GTA V drog in miljarder – första dygnet!

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Och som vanligt pratar 75% om inläggen om en PC-port snarare än vad artikeln faktiskt handlar om.

http://i.imgur.com/S3VpN.gif

Folk pratar kring ämnet GTA. Vad är fel med det? Det är just vad artikeln handlar om, GTA. Att folk sen går in på sidospår men fortfarande samma ämne ser jag inget fel på. Du är bara bitter.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Insåg inte förrens nu att GTA är jädrans stort.

Bara att ta en titt i ens Facebook feed så inser man hur stort GTA är. Massvis med folk, både killar och tjejer, som knappt tar i ett annat spel med tång som nu sitter och spelar (eller ska köpa) detta.

Medlem

Då har dom ingen ursäkt för att inte göra pc versionen bra


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av DeryckW:
Skrivet av Puscifer:

Och som vanligt pratar 75% om inläggen om en PC-port snarare än vad artikeln faktiskt handlar om.

http://i.imgur.com/S3VpN.gif

Folk pratar kring ämnet GTA. Vad är fel med det? Det är just vad artikeln handlar om, GTA. Att folk sen går in på sidospår men fortfarande samma ämne ser jag inget fel på. Du är bara bitter.

Artikeln handlar om hur mycket spelet har sålt.
Folk pratar om att de vill ha en PC-port av spelet.

Ja, det är inom samma ämne, men det är fortfarande inte relevant till vad artikeln tar upp. Dessutom leder det ingenstans. Allting som har sagts i denna tråd har redan nämnts i föregående GTA-tråd, och tråden innan den, och tråden dessförinnan..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag hoppas att folk nu inser hur liten och --->obetydlig<--- PC-marknaden faktiskt är, det finns inget hopp för den nu. Ni som tjötar om PC-port, skärp till er, finns ingen marknad för det vilket denna artikeln bevittnar.

Medlem

Folk som hellre vill spela GTA V på PC väntar ivrigt, och jag är en utav dem.. Skiter totalt i tv-spelen, PC FOR THE WIN!

Spelet ser riktigt fint ut och tänker spela om det kommer ut på PC, annars skiter jag nog i det


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem
Skrivet av blohm:

Jag hoppas att folk nu inser hur liten och --->obetydlig<--- PC-marknaden faktiskt är, det finns inget hopp för den nu. Ni som tjötar om PC-port, skärp till er, finns ingen marknad för det vilket denna artikeln bevittnar.

Du måste skämta! Battlefield e större till data, total war finns bara till data osv. Och att det inte finns någon marknad till GTA 5 på PC e inte så svårt att fatta varför... Det finns inte till PC just nu

Medlem

Finns bara ett ord för detta, SJUKT, och det är inte positivt!

Spelet är 16gb stort (Ärligt) inget luftutrymme för att det bara är 8.5gb skivor och sen spel på 2.5gb, Rockstar har pressat in allt och lite till!

Men 800 000 000 dollar är galet, iaf för ett spel

en visst har dem lagt ned mkt energi på att få det bra!

KoP
Medlem
Skrivet av Oneone:

sjukligt mycket pengar, nu hoppas vi på en PC release snart då!

Antar att dom kan släppa det till pc nu om dom känner för att dra in lite pengar till fikabröd.

Inaktiv

Hur i jösse namn kan det bli så dyrt att göra ett spel,
det är ju inga svindyra skådisar och speciall effekter som i en hollywoodfilm,
det är ju bara ett spel.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Hur i jösse namn kan det bli så dyrt att göra ett spel,
det är ju inga svindyra skådisar och speciall effekter som i en hollywoodfilm,
det är ju bara ett spel.

Really?

Medlem
Skrivet av Pålis:

Hur i jösse namn kan det bli så dyrt att göra ett spel,
det är ju inga svindyra skådisar och speciall effekter som i en hollywoodfilm,
det är ju bara ett spel.

tydligen ska dom har spenderat 200 timmar med att följa polisen i los angeles, bara de måste ha kostat lite

ELF
Medlem
Skrivet av blohm:

Jag hoppas att folk nu inser hur liten och ---&gt;obetydlig&lt;--- PC-marknaden faktiskt är, det finns inget hopp för den nu. Ni som tjötar om PC-port, skärp till er, finns ingen marknad för det vilket denna artikeln bevittnar.

Kan ju bero på att de flesta spelen släpps till konsol först och sedan PC. Varför köpa ett spel en gång till när man redan har det? Skulle det släppas på PC först så skulle skillnaden jämna ut sig väldigt mycket. Men gissar ändå på att det skulle säljas lite mer på konsol då de flesta yngre inte har en kapabel dator.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Rockstar är helt klart värda detta. Till 110 %

Medlem

Finns det någon källa till det här? Uppskattar om det finns med i nyheten.

Medlem
Skrivet av blohm:

Jag hoppas att folk nu inser hur liten och ---&gt;obetydlig&lt;--- PC-marknaden faktiskt är, det finns inget hopp för den nu. Ni som tjötar om PC-port, skärp till er, finns ingen marknad för det vilket denna artikeln bevittnar.

Japp, pc-marknaden är klart mindre, mycket p.g.a. att man släpper exklusiva titlar till konsolerna som i GTA 5 fallet. Samtidigt har pc försäljningen tagit in rejält på konsolerna de senaste åren och då räknar man inte med alla miljontals spel som säljs via STEAM (ja, steam mörkar sina siffror), annars hade balansen nog varit mer jämna.

Skrivet av Pålis:

Hur i jösse namn kan det bli så dyrt att göra ett spel,
det är ju inga svindyra skådisar och speciall effekter som i en hollywoodfilm,
det är ju bara ett spel.

Klantskallarna lägger större delen av budgeten på marknadsföring. Dvs, man slänger mer pengar på reklam än vad det kostar att producera spelet i sig. EA exempelvis, slängde ut 747 miljoner dollar år 2011 på bara marknadsföring! Jag vägrar att tro att man säljer så mycket mer av sina spel p.g.a. annonser på internet och i övriga medier att man går jämt upp.

Inaktiv
12
Skriv svar