SimCity: Cities of Tomorrow är stadsbyggarens första expansion

Robot
Medlem
SimCity: Cities of Tomorrow är stadsbyggarens första expansion

399kr för en expansion....vad hände där igentligen?

Medlem

Morgan Freeman, är det du?

Medlem

SimCity: Anno 2070

Inaktiv

Det är en stor ironi att konsolspel som detta säljs och designas till PC medan PC-spel som GTA säljs och designas till konsol.

Köper man något av dem har man i alla fall dålig karaktär, och underminerar incitamenten för att utveckla bra spel till PC.

Pride Power PC!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marhed:

399kr för en expansion....vad hände där igentligen?

"limiterade utgåvan" - du kan m.a.o pröjsa en hundralapp extra för typ tre byggnader till, gissar jag.

anno 2070 någon?

Medlem

Felet är vårt eget. Vi PC-spelare köper skit; spelutvecklarna gnuggar händerna och släpper mer skit, som vi köper.
Sluta att förköpa hypade spel, sluta köp skit, så kommer spelen bli bättre.

Medlem
Skrivet av marhed:

399kr för en expansion....vad hände där igentligen?

förr kostade expansioner en del. Kanske inte lika mycket som grundspelet men mer än dagens DLC


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ser bra ut tycker jag.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marhed:

399kr för en expansion....vad hände där igentligen?

"limiterade utgåvan" - du kan m.a.o pröjsa en hundralapp extra för typ tre byggnader till, gissar jag.

Fast kollar man på länken ovan så är det bara den "limiterade utgåvan" som går att hitta. Så det är nog 399 som gäller. De kanske hoppas på att sälja mer om de kallar några extra byggnader för "Limited Edition".

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Det är en stor ironi att konsolspel som detta säljs och designas till PC medan PC-spel som GTA säljs och designas till konsol.

Köper man något av dem har man i alla fall dålig karaktär, och underminerar incitamenten för att utveckla bra spel till PC.

Pride Power PC!

Dafuq?

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av marhed:

399kr för en expansion....vad hände där igentligen?

förr kostade expansioner en del. Kanske inte lika mycket som grundspelet men mer än dagens DLC

Fast då brukade man få rejält med innehåll också som höll en nöjd och i schack en gode bra tid framöver! Dom enda som leverar expansioner värda namnet nu för tiden är som jag kommer på just nu bara, Rockstar med t.ex TBoGT till GTA IV och Undead Nightmare till RDR

Medlem

Shit, först 599kr (Origin Pris) sen 399kr, PLUS dereas hutlösa priser på deras värdelösa DLCs.

EDIT: Hahaha, är det Morgan Freemans lillebrorsa som är narrator till trailern eller? xD

Medlem

Fortfarande samma storlek på städerna, "Your Way...." Nej Maxis, inte ens i jävla närheten. Sims spelen sålde som bara den, så inte konstigt att de ska mjölka skiten ur Sim City innan de "new feature, larger cities" kommer som expansion för också det 300spänn, ne usch

Medlem

Finns det ingen tanke på att lösa byggytans storlek?
Jag förstår inte hur man kan vara nöjd med så liten yta i ett spel byggt kring bygga städer och inte byar. Så för mig motiverar inte en sån här expansion ett köp av SimCity. Glad att jag inväntade släppet innan beslut.

Skrivet av Deli:
Skrivet av Propy:
Skrivet av marhed:

399kr för en expansion....vad hände där igentligen?

förr kostade expansioner en del. Kanske inte lika mycket som grundspelet men mer än dagens DLC

Fast då brukade man få rejält med innehåll också som höll en nöjd och i schack en gode bra tid framöver! Dom enda som leverar expansioner värda namnet nu för tiden är som jag kommer på just nu bara, Rockstar med t.ex TBoGT till GTA IV och Undead Nightmare till RDR

bohemia interactive brukar också ge bra expansioner och dlc

Medlem

Jag köper nog inte nån special/limited edition, men expansionen i sig verkar kul

Medlem
Skrivet av MirakelMannen:

SimCity: Anno 2070

Fast, Anno är bättre...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av marhed:

399kr för en expansion....vad hände där igentligen?

förr kostade expansioner en del. Kanske inte lika mycket som grundspelet men mer än dagens DLC

Vad jag minns kostade en expansion förut ca 100-150kr och då var det välgjort och innehållsrikt.
Inte något jävla kartpaket för 100kr som man kunde gjort själv.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Önskar att alla som var missnöjda med SimCity inte går på det hela en gång till, men det är väl så det blir?

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Deli:
Skrivet av Propy:
Skrivet av marhed:

399kr för en expansion....vad hände där igentligen?

förr kostade expansioner en del. Kanske inte lika mycket som grundspelet men mer än dagens DLC

Fast då brukade man få rejält med innehåll också som höll en nöjd och i schack en gode bra tid framöver! Dom enda som leverar expansioner värda namnet nu för tiden är som jag kommer på just nu bara, Rockstar med t.ex TBoGT till GTA IV och Undead Nightmare till RDR

bohemia interactive brukar också ge bra expansioner och dlc

Glöm inte bort Borderlands 2. Runt 6-8 timmars speltid i varje nytt dlc för 90 kronor.

Medlem

Vidrigt. Tänk om de istället skulle simulera stadsbyggnad. Sim City är årets moneygrab utan konkurrens

ELF
Medlem
Skrivet av boota:

Vidrigt. Tänk om de istället skulle simulera stadsbyggnad. Sim City är årets moneygrab utan konkurrens

Mm, tyvärr så har Maxis nästan monopol på stadsbyggarspel.
Det enda spelet som jag kan komma på som är i samma still som SimCity är Cities XL, men det skulle behöva en helt ny motor.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv
Skrivet av Jakobinklubben:

Det är en stor ironi att konsolspel som detta säljs och designas till PC medan PC-spel som GTA säljs och designas till konsol.

Köper man något av dem har man i alla fall dålig karaktär, och underminerar incitamenten för att utveckla bra spel till PC.

Pride Power PC!

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Propy:
Skrivet av marhed:

399kr för en expansion....vad hände där igentligen?

förr kostade expansioner en del. Kanske inte lika mycket som grundspelet men mer än dagens DLC

Jag minns när man kunde köpa ety paket cigg för 20 spänn och en dosa snus för 12 kr.
Men tiderna förändras!
Du kan vara snål och håll i slantarna eller lev livet, det är upp till dig.
Är spelet för dyrt för dig, köp det inte!

Vad jag minns kostade en expansion förut ca 100-150kr och då var det välgjort och innehållsrikt.
Inte något jävla kartpaket för 100kr som man kunde gjort själv.


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Har dom fixat alla buggar i orginal spelet än?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av obitwice:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Propy:
Skrivet av marhed:

399kr för en expansion....vad hände där igentligen?

förr kostade expansioner en del. Kanske inte lika mycket som grundspelet men mer än dagens DLC

Vad jag minns kostade en expansion förut ca 100-150kr och då var det välgjort och innehållsrikt.
Inte något jävla kartpaket för 100kr som man kunde gjort själv.

Skrivet av obitwice:

Jag minns när man kunde köpa ety paket cigg för 20 spänn och en dosa snus för 12 kr.
Men tiderna förändras!
Du kan vara snål och håll i slantarna eller lev livet, det är upp till dig.
Är spelet för dyrt för dig, köp det inte!
.

Ytterligare en som bara böjer sig framåt och ler..
Det är ni som är anledningen till att det blir såhär!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av IceMan:

Har dom fixat alla buggar i orginal spelet än?

Spelade lite förra veckan. De flesta buggarna är lösta, men mekaniken är fundamentalt trasig.

Medlem

En väldigt kul idé, men tyvärr så verkar ju byggarean stanna på samma storlek som tidigare vilket innebär att jag inte kommer att införskaffa detta. (eller orginalspelet för den delen).

12
Skriv svar