State of Decay kommer till Steam idag

Robot
Medlem
State of Decay kommer till Steam idag

gick snabbare än jag trodde väntar med köp tills mus och tangentbord funktion själv.

third person är inge kul med handkontroll

Medlem

Vill påpeka att de meddelade för ganska länge sen att de inte skulle ha stöd för KB&M när de släpper Early Access version, så det finns ingen anledning att bli sura över det nu då de istället kunde ha väntat med att släppa spelet och låtit alla bli sura istället för bara de som inte har en 360 dosa.

ELF
Medlem

Wiiii, äntligen.
Gällande mus och tangentbord så tror jag jag faktiskt att det här spelet inte behöver stöd för det. Brukar fungera bra med bara handkontroll i tredje persons spel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skrivet av ELF:

Wiiii, äntligen.

Nä PC! HÄHÄHÄHÄHÄHÄHÄ...host...harkel.....jodåsåatte...mm


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Jag kan inte hålla reda på dessa Zombie-spel längre...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

single player zombiespel ja tack Blir instant köp

Medlem

Inget coop i spelet?!?

Medlem
Skrivet av Securion:

Inget coop i spelet?!?

Nope detta är ett singleplayer spel.

Medlem

Funkar det bara med 360 kontroll eller t.ex en Logitech F710?

Medlem
Skrivet av eCore:

Funkar det bara med 360 kontroll eller t.ex en Logitech F710?

Q: What controller do I need?

A: We are only testing with Xbox 360 controllers. If anything else works, awesome, but I'm not willing to promise what we're not testing.

Medlem
Skrivet av alecla904:
Skrivet av eCore:

Funkar det bara med 360 kontroll eller t.ex en Logitech F710?

Q: What controller do I need?

A: We are only testing with Xbox 360 controllers. If anything else works, awesome, but I'm not willing to promise what we're not testing.

Tackar

Medlem

YES, YES! Instant köp!

Medlem

Spelet ligger uppe nu
160 kr ligger spelet på och det är mer som en beta, men man får tillgång till hela spelet när det säpps

Medlem
Skrivet av eCore:
Skrivet av alecla904:
Skrivet av eCore:

Funkar det bara med 360 kontroll eller t.ex en Logitech F710?

Q: What controller do I need?

A: We are only testing with Xbox 360 controllers. If anything else works, awesome, but I'm not willing to promise what we're not testing.

Tackar

Läses inte F710 som en 360 kontroll då? Borde ju funka. Själv kör jag DS3 tool och emulerar 360 kontrollen på så sätt, vilket gör att windows tror den är en kontroll av märket Microsoft

Xie
Medlem
Skrivet av eCore:

Funkar det bara med 360 kontroll eller t.ex en Logitech F710?

Använd DS3 tool eller liknande så kan du emulera din kontroll till en Xbox 360 kontroll.

Medlem

Sådär downloaded and ready Time to bash
Än så länge gillar jag spelet precis ett sånt här zombie spel jag letat efter.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

gick snabbare än jag trodde väntar med köp tills mus och tangentbord funktion själv.

third person är inge kul med handkontroll

Tyckte iofs att Dark Souls var bra mycket njutbarare med handkontroll, så jag tror att vara tng-bord/mus taliban inte
gäller i alla lägen, även om jag för övrigt föredrar sharia när det gäller spel.

Medlem

att man måste ha dosa kan jag överleva med, men massa buggar och skit orkar jag inte med idag efter att jag köpte takedown red saber idag på early access och spelet funkar fan inte alls knappt, går inte ens joina polare ochh 2 gånger fick jag tillochmed DC från singleplayer, där det stod you been disconnected from host.. i SP!

Medlem

Mus och tangetbord funkar.

Medlem

asch, jag som trodde det skulle vara den färdiga produkten. Nåja, skönt att höra att vi börjar närma oss den dagen!

Hoppas ni rapporterar när den fullständiga versionen släpps


signatur

Game long and prosper

Så det är billigare och köpa det nu och vänta på Tangentbord+mus uppdateringen?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

ELF
Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Så det är billigare och köpa det nu och vänta på Tangentbord+mus uppdateringen?

163 svenska riksdaler just nu. Tror inte det blir billigare i alla fall.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Köper och lägger i steam katalogen om T&M inte fungerar ( vilket några säger det gör, fasten musen är fladdrig)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av zappmeharder:
Skrivet av FuzioN:

gick snabbare än jag trodde väntar med köp tills mus och tangentbord funktion själv.

third person är inge kul med handkontroll

Tyckte iofs att Dark Souls var bra mycket njutbarare med handkontroll, så jag tror att vara tng-bord/mus taliban inte
gäller i alla lägen, även om jag för övrigt föredrar sharia när det gäller spel.

Är väl ifrån person till person, jag med extrem kontroll och duktig på mus och tangentbord kvittar hur duktig jag hade varit på handkontroll hade jag aldrig fått den kontrollen jag får på mus och tangentbord genom en mousepad det är bara inte möjligt.

Men som sagt det är upp till var och en, för mig gäller iaf mus och tangetbord här, 2d/fågelvy arkadspel streetfighter,supermario,metroid,supermeatboy där snackar vi om spel för handkontroll all the way iaf för mig

Avstängd

Intressant, jag har inget emot att sitta med en 360 kontroll vid datorn. Jag gör det till och från inom olika titlar, men kan någon svara mig, är early access på steam att du köper det billigt men behöver inte köpa om det sedan? Utan att det blir som typ minecraft var? För i såna fall kan jag faktiskt tänka mig att köpa det så fort jag har råd.

Medlem
Skrivet av ELF:

Wiiii, äntligen.
Gällande mus och tangentbord så tror jag jag faktiskt att det här spelet inte behöver stöd för det. Brukar fungera bra med bara handkontroll i tredje persons spel.

Klart det behöver.

Avstängd
Skrivet av Loltron:
Skrivet av ELF:

Wiiii, äntligen.
Gällande mus och tangentbord så tror jag jag faktiskt att det här spelet inte behöver stöd för det. Brukar fungera bra med bara handkontroll i tredje persons spel.

Klart det behöver.

Behövs ju endast om man är kräsen, klart det är bra med att man ska få välja hur man vill kunna spela. Men tror spelet skulle oavsett klara sig hyffsat bra utan det. Själv är jag obrydd då jag sitter själv och spelar vissa spel med gamepad just för jag känner mig mer avslappnad med en handkontroll.

ELF
Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Intressant, jag har inget emot att sitta med en 360 kontroll vid datorn. Jag gör det till och från inom olika titlar, men kan någon svara mig, är early access på steam att du köper det billigt men behöver inte köpa om det sedan? Utan att det blir som typ minecraft var? För i såna fall kan jag faktiskt tänka mig att köpa det så fort jag har råd.

Du har förstått early access, man köper det en gång precis som vanligt.

Skrivet av Loltron:
Skrivet av ELF:

Wiiii, äntligen.
Gällande mus och tangentbord så tror jag jag faktiskt att det här spelet inte behöver stöd för det. Brukar fungera bra med bara handkontroll i tredje persons spel.

Klart det behöver.

Menar självklart inte att de ska skita i stödet :). Utan, det går hur bra som helst att spela med handkontroll. Har själv spelat några timmar.

Nu har jag dock fått lite avsmak då jag igår läste att världen "lever vidare" när man stänger av spelet eller rättare sagt, vad som har hänt sker när man startar spelet och det beräknas med hjälp av tiden man spelade sist. Så trots att man har haft full stockpile och ingen survivor har visat tendens på att lämna så kan det motsatta hända när man startar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd
Skrivet av ELF:
Skrivet av olafpawbelt:

Intressant, jag har inget emot att sitta med en 360 kontroll vid datorn. Jag gör det till och från inom olika titlar, men kan någon svara mig, är early access på steam att du köper det billigt men behöver inte köpa om det sedan? Utan att det blir som typ minecraft var? För i såna fall kan jag faktiskt tänka mig att köpa det så fort jag har råd.

Du har förstått early access, man köper det en gång precis som vanligt.

Okej men då jag faktiskt tänka mig att köpa det, alltid tyckt spelet varit riktigt intressant sen jag läste att det skulle komma till pc!

12
Skriv svar