PSN-version av GTA V har problem

Robot
PSN-version av GTA V har problem

Dålig bilduppdatering drabbar de som köpt GTA V via Playstation Network.

#nyhetstips, #grand-theft-auto-5-2, #rockstar


Medlem
PSN-version av GTA V har problem

Mitt ex som är köpt i fysisk butik har EXTREMT dåligt fps, kolladehemma hos en kompis och de va en jäkla skillnad


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Det finns ju en lösning på problemet och det är att installera en SSD-hdd i PS3'an.

Detta då SSD'n har betydligt snabbare läs och skrivhastighet än standarddisken.
Nu har kanske inte alla en till övers, men för er som har så borde det lösa problemet.

Medlem

Sådär går det när man släpper ett sånt spel till så gamla grafiska delar. Nej, de kunde har skippat konsol versionen helt tills ps4 och xbox one hade kommit. Knappast lång tid tills dess ändå.

Inaktiv

Nu är det upp till Rockstar att släppa spelet till dator och nästa generations spelkonsoler, dvs. med höjd grafik (mer användbart v-ram/ram) så att vi alla kan njuta av spelet utan lag och 720p/30fps!

Medlem
Skrivet av Marwin88:

Mitt ex som är köpt i fysisk butik har EXTREMT dåligt fps, kolladehemma hos en kompis och de va en jäkla skillnad

Låter snarare som det är din konsol som har problem.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det verkar som att Rockstar inte lagt så mycket krut på att spelet ska fungera bra om allt ligger på hårddisken då både PS och Xbox uppenbarligen har problem med det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Greenz:

Sådär går det när man släpper ett sånt spel till så gamla grafiska delar. Nej, de kunde har skippat konsol versionen helt tills ps4 och xbox one hade kommit. Knappast lång tid tills dess ändå.

Det finns inte en spelutgivare som skulle lägga 1,5 miljarder kronor på ett spel utan en installationsbas på cirka 160 miljoner enheter.


signatur
Medlem
Skrivet av Greenz:

Sådär går det när man släpper ett sånt spel till så gamla grafiska delar. Nej, de kunde har skippat konsol versionen helt tills ps4 och xbox one hade kommit. Knappast lång tid tills dess ändå.

Skulle vilja säga att det finns 5 miljarder anledningar till varför de släppte till ps3/x360. Inte en chans att det sålt så bra på nylanserade konsoler.

Vad jag stör mig på är att de inte ens nämnt andra versioner ännu.

Medlem
Skrivet av Marwin88:

Mitt ex som är köpt i fysisk butik har EXTREMT dåligt fps, kolladehemma hos en kompis och de va en jäkla skillnad

LIka dant här(ps3), har också ett fysiskt ex, tycker det hackar ordentligt, ungefär lika mycket som gta4. Har inte provat hos nån polare så vet inte om det är jag som har något fel på konsolen/om det hände nått fel vid installationen eller dyl, eller om det helt enkelt ska vara så dålig fps.

Medlem

Lycka till med att nå Nordisk Film - som supportar PS.
Ett av skälen att jag inte skaffar PS4.

Medlem

Jag har PSN versionen, upplever inga problem alls faktiskt

Medlem
Skrivet av xermalk:

Vad jag stör mig på är att de inte ens nämnt andra versioner ännu.

Ge dem några veckor/månader att sälja det till fullpris på nuvarande generation så kommer nog en utannonsering

Medlem
Skrivet av karbon:
Skrivet av Marwin88:

Mitt ex som är köpt i fysisk butik har EXTREMT dåligt fps, kolladehemma hos en kompis och de va en jäkla skillnad

LIka dant här(ps3), har också ett fysiskt ex, tycker det hackar ordentligt, ungefär lika mycket som gta4. Har inte provat hos nån polare så vet inte om det är jag som har något fel på konsolen/om det hände nått fel vid installationen eller dyl, eller om det helt enkelt ska vara så dålig fps.

Kan säga att jag lirar på PS3 med fysisk kopia och det flyter på dubbelt så bra som GTA 4 som laggade skiten.

Tycker de lyckats väldigt bra med optimeringen, faktiskt sjukligt imponerad om jag ska vara ärlig då grafiken är bättre än GTA 4 och större spelyta med mycket mer att göra ingame an 4:an.
Visst, klart det kan "droppa" till 20-25 fps någon gång ibland, men överlag positivt överraskad. Hade väntat mig mycket värre.

Medlem

Personligen, allt under 1920x1080 i 60 fps är ospelbart.

Medlem

Kör PSN-versionen och även om bilduppdateringen inte är helt hundra så är det betydligt bättre än GTA IV. Inga stora problem tycker jag

Medlem
Skrivet av hyperenough:

Kör PSN-versionen och även om bilduppdateringen inte är helt hundra så är det betydligt bättre än GTA IV. Inga stora problem tycker jag

Instämmer till fullo! Detta är problem som hängt med sedan de flesta andra gta titlar!

Medlem
Skrivet av Greenz:

Sådär går det när man släpper ett sånt spel till så gamla grafiska delar. Nej, de kunde har skippat konsol versionen helt tills ps4 och xbox one hade kommit. Knappast lång tid tills dess ändå.

de fick ju ändå in 5 miljarder sek första dygnet, hade väl svidit i ägarna att skippa de gamla konsolerna ^^

Medlem
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av karbon:
Skrivet av Marwin88:

Mitt ex som är köpt i fysisk butik har EXTREMT dåligt fps, kolladehemma hos en kompis och de va en jäkla skillnad

LIka dant här(ps3), har också ett fysiskt ex, tycker det hackar ordentligt, ungefär lika mycket som gta4. Har inte provat hos nån polare så vet inte om det är jag som har något fel på konsolen/om det hände nått fel vid installationen eller dyl, eller om det helt enkelt ska vara så dålig fps.

Kan säga att jag lirar på PS3 med fysisk kopia och det flyter på dubbelt så bra som GTA 4 som laggade skiten.

Tycker de lyckats väldigt bra med optimeringen, faktiskt sjukligt imponerad om jag ska vara ärlig då grafiken är bättre än GTA 4 och större spelyta med mycket mer att göra ingame an 4:an.
Visst, klart det kan "droppa" till 20-25 fps någon gång ibland, men överlag positivt överraskad. Hade väntat mig mycket värre.

Kan det vara så att det vart något fel när jag installierade det på ps3an tro?, isf om jag installierar om det försvinner mina spar filer då?

Inaktiv

Tror ni måste uppgradera er hårdvara.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av karbon:
Skrivet av Marwin88:

Mitt ex som är köpt i fysisk butik har EXTREMT dåligt fps, kolladehemma hos en kompis och de va en jäkla skillnad

LIka dant här(ps3), har också ett fysiskt ex, tycker det hackar ordentligt, ungefär lika mycket som gta4. Har inte provat hos nån polare så vet inte om det är jag som har något fel på konsolen/om det hände nått fel vid installationen eller dyl, eller om det helt enkelt ska vara så dålig fps.

Kan säga att jag lirar på PS3 med fysisk kopia och det flyter på dubbelt så bra som GTA 4 som laggade skiten.

Tycker de lyckats väldigt bra med optimeringen, faktiskt sjukligt imponerad om jag ska vara ärlig då grafiken är bättre än GTA 4 och större spelyta med mycket mer att göra ingame an 4:an.
Visst, klart det kan "droppa" till 20-25 fps någon gång ibland, men överlag positivt överraskad. Hade väntat mig mycket värre.

Lycko dig!! Det här är fan värre än gta4 för mig, kanske skönker så lågt som till -15fps enstaka ggr


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Lycka till med att nå Nordisk Film - som supportar PS.
Ett av skälen att jag inte skaffar PS4.

Vad menar du? Jag har aldrig haft problem att nå dom, Tycker att dom har en utmärkt service.

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Greenz:

Sådär går det när man släpper ett sånt spel till så gamla grafiska delar. Nej, de kunde har skippat konsol versionen helt tills ps4 och xbox one hade kommit. Knappast lång tid tills dess ändå.

Skulle vilja säga att det finns 5 miljarder anledningar till varför de släppte till ps3/x360. Inte en chans att det sålt så bra på nylanserade konsoler.

Vad jag stör mig på är att de inte ens nämnt andra versioner ännu.

Du får tänka på att om de nämner t.ex PC eller en nextgen konsol så kommer spelet sälja sämre till den nuvarande generationen!
Och de verkar göra helt rätt i att vänta, försäljningsmässigt, då väldigt många skriver att de kommer köpa det till PC eller nextgen sen också!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Det finns ju en lösning på problemet och det är att installera en SSD-hdd i PS3&#039;an.

Detta då SSD&#039;n har betydligt snabbare läs och skrivhastighet än standarddisken.
Nu har kanske inte alla en till övers, men för er som har så borde det lösa problemet.

SSHD är en billigare lösning som fungerar perfekt. Kan hända att man måste köra spelet ett tag innan den lagrar alla viktiga filer på SSD cachen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Greenz:

Sådär går det när man släpper ett sånt spel till så gamla grafiska delar. Nej, de kunde har skippat konsol versionen helt tills ps4 och xbox one hade kommit. Knappast lång tid tills dess ändå.

Tänk efter innan du skriver något.

Inaktiv
Skrivet av dotque:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Greenz:

Sådär går det när man släpper ett sånt spel till så gamla grafiska delar. Nej, de kunde har skippat konsol versionen helt tills ps4 och xbox one hade kommit. Knappast lång tid tills dess ändå.

Skulle vilja säga att det finns 5 miljarder anledningar till varför de släppte till ps3/x360. Inte en chans att det sålt så bra på nylanserade konsoler.

Vad jag stör mig på är att de inte ens nämnt andra versioner ännu.

Du får tänka på att om de nämner t.ex PC eller en nextgen konsol så kommer spelet sälja sämre till den nuvarande generationen!
Och de verkar göra helt rätt i att vänta, försäljningsmässigt, då väldigt många skriver att de kommer köpa det till PC eller nextgen sen också!

Ja, man blir ganska förundrad när man inte köper en kopia till PS3 och sedan en till Xbox 360. Sen såklart Xbox One och PS4-versionerna vid sidan om PC. Man tackar gärna inte nej till fem kopior.

Samhället fostrar små genier!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av kjellekofot:
Skrivet av Greenz:

Sådär går det när man släpper ett sånt spel till så gamla grafiska delar. Nej, de kunde har skippat konsol versionen helt tills ps4 och xbox one hade kommit. Knappast lång tid tills dess ändå.

de fick ju ändå in 5 miljarder sek första dygnet, hade väl svidit i ägarna att skippa de gamla konsolerna ^^

Eller så hade då väntat i ett par månader till, och släppt samtidigt till ps3, xbox, ps4 och xbox one. Tror nog att de hade tjänat en rejäl hacka på det. Vågar man säga mer än 10 miljarder då?

Medlem
Skrivet av Greenz:
Skrivet av kjellekofot:
Skrivet av Greenz:

Sådär går det när man släpper ett sånt spel till så gamla grafiska delar. Nej, de kunde har skippat konsol versionen helt tills ps4 och xbox one hade kommit. Knappast lång tid tills dess ändå.

de fick ju ändå in 5 miljarder sek första dygnet, hade väl svidit i ägarna att skippa de gamla konsolerna ^^

Eller så hade då väntat i ett par månader till, och släppt samtidigt till ps3, xbox, ps4 och xbox one. Tror nog att de hade tjänat en rejäl hacka på det. Vågar man säga mer än 10 miljarder då?

Greeeenz...du måste täänka innan du skriver...tääänka.

Vart kommer alla konsumenter som köper PS4 & XBONE ifrån? jooo de flesta som äger en konsoll från denna generation. + på en plattform, - till en annan. Balanseras ut, vettu.

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:
Skrivet av Greenz:
Skrivet av kjellekofot:
Skrivet av Greenz:

Sådär går det när man släpper ett sånt spel till så gamla grafiska delar. Nej, de kunde har skippat konsol versionen helt tills ps4 och xbox one hade kommit. Knappast lång tid tills dess ändå.

de fick ju ändå in 5 miljarder sek första dygnet, hade väl svidit i ägarna att skippa de gamla konsolerna ^^

Eller så hade då väntat i ett par månader till, och släppt samtidigt till ps3, xbox, ps4 och xbox one. Tror nog att de hade tjänat en rejäl hacka på det. Vågar man säga mer än 10 miljarder då?

Greeeenz...du måste täänka innan du skriver...tääänka.

Vart kommer alla konsumenter som köper PS4 &amp; XBONE ifrån? jooo de flesta som äger en konsoll från denna generation. + på en plattform, - till en annan. Balanseras ut, vettu.

Ursäkta mig? Säg inte till mig å tänka. Jag behöver inte göra det. För detta är internet!

Medlem

Köp nu
Köp sen
Duktig vovve.

12
Skriv svar