Vem är jag?

Flakmonkey
Vem är jag?

Är på servicedeskutbildning idag och imorgon tillsammans med en del av "mina" tekniker. Tanken är ju då att vi ska lära oss hur vi ska tala med kunder för att hålla de nöjda i alla lägen utan att överleverera även om användarna förväntar sig det. Får lära oss hur vi ska prata skriva, vad vi ska säga, vad vi inte ska säga och så vidare.

En del i detta är ett personlighetstest som jag precis gjort. Mycket intressant och uppenbarligen känner jag mig själv rätt då jag placerade ut mig själv rätt innan testet. För den som undrar så är jag åt det vänskapliga hörnet som går mot öppen och tillbakadragen.

#blogg

Medlem
Vem är jag?

"Vem är du, vem är jag, levande scharader."

Finns det något bra personlighetstest online? Jag har hittat ett par, men dom har antingen varit för oseriösa, för korta eller haft konstiga frågor.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hmmm, pröva söka efter ett sådant som avgör om man är introvert eller extrovert (och några attribut till). Jag har glömt vad de heter, men de har iaf vetenskapligt stöd bakom sig... kanske inte världens roligaste test dock.

Medlem

Jag gjorde nyss en DISC-analys, som visserligen är mer inriktad på arbetsmarknaden överlag, men ändå intressant. Tyckte den stämde förvånansvärt bra, nästintill så att jag "lärde känns mig själv". Dock ska man ta alla sådana här tester med en nypa salt, då det ändå i slutändan är du som styr över dig själv, inte testet eller dess resultat.

Inaktiv

Du är Simon

Inb4 läste inte din text.

Flakmonkey
Skrivet av Xzander:

Jag gjorde nyss en DISC-analys, som visserligen är mer inriktad på arbetsmarknaden överlag, men ändå intressant. Tyckte den stämde förvånansvärt bra, nästintill så att jag "lärde känns mig själv". Dock ska man ta alla sådana här tester med en nypa salt, då det ändå i slutändan är du som styr över dig själv, inte testet eller dess resultat.

Jao det är ju ingen absolut sanning och framförallt ska man inte ta det som något negativt oavsett vilken "personlighet" man nu har. Det finns inget rätt eller fel i det här.

Mer intressant här var också att få läsa om hur man ska bete sig när man har kontakt med människor med olika personligheter. Är ju team leader på en servicedesk/helpdesk och där är sånt här extremt användbart och viktigt. Du har 7-15 sekunder på dig att bedöma en människa och lägga dig på "rätt" nivå så att personen ifråga får ett bemötande som hen uppskattar. Det är ju då sånt här hjälper. Samt när du ska sätta ihop grupper. Att ha en grupp bestående av bara en personlighetstyp är inte så lyckat även om det säkerligen kan ha rätt trevligt tillsammans så länge de inte är den dominerande och pushande typen.

Intressant är det i varje fall

1
Skriv svar