Ställ inte din Xbox One vertikalt

Robot
Skribent
Ställ inte din Xbox One vertikalt

Jag tror att jag överlever detta.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

ingen skillnad för mig i alla fall som alltid haft mina konsolet liggandes, sen så hjälper ju en skyhög hylla också ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

bättre det än att det skulle vara tvärtom! "-Lägger du ner den så smällere!":P

Inaktiv

Det säger nästan sig självt, men då får man ju hoppas att det inte finns förmonterade "fötter" på konsolens kortsida.

Medlem

Blir skillnad för mig, nåväl. Om jag införskaffar en får jag väl försöka luska ut någon plats åt den att ligga på.

Medlem

Har undvikit det för 360 också - opraktist att skivor ramlar på golvet när släden skjuter ut.

Medlem

Förväntade mig det hela tiden och är helt okej. Ska dock bli intressant att höra vad Sonyanhängarna har att säga om detta.

Medlem

Lite intressant då ps4 och och ps3 som har samma modell av skivläsare klarar av detta galant. (magi?)
Tror snarast det handlar om ventilationen och risken för överhettning, då xbone satsar på mycket ventilation framför riktat luftfköde och därför skulle kunna vara en rimlig förklaring.

Medlem

Haha! Fy fan vad roligt! 2013 och det finns fortfarande såna här problem.

Dagens gapskratt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Skulle detta vara ett problem som bara MS har?

Skribent
Skrivet av Grumbledock:

Lite intressant då ps4 och och ps3 som har samma modell av skivläsare klarar av detta galant. (magi?)
Tror snarast det handlar om ventilationen och risken för överhettning, då xbone satsar på mycket ventilation framför riktat luftfköde och därför skulle kunna vara en rimlig förklaring.

Nej, det har inte med ventilation att göra.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

Jag tror att jag överlever detta.

Inte om du står för nära när den sprängs p.g.a. stått vertikalt.

Medlem

Så mikromjuk hade inte råd med skruvar för att sätta fast moderkortet i plasten?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag testade att ha min xbox 360 stående ett tag i början men jag fick alla möjliga problem med att den inte läste skivan korrekt så nu har jag den liggande. Lika bra det.

Medlem

Så man får ha den liggandes uppochner då? Kanske börjar gå lite villt till med deras nya kinekt o så...

Alla vill ligga, så jag låter dem ligga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det verkar också vara större problem för dem som inte skall köpa den än för dem som faktiskt skall.

Medlem

Valfrihet är såklart bra men det måste vara en ganska liten del av de potentiella kunderna som väljer konsol utifrån om den går att ställa vertikalt eller inte.

Medlem

Jag får inte ihop det! Alla vet väl att för att kunna ligga måste den ju först stå!?

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Haha! Fy fan vad roligt! 2013 och det finns fortfarande såna här problem.

Dagens gapskratt.

Och varför är det så viktigt ?
Ställer du din blu-ray spelare vertikalt, eller din ljudanläggning mm vertikalt ?

Har aldrig fattat varför vissa vill ha sin konsol stående medans allt annat ligger, ska det vara coolt eller nåt ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Grumbledock:

Lite intressant då ps4 och och ps3 som har samma modell av skivläsare klarar av detta galant. (magi?)
Tror snarast det handlar om ventilationen och risken för överhettning, då xbone satsar på mycket ventilation framför riktat luftfköde och därför skulle kunna vara en rimlig förklaring.

Nej, det har inte med ventilation att göra.

Vad beror det på då, du som är insatt?
Den officiella förklaringen att det beror på den slädlösa blu-Ray enheten är ju uppenbart skitsnack då ingen annan har det problemet, eller har MS satsat på en sämre sådan än konkurrenterna?

Medlem
Skrivet av Pålis:

Vad man hört så läser ps3 och xbox 360 skivor bättre liggande, och vad är vitsen med att ha den stående,
det finns ju risk att den välter speciellt om det är fest och några tror dom är kungar på rock band trots att dom knappt kan sitta upp eller lyckas sätta i en skiva.

Eller med hjälp av små barn som tycker att spelkonsolen är mer spännande än någonting annat och gärna vill visa hur de själva kan byta skiva. Men jag är inte bitter....


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Dagens I-landsproblem^^

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Remus:

Haha! Fy fan vad roligt! 2013 och det finns fortfarande såna här problem.

Dagens gapskratt.

Och varför är det så viktigt ?
Ställer du din blu-ray spelare vertikalt, eller din ljudanläggning mm vertikalt ?

Har aldrig fattat varför vissa vill ha sin konsol stående medans allt annat ligger, ska det vara coolt eller nåt ?

Kanske för att den i vissa situationer ryms bättre så? Inte skulle min 360 rymmas i tv-bordet bland alla andra apparater om den var tvungen att ligga.

Medlem

Vem som helst kan väl se att Xbox One inte är designad för att ställas vertikalt? Jag ställde aldrig min VHS på högkant heller...

Medlem

Har just byggt färdigt min tv/media hyll förvaring o visst ska saker ligga för bra funktion. Finns hyllor förTv, tv-pc. 5 externa HDD, Android boxar annat smått o gott samt en fläkt som suger bort värmen från varje hylla. Tyst o bra ventilerat. Xbox one har en hyll plats som väntar på en liggande box.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

M$ blir ju mer och mer pinsamma..

Medlem

Köp inte skiten så slipper man lidandet.
Tragiskt att det ska se ut som en billig chassi från Antec.
Känns som Microsoft stressade ut maskinen och kände att Sony hade allt på ritpappret och planerade allt med nogranhet.


signatur

PlayStation brakes for no one!!!

Medlem
Skrivet av ArvinTorn:

Köp inte skiten så slipper man lidandet.
Tragiskt att det ska se ut som en billig chassi från Antec.
Känns som Microsoft stressade ut maskinen och kände att Sony hade allt på ritpappret och planerade allt med nogranhet.

Trevligt att få en åsikt från en PS fanboy. Men saken är den att vi är fler som tycker och alternativ och respekt för andras åsikter är en bra sak att förstå. Själv har jag inga problem med boxens utseende så jag blir nog nöjd när jag köper den.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar