Sim City – EA stödjer Röda Korset med dlc

Medlem
Skrivet av Stag:

Skulle precis skriva det när jag såg att raklödder hade skrivit det... Röda Korset är inte speciellt ärliga med sin verksamhet i många fall. Det har varit väldigt mycket pengar som gått åt fel håll eller som av olika anledningar inte nåt fram till sitt mål. Samtidigt har många höjdare smugit åt sig pengar bakvägen.

Väljer jag ger jag hellre till andra organisationer.

Tänkte du på Donner? Har det varit fler "skandaler"?

Nåväl, överlag så är det (väl) bra att pengar går till välgörenhet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ok att de släpper DLC till Sim City, jag kan se det som ett perfekt spel till det. MEN, det är så förbannat dyra DLCs som tillför på snudd ingenting att jag aldrig skulle köpa nåt.

Ärligt talat, jag ogillar EA för deras girighet men nu på sistone så har man börjat hjälpa olika organisationer och liknande. Även om det kanske bara är för pr så hjälper man ändå behövande.

Sen att jag inte tänker köpa Sim city innan man skaffar större städer är en annat problem-

Medlem

Det har försvunnit mängder av pengar från RK. Samt att man t.ex haft julfester för mängder av pengar och liknande dumheter.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Thane:

Varför inte 100%
Seriöst, EA kan inte ha så lite pengar att man inte kan skänka alla intäkter av ett DLC...

Hur mycket pengar skänker du till välgörenhet?

EA säljer en skin som dlc som inte kan tagit mer än kanske 1h max att skapat, sedan tar de dina pengar (du som betalar för denna dlc) och skänker bort 80% av inkomsten.

Tänk så här. Om EA får in mer än 100 000 dollar från denna DLC så skänker inte EA inte ett dugg rent teoretiskt sett.
Ju mer DLC de säljer, desto mindre ur EA's egna ficka kommer att gå till välgörenheten.

Så hur mycket stödjer egentligen EA Röda Korset i detta och hur mycket är det egentligen de som spelar Sim City och köper detta som deras egna sätt att skänka.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Thane:

Varför inte 100%
Seriöst, EA kan inte ha så lite pengar att man inte kan skänka alla intäkter av ett DLC...

Hur mycket pengar skänker du till välgörenhet?

EA säljer en skin som dlc som inte kan tagit mer än kanske 1h max att skapat, sedan tar de dina pengar (du som betalar för denna dlc) och skänker bort 80% av inkomsten.

Tänk så här. Om EA får in mer än 100 000 dollar från denna DLC så skänker inte EA inte ett dugg rent teoretiskt sett.
Ju mer DLC de säljer, desto mindre ur EA's egna ficka kommer att gå till välgörenheten.

Så hur mycket stödjer egentligen EA Röda Korset i detta och hur mycket är det egentligen de som spelar Sim City och köper detta som deras egna sätt att skänka.

Vissa blir då aldrig nöjda, bättre att de kanske skiter i det överhuvud taget? Säg mig nu, hur mycket bidrar du till världen? Ja förutom ditt internethat mot EA förstås?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Thane:

Varför inte 100%
Seriöst, EA kan inte ha så lite pengar att man inte kan skänka alla intäkter av ett DLC...

Hur mycket pengar skänker du till välgörenhet?

EA säljer en skin som dlc som inte kan tagit mer än kanske 1h max att skapat, sedan tar de dina pengar (du som betalar för denna dlc) och skänker bort 80% av inkomsten.

Tänk så här. Om EA får in mer än 100 000 dollar från denna DLC så skänker inte EA inte ett dugg rent teoretiskt sett.
Ju mer DLC de säljer, desto mindre ur EA's egna ficka kommer att gå till välgörenheten.

Så hur mycket stödjer egentligen EA Röda Korset i detta och hur mycket är det egentligen de som spelar Sim City och köper detta som deras egna sätt att skänka.

Gör om, gör rätt. EA garanterar att röda korset får minst $100000. Säljer deras DLC noll kopior så donerar de hela summan. Överstiger de $100000 så får Röda Korset 80%.

Medlem
Skrivet av Stag:

Det har försvunnit mängder av pengar från RK. Samt att man t.ex haft julfester för mängder av pengar och liknande dumheter.

Ok, jag har inte följt det hela så noggrant.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Thane:

Varför inte 100%
Seriöst, EA kan inte ha så lite pengar att man inte kan skänka alla intäkter av ett DLC...

Hur mycket pengar skänker du till välgörenhet?

EA säljer en skin som dlc som inte kan tagit mer än kanske 1h max att skapat, sedan tar de dina pengar (du som betalar för denna dlc) och skänker bort 80% av inkomsten.

Tänk så här. Om EA får in mer än 100 000 dollar från denna DLC så skänker inte EA inte ett dugg rent teoretiskt sett.
Ju mer DLC de säljer, desto mindre ur EA's egna ficka kommer att gå till välgörenheten.

Så hur mycket stödjer egentligen EA Röda Korset i detta och hur mycket är det egentligen de som spelar Sim City och köper detta som deras egna sätt att skänka.

Vissa blir då aldrig nöjda, bättre att de kanske skiter i det överhuvud taget? Säg mig nu, hur mycket bidrar du till världen? Ja förutom ditt internethat mot EA förstås?

Jag har inget "hat" mot EA men jag tycker att de gör en för stor grej av det hela med att gå ut och säga att $100.000 är det totala värde som skänks om dlc inte säljer "tillräcklligt".
Dlc kostar 99kr vilket motsvarar någonstans mellan $13-15 och med tanke vilket antal spel som sålts så är det inte ens 15% av konsumenterna som behöver köpa det för att nå den summan. Det är nästan alltid dumt att gå ut med någon form av minimum summa när det gäller stora spel som i princip levervidare via dlc.

Och om du nu måste veta så har jag ett autogiro till cancerfonden på 200kr i månaden.

Skrivet av raslon:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Thane:

Varför inte 100%
Seriöst, EA kan inte ha så lite pengar att man inte kan skänka alla intäkter av ett DLC...

Hur mycket pengar skänker du till välgörenhet?

EA säljer en skin som dlc som inte kan tagit mer än kanske 1h max att skapat, sedan tar de dina pengar (du som betalar för denna dlc) och skänker bort 80% av inkomsten.

Tänk så här. Om EA får in mer än 100 000 dollar från denna DLC så skänker inte EA inte ett dugg rent teoretiskt sett.
Ju mer DLC de säljer, desto mindre ur EA's egna ficka kommer att gå till välgörenheten.

Så hur mycket stödjer egentligen EA Röda Korset i detta och hur mycket är det egentligen de som spelar Sim City och köper detta som deras egna sätt att skänka.

Gör om, gör rätt. EA garanterar att röda korset får minst $100000. Säljer deras DLC noll kopior så donerar de hela summan. Överstiger de $100000 så får Röda Korset 80%.

Jag vet att det blev lite tokigt skrivet, men jag tror ändå att du förstod vad jag menade.

Dock är det något en sak som har kommit upp via välgörenhetsstreams som jag undrar om det är sant. Vilket i så fall kanske kan förklara varför det är 80% och inte 100% (Om man tänker på att många som köper detta dlc inte är amerikaner).
Det är att i USA dras 20% av i skatt/moms eller vad det kallas där borta på donationer. Som om du donerar 100kr kommer det dras av 20% och endast 80kr kommer att gå till välgörenheten.

12
Skriv svar