Molyneux: GTA V-försäljningen är inte imponerande

Robot
Medlem
Molyneux: GTA V-försäljningen är inte imponerande

Jag förstår inte varför ni hela tiden skriver om hans uttalanden, mannen är ju inte frisk.

Medlem

Man kan lita på Molyneux. Haha.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Gud vad han snackar.. Känns som han bankar på sina tomma trummor hela tiden och han levererar aldrig längre.


signatur

K9
:.:

Ish
Medlem
Skrivet av Kuci:

Jag förstår inte varför ni hela tiden skriver om hans uttalanden, mannen är ju inte frisk.

För att det är sådana uttalanden som ger han publicitet.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Kuci:

Jag förstår inte varför ni hela tiden skriver om hans uttalanden, mannen är ju inte frisk.

Idiotiska rubriker ger mer läsare

Medlem

Fragzone måste faktiskt publicera dessa citat för att blanda upp alla arnroths politiska krönikor.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Luktar avundsjuka

Medlem

GTA V tjänar in 5 miljarder på 24 timmar? Och jag som trodde spelföretagen hade det så dåligt ställt pga all piratkopiering *ironi*


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Avstängd

Nästan lika intressant som Aftonbladets artiklar.

Medlem

haha att gemföra consol spel försäljning emot mobil är så jävla korkat fler har mobiler vanliga icke gamers som lirar lite köper lite spel till mobilen, vissa utav dessa äger inte ens pc eller konsol.

Dvs där är publik du inte kan nå, klart som fan dom säljer mer men det betyder inte dom är bättre spel än gta eller andra spel.

Det betyder att det tar mer tid innan flesta har en dator/konsol hemma.

tom min mor sitter och lirar på mobilen men inte på konsol eller pc.

jisses, use your head mon.

Medlem

Tycker ändå han har en poäng, men fortfarande är inte den här mannens uttalanden på något sätt vedertagna sanningar. Var och en får bilda sig en uppfattning över vad det tycker är imponerande. Jag är själv vansinnigt imponerad över GTA V försäljningssiffror. Helt sjukt. Samtidigt tappar jag hakan över att skitspel som Clash of Clans drar in 3-5 miljoner DOLLAR om dagen...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Denna mannen är alltid så jäkla negativ till allt typ eller?


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Titta hit, titta hit!

Nej riktigt så illa är det väl inte, men alla som verkligen gillar spel vet väl att hur mycket ett spel säljer inte är det viktigaste utan vad du tycker, hoppas jag

Medlem

Så dem där mobilspelen han snackar om har på 18 månader sålt för 2 160 000 000 dollars på 18 månader
och GTA V för 770 000 000 på en enda dag och han är inte imponerad.
Är det jag eller han som inte alls kan matte?

Medlem
Skrivet av jackpac:

Denna mannen är alltid så jäkla negativ till allt typ eller?

Tycker oftast det är tvärt om

Medlem

Det han menar är att..

Förhållandevis till hur mycket det kostade att finansiera GTA V jämförelsevis med en app, så ger appen sitt värde flera gånger om, än vad GTA gör.

Om vi utgår ifrån att GTA kostade 200 miljoner att utveckla, sen får de in 1 miljard, då ökade vinsten med x5

Om man istället gör en app för 10 000 kr, och den vinsten blir 1 miljon har du ökat x100 istället för x5.

Därav blir appen mer "Wooow!"
räknar man i % så är ju en app oftast bättre än ett megamultimiljonär projekt som GTA.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

GTA V tjänar in 5 miljarder på 24 timmar? Och jag som trodde spelföretagen hade det så dåligt ställt pga all piratkopiering *ironi*

Du menar att du inte trodde att spelföretagen hade dåligt ställt..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Vem bryr sig om vad rötägget Molyneux tycker och tänker om allt och alla spel!?

Medlem

God damnit, Molyneux. Detta uttalande kan tolkas som att han och hans skapelser i framtiden kommer fokusera mest på en mobil marknad istället för pc/konsol. Vilket är ju trevligt för honom eftersom han kanske kan göra något "bra" mobilspel.

P.S "bra" är för att jag inte spelar mobilspel så jag har ingen grund i hur bra mobilspelen är i nuvarande läge.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Om vi utgår ifrån att GTA kostade 200 miljoner att utveckla, sen får de in 1 miljard, då ökade vinsten med x5

$265 miljoner inkl marknadsföring, tyvärr ökade inte vinsten med x5 då Rockstar och Take Two inte behåller 100% av pengarna för de sålda spelen.

De gick "kanske" med vinst under första dagen, allt beror på hur noga man beräknar hur mycket pengar per såld kopia de fick behålla.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Känner inte ens till spelen han nämner i artikeln. Hay Day såg ju ut som en riktig höjdare

Medlem
Skrivet av darkthunder:

GTA V tjänar in 5 miljarder på 24 timmar? Och jag som trodde spelföretagen hade det så dåligt ställt pga all piratkopiering *ironi*

Hade GTA V varit endast släppt på PC hade man tjänat in typ 2 miljoner kr. Resten piratad


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

När det kommer från en man som inte har släppt ett enda bra spel på drygt 10år så vet man att det är ord man kan lita på.....

Medlem

mest överhypeade människan på jorden

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Det han menar är att..

Förhållandevis till hur mycket det kostade att finansiera GTA V jämförelsevis med en app, så ger appen sitt värde flera gånger om, än vad GTA gör.

Om vi utgår ifrån att GTA kostade 200 miljoner att utveckla, sen får de in 1 miljard, då ökade vinsten med x5

Om man istället gör en app för 10 000 kr, och den vinsten blir 1 miljon har du ökat x100 istället för x5.

Därav blir appen mer "Wooow!"
räknar man i % så är ju en app oftast bättre än ett megamultimiljonär projekt som GTA.

Tror du Kamprad räknat procent hela sitt liv?
Om jag lägger 0,00000001 öre på att utveckla något och får tillbaka en krona gör det mig ju inte speciellt lyckling.
Om jag däremot investerade 1 biljon och fick tillbaka 1,1 biljoner så är det lite trevligare.

Medlem

Så, om jag lämnar in en uppgift på skolan och förväntar mig ett E men får C så är det mycket mer imponerande än stjärnbarnet som får alla blickarna med hans A?

Logiskt, inte alls avundsjuk.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

GTA V tjänar in 5 miljarder på 24 timmar? Och jag som trodde spelföretagen hade det så dåligt ställt pga all piratkopiering *ironi*

Piratkopieringen är en stor anledning till att PC-spelarna får vänta.

Medlem

spelvärlden hade klarat sig bra utan moleneuxnuenuenu whatever


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inte imponerande för att det finns saker som säljer bättre? Låter som många fjortisar med sina ogenomtänkta svar. Finns det en länk med någon grym kille som gör någon cover etc så kommer fjirtisen in och påstår att han är kass för han har sett en bättre. Alla känner igen sammanhanget!

1: Mobiler finns i sjukt många fler exemplar än konsolerna

2: priserna på spelen är mycket mindre till telefoner för att det är simplare.

3: ingen frisk människa orkar spela på en smatphone. Det är snabba tidsfördriv på resande fot. Det är en helt annan business

Skriv svar