ihåg när man var en liten grabb och satt nerdunkad i soffan hos en polare och levde vilda västern i GTA 2. Man förstod inte språket, man åkte bara snabbt som satan i ett par sekunder innan man krockade i 200km/h för ett fordon kom fram ur tomma intet då det var så liten skärm med eagle viewn.
Men aldrig har jag suttit och lirat något spel så mycket på min gamla windows 98 dator som rullade på det integrerade grafikkortet i moderkortet, som GTA Vice City. Det spelet kommer alltid vara guld värt, tycker faktiskt det är betydligt roligare än GTA SA men det kan säkert vara nostalgin som kryper fram i blotta tanken av Vice City. Man gick från ingenting till skapandet av sitt eget gangster imperium, men man gjorde det med "stil". Spelet hade "klass", det var inte dagens hip-hop-gangster som har byxorna nere vid knäna utan man rullade med en hawaii-skjorta och rullade längs stranden i en Harley.
Spelet skulle fortfarande vara en 5/5 om jag lirade om det idag.

Medlem
Skrivet av BroBeans:

Kommer ihåg när man var en liten grabb och satt nerdunkad i soffan hos en polare och levde vilda västern i GTA 2. Man förstod inte språket, man åkte bara snabbt som satan i ett par sekunder innan man krockade i 200km/h för ett fordon kom fram ur tomma intet då det var så liten skärm med eagle viewn.
Men aldrig har jag suttit och lirat något spel så mycket på min gamla windows 98 dator som rullade på det integrerade grafikkortet i moderkortet, som GTA Vice City. Det spelet kommer alltid vara guld värt, tycker faktiskt det är betydligt roligare än GTA SA men det kan säkert vara nostalgin som kryper fram i blotta tanken av Vice City. Man gick från ingenting till skapandet av sitt eget gangster imperium, men man gjorde det med "stil". Spelet hade "klass", det var inte dagens hip-hop-gangster som har byxorna nere vid knäna utan man rullade med en hawaii-skjorta och rullade längs stranden i en Harley.
Spelet skulle fortfarande vara en 5/5 om jag lirade om det idag.

Väl skrivet!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Morlizer:

Förresten de annonser man ser ibland är av så usel kvalitet att man skäms, varför är det så?

Ingen aning faktiskt, vi på redaktionen har inget med annonserna att göra.

Kvalitet - menar du rent tekniskt (lågupplöst och liknande) eller den "konstnärliga" kvaliteten?

Jag menar lågupplöst.

12
Skriv svar