Frågor ang oblivion, har väldiga problem och ångest.

Medlem
Frågor ang oblivion, har väldiga problem och ångest.

Goddagens.

Som ni vet så spelar jag oblivion för fullt och senast igår kom jag på att ja skulle behöva patcha spelet, vet inte varför men ja tyckte de lät som en bra idé. Så jag laddade hem senaste patchen och skulle installera, men vid 4% säger den att de inte funkar, eftersom :

"Old file not found. However, a file of the same name was found"

Jaha, tänkte jag och brydde mig inte så mycket. Men när jag startade oblivion visade det sig att marken är väldigt konstig, den är lila, grön och har runda svarta ringar i sig, ÖVERALLT.

Så chockad som ja vart så kom jag hit, och nu har jag några frågor.

Finns det något sätt jag kan lösa detta på ? Finns det någon annan patch eller nåt mod som gör att detta fixas.
Eller (kanske mest riskabelt) kan man spara sina gamla sparningsfiler och installera om spelet och ändå ha kvar sin gubbe ?

Om det är någon som vet hur man gör hjälp hemskt gärna till, och var helst 100% säker på era svar (och ha gärna gjort det själv) för jag vill inte förlora min gubbe, trots att jag inte lirat så hemskt mycket på den.

Medlem

Jag har också haft det här problemet...
Spara dina saved games och dina moddar (om du har moddat), installera om spelet, installera en äldre patch, och testa sedan att installera den senaste patchen. Efter det krånglet så funkade det för mig :/

Inaktiv

testa och ladda ner de senaste direktx 9/10, kan funka

Medlem

Ta dina saves och spara dem någon annanstans, sen installerar du om spelet och patchar det, lägg sedan in saves igen. Det är mest troligt någon modd som orsakat det hela, genom att innehålla samma filer som en nyare patch för att vara kompatibel med den eller så, och det krockar sedan då du försöker lägga in samma filer igen.

Du ska inte behöva bli av med dina saves, Oblivion är riktigt stabilt på det sättet, det ska mycket till för att få en savefile korrupt och oanvändbar.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Jag har oxå samma Problem!! ska prova nåra av tipsen

Inaktiv

Går ju köra utan patch också? "dont fix it if its not broken" som man brukar säga om moderkorts patcher.

Vill man verkligen absolut inte ha nå buggar etc så kör man om man orkar unoffical patchen. ?

Medlem

Tja jag har alltid föredragit officiella patchar, de tenderar att vara stabilare, även om de nyare icke officiella har varit väldigt bra.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Har för mig att det bara är att klicka ur "Distant Lands" rutan i options.

Medlem

Fast den vill man ju ha igång


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar