Nextgen-versionen av Metal Gear Solid V siktar mot 60 fps

Robot
Nextgen-versionen av Metal Gear Solid V siktar mot 60 fps
Medlem
Nextgen-versionen av Metal Gear Solid V siktar mot 60 fps

Bra!

Medlem

Har hellre lite fulare grafik och 60 FPS!
Dock hoppas jag att man siktar på 60 FPS + Finare grafik senare i generationen


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Som med Gta V då

Medlem

Gött, allt pekar mer och mer åt att man köper PS4.


signatur
Medlem

Ser hellre snyggare grafik och 30 fps.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Ser hellre snyggare grafik och 30 fps.

Du tog ordet ur munnen. Så den "enda" skillnaden är alltså +30fps mellan Ps3/360 och Ps4/One? Visst +30fps klagar jag absolut inte på men om det nu är så vilket jag inte tror så är det ju sjukt patetiskt!

Moderator | Testpilot
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av PcKaffe:

Ser hellre snyggare grafik och 30 fps.

Du tog ordet ur munnen. Så den "enda" skillnaden är alltså +30fps mellan Ps3/360 och Ps4/One? Visst +30fps klagar jag absolut inte på men om det nu är så vilket jag inte tror så är det ju sjukt patetiskt!

Vadå? Det behövs inte mer än 60 fps ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av PcKaffe:

Ser hellre snyggare grafik och 30 fps.

Du tog ordet ur munnen. Så den "enda" skillnaden är alltså +30fps mellan Ps3/360 och Ps4/One? Visst +30fps klagar jag absolut inte på men om det nu är så vilket jag inte tror så är det ju sjukt patetiskt!

Artikeln här på FZ är väldigt avskalad och något missvisande, även upplösningen(1080P istället), ljus, skuggor och texturer (gissar även på AA och AF) ska vara mycket bättre på PS4/XBone versionerna.

Medlem
Skrivet av Bibel-John:

Har hellre lite fulare grafik och 60 FPS!
Dock hoppas jag att man siktar på 60 FPS + Finare grafik senare i generationen

I'm with you man, 60 borde vara minimum för alla spel den här generationen, är extremt trött på konsoler som släpar sig fram när min dator kör i cirklar runt dem i 120 FPS

Medlem

Det är inget alternativ att sikta på huvudvärk och ont i ögonen. 60 minst till folket!

Medlem

Ta inte i så det knakar, konsoler xD


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av PcKaffe:

Ser hellre snyggare grafik och 30 fps.

Du tog ordet ur munnen. Så den "enda" skillnaden är alltså +30fps mellan Ps3/360 och Ps4/One? Visst +30fps klagar jag absolut inte på men om det nu är så vilket jag inte tror så är det ju sjukt patetiskt!

Vadå? Det behövs inte mer än 60 fps ändå.

Själv gillar jag 120 fps, vad som behövs är en smaksak. Men i tävlingsspel alá cs och liknande är 120 fps ett övertag.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Loltron:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av PcKaffe:

Ser hellre snyggare grafik och 30 fps.

Du tog ordet ur munnen. Så den "enda" skillnaden är alltså +30fps mellan Ps3/360 och Ps4/One? Visst +30fps klagar jag absolut inte på men om det nu är så vilket jag inte tror så är det ju sjukt patetiskt!

Vadå? Det behövs inte mer än 60 fps ändå.

Själv gillar jag 120 fps, vad som behövs är en smaksak. Men i tävlingsspel alá cs och liknande är 120 fps ett övertag.

Men ögat klarar väl inte av mer än 60 fps? Det jag läser helatiden.

"Därför kan man inte påstå att ögat uppdaterar i något bestämt tal. Beroende på förutsättning är det fullt möjligt att uppfatta bilder som dyker upp i 1/200 sekund. Därav 200 förändringar per sekund"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

60 FPS i all ära...
MEN, what does the fox say? http://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

Medlem
Skrivet av Bibel-John:

Har hellre lite fulare grafik och 60 FPS!
Dock hoppas jag att man siktar på 60 FPS + Finare grafik senare i generationen

Eller 60 FPS med fin grafik med PC.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av PcKaffe:

Ser hellre snyggare grafik och 30 fps.

Du tog ordet ur munnen. Så den "enda" skillnaden är alltså +30fps mellan Ps3/360 och Ps4/One? Visst +30fps klagar jag absolut inte på men om det nu är så vilket jag inte tror så är det ju sjukt patetiskt!

Vadå? Det behövs inte mer än 60 fps ändå.

Själv gillar jag 120 fps, vad som behövs är en smaksak. Men i tävlingsspel alá cs och liknande är 120 fps ett övertag.

Men ögat klarar väl inte av mer än 60 fps? Det jag läser helatiden.

"Därför kan man inte påstå att ögat uppdaterar i något bestämt tal. Beroende på förutsättning är det fullt möjligt att uppfatta bilder som dyker upp i 1/200 sekund. Därav 200 förändringar per sekund"

Det är lättare att se fiender i battlefield och cs osv när du gör snabba vridningsmoment med 120 fps, man får en klarare mer flytande bild och ser saker snabbare. Det är den stora skillnaden jag har märkt när jag väl bytte upp min skärm. Som du skriver så är 60 fps cappen på ögonen en skröna.

Inaktiv

Så jävla fånigt man borde alltid sikta på 60 fps plus... Förstår inte denna riktigt dåliga standard man har på spel nu för tiden.

Inaktiv

Ja, jag spelade konsolspelet LA Noire till PC och 30 fps (lock), det var ingen fröjd och jag var inte nöjd. Jag har svårt att förstå hur man kan tänka sig spela i 30 fps i över en timme. Det är också därför riktiga spelare inte spelar riktiga PC spel, i nuläget, som ArmA osv.

Jag förstår heller inte vilken ambitionsnivå man har när man köper en Xbox eller PS4. Bättre hårdvara finns redan till PC.

Huka er konsolister, spelet är slut!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Det är också därför riktiga spelare inte spelar riktiga PC spel, i nuläget, som ArmA osv.

Jag förstår heller inte vilken ambitionsnivå man har när man köper en Xbox eller PS4. Bättre hårdvara finns redan till PC.

Huka er konsolister, spelet är slut!

Grattis! Du vann precis tävlingen för "veckans mest patetiska inlägg" ... *tummen upp*

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Jag förstår heller inte vilken ambitionsnivå man har när man köper en Xbox eller PS4. Bättre hårdvara finns redan till PC.

Ambitionen är att kunna spela roliga spel.

Du låter som en "datorvariant" på sådana där personer som lägger ut mängder med pengar på ett bra ljudsystem och sedan köper musik baserat på vad som det är bra ljud på istället för musik de tycker är bra.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Ja, jag spelade konsolspelet LA Noire till PC och 30 fps (lock), det var ingen fröjd och jag var inte nöjd. Jag har svårt att förstå hur man kan tänka sig spela i 30 fps i över en timme. Det är också därför riktiga spelare inte spelar riktiga PC spel, i nuläget, som ArmA osv.

Jag förstår heller inte vilken ambitionsnivå man har när man köper en Xbox eller PS4. Bättre hårdvara finns redan till PC.

Huka er konsolister, spelet är slut!

"Jag förstår heller inte vilken ambitionsnivå man har när man köper en Xbox eller PS4. Bättre hårdvara finns redan till PC."

Ja visst bättre hårdvara yippee, sedan att jag inte kan spela konsolexclusiva titlar på min PC är whatever? Min ambitionsnivå ligger där spelen ligger, och för tillfället så kommer de flesta riktigt bra och unika upplevelserna på konsoler. Har man tur så kommer det en halvdan port ett halvår senare eller så. Nejtack, konsoler har spelen och därför mina pengar. PC kan få mina pengar när spelen finns där.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Bibel-John:

Har hellre lite fulare grafik och 60 FPS!
Dock hoppas jag att man siktar på 60 FPS + Finare grafik senare i generationen

Eller 60 FPS med fin grafik med PC.

Försök spela MGS 5 på PC över huvud taget.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Bibel-John:

Har hellre lite fulare grafik och 60 FPS!
Dock hoppas jag att man siktar på 60 FPS + Finare grafik senare i generationen

Eller 60 FPS med fin grafik med PC.

Försök spela MGS 5 på PC över huvud taget.

"
Xbox 360
Xbox One
PC
PS3
PS4
"

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Bibel-John:

Har hellre lite fulare grafik och 60 FPS!
Dock hoppas jag att man siktar på 60 FPS + Finare grafik senare i generationen

Eller 60 FPS med fin grafik med PC.

Försök spela MGS 5 på PC över huvud taget.

"
Xbox 360
Xbox One
PC
PS3
PS4
"

Fel, det kommer inte till PC.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv

Sellout!

Spel som inte finns till PC är inte värda att spela!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Inaktiv

"Fox Engine skapades med den nuvarande konsolgenerationen i åtanke. Om man jämför med spel som utvecklas exklusivt för nextgen så kan den se ut att vara lite efter."

Jag uppskattar ärligheten. Hellre ett spel med grafik som är "efter" än omg-best-evöööör-hype som är efter.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Sellout!

Spel som inte finns till PC är inte värda att spela!

är man en gamer och inte ett fanboy så är ALLA spel värda att spela så länge dom är bra. end of fucking story så du får gärna hålla käft nu i fortsättning om ditt totalitära jävla pc snack.


signatur

God is dead

Inaktiv

Det går inte att göra bra spel till konsol på grund av hårdvarubegränsningar, framförallt i interaktionen med användaren. En handkontroll kan bara förmedla mycket enkla tankar till en, i konsolfallet, lika begränsad logikenhet. Speldesignen tas som gisslan av plattformen. Alla spel blir därför helt värdelösa när de designas till konsol.

Det finns fler knappar på en handkontroll än vad det finns bra "spel", och då är knappen man måste hålla inne för att spela filmen/sk spelet medräknad. På vanliga videobandspelare hålls den inne automatiskt men den uppmärksamme konsolanvändaren tejpar så klart över den på kontrollen.

Tyvärr verkar exponering för konsoler verka negativt på användaren som sätts i en egentligen ofrivillig tvångströja, ofta utan att veta om det. Hur påverkar handkontrollens begränsningar användaren i det långa loppet? Lättroade kanske, men man kan inte säga att det är de mest begåvade som håller till framför dumburken.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

.

Jaha, det är ett så kallat "trollkonto".

12
Skriv svar