Blizzard: Inget offlineläge för Diablo 3

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av conthox:

Som Brandter är inne på, varför inte ha båda delarna?

- Ett offline-läge där det mer eller mindre är skit samma vad man gör med sin char. Där man kan spela icke-rankade matcher med eller utan andra spelare där man kan modda osv.

- Ett online-läge med ranking med kontroll för att plocka bort fuskare osv.

du verkar inte förstå precis som skitmånga andra att offline mode i loot baserade spel fungerar inte så bra.

pga exploits m.m som hamnar till slut i multiplayern.

det är inte heller 2 st kod rader så har du fixat detta då blizzard i grunden att internet krav gör att fler köper spelet och att det inte går att fuska i så lätt.

Exempelvis wow är ett bra exempel.

Du verkar inte förstå att om man har ett seriöst läge online och ett oseriöst läge offline/MP där det inte spelar någon roll om det dupas/hackars/exploitas/whatever så är det inga problem. Man måste bara var säker på att dom skiljer dom åt på ett sådant sätt så att man inte kan spela i offline/MP/icke-officiellt/whatever och sedan plocka med sig det in i online-läget.

Ungefär som när man har t ex inofficiella BF2-servers med andra regler och till och med moddar som inte påverkade ens rewards osv. Om man vill levela och låsa upp saker så måste man spela på en officielt godkänd rankad server.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av conthox:

Som Brandter är inne på, varför inte ha båda delarna?

- Ett offline-läge där det mer eller mindre är skit samma vad man gör med sin char. Där man kan spela icke-rankade matcher med eller utan andra spelare där man kan modda osv.

- Ett online-läge med ranking med kontroll för att plocka bort fuskare osv.

du verkar inte förstå precis som skitmånga andra att offline mode i loot baserade spel fungerar inte så bra.

pga exploits m.m som hamnar till slut i multiplayern.

det är inte heller 2 st kod rader så har du fixat detta då blizzard i grunden att internet krav gör att fler köper spelet och att det inte går att fuska i så lätt.

Exempelvis wow är ett bra exempel.

Du verkar inte förstå att om man har ett seriöst läge online och ett oseriöst läge offline/MP där det inte spelar någon roll om det dupas/hackars/exploitas/whatever så är det inga problem. Man måste bara var säker på att dom skiljer dom åt på ett sådant sätt så att man inte kan spela i offline/MP/icke-officiellt/whatever och sedan plocka med sig det in i online-läget.

Ungefär som när man har t ex inofficiella BF2-servers med andra regler och till och med moddar som inte påverkade ens rewards osv. Om man vill levela och låsa upp saker så måste man spela på en officielt godkänd rankad server.

Jag ser inte heller varför de inte kan göra på detta sätt. Det låter lysande för mig i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Attsingen! Jag vill gärna ha ett offline-läge. Då öppnas portarna för moddar.

Det är nog därför dom inte vill ha ett offline läge pga moddar/fusk.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Så om någon fuskar i all sin ensamhet i ett solospel offline -- vem är det som drabbas? Jag fattar inte vad problemet är.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Ok, jag vet att börja en mening med "I Diablo 2" börjar bli gammalt meeeeeeen, I Diablo 2 så är Offline läget något som inte påverkar online laddern!

Vill du ha möjligheten att få alla fördelar med Online läget DÅ MÅSTE DU ALLTID VARA UPPKOPPLAD ÄVEN I DIABLO 2! MEN! Att inte tillåta folk som bara vill spela solo och aldrig spelar med någon är ganska dumt.
D2 gjorde det så bra! Och ja! du dör utav lagg i D2 i deras online läge!

Förlåt mig, men detta jävla chat om offline läge. Blizzard vill väl skydda sig mot pirater. Men vem fan spelar/spelade D2 offline.. Har spelat mycket D2 i mitt liv och inte en sekund har jag saknat ett offline läge.
Lägg av nu, det är trots allt 2013. Du kan ändå inte spela D3 på flyget på din sketna laptop.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Tybalt:

Attsingen! Jag vill gärna ha ett offline-läge. Då öppnas portarna för moddar.

Det är nog därför dom inte vill ha ett offline läge pga moddar/fusk.

Skrivet av hewra:

Så om någon fuskar i all sin ensamhet i ett solospel offline -- vem är det som drabbas? Jag fattar inte vad problemet är.

Precis. Men det är därför dom, som förslaget ovan, kan ha två lägen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av conthox:

Som Brandter är inne på, varför inte ha båda delarna?

- Ett offline-läge där det mer eller mindre är skit samma vad man gör med sin char. Där man kan spela icke-rankade matcher med eller utan andra spelare där man kan modda osv.

- Ett online-läge med ranking med kontroll för att plocka bort fuskare osv.

du verkar inte förstå precis som skitmånga andra att offline mode i loot baserade spel fungerar inte så bra.

pga exploits m.m som hamnar till slut i multiplayern.

det är inte heller 2 st kod rader så har du fixat detta då blizzard i grunden att internet krav gör att fler köper spelet och att det inte går att fuska i så lätt.

Exempelvis wow är ett bra exempel.

Du verkar inte förstå att om man har ett seriöst läge online och ett oseriöst läge offline/MP där det inte spelar någon roll om det dupas/hackars/exploitas/whatever så är det inga problem. Man måste bara var säker på att dom skiljer dom åt på ett sådant sätt så att man inte kan spela i offline/MP/icke-officiellt/whatever och sedan plocka med sig det in i online-läget.

Ungefär som när man har t ex inofficiella BF2-servers med andra regler och till och med moddar som inte påverkade ens rewards osv. Om man vill levela och låsa upp saker så måste man spela på en officielt godkänd rankad server.

Då missförstod jag dig helt, jo då går det bra att göra så!

Problemet är dock blizzard gör såhär för att dom oftast vill att fler på pc ska bli tvingade att köpa spelet.

Men men jag håller med dig på detta sättet fungerar det.

Inaktiv
Skrivet av aholman:
Skrivet av Brandter:

Ok, jag vet att börja en mening med "I Diablo 2" börjar bli gammalt meeeeeeen, I Diablo 2 så är Offline läget något som inte påverkar online laddern!

Vill du ha möjligheten att få alla fördelar med Online läget DÅ MÅSTE DU ALLTID VARA UPPKOPPLAD ÄVEN I DIABLO 2! MEN! Att inte tillåta folk som bara vill spela solo och aldrig spelar med någon är ganska dumt.
D2 gjorde det så bra! Och ja! du dör utav lagg i D2 i deras online läge!

Förlåt mig, men detta jävla chat om offline läge. Blizzard vill väl skydda sig mot pirater. Men vem fan spelar/spelade D2 offline.. Har spelat mycket D2 i mitt liv och inte en sekund har jag saknat ett offline läge.
Lägg av nu, det är trots allt 2013. Du kan ändå inte spela D3 på flyget på din sketna laptop.

Mm min sketna 16gb ram, i7, dubbla AMD HD6800, stationära.

Det handlar inte om det ditt förbannade stolpskott! Det handlar om att ha möjligheten att spela offline om jag vill! Sen att oavsett vad blizzard hade gjort så hade ändå 99% kört spelet online! Men de tog bort möjligheten och det gjorde folk förbannade!

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av conthox:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av conthox:

Som Brandter är inne på, varför inte ha båda delarna?

- Ett offline-läge där det mer eller mindre är skit samma vad man gör med sin char. Där man kan spela icke-rankade matcher med eller utan andra spelare där man kan modda osv.

- Ett online-läge med ranking med kontroll för att plocka bort fuskare osv.

du verkar inte förstå precis som skitmånga andra att offline mode i loot baserade spel fungerar inte så bra.

pga exploits m.m som hamnar till slut i multiplayern.

det är inte heller 2 st kod rader så har du fixat detta då blizzard i grunden att internet krav gör att fler köper spelet och att det inte går att fuska i så lätt.

Exempelvis wow är ett bra exempel.

Du verkar inte förstå att om man har ett seriöst läge online och ett oseriöst läge offline/MP där det inte spelar någon roll om det dupas/hackars/exploitas/whatever så är det inga problem. Man måste bara var säker på att dom skiljer dom åt på ett sådant sätt så att man inte kan spela i offline/MP/icke-officiellt/whatever och sedan plocka med sig det in i online-läget.

Ungefär som när man har t ex inofficiella BF2-servers med andra regler och till och med moddar som inte påverkade ens rewards osv. Om man vill levela och låsa upp saker så måste man spela på en officielt godkänd rankad server.

Då missförstod jag dig helt, jo då går det bra att göra så!

Problemet är dock blizzard gör såhär för att dom oftast vill att fler på pc ska bli tvingade att köpa spelet.

Men men jag håller med dig på detta sättet fungerar det.

Du behöver inte ens ha MP på ett offline läge, för de enda som vill ha detta är uppenbart folk som inte vill köpa spelet. Men ta inte bort möjligheten att spela spelet singleplayer utan att koppla upp sig!

Medlem

Jag har köpt spelet och vill gärna spela spelet offline, utan "lag".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Rent tekniskt är det lätt löst, men eftersom blizzard är livrädda för piratkopiering så lär det aldrig ske.

Medlem
Skrivet av Speljohan:

Rent tekniskt är det lätt löst, men eftersom blizzard är livrädda för piratkopiering så lär det aldrig ske.

Jo, det är nog så.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

ELF
Medlem

Om vi vänder på det då. När kommer tvånget till online-läge för konsol?

Som jag skrivit tidigare. Det hade vart bättre att vänta på en fungerande piratad version då utvecklarna ändå bara skiter på oss PC spelare. Detta var ett dåligt köp trots att det är skoj.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Om vi vänder på det då. När kommer tvånget till online-läge för konsol?

Antagligen om/när piratkopieringen blir ett (tillräckligt) stort problem.

Skrivet av ELF:

Det hade vart bättre att vänta på en fungerande piratad version då utvecklarna ändå bara skiter på oss PC spelare.

Så,... dom prioriterar inte PC för att PC-spelare piratkopierar och ert svar på det är att piratkopiera mer? Hur tänker ni nu? Kopieras det ännu mer så kommer dom bli än mindre intresserade av att lägga mer pengar på PC.

Låter som en nedåtgående spiral som är svårt att stoppa och som kommer leda till allt förre spel till PC.

Skrivet av ELF:

Detta var ett dåligt köp trots att det är skoj.

Hur kan det vara både och?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

det sa dom rätt tidigt innan spelet ens kom att det lär nog aldrig bli nåt offline, bara å gilla läget.

pft "gilla läget" är saker som nitiska chefer säger när dom inte vill att deras beslut ska bli ifrågasatta


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

ELF
Medlem
Skrivet av conthox:

Så,... dom prioriterar inte PC för att PC-spelare piratkopierar och ert svar på det är att piratkopiera mer? Hur tänker ni nu? Kopieras det ännu mer så kommer dom bli än mindre intresserade av att lägga mer pengar på PC.

Låter som en nedåtgående spiral som är svårt att stoppa och som kommer leda till allt förre spel till PC.

Men det är ju det alla dessa DRM leder till, mer piratkopiering.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Brandter:

Ok, jag vet att börja en mening med "I Diablo 2" börjar bli gammalt meeeeeeen, I Diablo 2 så är Offline läget något som inte påverkar online laddern!

Vill du ha möjligheten att få alla fördelar med Online läget DÅ MÅSTE DU ALLTID VARA UPPKOPPLAD ÄVEN I DIABLO 2! MEN! Att inte tillåta folk som bara vill spela solo och aldrig spelar med någon är ganska dumt.
D2 gjorde det så bra! Och ja! du dör utav lagg i D2 i deras online läge!

Förlåt mig, men detta jävla chat om offline läge. Blizzard vill väl skydda sig mot pirater. Men vem fan spelar/spelade D2 offline.. Har spelat mycket D2 i mitt liv och inte en sekund har jag saknat ett offline läge.
Lägg av nu, det är trots allt 2013. Du kan ändå inte spela D3 på flyget på din sketna laptop.

Jag har ägt D2 sedan det släpptes och har inte spelat online en enda sekund. Jag har inget intresse överhuvudtaget för multiplayerspel. Jag har provat flera stycken och aldrig förstått grejen.

Medlem

Jag anser att man ibland måste vara nöjd med vad man får.
Att blir av med auktionshuset var en av de stora grejerna för mig så det räcker för mig.

Alltid online....ja, jag tar det. Störigt när anslutningen bryts och man hamnar i menyn igen fast det finns en positiv grej.
När man kör Hardcore så gör 10s regeln att man kan dö om man försöker avsluta mitt i en hord av fiender. Inge fusk för att undvika det.

Själv kör jag Diablo 2 offline. Har testat multiplayer men folk ska bara springa igenom allting så fort de kan, struntar i uppdrag och blir boostade(!)
Nej, inget för mig.

12
Skriv svar