Hipp hurra! Avalanche Studios fyller 10 år

Robot
Inaktiv
Hipp hurra! Avalanche Studios fyller 10 år

Avalanche eller personer som jobbar där har gjort ett par konstiga uttalanden i stil med Molyneux.

Sen försvarade de naivt sin så kallade "gameplay" trailer till Mad Max istället för att ta till sig kritiken som var helt korrekt.

De borde låta sin pressavdelning (eller person) sköta jobbet och tänka på vad de säger i intervjuer.

Närmast ser jag fram emot Mad Max och längre fram andra spel de har på gång.

Skribent
Skrivet av Buio:

Avalanche eller personer som jobbar där har gjort ett par konstiga uttalanden i stil med Molyneux.

Sen försvarade de naivt sin så kallade "gameplay" trailer till Mad Max istället för att ta till sig kritiken som var helt korrekt.

De borde låta sin pressavdelning (eller person) sköta jobbet och tänka på vad de säger i intervjuer.

Närmast ser jag fram emot Mad Max och längre fram andra spel de har på gång.

Oj, det har jag missat. Har du några exempel?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

JUST CAUSE 3: BECAUSE WE CAN

XD

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

Oj, det har jag missat. Har du några exempel?

Exempel på ett riktigt korkat uttalande nedan. Fakta visar tvärtom att för första gången är PC redan kraftfullare än konsolerna när de släpps. I övrigt är det ren flame-bait.
PS4 will out-power most PCs for years to come (Avalanche Studios CTO)
http://gamingbolt.com/ps4-will-will-out-power-most-pcs-for-ye...

Mad Max "gameplay" trailer
http://www.youtube.com/watch?v=lN28TV7mA50
När de visade upp den så fick de massor av kritik på nätet för att det inte är en gameplay trailer (vilket det inte är). På twitter slog de dövörat till och berömde istället på en sån som tyckte alla andra som klagade på det faktumet var idioter.
https://twitter.com/AvalancheSweden/status/356856032623988739

Skribent
Skrivet av Buio:
Skrivet av Johan Olander:

Oj, det har jag missat. Har du några exempel?

Exempel på ett riktigt korkat uttalande nedan. Fakta visar tvärtom att för första gången är PC redan kraftfullare än konsolerna när de släpps. I övrigt är det ren flame-bait.
PS4 will out-power most PCs for years to come (Avalanche Studios CTO)
http://gamingbolt.com/ps4-will-will-out-power-most-pcs-for-ye...

Mad Max "gameplay" trailer
http://www.youtube.com/watch?v=lN28TV7mA50
När de visade upp den så fick de massor av kritik på nätet för att det inte är en gameplay trailer (vilket det inte är). På twitter slog de dövörat till och berömde istället på en sån som tyckte alla andra som klagade på det faktumet var idioter.
https://twitter.com/AvalancheSweden/status/356856032623988739

"the PS4 will out-power most PC’s for years to come", det där är väl inte särskilt konstigt? Hur många av världens människor sitter med en dator som är teoretiskt kraftfullare än en PS4:a?


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

"the PS4 will out-power most PC’s for years to come", det där är väl inte särskilt konstigt? Hur många av världens människor sitter med en dator som är teoretiskt kraftfullare än en PS4:a?

Har du ens kollat på specarna? Du fattar väl att han menar PC man spelar på och inte jobbdatorer när han säger "most"?

Inaktiv

Det var dock dumt av mig att gnälla i deras 10-års nyhet. Hade kunna göra det någon annanstans. Jag gillar deras spel och har köpt många av dem på PC.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Hur många av världens människor sitter med en dator som är teoretiskt kraftfullare än en PS4:a?

Vi, de utvalda få.

Medlem

Sweet bananas!!!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Hur många av världens människor sitter med en dator som är teoretiskt kraftfullare än en PS4:a?

Rätt många skulle jag tro. Är så iaf i min umgängets krets där 90% (en hel del) av dem är PC spelare och har kraftiga PC maskiner.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:
Skrivet av Johan Olander:

Hur många av världens människor sitter med en dator som är teoretiskt kraftfullare än en PS4:a?

Rätt många skulle jag tro. Är så iaf i min umgängets krets där 90% (en hel del) av dem är PC spelare och har kraftiga PC maskiner.

20 pers nånting? Hur många bor det i Afrika som sitter på något liknande en 486:a? Troligtvis exponentiellt fler. Plus, Kina, Indien osv. Undrar hur stor del av alla laptops och liknande som säljs idag slår ps4 på fingrarna?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Johan Olander:

"the PS4 will out-power most PC’s for years to come", det där är väl inte särskilt konstigt? Hur många av världens människor sitter med en dator som är teoretiskt kraftfullare än en PS4:a?

Har du ens kollat på specarna? Du fattar väl att han menar PC man spelar på och inte jobbdatorer när han säger "most"?

Du får tänka på att hårdvaran i en PS4 används på mer effektivt sätt än vad PC görs när det kommer till spel.
För konsoler behöver de bara optimera för ett specifikt system, för PC måste de optimera för alla.

Kolla bara på GTA 5, det ser väldigt snyggt ut på konsol, tänk dig då hur bra grafik de kan få till på PS4 och Xbone.

Personligen föredrar jag PC och kommer troligtvis göra det långt framöver men om jag inte såg på faktan att konsoler kan ha väldigt bra grafik med halvdan hårdvara skulle jag bara vara en idiot.

Inaktiv
Skrivet av MrPeters:

Du får tänka på att hårdvaran i en PS4 används på mer effektivt sätt än vad PC görs när det kommer till spel. För konsoler behöver de bara optimera för ett specifikt system, för PC måste de optimera för alla.

Absolut, men uttalandet stämmer ändå inte. PS4 är redan vid lansering betydligt långsammare än en vanlig spel-PC. CPU prestanda på en cirka 3 år gammal Intel CPU som är väldigt vanlig i speldatorer är ungefär 400% bättre än PS4:ans CPU när man jämför core för core.

Inaktiv
Skrivet av Redstar:

Hur många bor det i Afrika som sitter på något liknande en 486:a? Troligtvis exponentiellt fler. Plus, Kina, Indien osv. Undrar hur stor del av alla laptops och liknande som säljs idag slår ps4 på fingrarna?

Att ta med alla PC är i uttalandet bara ännu mer korkat. Givetvis menade han PC som är gjorda för att spela på, annars börjar det bli dags att ifrågasätta vad det krävs för intelligens för att bli spelprogrammerare.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Sillage:
Skrivet av Johan Olander:

Hur många av världens människor sitter med en dator som är teoretiskt kraftfullare än en PS4:a?

Rätt många skulle jag tro. Är så iaf i min umgängets krets där 90% (en hel del) av dem är PC spelare och har kraftiga PC maskiner.

20 pers nånting? Hur många bor det i Afrika som sitter på något liknande en 486:a? Troligtvis exponentiellt fler. Plus, Kina, Indien osv. Undrar hur stor del av alla laptops och liknande som säljs idag slår ps4 på fingrarna?

Nu snackar jag om spel datorer, inte nått skyffe man surfar nätet på.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Sillage:
Skrivet av Johan Olander:

Hur många av världens människor sitter med en dator som är teoretiskt kraftfullare än en PS4:a?

Rätt många skulle jag tro. Är så iaf i min umgängets krets där 90% (en hel del) av dem är PC spelare och har kraftiga PC maskiner.

20 pers nånting? Hur många bor det i Afrika som sitter på något liknande en 486:a? Troligtvis exponentiellt fler. Plus, Kina, Indien osv. Undrar hur stor del av alla laptops och liknande som säljs idag slår ps4 på fingrarna?

Nu snackar jag om spel datorer, inte nått skyffe man surfar nätet på.

Jag, självklart, de allra flesta seriösa pc gamers med ett uns självrespekt sitter såklart på något som klår en ps4:) Tekniskt sett, så har han dock rätt, hans intelligens kan jag inte svara för;)

1
Skriv svar